Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (55 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

16-02-2014 | Vrouw | 44
rizatriptan (10mg)
Ik gebruik al een paar jaar maxalt snelttabletten. Echt een wondermiddel waar ik ontzettend blij mee ben. Ik heb wel iedere maand een aanval van een dag of 3/4 en slik dan in die periode wel 8 tabletten. Mijn huisarts heeft mij doorgestuurd naar de hoofdpijnpoli omdat hij mijn maxalt gebruik te hoog vindt. Daar heb ik medicijnen gekregen tegen epilepsie, die dus ook teg[lees meer...]en migraine zouden helpen. Mijn migraine werd hierdoor wel minder heftig, maar ik kwam kilo's aan en gebruikte nog steeds af en toe maxalt. Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom ik niet gewoon maxalt kan blijven slikken, ik ben er blij mee, het helpt heel goed. Ik heb er wel eens een maand tussen zitten dat ik 12 tabletten maxalt slik. Dan heb ik in die maand 6 dagen migraine gehad. Is dat dan echt veel te veel wat ik ervan gebruik?

12-12-2013 | Vrouw | 34
rizatriptan
Prima middel, helaas wel erg duur. Ik had ze altijd bij me. Helaas niet te gerbuiken tijdens zwangerschap en borstvoeding. Bij eerste twee kindjes ook tijdens de zwangerschap en borstvoeding nauwlijks last gehad van migraine aanvallen. Helaas bij mijn derde kindjes i.v.m. drukte, en extreme stress, genoodzaakt iets te pakken toen ik nog borstvoeding gaf. Ook was het zo erg[lees meer...], dat ik het volledig wilde voorkomen, vandaar de keus naar een voorzorg maatregel. Iedere dag een pil, voorkwam bijna alle aanvallen. dit ging prima ook met de borstvoeding. Helaas mocht ik macalt niet pakken in combinatie met propanolol. nu helaas na 1,5 jaar toch weer opzoek naar iets anders. Wellicht is het tijd om weer af te bouwen en terug te gaan naar maccalt indien zich een aanval weer aandiend.

10-09-2013 | Vrouw | 22
rizatriptan
De medicijnen werken goed, ben meestal na 1 tot 2 uur van de klachten af. Soms nog wat duizelig en moe maar dat heb ik liever dan hoofdpijn. Wel een beetje overdreven verpakt. Dit kan ook wel in een kartonnen doosje, in plaats van zo'n hard plastic doosje. Die gooi ik toch weg.

23-06-2013 | Man | 27

24-05-2013 | Vrouw | 29
rizatriptan
Wat een spul. Het helpt, dat wel, maar het duurt even. Het begint met de misselijkheid van een aanval, Koortsig gevoel en wazigheid. Dan begint het te werken en voel ik alsof ik water in mijn neus heb gehad. Dat branderige irritante gevoel. Dan trekt het weg, evt met de 2e pil is het weg. Dan begint het leuke deel: Ik ben compleet van het padje. Ik ben wazig, kom niet uit [lees meer...]mijn woorden, concentratie is weg en ik voel super stoned en uitgeput. Op kantoor best lastig, maar ja. Het helpt wel! Ondanks de klachten gebruik ik het toch liever dan niks.

07-05-2013 | Vrouw | 23
rizatriptan
Al sinds mijn pubertijd last van migraine. Eerst alleen hormonaal voorafgaand en tijdens menstruatie, later ook aanvallen na tijden van drukte/stress, na te laat slapen of te weinig slaap en na het gebruik van alcohol of bepaalde voedingsmiddelen (E625, aspartaam etc.). Van mijn huisarts direct Maxalt 5 mg voorgegschreven gekregen. De eerste keer dat ik het gebruikte, we[lees meer...]rkte het heel snel. Naarmate ik het vaker gebruikte, begon de werking wat later. Nu werkt het gemiddeld na 45 minuten (soms pas na 1,5 uur als ik te lang wacht in de veronderstelling "misschien red ik het met paracetamol"). Bijwerkingen die ik ervaar: - slaperigheid (bijna altijd) - duizeligheid (af en toe) - high of stoned gevoel (af en toe) - veel en vaak plassen (bijna altijd) - droge mond (bijna altijd) - hartkloppingen (zelden, ik denk 3 x meegemaakt sinds 2008) - diarree (af en toe, ik denk door de aspartaam waar ik vaak heftig op reageer) Het lijken zo veel bijwerken en dat zijn het ook, maar ze zijn echt goed te doen en zo veel beter te 'dragen' in vergelijking tot migraine. Nu kan mijn dag doorgaan, mits ik wel af en toe rust neem. Met migraine ben ik compleet uitgeschakeld. Tips: - neem de (smelt)tablet voor de maaltijd in en niet na de maaltijd. Na de maaltijd duurt het rustig nog een uur langer voordat het werkt - neem toch rust, ook al is de migraine weg. Het is een vrij zwaar medicijn, vind ik, en ik heb het idee dat de migraine langer en beter wegblijft als ik rustig aan doe en bijvoorbeeld niet ga feesten tot 03.00 uur 's nachts.

30-04-2013 | Man | 41
rizatriptan
Sinds een jaar of 8 last van migraine aanvallen. Maar nooit wat aangedaan. Last soms wel 2 dagen lang mezelf opsluiten en een emmer naast mijn bed. Sinds november 2012 gebruik ik maxalt 10 mg. Wat een opluchting meestal al na 15 minuten begint het te werken. Heb geen last van bijverschijnselen.

19-04-2013 | Vrouw | 38
rizatriptan
Werkt zeer goed. Vindt het wel heel vies waardoor ik bijna moet overgeven. Ik wordt er moe van en krijg als het goed werkt een high gevoel van. Dan weet ik tenminste dat het werkt.

24-01-2013 | Man | 17
rizatriptan
Ik heb nu al 13 jaar migraine en ben pas 17, heb al van alles geprobeerd aan medicijnen, maxalt werkt tot nu toe het best om een aanval te stoppen, maar soms werkt het helemaal niet. Verder gebruik ik ook dagelijks beta blokkers om aanvallen te voorkomen, wat overigens de aanvallen niet geheel uitsluit. Mijn ervaring met maxalt is als het werkt werkt het ook echt goed, maa[lees meer...]r als het niet werkt wordt je toch wel een beetje wanhopig. Verder voel ik me na het gebruik van maxalt erg duf, moe, en moet ik de eerste paar uur rustig aandoen, me hoofd is ook nog steeds erg gevoelig op dat moment.

06-01-2013 | Vrouw | 48
rizatriptan
nu ik in de overgang ben gekomen heb ik er ineens migraine erbij gekregen, en hoe! af en toe zo erg dat ik niet kan werken en lig te huilen van de pijn. altijd achter één oog en in de nek. ik ben bezig medicijnen hiervoor uit te proberen maar totnogtoe werkt Maxalt smeltabletten het beste. bijwerkingen (het me stoned voelen, tintelingen, licht in het hoofd) vind ik wel e[lees meer...]rg vervelend, vooral op mijn werk, maar gaat na een uur weer over. die rare verpakking (per plastic containertje maar 3 tabletten en 2 containers per verpakking ) vind ik een heel groot minpunt. ik kan me zo voorstellen dat dit de prijs van deze pillen flink opdrijft. die containers zijn hervulbaar en het slaat dus nergens op dat je ze iedere keer opnieuw per 3 pillen krijgt, zonde van het geld!

25-10-2012 | Vrouw | 39
rizatriptan
wat een wonder middel,..dat Maxalt lingua.. ik lijk wel zo stoned als een garnaal,..maar die koppijn is weg,... nog wel een pilletje tegen de misselijkeid erbij,.. bijwerkingen: loom,..moe,..handen voelen raar, benauwd gevoel ook in keel. maar die koppijn is weg,..dat is ook wel wat waard,..hopelijk nu vanavond lekker slapen!!!

12-09-2012 | Vrouw | 51

27-07-2012 | Vrouw | 27
rizatriptan
Ik heb sinds mijn 18de jaar migraine aanvallen. Sinds een jaar of 3 gebruik ik Maxalt. Het ene moment heb ik wekelijks een migraineaanval, soms zit er ineens een maand tussen. De aanvallen duren varierend van 1 dag tot 4 dagen. De laatste tijd gebeurd het mij steeds vaker dat mijn aanval 's nachts begint, waardoor ik te laat ben met het ontdekken van de symptomen, omdat [lees meer...]ik pas wakker wordt als de pijn er al is. Iemand misschien dezelfde ervaring? Of een oplossing zodat ik de Maxalt op tijd in kan nemen? Als ik op tijd ben met het innemen werkt het overigens perfect! Voel me alleen een beetje suf en soms voel ik nog wat druk op mijn hoofd.

21-02-2012 | Vrouw | 50

20-01-2012 | Vrouw | 47
rizatriptan
Ik kamp al jaren met migraine aanvallen. Mijn arts heeft me toen Maxalt voorgeschreven in de vorm van een smelt tablet. Ik moet zeggen dat het uitstekend werkt. De enigste bijwerking die ik wel ervaar maar zeker te verwaarlozen is, is dat als de tablet werkt, de huid kan prikkelen , zeker als het in contact komt met water. Dat merk je wel als je je handen wast. Met een zwa[lees meer...]re migraine aanval, werkt de tablet heel goed als je in de slaapkamer alles dicht doet, en gewoon op bed gaat liggen. Verder bleek bij mij dat ik sterk reageerde op voedingstoffen. Banaan, noten en zuidvruchten waren bij mij 1 van de boosdoeners bij de aanval van migraine. Daar blijf ik dus vanaf. Wel uiteraard goed opletten als je uit eten gaat dat deze stoffen niet in het voedsel gebruikt zijn , anders gaat het echt fout...Vaak heb ik bij zo'n aanval ook , dat ik ontzettend begin te zweten, en geen kleding verdraag. Wat bij mij goed helpt , is tegen een koude wc muur of douche muur aan gaan zitten tot het afzwakt.

15-12-2011 | Vrouw | 40
rizatriptan
Ik heb sinds mijn 23ste jaar migraine. Ik dacht dat je er maar mee moest leven. Dompteridon en ibuprofen hielpen niet. Pas op mijn 39ste, na een sessie van bijna 3 dagen, de huisarts opgebeld. Maxalt voorgeschreven gekregen. Had ik dat maar eerder geweten! Belangrijk is het snel in te nemen. Anders ben ik te laat en werkt het bij mij niet.