Ervaringen met Rizatriptan

Imigran (163 meningen)
Maxalt (163 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

08-04-2024 | Vrouw | 50
rizatriptan (10mg)
Derde medicijn die ik geprobeerd heb tegen migraine. Deze helpen mij erg goed en zonder vervelende bijwerkingen.

17-07-2023 | Vrouw | 23
rizatriptan (10mg)
Bij mij is in de meeste gevallen na 30/60 minuten de migraine aanval zo goed als weg. Aan bijwerkingen merk ik alleen dat ik snel kramp in mijn tong/mond gebied ervaar.

14-06-2023 | Vrouw | 44
rizatriptan (10mg)
Ik heb hormonale migraine. Vooral rond mijn menstruatie en eisprong, maar ook tussendoor (stress). Voorheen gebruikte ik Sumatriptan 100 mg, maar deze is tijdelijk niet leverbaar. Via de apotheek nu Rizatriptan 10 mg smelttablet gekregen ter vervanging. Ik vond het best eng om te wisselen. Het was afwachten of het zou helpen, maar dat doet het gelukkig! Geen last van bijwe[lees meer...]rkingen. Ik merk eigenlijk weinig verschil tussen beiden. De smaak van de tablet vind ik helemaal niet vies (zag dat hier ergens genoemd worden).

06-06-2023 | Vrouw | 40
rizatriptan (5mg)
Normaal neem ik sumatriptan 50 mg. Omdat deze niet leverbaar was, Rizatriptan gekregen. Het doet echter niks bij mij. Helemaal niks. Wel voel ik me misselijk en benauwd van de tabletten. Hoofdpijn blijft helaas, niet eens minder hevig. Hopelijk is mijn normale medicatie weer snel leverbaar. O ja: er zit ook nog 3mg aspartaam in per zuigtablet. Vind ik wel een minpunt[lees meer...].

13-04-2023 | Vrouw | 65
rizatriptan (10mg)
Bestudering van de grondstoffen leverde de verbijsterende ontdekking op dat er nota bene aspartaam is gebruikt. Voor mij einde gebruik. Houd medicijnen vrij van kankerverwekkende stoffen

21-03-2023 | Vrouw | 24

06-03-2023 | Vrouw | 36
rizatriptan (10mg)
Van jongs af aan last van migraine. Dit is voor mij het eerste medicijn dat de aanval tijdelijk weg neemt. Ik kan meestal erna goed functioneren. Nadeel is de sufheid als bijwerking. Die kan soms heel heftig zijn maar trekt langzaam weg. Pas daarom op met autorijden.

30-12-2022 | Vrouw | 49
rizatriptan (10mg)
Ik heb al veel triptan soorten gehad maar rizatriptan is echt de enige die me helpt. Ik vind de bijwerkingen meevallen. Helaas kreeg ik 2 maanden geleden te horen dat het niet meer leverbaar was en kreeg ik een vervangend medicijn. Van 10 mg rizatriptan naar 50 mg sumatriptan maar die doen niks bij mij. Ik hoop dat ze in januari weer leverbaar zijn anders heb ik een proble[lees meer...]em. Betaal je dan zoveel ziektekosten voor.

14-12-2022 | Vrouw | 50
rizatriptan (10mg)
Bij migraine neem ik een triptan. Meestal trekt het vrij snel weg, tot een volgende aanval zich aandient. Ik heb al jaren rizatriptan 10 mg smelttablet, deze slik ik echter gewoon in met een glas water, laat deze niet smelten ivm de smerige smaak. De werkzaamheid treed vaak al binnen een half uur op. Het proberen waard! Helaas is rizatriptan niet leverbaar momenteel en g[lees meer...]a nu over op sumatriptan... ik hoop dat de bijwerkingen minimaal zijn, ben er wel wat huiverig voor..

11-09-2022 | Vrouw | 29
rizatriptan (10mg)
Sinds mijn laatste bevalling maandelijks heftige migraineaanvallen rond mijn menstruatie. Via via over dit medicijn gehoord en gevraagd aan mijn huisarts of hij dit voor wilde schrijven. Wat een verademing! Binnen een uur na inname kan ik weer normaal functioneren. Ik ben alleen wat suf de rest van de dag maar alles beter dan hoofdpijn.

13-02-2022 | Vrouw | 32
rizatriptan (10mg)
Werkt super voor mij. De smelttabletten hielpen niet meer, maar de vaste tabletten hebben altijd geholpen. Bij mij begint het vanaf 15 minuten al te werken.

10-06-2021 | Vrouw | 43

17-09-2020 | Vrouw | 30
rizatriptan (10mg)
Sinds mijn 18e last van migraine (vermoedelijk destijds ontstaan door wisseling merk anticonceptiepil). Geen aura en als ik rustig blijf liggen in het donker hoef ik niet over te geven, maar mijn gevoel van vrijheid werd er ernstig door ingeperkt. Ga maar eens een dagje naar Antwerpen als je niet weet of je nog normaal naar huis kunt... Jarenlang aangemodderd met paracetam[lees meer...]ol en ibuprofen, beiden zonder enig effect. Migrafin deed ook niks. Uiteindelijk Imigran neusspray gekregen en EINDELIJK had ik een betrouwbare aanvalsmedicatie. Maar omdat de neussprays onpraktisch waren om mee te nemen op een backpacktrip (en een extreem smerige nasmaak hadden) overgestapt op Rizatriptan. De tabletjes werken iets minder snel dan de neusspray en smaken nog steeds smerig (ik heb ze altijd bij me samen met wat smintjes tegen de smaak), maar ik ben erg tevreden. Als ik de pil op tijd inneem, werkt hij altijd. Alleen als ik te laat ben (als ik te lang twijfel of de hoofdpijn migraine is / de aanval doorzet of niet), dan moet ik er nog wel eens een uitzitten, net als wanneer ik met migraine wakker word, want ook dan ben ik te laat. Ik heb geen bijwerkingen opgemerkt, afgezien van een wat suf gevoel en afgenomen reactiesnelheid. Auto / motorrijden kan ik beter niet doen na inname, maar verder kan ik relatief normaal functioneren op werk etc. Dat geeft zoveel meer vrijheid!

09-09-2020 | Vrouw | 46
Oogmigraine
Bij aura innemen, na half uur tot uurtje voel je de werking van het medicijn. Je voelt als het ware de vernauwing als soort krampjes in nek en achterhoofd...1e x schrok ik wel n beetje maar ja het is een bijwerking. Het medicijn doet haar werk. Je voelt je lichaam als het ware ontspannen...ik neem het wel als ik thuis ben en niet tijdens werk. Je wordt er nl brak van...m[lees meer...]aar het helpt super!!! Oogmigraine kan ik wel eens een periode iedere dag hebben maar als ik medicijn neem dan ben ik ook een paar dagen in zo een periode verlost daarvan en slaap ik goed. ( heb het medicijn pas sinds kort ) geschiedenis oogmigraine al vanaf mijn 7e...( nu 46 ) . Vroeger waren hier geen medicijnen voor Neem gerust verwacht wat bijwerkingen en vertrouw op het medicijn.

06-08-2020 | Vrouw | 53
rizatriptan (10mg)
Al jaren migraine gewone pijnstillers waren niet effectief. Sinds enkele jaren gebruik ik dit middel, eerst Maxalt nu t goedkopere rizatriptan en het werkt goed tegen de hoofdpijn bij migraine. Nadeel is wel dat je er flink suf van wordt en wat misselijk. t middel kan soms niet aanslaan maar bij mij is dat 8 vd 10 x wel.

06-01-2020 | Vrouw | 30
rizatriptan (10mg)
Een keer in de zoveel tijd migraine met aura, tijdelijke verlamming van gezicht maar zonder misselijk te zijn of braken. Voelde het opkomen dus voor de eerste keer rizatriptan ingenomen en gaan slapen. Werd na een uur doodziek wakker, verschrikkelijke hoofdpijn/migraine erger dan normaal trok door naar mijn nek en schouders was bijna niet uit te houden, misselijk, brak[lees meer...]en, slap gevoel, moe, flauwvallen, droge mond, ontzettend veel dorst en vieze smaak. Kon niet fatsoenlijk praten en bewegen. Viel telkens weg en werd 1 seconde later weer wakker door de hoofdpijn en het braken. Nu inmiddels na 7 uur afzien voel ik me iets beter. Voor mij nooit meer ! Dit was nog erger dan een migraine aanval.