Ervaringen met Relpax

eletriptan

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

16-09-2020 | Vrouw | 20
eletriptan (20mg)
Na ongeveer een half uur na inname neem de hoofdpijn af. Ik heb ontzettend last van vermoeidheid. Kan met moeite activiteiten uitvoeren zonder in slaap te vallen.

09-06-2015 | Vrouw | 21

17-02-2012 | Vrouw | 26
eletriptan
1/2u tot 1u na inname van een relpax 40mg, verdween de aanval. Desondanks enkele bijwerkingen: stijfheid in mijn bovenlichaam, soms moeilijkheid de woorden te vinden om te praten, soms zin om te slapen. Als de aanval eenmaal over is heb ik een gevoel van euforie maar daarna vaak een gevoel van bedroefheid, ik weet niet of dit te wijten is aan het medicijn. Wanneer ik r[lees meer...]elpax te laat in neem, gebeurt het wel eens dat de aanval 12u later terug komt en dan neem ik er nog 1. Medicijn wat mijn leven heeft veranderd, hiervoor nam ik migpriv waardoor ik ziek werd.

16-01-2011 | Vrouw | 31
eletriptan
Ik gebruik Relpax sinds een jaar en bij mij werkt het goed tegen migraine. Wel moet ik altijd 2 tabletten tegelijk innemen, 1 is te weinig. Binnen 1 uur is mijn migraine over. De laatste tijd echter, ben ik doodop na 't innemen van Relpax. Ik funtioneer dan niet meer goed, en sta zelfs niet meer stevig op mijn benen. Maar alles beter dan migraine! Dit is het 1e medicijn da[lees meer...]t helpt!

23-11-2018 | Vrouw | 34
eletriptan (40mg)
Ik ben zeer tevreden met Relpax. Ik gebruikte eerder rizatriptan en heb ook eens sumatriptan gebruikt, maar die werken niet zo effectief voor mij (soms helemaal niet) als eletriptan - Relpax. Als ik het inneem kan het soms even duren, maar vrijwel altijd gaat de migraine helemaal weg. Soms wat bijwerkingen, maar dat is ook gewoon de werking van het medicijn, en die heb ik [lees meer...]veel liever dan een migraine aanval. Dit medicijn geeft mij weer het gevoel van controle meer terug .

08-09-2016 | Vrouw | 34
eletriptan (40mg)
Relpax is mijn wondermiddel. Zonder Relpax kan ik niet functioneren. Ik heb zeker 1 a 2 keer in de week migraine en soms vaker. Zonder Relpax lig ik dagen kotsend op bed en kan ik helemaal niks meer. Van de Relpax krijg ik veel bijwerkingen, en na gebruik voel ik me niet lekker. Maar het zorgt er wel voor dat ik kan blijven functioneren en werken.

08-06-2011 | Vrouw | 37
eletriptan
Relpax is een soort paardenmiddel, als ik het inneem ga ik in bed liggen en ben direct van de wereld. Ik mag het pas innemen als ik een aanval voel aankomen, het is dus niet preventief. Daarna word ik na een uur wakker en heb een heerlijk fris, pijnloos en leeg hoofd. Het enige nadeel is dat ik daarna erg suf en loom ben en het rustig aan moet doen, maar alles is beter d[lees meer...]an die verschikkelijke hoofdpijn. Verder geen bijwerkingen, het medicijn "gooit"je echt plat en je houd vanzelf op met het malen in je hoofd en je "rusteloze"lichaam krijgt vanzelf rust. Voor mij is het een uitstekend middel.

17-02-2015 | Vrouw | 41
eletriptan
Ik heb jaren gezocht naar het juiste middel en kreeg dit door de neuroloog voorgeschreven. Ik kan het iedereen aanraden met migraine, aanval kan op tijd worden gepareerd. Ik wordt er wel heel moe van maar dat is altijd nog beter dan de pijnen in mijn hoofd.

06-11-2014 | Vrouw | 41
eletriptan
Alles al geprobeerd. Helaas helpt de relax ook helemaal niks Voel geen verschil, migraine wordt misschien zelfs nog erger. Zeer teleurgesteld :(

24-08-2011 | Vrouw | 43
eletriptan
Zeer effectief medicijn. Voorheen gebruikte ik Maxalt smelt maar daar was ik verslaafd aan geraakt. Relpax werkt echt wel een uur of 12. En mijn hoofdpijn is altijd binnen 30 minuten weg. Voel me de rest van de dag altijd wel moe, en "wattig" in mijn hoofd maar dat weegt niet op tegen de hoofdpijn..

03-01-2017 | Vrouw | 44
eletriptan (40mg)
bijwerkingen circa half uur na inname, ik kan het het best omschrijven alsof het naar je hoofd stijgt, gevoel na het eten van een ijsje achter elkaar, kortom geen prettig gevoel, maar is van korte duur en vergelijkbaar met andere triptanen zoals Fromirex en weegt zeker op tegen de nadelen van migraine. Door de vernauwing van je aderen krijg ik ook last van een extreem gevo[lees meer...]elige huid (prikkend/tintelend gevoel) bijv. tijdens wassen van mijn handen of douchen. Helaas werkte deze medicatie niet bij mij. De migraine aanval werd niet gereduceerd qua dagen en ernst migraine. Hiervoor gebruikte ik Fromirex (2,5 mg) een aantal jaar, maar op een gegeven moment werkte de medicatie niet meer. Ik heb dit medicijn na de Eletriptan (Relpax) weer opnieuw geprobeerd omdat ik heb gelezen dat je resistent kunt worden nadat je een triptaan een tijdje hebt gebruikt. Na dus even gestopt te zijn met Fromirex lijkt het nu wel weer (enigszins) te werken, dwz aanvallen minder heftig en soms de volgende dag (na aura) over. Normaliter duurt de aanval zeker 3 dagen. Ik ben nu overgestapt op profylactische medicatie. Helaas moet ik vanwege de bijwerkingen (misselijk, moe, duizelig) stoppen met Candesartan na een maand (zie mijn review van dit medicijn). Waarschijnlijk stap ik over op Propranolol... Graag hoor ik je ervaring met profylactische medicatie, mocht je een goed advies voor me hebben dan verneem ik dit graag.

05-01-2015 | Vrouw | 47
eletriptan
Voorheen gebruikte ik Maxalt. Hierbij moest ik altijd per aanval twee keer een pil nemen. Met Relpax is dat stukken beter. De hoofdpijn is en blijft meestal weg. Nadeel is wel dat ik verder niet goed in staat ben te functioneren. ik moet altijd wel gaan slapen en ben de hele verdere dag suf en wazig. Maar dit weegt niet op tegen de hoofdpijn. Bij sommige aanvallen heb ik n[lees meer...]a een uur of 8 toch weer een dosis nodig (helaas).

19-07-2016 | Vrouw | 48
eletriptan (40mg)
Al mijn hele leven last van migraine. Immigran en maxalt gebruikt maar daar had ik altijd na 8 uur weer een nieuwe dosis van nodig. Tot twee jaar terug werd het steeds vaker en erger. Bij neuroloog geweest en van hem kreeg ik Relpax. Wat een verbetering. Ik heb wel last van bijwerkingen en moet altijd even twee uurtjes slapen maar daarna is het weg. De rest van de dag wel [lees meer...]wat trillerig en moe maar dat weegt niet op tegen de hoofdpijn!

23-12-2018 | Vrouw | 49
eletriptan (40mg)
Eerste triptaan die helpt. Het heeft, met andere woorden, zin om door te zoeken tot je de juiste hebt gevonden.

16-03-2015 | Vrouw | 49
eletriptan (40mg)
Na jarenlang migraine te hebben gehad en vele medicijnen te hebben geslikt werd ik eindelijk doorgestuurd naar een neuroloog. Eerst kreeg ik immigran spuiten maar die hielpen niet en toen kreeg ik Relpax........eindelijk kon ik weer door functioneren. Als ik op tijd Relpax inneem kan ik gewoon door functioneren, ik word wel wat suffig en moe maar dit staat niet in verhoudi[lees meer...]ng tot mijn migraine aanvallen waarbij ik 2 tot 3 dagen spugend op bed lag. Mijn leven is totaal veranderd. Ik hoef bijna nooit meer afspraken af te zeggen en kan aan bijna alles meedoen. Ik ga alleen nooit van huis zonder mijn Relpax, als ik op vakantie zou gaan en ik zou ze vergeten zijn, dan zou ik ervoor terug rijden😄

29-03-2011 | Vrouw | 49
Hormonale migraine
Ik heb goede ervaringen met Relpax, gebruikte daarvoor andere antimigrainemiddelen maar deze waren niet effectief genoeg tegen de zware aanvallen die ik had. Ik heb wel wat last van bijwerkingen zoals wat spierslapte, duizeligheid en hartkloppingen maar dat weegt niet op tegen het feit dat ik wel kan blijven functioneren. Ik heb de laatste jaren wel last van zware bloedar[lees meer...]moede en vraag mij af of dit ook een bijwerking van de Relpax kan zijn. Het staat niet in de bijsluiter. Heeft iemand dit ook?