Relpax

eletriptan

Bij  MigraineX

Migraine en de impact van DNA

11-03-2019

Relpax (eletriptan)

Omdat de Imigran injectie na ruim 20 jaar gebruik hun werking begon te verliezen en de vele profylaxe middelen geen soelaas boden, overgestapt op aanraden van de neuroloog op Relpax. Daar waar Imigran injecties hun werk deden binnen een half uur, doet de Relpax pil er duidelijk langer over: soms tot wel twee uur. Maar het werkt. Alleen de afgelopen jaren verworden tot een[lees meer...] Relpax-junk. 15 keer per maand was geen uitzondering. Gevolg een medicatie-afhankelijke chronische hoofdpijn. Sind een week gestopt, en ervaren wat ook alweer het oorspronkelijk aantal migraine aanvallen was. En dan opnieuw bekijken wat de beste remedie is.
23-12-2018

Relpax (eletriptan)

Eerste triptaan die helpt. Het heeft, met andere woorden, zin om door te zoeken tot je de juiste hebt gevonden.
23-11-2018

Relpax (eletriptan)

Ik ben zeer tevreden met Relpax. Ik gebruikte eerder rizatriptan en heb ook eens sumatriptan gebruikt, maar die werken niet zo effectief voor mij (soms helemaal niet) als eletriptan - Relpax. Als ik het inneem kan het soms even duren, maar vrijwel altijd gaat de migraine helemaal weg. Soms wat bijwerkingen, maar dat is ook gewoon de werking van het medicijn, en die heb ik [lees meer...]veel liever dan een migraine aanval. Dit medicijn geeft mij weer het gevoel van controle meer terug .
03-01-2017

Relpax (eletriptan)

bijwerkingen circa half uur na inname, ik kan het het best omschrijven alsof het naar je hoofd stijgt, gevoel na het eten van een ijsje achter elkaar, kortom geen prettig gevoel, maar is van korte duur en vergelijkbaar met andere triptanen zoals Fromirex en weegt zeker op tegen de nadelen van migraine. Door de vernauwing van je aderen krijg ik ook last van een extreem gevo[lees meer...]elige huid (prikkend/tintelend gevoel) bijv. tijdens wassen van mijn handen of douchen. Helaas werkte deze medicatie niet bij mij. De migraine aanval werd niet gereduceerd qua dagen en ernst migraine. Hiervoor gebruikte ik Fromirex (2,5 mg) een aantal jaar, maar op een gegeven moment werkte de medicatie niet meer. Ik heb dit medicijn na de Eletriptan (Relpax) weer opnieuw geprobeerd omdat ik heb gelezen dat je resistent kunt worden nadat je een triptaan een tijdje hebt gebruikt. Na dus even gestopt te zijn met Fromirex lijkt het nu wel weer (enigszins) te werken, dwz aanvallen minder heftig en soms de volgende dag (na aura) over. Normaliter duurt de aanval zeker 3 dagen. Ik ben nu overgestapt op profylactische medicatie. Helaas moet ik vanwege de bijwerkingen (misselijk, moe, duizelig) stoppen met Candesartan na een maand (zie mijn review van dit medicijn). Waarschijnlijk stap ik over op Propranolol... Graag hoor ik je ervaring met profylactische medicatie, mocht je een goed advies voor me hebben dan verneem ik dit graag.
08-09-2016

Relpax (eletriptan)

Relpax is mijn wondermiddel. Zonder Relpax kan ik niet functioneren. Ik heb zeker 1 a 2 keer in de week migraine en soms vaker. Zonder Relpax lig ik dagen kotsend op bed en kan ik helemaal niks meer. Van de Relpax krijg ik veel bijwerkingen, en na gebruik voel ik me niet lekker. Maar het zorgt er wel voor dat ik kan blijven functioneren en werken.
19-07-2016

Relpax (eletriptan)

Al mijn hele leven last van migraine. Immigran en maxalt gebruikt maar daar had ik altijd na 8 uur weer een nieuwe dosis van nodig. Tot twee jaar terug werd het steeds vaker en erger. Bij neuroloog geweest en van hem kreeg ik Relpax. Wat een verbetering. Ik heb wel last van bijwerkingen en moet altijd even twee uurtjes slapen maar daarna is het weg. De rest van de dag wel [lees meer...]wat trillerig en moe maar dat weegt niet op tegen de hoofdpijn!
01-06-2016

Relpax (eletriptan)

Moet het middel steeds vaker gebruiken. Lijkt minder goed te werken. Last van mijn ogen. Erge last van mijn klieren in hals, buikpijn. Wat een ellende, leef al jaren en jaren met migraine. Dit middel helpt, maar de (momenteel merkbare) bijwerkingen zijn pittig. Vraag me af wat het medicijn op langere termijn met mijn lijf doet. :-( Wees voorzichtig met frequent gebruik.
09-06-2015

16-03-2015

Relpax (eletriptan)

Na jarenlang migraine te hebben gehad en vele medicijnen te hebben geslikt werd ik eindelijk doorgestuurd naar een neuroloog. Eerst kreeg ik immigran spuiten maar die hielpen niet en toen kreeg ik Relpax........eindelijk kon ik weer door functioneren. Als ik op tijd Relpax inneem kan ik gewoon door functioneren, ik word wel wat suffig en moe maar dit staat niet in verhoudi[lees meer...]ng tot mijn migraine aanvallen waarbij ik 2 tot 3 dagen spugend op bed lag. Mijn leven is totaal veranderd. Ik hoef bijna nooit meer afspraken af te zeggen en kan aan bijna alles meedoen. Ik ga alleen nooit van huis zonder mijn Relpax, als ik op vakantie zou gaan en ik zou ze vergeten zijn, dan zou ik ervoor terug rijden😄
17-02-2015

Relpax (eletriptan)

Ik heb jaren gezocht naar het juiste middel en kreeg dit door de neuroloog voorgeschreven. Ik kan het iedereen aanraden met migraine, aanval kan op tijd worden gepareerd. Ik wordt er wel heel moe van maar dat is altijd nog beter dan de pijnen in mijn hoofd.
05-01-2015

Relpax (eletriptan)

Voorheen gebruikte ik Maxalt. Hierbij moest ik altijd per aanval twee keer een pil nemen. Met Relpax is dat stukken beter. De hoofdpijn is en blijft meestal weg. Nadeel is wel dat ik verder niet goed in staat ben te functioneren. ik moet altijd wel gaan slapen en ben de hele verdere dag suf en wazig. Maar dit weegt niet op tegen de hoofdpijn. Bij sommige aanvallen heb ik n[lees meer...]a een uur of 8 toch weer een dosis nodig (helaas).
06-11-2014

Relpax (eletriptan)

Alles al geprobeerd. Helaas helpt de relax ook helemaal niks Voel geen verschil, migraine wordt misschien zelfs nog erger. Zeer teleurgesteld :(
06-10-2012

Relpax (eletriptan)

Al meerdere medicijnen geprobeerd, uiteindelijk bij Relpax uitgekomen, werkte voor mij in combinatie met aanvalsmedicatie zeer goed, toen ik hiermee stopte werkte de relpax ook niet meer. Bijwerkingen bestonden vooral uit vermoeidheid.
09-05-2012

06-04-2012

Relpax (eletriptan)

Al zeer lang migraine, soms wel 4 a 5 dagen aaneen. Ik kwam terecht bij hoofdpijnpoli Dr. ....., in Eindhoven. Hij schreef me relpax 40 voor. Hielp en helpt me prima, van bijwerkingen ben ik me niet echt bewust. De bijsluiter geeft aan dat relpax niet gebruikt kan worden wanneer je ouder bent dan 65 jaar. Waarom staat er niet bij. Weet iemand dat wel? Een half tabletje vol[lees meer...]staat bij mij. (Red; om privacyredenen naam v arts verwijderd)
17-02-2012

Relpax (eletriptan)

1/2u tot 1u na inname van een relpax 40mg, verdween de aanval. Desondanks enkele bijwerkingen: stijfheid in mijn bovenlichaam, soms moeilijkheid de woorden te vinden om te praten, soms zin om te slapen. Als de aanval eenmaal over is heb ik een gevoel van euforie maar daarna vaak een gevoel van bedroefheid, ik weet niet of dit te wijten is aan het medicijn. Wanneer ik r[lees meer...]elpax te laat in neem, gebeurt het wel eens dat de aanval 12u later terug komt en dan neem ik er nog 1. Medicijn wat mijn leven heeft veranderd, hiervoor nam ik migpriv waardoor ik ziek werd.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum