Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (54 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

09-03-2017 | Vrouw | 31
rizatriptan (10mg)
Na het innemen wat niet altijd evenveel hielp kon ik nog net thuis komen en m'n bed in. Van dit middel was ik echt langere tijd suf en viel ik ook in slaap. Heel prettig als de hoofdpijn heel hevig is maar inmiddels weet ik dat er andere medicijnen zijn die voor mij beter en sneller werken.

25-10-2016 | Vrouw | 31
rizatriptan (10mg)
Altijd tevreden geweest over Maxalt. Opeens kreeg ik de merkloze varianten voorgeschreven. Hier moest ik ineens altijd twee tabletten van innemen, en dan was het soms nog niet over. Maxalt neem ik in als ik hoofdpijn voel opkomenen. Liefst ga ik dan minimaal een uur liggen. Daarna voel ik mij echt stukken beter. Wat echt heel fijn is in een gezin met jonge kinderen. 1 tabl[lees meer...]et is vrijwel altijd afdoende. Maxalt is een topper voor migraine klachten.

24-11-2016 | Vrouw | 32
rizatriptan (10mg)
Ik heb vanaf mijn veertiende migraine aanvallen, en heb de meeste triptanen geprobeerd. Maxalt werkt met een enkele uitzondering altijd. Bijwerkingen die prima te handelen zijn voor mij zijn dit extreme slaperigheid, moeite met slikken en veel moeten plassen. Vervelendste bijwerking vind ik het klemmen van mijn kaken, en de pijn die daar op volgt een dag later. Deze pijn g[lees meer...]aat soms zelfs weer in een migraine aanval over. Tijdens zwangerschap (tot 20ste week en met goedkeuring van neuroloog geslikt), omdat aanvallen frequenter werden en heviger en niets anders hielp. Baby lijkt prima in orde.

14-11-2012 | Man | 32
rizatriptan
Ideaal, ben altijd eigenwijs in de hoop dat het wel over gaat. Maar eigenlijk altijd na inname +/- 1 uur later is alles weg! Echt superblij dat ik dit medicijn heb ontdekt. Bijwerkingen; "licht" gevoel, tintelingen... niets waar ik echt last van heb. Kan, en zal, het iedereen met migraine aanraden. Het zal misschien niet bij iedereen even effectief zijn, maar het is[lees meer...] zeker het proberen waard. Twijfel je? Gewoon proberen!

02-11-2011 | Vrouw | 32
rizatriptan
Vreselijke ervaring. Na een halfuur was ik volledig gedesoriënteerd en hoorde ik stemmen en geluiden. De migraine klachten zelf verergerde en ik kon verder niets dan slapen. Ik durf het nu nooit meer te gebruiken.

09-09-2011 | Vrouw | 32
rizatriptan
Maxalt werkt voor mij fantastisch. Ik kan niet zonder. Ik heb het 1x tijdens de eerste 2 weken van mijn zwangerschap geslikt, na 2 dagen totaal geveld te zijn geweest door de ergste migraineaanval ever. In overleg met de HAP mocht ik toch de maxalt slikken, en binnen een uur was ik weer bij de mensen! De rest van mijn zwangerschap en de eerste 6 maanden volledige borstvoed[lees meer...]ing, geen last gehad van migraine. Toen mijn zoontje 6 maanden was, kwam de migraine meteen weer door. Ik gaf nog borstvoeding en moest af en toe maxalt slikken, dus kolfde dan een aantal voedingen af. Nu slik ik zo'n 4 maxalt per maand. En kan goed functioneren en leven. Ik word er wel wat suf van daarna. Ik ben wel benieuwd naar de lange termijn bijwerkingen?

13-07-2017 | Vrouw | 33
rizatriptan (10mg)
Sinds 2005 migraine, 3 tot 5 aanvallen per week met aura. Waarbij 1 a 2 keer per jaar een hele heftige aanval met uitvalsverschijnselen. Op advies van de neuroloog in 2005 gestart met imigran f tab 50 mg. Direct innemen bij op voelen komen migraine aanval. Dit werkte erg goed, binnen de kortste tijd had ik nog maar 1 a 2 migraine aanvallen per maand. Na de zwangerschap van[lees meer...] ons dochtertje migraine vrij, helaas weer terug gekomen tijdens de zwangerschap van ons zoontje. Sindsdien vaker aanvallen en imigran werkt steeds minder goed. 18 juni 2017 migraine aanval met een hele heftige aura. ( met ambulance naar ziekenhuis omdat ze dachten dat ik een cva had, daar 1 dag opgenomen op de brain care unit) In overleg met huisarts en neuroloog gestart met proponalol om aanvallen tegen te gaan en maxalt smelttablet voor het geval er toch een aanval komt. Proponalol 80mg is acuut gestopt omdat ik daar hartritmestoornissen van kreeg, waarbij de hartslag gevaarlijk laag daalde en ik me er niet prettig bij voelde. Veel pijn op de borst en benauwd gevoel. De maxalt, geeft tot nu weinig effect tijdens de migraine aanvallen. Wel wordt ik er erg moe van, wat duizelig en krijg ik een beklemmend/ drukkend gevoel op de borst. Ik ga ervan transpireren en mijn kaken gaan pijn doen.

20-03-2011 | Vrouw | 33
rizatriptan
Zeer tevreden, effectief na 30/50 minuten. 1 op de 10 keer uitval van werking. Neem het bij de eerste symptomen direct in, bij gevorderde migraine aanval raadzaam om even te gaan liggen. Werking van maxalt wordt versneld door koffie :)

22-05-2014 | Vrouw | 34
rizatriptan (10mg)
Reeds sinds mijn achtste hoofdpijn patiënt en helaas pas 2 jaar geleden een diagnose ( op mijn 32ste) dat terwijl ik mijn artsen al sinds mijn 16de vertel dat het waarschijnlijk migraine is. Het zit in de familie dus ik herken het wel. Niemand nam je serieus. Tot 2 jaar geleden. Ik kreeg een aanval die ruim 10 dagen duurde en was klaar mijn hoofd kapot te slaan tegen de mu[lees meer...]ur. Ik was uitgeput. Toen uiteindelijk bij een goede neuroloog terecht gekomen en die bevestigd mijn vermoeden en die gaf me maxalt. Voor dagelijks gebruik propranolol en tijdens eens aanval maxalt. Eindelijk hoofdpijn vrije dagen. Die had ik zeker sinds mijn 20ste niet meer gehad. En nu, met maxalt is mijn aanval vaak ook vrij snel weg. Blijf wel soms achter met een migraine kater, maar die heb ik 100 keer liever als een aanval. Kreeg wel eerst de smelttabletten, maar de smaak van aspartaam doet me overgeven in een aanval, en dus heb ik tabletten gekregen, dat het prima! Eenmaal gaf de apotheek me goedkope pillen en die doen hun werk helaas niet bij mij, dus nu krijg ik voortaan een recept met medische noodzaak, dat ik ook echt de maxalt krijg!

12-12-2013 | Vrouw | 34
rizatriptan
Prima middel, helaas wel erg duur. Ik had ze altijd bij me. Helaas niet te gerbuiken tijdens zwangerschap en borstvoeding. Bij eerste twee kindjes ook tijdens de zwangerschap en borstvoeding nauwlijks last gehad van migraine aanvallen. Helaas bij mijn derde kindjes i.v.m. drukte, en extreme stress, genoodzaakt iets te pakken toen ik nog borstvoeding gaf. Ook was het zo erg[lees meer...], dat ik het volledig wilde voorkomen, vandaar de keus naar een voorzorg maatregel. Iedere dag een pil, voorkwam bijna alle aanvallen. dit ging prima ook met de borstvoeding. Helaas mocht ik macalt niet pakken in combinatie met propanolol. nu helaas na 1,5 jaar toch weer opzoek naar iets anders. Wellicht is het tijd om weer af te bouwen en terug te gaan naar maccalt indien zich een aanval weer aandiend.

23-01-2011 | Vrouw | 36
rizatriptan
Op tijd innemen. anders heeft het geen effect.

17-11-2014 | Vrouw | 38
rizatriptan
Hallo, ik had altijd migraïne in de pubertijd. Tijd vanaf geweest. Nu vaak migraïne aanvallen maar kan de oorzaak nog niet achterhalen (hormoonwisselingen??) Nu Rizatriptan smelttablet ipv maxalt. In mijn geval: mijn zicht verslechterd door sterretjes, flikkeren etc. Dan neem ik snel een smelttablet. Na ongeveer een half uur verdwijnen deze klachten. 9 van de 10 Keer blijf[lees meer...]t de hoofdpijn ook uit maar ben ik flink beroerd, erg moe, lusteloos, misselijk. Gewoon niet tof en de ene keer is het erger dan de andere keer. Mijn motto is; doorgaan want als ik ga zitten word ik alleen maar beroerder. Het is dus draaglijk zou je zeggen. Maar de laatste paar keer was dit doorgaan niet haalbaar zo beroerd als ik was en moest ik er aan toe geven. Omdat ik geen hoofdpijn heb vraag ik mij steeds af, moet ik de volgende dag ook een smelttablet nemen of gewoon paracetamol? Hoe komt het dat ik mij zo voel? Door de migraïne aanval of door de bijwerkingen van de smelttablet? Wat zijn jullie ervaringen? Wat adviseren jullie mij? wél een smelttablet op dag 2 of juist niet? Ben erg benieuwd, ook of jullie weten hoe jullie aan de migraineaanvallen komen of hoe het eventueel te voorkomen is. Bedankt alvast.

19-04-2013 | Vrouw | 38
rizatriptan
Werkt zeer goed. Vindt het wel heel vies waardoor ik bijna moet overgeven. Ik wordt er moe van en krijg als het goed werkt een high gevoel van. Dan weet ik tenminste dat het werkt.

25-10-2012 | Vrouw | 39
rizatriptan
wat een wonder middel,..dat Maxalt lingua.. ik lijk wel zo stoned als een garnaal,..maar die koppijn is weg,... nog wel een pilletje tegen de misselijkeid erbij,.. bijwerkingen: loom,..moe,..handen voelen raar, benauwd gevoel ook in keel. maar die koppijn is weg,..dat is ook wel wat waard,..hopelijk nu vanavond lekker slapen!!!

20-10-2012 | Man | 40
rizatriptan
Geweldig product! Binnen een uur lost de hoofdpijn helemaal op! Tip: In Frankrijk zo te koop bij een van de vele apotheken. Kost daar 1/3 van de Nederlandse prijs.

08-04-2012 | Vrouw | 40
rizatriptan
Ik heb altijd 1x per maand last van migraine als ik ongesteld moet worden. En heel af en toe duurd een aanval 3 dagen maar meestal 1 dag. Dus ben ik naar mijn huisarts gegaan voor medicijnen. Ik heb Maxalt smelttabletten gekregen. Gisteren voelde ik migraine opkomen en heb een tablet ingenomen. Na 2 uur was het niet over en heb een tweede genomen en toen werd het alleen m[lees meer...]aar erger. De hele dag op bed moeten liggen. Maxalt helpt dus niet voor mij! Het heeft wel een vieze smaak trouwens.