Ervaringen met Rizatriptan

Imigran (163 meningen)
Maxalt (163 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

06-03-2023 | Vrouw | 36
rizatriptan (10mg)
Van jongs af aan last van migraine. Dit is voor mij het eerste medicijn dat de aanval tijdelijk weg neemt. Ik kan meestal erna goed functioneren. Nadeel is de sufheid als bijwerking. Die kan soms heel heftig zijn maar trekt langzaam weg. Pas daarom op met autorijden.

20-12-2022 | Man | 37
rizatriptan (10mg)
Al zeker 20 jaar migraine. Zeker 3 keer per week. Voorheen gebruikte ik Maxalt maar sinds de werkzame stof vrij te produceren is overgestapt op Rizatriptan (goedkoper). Rizatriptan is een stuk minder effectief. De aanvallen gaat het tegen maar ik bij Maxalt was ik er dan meestal vanaf. Bij Rizatriptan keert het vaak de volgende dag alweer terug. De grootste bijwerking is s[lees meer...]ufheid. Dit neem ik voor lief. Alles beter dan migraine.

24-11-2022 | Man | 30
rizatriptan (10mg)
Al jaren (lees 20jr) last van migraine zeker 1x per week. Dit gaat vaak samen met misselijkheid en normaal functioneren is er dan niet bij. Verschillende middelen gehad maar nu al een aantal jaar rizatriptan en het is voor mij een wondermiddel. Ik voel de aanval vaak al als ik wakker wordt. Neem dan een tablet en met een half uur begint het te minderen en met een uur is he[lees meer...]t zo goed als weg. Heerlijk! Heel af en toe wel wat duf maar alles beter dan migraine en misselijkheid. Ook een poos maxalt gebruikt maar toen het patent van de stof veranderde werd dit rizatriptan. Voor mij is de werking van deze 2 gelijk. Nadeel is de smaak van de smelt tablet maar goed deze is na een x aantal minuten verdwenen en als dat het enige is...

10-06-2021 | Vrouw | 43

01-04-2021 | Man | 44
rizatriptan (5mg)
Ik vond Maxalt ook heel prettig eigenlijk. Alleen het doosje al gaf me een goed gevoel.😀 Raar gevoel in mijn keel, maar helpt prima.!! Maar als ik hem te lang achter elkaar gebruik helpt het misschien om de keer.

06-08-2020 | Vrouw | 53
rizatriptan (10mg)
Al jaren migraine gewone pijnstillers waren niet effectief. Sinds enkele jaren gebruik ik dit middel, eerst Maxalt nu t goedkopere rizatriptan en het werkt goed tegen de hoofdpijn bij migraine. Nadeel is wel dat je er flink suf van wordt en wat misselijk. t middel kan soms niet aanslaan maar bij mij is dat 8 vd 10 x wel.

22-12-2018 | Man | 70
Hoofdpijn
Reeds halve eeuw last van hoofdpijn. Voornamelijk spanningshoofdpijn die soms overgaat in migraine (zware eenzijdige hoofdpijn). Van alles gebruikt: heel veel Saridon (was ik verslaafd aan) maar ook ergotamine zetpillen, Immigran injecties (werkten uitstekend), Maxalttabletten (ook goed), Maar vanwege de kosten (?) de laatste jaren Rizatriptan (oke), sinds kort in smeltvor[lees meer...]m. De smelttabletten smaken erg smerig, maar helpen mij zeker wel. Na pakweg een half vuur wordt de pijn duidelijk minder. Nadeel is daarna wel een druk op de borst en een vreemd gevoel in mijn armen en handen. Dat komt vaker voor, lees ik in het bijschrift. Niet leuk, maar alles is beter dan die ellendige hoofdpijn. Ben dus redelijk tevreden.

08-08-2018 | Man | 46
rizatriptan (10mg)
Ik gebruik al 3nkek3 jaren Maxalt smelttabletten ivm migraine. Bij het opkomen van de hoofdpijn neem ik meteen een tablet en meestal is d1 tablet voldoende om de aanval te stoppen. Onlangs heeft de huisarts mij gevraagd om vanwege de kosten over te stappen op het generieke Rizatriptan. Dit werkt ook prima alleen zijn de tabletten erg moeilijk uit de verpakking te krijge[lees meer...]n en smelt de tablet ook minder goed op de tong! Dit is echter geen reden om terug te gaan naar het duurdere Maxalt. Ik draag graag mijn steentje bij aan het beperken van de zorgkosten.

15-03-2018 | Vrouw | 35
rizatriptan (10mg)
Heb altijd rizatriptan gehad en werkt bijna altijd. Pijn komt op, pil innemen en na drie kwartier is de pijn weg. Heel soms, bij een zware aanval, duurt het een paar uur of is een tweede nodig. Bijwerkingen heb ik nauwelijks, de vermoeidheid kan ook komen door de eerdere aanval.

02-02-2018 | Vrouw | 37
rizatriptan (10mg)
Wanneer ik een aanval op voel komen neem ik een tablet. Na een half uur neemt de pijn af en vermindert nog verder in het half uur daarna. Tot bijna 0. Mijn aanvallen zijn relatief mild maar wel erg genoeg om niets meer te kunnen. Door dit medicijn kunnenn mijn dagelijkse bezigheden doorgaan dus ik ben erg blij mee. Een kanttekening is wel dat je daardoor minder geneigd be[lees meer...]nt de oorzaken aan te pakken. Bij mij is dat meestal gebrek aan nachtrust of drukte in mijn hoofd. Maar ook daar werk ik aan en ik adviseer ieder die dit middel neemt dat ook te doen.

23-12-2017 | Vrouw | 40
Zwangerschap
Na de bevalling van mijn eerste kind heb ik regelmatig last van migraine aanvallen. Het probleem zit altijd achter mijn rechteroog. Een stekende pijn, die eigenlijk altijd 3 dagen duurt. Vaak rondom míjn menstruatie en ovulatie, maar soms heb ik een aanval wanneer ik teveel wijn heb gedronken of teveel stress heb gehad. Ook sterke geuren kan bij mij een aanval opwekken.[lees meer...] Pas na 3 jaar kwam ik erachter dat dit migraine was en sindsdien slik ik medicijnen hiervoor. Voorheen maxallt en nu rizatriptan. Soms ook in combinatie met diclofenac. Wanneer de aanval niet overgaat dan slik ik tramadol. Maar dat doe ik alleen in noodgevallen. De aanvallen komen tegenwoordig steeds vaker terug. Binnenkort wil ik naar Duitsland, daar is een migrainekliniek. Ik ben zeer tevreden over Rizatriptan. Maar doordat ik het zo vaak slik, heb ik ook steeds vaker hoofdpijn of een zwaar hoofd.

13-11-2017 | Vrouw | 26
rizatriptan (10mg)
Rizatriptan helpt goed tegen migraine. Na inname van een pil begint het middel na ongeveer 3 kwartier te werken. Ben wel doodmoe na inname van een pil maar ik kan tenminste slapen wat ik voorheen met een migraine aanval niet kon. Ik blijf dit middel dus zeker gebruiken.

26-04-2017 | Vrouw | 52
rizatriptan (5mg)
Mijn maandelijkse migraine duurt ca. 2 dagen/avonden. Rizatriptan (voorheen Maxalt) helpt goed en ik word hoofdpijnvrij wakker. Het vernauwt de bloedvaten wat bij mij juist nodig is in die dagen. Mijn bijwerkingen: licht in het hoofd, duizeligheid, nare smaak in mond. Het duurt best lang voordat het aanslaat, zeker een uur. Smelttabletten zijn smerig, bosbessensmaakje maak[lees meer...]t het alleen maar erger. Maar het helpt goed.

02-03-2016 | Vrouw | 18
rizatriptan (10mg)
Vanaf kleins af aan al veel migraine gehad. In de pubertijd meerdere aanvallen per maand gehad en doorverwezen naar een neuroloog. Zij heeft mij maxalt voorgeschreven. Het help goed, maar ik krijg wel veel last van de bijwerkingen. Toch maar een keer terug om een ander medicijn te proberen.

14-06-2023 | Vrouw | 44
rizatriptan (10mg)
Ik heb hormonale migraine. Vooral rond mijn menstruatie en eisprong, maar ook tussendoor (stress). Voorheen gebruikte ik Sumatriptan 100 mg, maar deze is tijdelijk niet leverbaar. Via de apotheek nu Rizatriptan 10 mg smelttablet gekregen ter vervanging. Ik vond het best eng om te wisselen. Het was afwachten of het zou helpen, maar dat doet het gelukkig! Geen last van bijwe[lees meer...]rkingen. Ik merk eigenlijk weinig verschil tussen beiden. De smaak van de tablet vind ik helemaal niet vies (zag dat hier ergens genoemd worden).

26-03-2023 | Man | 77
Na 24 uur opnieuw migraine, langzaam (soms een dag lang) verdwijnend