Ervaringen met Relpax

eletriptan

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

07-01-2010 | Vrouw
eletriptan
Het is mijn redmiddel, ik gebruik Relpax nu ongeveer 3 jaar. Daarvoor heel veel andere middelen tegen migraine gebruikt, een ander alternatief zouden injecties zijn. Als ik op tijd relpax inneem, werkt al na een half uur, ben ik daarna 12 uur migrainevrij. Bijwerking is wel vermoeidheid en ik doe alles wat kalmer aan. Ik ben vertegenwoordigster en kan verder gewoon mijn[lees meer...] werk blijven doen.

14-12-2009 | Vrouw
eletriptan
helpt niets voor mij tegen migraine wordt er alleen maar heel raar van in mijn hele lichaam.

05-12-2009 | Vrouw

25-11-2009 | Vrouw
eletriptan
Relpax wordt gebruikt bij een migraine-aanval. Afhankelijk van hoe snel ik heb deze heb ingenomen gaat dit binnen een kwartier tot een uur werken. Ik word heel moe en ga letterlijk knock-out. Om die reden ga ik niet te ver van huis. Ik moet binnen het uur bij huis kunnen zijn. Verder gaat alles aan de buitenkant zeer doen (niet zo zeer als de pijn van migraine). En het gee[lees meer...]ft een gevoel alsof je een hartaanval hebt. Relpax schijnt geen hartaanval te kunnen oproepen. Dit is uitvoerig getest. Vermoeidheid van Relpax houdt 16 tot 24 uur aan. Werking is wel goed. De pijn van de aanval is zodra de Relpax gaat werken wel snel weg. Tot nu toe het enige middel dat mijn aanvallen echt stopt. Wel gebeurt het regelmatig dat 2 dagen later de aanval terug komt, hoewel het vaak dan wel lichter en draaglijker is.

14-09-2009 | Vrouw
eletriptan
Relpax werkt goed zolang tijdig ingenomen. Binnen 1,5 -4 uur ben ik van de migraine af. Nadeel: ongeveer 2 uur na inname heb ik wat last van krampen op de borst. Hier wordt ik wat angstig van aangezien hartproblemen in de familie zitten en ik ook last heb van te hoge bloeddruk.

20-01-2009 | Vrouw
eletriptan
ik gebruik nu 2 tot 3 keer per week relpax om een aanval te stoppen (naast 200 mg, topamax) en dat gaat goed zo lang ik het op tijd neem. Ben ik te laat dan komt de hoofdpijn er doorheen. De bijwerkingen zijn sufheid en vermoeidheid. Concentratieproblemen, slaperigheid. Dat is een probleem tijdens mijn werk. Maar verder is het fantastisch want ik heb een leven. Anders zou [lees meer...]ik de helft van mijn leven in mijn bed doorbrengen wensend dat ik dood was zo erg is een aanval.

30-12-2020 | Man | 57
eletriptan (40mg)
reeds meer dan 20 jaar last van hoofdpijn en migraine. Eerst paracetamol, Ibu, aspirine, later Maxalt en sinds een paar jaren Relpax. het beste geneesmiddel dat de problemen voelbaar aanpakt. Heel tevreden tot mijn apotheek actief het middel verving met een generieke versie. Deze versie had niet hetzelfde effect, moest meer pillen slikken om hetzelfde effect te krijgen. Ze[lees meer...]lf na medische noodzaak, geen verandering bij de apotheek, dus maar zelf betalen. Het verschil voor de zorgverzekeraar tussen het generiek en het merk geneesmiddel is een paar euro cents...maar toch vinden deze instellingen dat ze betere diagnose kunnen stellen dan de artsen? Vraag me meer af hoe artsen en apothekers nog instaan voor medicijn bewaking en het juiste middel te kiezen voor je aandoening?

11-03-2019 | Man | 62
eletriptan (40mg)
Omdat de Imigran injectie na ruim 20 jaar gebruik hun werking begon te verliezen en de vele profylaxe middelen geen soelaas boden, overgestapt op aanraden van de neuroloog op Relpax. Daar waar Imigran injecties hun werk deden binnen een half uur, doet de Relpax pil er duidelijk langer over: soms tot wel twee uur. Maar het werkt. Alleen de afgelopen jaren verworden tot een[lees meer...] Relpax-junk. 15 keer per maand was geen uitzondering. Gevolg een medicatie-afhankelijke chronische hoofdpijn. Sind een week gestopt, en ervaren wat ook alweer het oorspronkelijk aantal migraine aanvallen was. En dan opnieuw bekijken wat de beste remedie is.

06-04-2012 | Man | 72
eletriptan
Al zeer lang migraine, soms wel 4 a 5 dagen aaneen. Ik kwam terecht bij hoofdpijnpoli Dr. ....., in Eindhoven. Hij schreef me relpax 40 voor. Hielp en helpt me prima, van bijwerkingen ben ik me niet echt bewust. De bijsluiter geeft aan dat relpax niet gebruikt kan worden wanneer je ouder bent dan 65 jaar. Waarom staat er niet bij. Weet iemand dat wel? Een half tabletje vol[lees meer...]staat bij mij. (Red; om privacyredenen naam v arts verwijderd)