Ervaringen met Rizatriptan

Imigran (163 meningen)
Maxalt (163 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

06-06-2023 | Vrouw | 40
rizatriptan (5mg)
Normaal neem ik sumatriptan 50 mg. Omdat deze niet leverbaar was, Rizatriptan gekregen. Het doet echter niks bij mij. Helemaal niks. Wel voel ik me misselijk en benauwd van de tabletten. Hoofdpijn blijft helaas, niet eens minder hevig. Hopelijk is mijn normale medicatie weer snel leverbaar. O ja: er zit ook nog 3mg aspartaam in per zuigtablet. Vind ik wel een minpunt[lees meer...].

13-04-2023 | Vrouw | 65
rizatriptan (10mg)
Bestudering van de grondstoffen leverde de verbijsterende ontdekking op dat er nota bene aspartaam is gebruikt. Voor mij einde gebruik. Houd medicijnen vrij van kankerverwekkende stoffen

06-01-2020 | Vrouw | 30
rizatriptan (10mg)
Een keer in de zoveel tijd migraine met aura, tijdelijke verlamming van gezicht maar zonder misselijk te zijn of braken. Voelde het opkomen dus voor de eerste keer rizatriptan ingenomen en gaan slapen. Werd na een uur doodziek wakker, verschrikkelijke hoofdpijn/migraine erger dan normaal trok door naar mijn nek en schouders was bijna niet uit te houden, misselijk, brak[lees meer...]en, slap gevoel, moe, flauwvallen, droge mond, ontzettend veel dorst en vieze smaak. Kon niet fatsoenlijk praten en bewegen. Viel telkens weg en werd 1 seconde later weer wakker door de hoofdpijn en het braken. Nu inmiddels na 7 uur afzien voel ik me iets beter. Voor mij nooit meer ! Dit was nog erger dan een migraine aanval.

26-10-2023 | Man | 30

05-05-2021 | Man | 31
rizatriptan (10mg)
Middel gebruikt tegen migraine. Werkte lang niet altijd goed. Had het gevoel dat dit heel heftig reageerde op mijn lichaam. Migraine is erg, maar zware bijwerkingen zijn ook erg.

23-11-2018 | Vrouw | 34
rizatriptan (10mg)
Ik heb als eerste voor migraines rizatriptan voorgeschreven gekregen van de huisarts. Dit hielp in het begin redelijk, maar na een paar jaar werkte het niet echt meer. Ook had ik vaak last van bijwerkingen.

24-04-2018 | Vrouw | 54
rizatriptan (5mg)
2 x geprobeerd, 2 x dezelfde bijwerkingen van duizeligheid, misselijkheid en vernauwd bewustzijn en heel erg slaperig. Het hielp wel tegen de hoofdpijn maar heb nog meer last van de bijwerkingen dan van de hoofdpijn.

24-10-2017 | Vrouw | 57
rizatriptan (10mg)
Smaak idd vies, komt volgens mij van de aspartaam, wat ook troep is. Maar de eerste keren hielp het goed na ongeveer twee uur, dan langzaamaan weer top. Maar beter halve dan hele dag. Maar laatste twee keer deed het helemaal niets!

02-09-2023 | Man | 75
rizatriptan (10mg)
Dagelijks zeurende hoofdpijn, soms (zeg 2x per maand) overgaand in migraine. In een heel ver verleden daartegen ergotamine-zetpillen gekregen, maar die waren niet meer verantwoord. Daarna immigran-injecties gebruikt - die hielpen echt fantastisch en supersnel, maar zijn amper nog verkrijgbaar. Vervolgens Maxalt-tabletten: ook goed, maar hielpen minder snel. Wegens leverin[lees meer...]gsproblemen nu Riziatriptan smelttabletten. Helpen redelijk, maar nogal wat bijwerkingen. Dat laatste heeft mogelijk ook met mijn ouderdom te maken. Desondanks blij mee, want alles is beter dan zware hoofdpijn. Zucht, waarom zijn die geweldige Immigran-injecties nauwelijks nog verkrijgbaar?

03-12-2018 | Vrouw | 26
rizatriptan (10mg)
Ik heb te kampen met zware migraine aanvallen. Mét aura en braken. Mijn huisarts schreef rizatriptan voor en heb dat vandaag voor het eerst moeten innemen. Direct bij het verschijnen van de aura heb ik een smelttablet van 10mg ingenomen. Ben direct op bed (in een donkere kamer) gaan liggen. En plots schrok ik wakker! Ik ben heel even van de wereld geweest kort na inname. [lees meer...]Daarna ben ik rustig gaan slapen. Toen ik 2 uur later wakker werd was de aura weg en de hoofdpijn was pijnlijk maar niet ondraaglijk. Ik voelde me heel slap, zwaar en suf. Urenlang last gehad van koude rillingen. Had ook last van duizeligheid en misselijkheid. Maar heb niet overgegeven! Dat is een hele verbetering! Al met al heeft de rizatriptan ervoor gezorgd dat de aura veel sneller over ging, de hoofdpijn een stuk minder heftig was en ik niet heb hoeven braken. Maar de bijwerkingen zijn vrij ernstig. Ik ga hierover met mijn huisarts praten want ik durf het niet zomaar nog eens te nemen.

20-04-2018 | Man | 30
rizatriptan (10mg)
werkt goed voor migraine aanvallen; Maxalt als A-merk is uitstekend! Generieke merken zoals teva® etc. smelten minder snel en werken langzamer wat voor mij negatief is daar mijn aanvallen regelmatig gepaard gaan met braakneigingen. Hierdoor heb ik vaak 2 soms zelfs 3 tabletten nodig van de generieke variant waar ik aan 1 maxalt® smelttablet voldoende heb daar deze bijzond[lees meer...]er snel smelt en effectief is.

23-11-2017 | Vrouw | 60
rizatriptan (10mg)
Ik heb problemen met de verpakking. Ik krijg de tabletten bijna niet uit de verpakking. Iedere keer weer met een bonkend hoofd proberen om een tablet uit de strip te halen.

19-08-2016 | Man | 36
rizatriptan (5mg)
Omdat Dicloflenac niet voldoende helpt, Rizatriptan voorgeschreven gekregen. Het middel zou binnen een half uur moeten werken, maar werkt bij mij pas na anderhalf tot 2 uur (en ondertussen ga ja kapot van de hoofdpijn/braken/kortademigheid en oplopende hartkloppingen). Als het middel na die 2 uur plots werkt, lijkt alles over. ik ervaar een 'high' gevoel en kan weer rustig[lees meer...] aan functioneren/slapen.

03-12-2023 | Man | 75
Clusterhoofdpijn
Gebruik het gemiddeld 7 keer per maand het werkt goed

17-07-2023 | Vrouw | 23
rizatriptan (10mg)
Bij mij is in de meeste gevallen na 30/60 minuten de migraine aanval zo goed als weg. Aan bijwerkingen merk ik alleen dat ik snel kramp in mijn tong/mond gebied ervaar.

21-03-2023 | Vrouw | 24