Ervaringen met Relpax

eletriptan

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

05-04-2022 | Vrouw | 52
eletriptan (20mg)
Sinds 2009 veel hoofdpijn. Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, maar werd erger en het lukte niet. Toen gaaf mij huisarts mij voor het eerste keer de REPLAX! Ik kon rustig slapen en normaal gaan werken. Ik voel de me veel beter en nu gebruik ik het binja niet meer dank GOD JESUS. Soms Moët ik de eerste of laatste dag van mijn mentruatie REPLAX gebruiken door het Lichten[lees meer...]stein migraine ALS het komt. Ik Ben hartsticke blij mee.

30-12-2020 | Man | 57
eletriptan (40mg)
reeds meer dan 20 jaar last van hoofdpijn en migraine. Eerst paracetamol, Ibu, aspirine, later Maxalt en sinds een paar jaren Relpax. het beste geneesmiddel dat de problemen voelbaar aanpakt. Heel tevreden tot mijn apotheek actief het middel verving met een generieke versie. Deze versie had niet hetzelfde effect, moest meer pillen slikken om hetzelfde effect te krijgen. Ze[lees meer...]lf na medische noodzaak, geen verandering bij de apotheek, dus maar zelf betalen. Het verschil voor de zorgverzekeraar tussen het generiek en het merk geneesmiddel is een paar euro cents...maar toch vinden deze instellingen dat ze betere diagnose kunnen stellen dan de artsen? Vraag me meer af hoe artsen en apothekers nog instaan voor medicijn bewaking en het juiste middel te kiezen voor je aandoening?

16-09-2020 | Vrouw | 20
eletriptan (20mg)
Na ongeveer een half uur na inname neem de hoofdpijn af. Ik heb ontzettend last van vermoeidheid. Kan met moeite activiteiten uitvoeren zonder in slaap te vallen.

14-08-2020 | Vrouw | 64
eletriptan (20mg)
Relpax of Eletriptan gebruik ik al sinds het op de markt kwam. En ik hoop dat het nooit uit het assortiment verdwijnt, want ik ben er heel tevreden over en ken geen werkend alternatief. Ik ben 63 en heb migraine-aanvallen sinds mijn 13-e, ik heb dit jaar dus mijn 50-jarig migrainejubileum en zoals elke heftige migrainelijders weet: migraine is een ware hel. Geen andere[lees meer...] pijn en geen ander ziekzijn komt er bij in de buurt qua mate van ellende. Net als veel anderen kreeg ik heel vroeger het heftige Imigran. Ik denk dat ik daarvan wel diverse chronische bloedsomloopproblemen aan over heb gehouden, want dat stond bekend als paardenmiddel. De komst van de triptanen was daarom een innovatieve uitkomst. Ik heb destijds een paar middelen van de triptanen geprobeerd en Relpax is voor mij de beste. Een wondermiddel is het niet, want ik krijg het zelfs met Relpax niet altijd gegarandeerd voor elkaar een migraineaanval weg te drukken, maar aan de andere kant, soms lukt het zelfs met een kwart van 40 mg Relpax: (*doorknippen met een apothekersknippertje). Echt lekker ben ik na een succesvol Relpaxje gedurende een dag of twee dagen meestal ook niet, maar dat zijn peanuts vergeleken met een migraineaanval. En dat je dan kan blijven functioneren, dat je een noodzakelijke reis kan ondernemen of een feest bij kan wonen, dat is geweldige winst. Relpax maakt het leven daadwerkelijk leefbaarder!!!

04-08-2020 | Vrouw | 64
eletriptan (40mg)
Dit medicijn helpt mij erg goed bij een migraine aanval. Alhoewel ik bij een heftige aanval toch nog hoofdpijn blijf houden. Maar dat duurt maar 1 dag. Ik merk dat ik na jarenlange migraine niet meer tegen kan dat ik uit de running ben. Dat maakt mij chagrijnig en licht depressief. Ben erg moe in periode van migraine en dat komt volgens mij van de Relpax. Maar zonder zou e[lees meer...]en vreselijke ramp zijn. Ik probeer het nog wel eens maar dan lig ik 3 dagen in bed met overgeven en al. Dus uiteindelijk happy dat deze medicatie bestaat!

02-11-2019 | Vrouw | 54
eletriptan (40mg)
Vanaf mijn 11e heb ik al migraine. Destijds veel baat bij Dolviran, maar dat werd van de markt gehaald. Voeding aanpassen helpt, sommige voedingsmiddelen initieren bij mij een aanval (rode wijn, zoetigheid, chocola). Inmiddels gebruik ik al jaren Relpax nadat Maxalt niet meer hielp. Ik neem het meestal in combinatie met ibuprofen omdat de laatste jaren mijn migraine vaak[lees meer...] ontstaat in combinatie met nekpijn. Het werkt bijna altijd binnen een uur. Grote nadeel is de overweldigende moeheid die daarna optreedt. Ik kan letterlijk niet meer op mijn benen staan soms. Ook grote dorst en een erg droge mond zijn gevolgen bij mij. Regelmaat, gezonde voeding (ik eet ketogeen), voldoende rust en daarnaast ook bewegen zijn voor mij belangrijke zaken om migraine te voorkomen.

11-03-2019 | Man | 62
eletriptan (40mg)
Omdat de Imigran injectie na ruim 20 jaar gebruik hun werking begon te verliezen en de vele profylaxe middelen geen soelaas boden, overgestapt op aanraden van de neuroloog op Relpax. Daar waar Imigran injecties hun werk deden binnen een half uur, doet de Relpax pil er duidelijk langer over: soms tot wel twee uur. Maar het werkt. Alleen de afgelopen jaren verworden tot een[lees meer...] Relpax-junk. 15 keer per maand was geen uitzondering. Gevolg een medicatie-afhankelijke chronische hoofdpijn. Sind een week gestopt, en ervaren wat ook alweer het oorspronkelijk aantal migraine aanvallen was. En dan opnieuw bekijken wat de beste remedie is.

23-12-2018 | Vrouw | 49
eletriptan (40mg)
Eerste triptaan die helpt. Het heeft, met andere woorden, zin om door te zoeken tot je de juiste hebt gevonden.

23-11-2018 | Vrouw | 34
eletriptan (40mg)
Ik ben zeer tevreden met Relpax. Ik gebruikte eerder rizatriptan en heb ook eens sumatriptan gebruikt, maar die werken niet zo effectief voor mij (soms helemaal niet) als eletriptan - Relpax. Als ik het inneem kan het soms even duren, maar vrijwel altijd gaat de migraine helemaal weg. Soms wat bijwerkingen, maar dat is ook gewoon de werking van het medicijn, en die heb ik [lees meer...]veel liever dan een migraine aanval. Dit medicijn geeft mij weer het gevoel van controle meer terug .

03-01-2017 | Vrouw | 44
eletriptan (40mg)
bijwerkingen circa half uur na inname, ik kan het het best omschrijven alsof het naar je hoofd stijgt, gevoel na het eten van een ijsje achter elkaar, kortom geen prettig gevoel, maar is van korte duur en vergelijkbaar met andere triptanen zoals Fromirex en weegt zeker op tegen de nadelen van migraine. Door de vernauwing van je aderen krijg ik ook last van een extreem gevo[lees meer...]elige huid (prikkend/tintelend gevoel) bijv. tijdens wassen van mijn handen of douchen. Helaas werkte deze medicatie niet bij mij. De migraine aanval werd niet gereduceerd qua dagen en ernst migraine. Hiervoor gebruikte ik Fromirex (2,5 mg) een aantal jaar, maar op een gegeven moment werkte de medicatie niet meer. Ik heb dit medicijn na de Eletriptan (Relpax) weer opnieuw geprobeerd omdat ik heb gelezen dat je resistent kunt worden nadat je een triptaan een tijdje hebt gebruikt. Na dus even gestopt te zijn met Fromirex lijkt het nu wel weer (enigszins) te werken, dwz aanvallen minder heftig en soms de volgende dag (na aura) over. Normaliter duurt de aanval zeker 3 dagen. Ik ben nu overgestapt op profylactische medicatie. Helaas moet ik vanwege de bijwerkingen (misselijk, moe, duizelig) stoppen met Candesartan na een maand (zie mijn review van dit medicijn). Waarschijnlijk stap ik over op Propranolol... Graag hoor ik je ervaring met profylactische medicatie, mocht je een goed advies voor me hebben dan verneem ik dit graag.

08-09-2016 | Vrouw | 34
eletriptan (40mg)
Relpax is mijn wondermiddel. Zonder Relpax kan ik niet functioneren. Ik heb zeker 1 a 2 keer in de week migraine en soms vaker. Zonder Relpax lig ik dagen kotsend op bed en kan ik helemaal niks meer. Van de Relpax krijg ik veel bijwerkingen, en na gebruik voel ik me niet lekker. Maar het zorgt er wel voor dat ik kan blijven functioneren en werken.

19-07-2016 | Vrouw | 48
eletriptan (40mg)
Al mijn hele leven last van migraine. Immigran en maxalt gebruikt maar daar had ik altijd na 8 uur weer een nieuwe dosis van nodig. Tot twee jaar terug werd het steeds vaker en erger. Bij neuroloog geweest en van hem kreeg ik Relpax. Wat een verbetering. Ik heb wel last van bijwerkingen en moet altijd even twee uurtjes slapen maar daarna is het weg. De rest van de dag wel [lees meer...]wat trillerig en moe maar dat weegt niet op tegen de hoofdpijn!

01-06-2016 | Vrouw | 50
eletriptan (40mg)
Moet het middel steeds vaker gebruiken. Lijkt minder goed te werken. Last van mijn ogen. Erge last van mijn klieren in hals, buikpijn. Wat een ellende, leef al jaren en jaren met migraine. Dit middel helpt, maar de (momenteel merkbare) bijwerkingen zijn pittig. Vraag me af wat het medicijn op langere termijn met mijn lijf doet. :-( Wees voorzichtig met frequent gebruik.

09-06-2015 | Vrouw | 21

16-03-2015 | Vrouw | 49
eletriptan (40mg)
Na jarenlang migraine te hebben gehad en vele medicijnen te hebben geslikt werd ik eindelijk doorgestuurd naar een neuroloog. Eerst kreeg ik immigran spuiten maar die hielpen niet en toen kreeg ik Relpax........eindelijk kon ik weer door functioneren. Als ik op tijd Relpax inneem kan ik gewoon door functioneren, ik word wel wat suffig en moe maar dit staat niet in verhoudi[lees meer...]ng tot mijn migraine aanvallen waarbij ik 2 tot 3 dagen spugend op bed lag. Mijn leven is totaal veranderd. Ik hoef bijna nooit meer afspraken af te zeggen en kan aan bijna alles meedoen. Ik ga alleen nooit van huis zonder mijn Relpax, als ik op vakantie zou gaan en ik zou ze vergeten zijn, dan zou ik ervoor terug rijden😄

17-02-2015 | Vrouw | 41
eletriptan
Ik heb jaren gezocht naar het juiste middel en kreeg dit door de neuroloog voorgeschreven. Ik kan het iedereen aanraden met migraine, aanval kan op tijd worden gepareerd. Ik wordt er wel heel moe van maar dat is altijd nog beter dan de pijnen in mijn hoofd.