sumatriptan

Bij  MigraineX

Clusterhoofdpijn (19 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

23-04-2020 | Vrouw | 59
sumatriptan (50mg)
Ik gebruikte jaren sumatriptan 50 mg bij migraine met erg goed resultaat. Vaker was dit 5 tot 7 x per maand. In 2017 opgehaald met de ambulance...hartinfarct In datzelfde jaar nog 6 keer met ambulance opgehaald tot ik de zevende keer Met spoed naar Venlo moest voor een hartkatherasatie via de pols. De arts was zeer verbaasd dat ik zo vaak sumatriptan slikte en raa[lees meer...]dde me aan om hier met mijn neuroloog over te gaan praten. Al mijn vaten waren goed open. Omdat dit de vaten verkrampt. Niet alleen in het hoofd maar door je hele lichaam. Ook het hart dus. In overleg met de neuroloog gestopt hiermee. Zwaardere pijnstillers gekregen waar ik me redelijk mee kon helpen. Nu in aanmerking gekomen voor de injectie pen. Heb gelukkig nooit meer hartkramp gehad. Naar mijn mening en die van de arts in Venlo waarschijnlijk door de sumatriptan de verkramping van het hart gekregen en door zuurstoftekort het infarct.

09-04-2020 | Man | 70
sumatriptan (100mg)
ben nu 70 jaar en heb al migraine vanaf m,n 20e. van alles al geprobeerd. zelfs imigraninjecties…...hielpen wel maar gingen op het laatst pijn doen.....gebruik nu sumatriptan 100 mg tabletten.....bij voelen aankomen van aanval neem ik die in...meestal binnen 30 min. weer het ventje....zelden hoef ik er 2 per dag te nemen......heb totaal geen last van bijwerkingen...ha[lees meer...]d ik bij de injecties wel (ging m,n hele lijf tintelen).

24-03-2020 | Man | 41
sumatriptan (50mg)
Al sinds mijn 6j herrinner ik me wekelijkse aanvallen van migraine met hoofdpijn op het voorhoofd, afwisselen boven een van de ogen of in het midden. Deze gingen telkens gepaard met misselijkheid, braken en duurden een dag waarop ik niets kon doen buiten in een donkere kamer liggen. Pogingen tot vermijden van bepaalde voeding, sporten, drank... leverenden allemaal niets[lees meer...] op. Gebruik medicatie ging van standaard prijstillers Perdolan tot Dafalgan over codeine naar opnieuw Dafalgan tot deze tot 8 x per dag ging. Daarna ben ik een keer overgestapt op onderhoudsmedicatie maar omdat ik hier zo suf van werd dat ik om 18u in slaap viel stopte ik weer. Sinds 2 jaar (ben nu 41) stelde mijn huisarts Sumatriptan voor. Wat een verschil! Nu neem ik een pilletje van 50mg samen met 1 pijnstiller in wanneer ik een aanval voel opkomen en zo'n 2u later is deze volledig verdwenen. Het gebruik van pijnstillers is hierdoor drastisch verminderd maar ik kan niet buiten zonder een sumatriptan in mijn zak. Momenteel gebruik ik er zo'n 2-7 per maand omdat ik toch mijn gebruik van medicijnen tracht te beperken om gewenning te voorkomen. Het komt al voor dat de hoofdpijn op eenzelfde dag weer opduikt... Tot op heden het enige product dat mij van mijn hoofdpijn vanaf help.

13-11-2019 | Man | 58
sumatriptan (20mg)
Tabletten lastig om te slikken vanwege de misselijkheid, injecties vond ik vervelend om mijzelf toe te dienen, zetpillen werken niet.

28-10-2019 | Vrouw | 26
sumatriptan (50mg)
Al sinds mijn jeugd last van extreme hoofdpijn met misselijkheid, hierdoor gedurende de hele dag uit de running. Sinds vorig jaar steeds erger, ook door stress en vermoeiheid van het werk. Dit medicijn heeft voor mij wonderen verricht. Vandaag ook weer, ik word doodziek wakker, ik neem een pil en na een uur ben ik er weer. De bijwerkingen (extreme sufheid en spiersla[lees meer...]pheid) neem ik voor lief.

25-10-2019 | Vrouw | 55
sumatriptan (25mg)
Migraineaanvallen paar keer per week, bij het wakker worden. Halve tablet van 25 mg TEVA werkt dan meestal binnen een uur en is redelijk effectief: kan daarna de gewone dingen van de dag doen gelukkig. Andere medicijnen van Aurobindo en Sandoz werken niet en lijden tot verergering van de aanval hoewel de werkzame stof hetzelfde zou zijn. Ga niet zonder pillen de deur uit.[lees meer...]

20-10-2019 | Vrouw | 35
sumatriptan (10mg)
Al een tijdje had ik de injectiepen liggen, maar nam toch altijd maar een Zolmitriptan of Oxynorm (morfine achtige tablet) deze kwamen er alleen na 1 x overgeven altijd weer uit. Zetpillen 1000 mg paracetamol hielpen ook nauwelijks. Tijdens weer een extreme migraine aanval en mijn laatste triptaan die ik overgegeven had, zette ik toch de injectie in volledige paniek door [lees meer...]de enorme pijn en bewegingsdrang. De hoofdpijn was zeker niet over en ik begon meer over te geven en werd kortademig (maar dit kende ik al van o.a. Maxalt) maar de scherpe randjes waren er vanaf. Ga ze morgen direct weer bestellen.

23-08-2019 | Vrouw | 45
sumatriptan (100mg)
Migraineaanval met tussen perioden van 1 tot 2 maanden, gedurende 2 tot 3 dagen. Sumatriptan 100 Mg 3xdaags helpt maar heb dan last bij het drinken van warme dranken, aanraking met lauw water, geven gevoel van verbranden. Heb ook de ziekte van tietze , deze wordt aangewakkerd bij inname medicatie. Reden onbekend

12-08-2019 | Vrouw | 48
sumatriptan (50mg)
In 1997 heb ik een lichte tia gehad en daarna werd de migraine erger. Daarvoor had ik het als ik ongesteld moest worden en als ik in zwembaden had gezwommen,door de chloor waarschijlijk. Sinds 2002 slik ik sumatriptan van 50mg. Ik ga niet de deur uit zonder me pilletjes mee tenemen, ik ga ervoor terug, al ben ik een uur van huis of even na de supermarkt, ik moet ze bij me[lees meer...] hebben, ik raak nog net niet in paniek zeg maar. Wel moet ik om de 3mnd bloeddruk meten,voor te hoge of lage bloeddruk(weet niet welke) . Een jaar geleden moest ik stoppen met de sumatriptan omdat me bloeddruk,euh denk te hoog was.ik kreeg daar pillen voor,die ik na een week gestopt ben,elke dag migraine en het knalkende koppijn en geen licht en kotsen,dikke vochthanden van de bloeddruk pillen,na week nam ik me migrainepil weer en die andere niet meer,dus geen vochthanden meer en niet meer kotsen,koppijn,het licht. Als ik achter me oog harde steken krijg of ik ga lijkwit worden enraar uit me ogen ga kijken,dan neem ik me pilletje,en dat rare kijken(aura)komt wel,dat duurt 20/30min,maar daar blijft het bij,geen barstende koppijn,geen probleem met licht,geen gekots,soms blijft het wazige gevoel in me hoofd nog uurtje,maar daarna heb ik nergens geen last van. Al gebruik ik ze zolang,het werkt bij mij nog steeds als het allereerste pilletje,en ik laat me pilletje me niet weer afnemen,iedereen die me kent,kent mijn kleine doosje met me naam erop en 6pilletjes erin en ze weten allemaal,dat ik ervoor terugga as ik ze niet bij me heb. De migraine komt bij stress en als ik ongestekd moet worden en op het momet dat ik me ontspannen voel na stressmoment of as ik rust heb.

29-06-2019 | Vrouw | 19
sumatriptan (25mg)
Ik heb al sinds mijn 4j ernstige migraine weinig helpt wanneer ik een erge aanval heb. Dit helpt wel al probeer ik het toch zo lang mogelijk uit te stellen om dit pilletje te nemen. De smaak is ook echt verschrikkelijk! Verder zijn er echt wel wat bijwerkingen mogelijk dus liever niet...

22-04-2019 | Vrouw | 23
sumatriptan (100mg)
Ik neem een pil bij het opkomen van de aura's. Dan weet ik dat het een heftige aanval zal zijn. Na de inname verdwijnen de aura's en hoofdpijn heel snel. Alleen na een kwartier tot 20 minuten valt een steen op mijn maag. Ik word heel misselijk en draaiierig, ik ben zelfs al eens flauwgevallen. Dan mag ik een dikke 2 uur met een emmer in mijn bed kruipen. Heel effectief maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn echt niet normaal

12-03-2019 | Vrouw | 19
sumatriptan (50mg)
Van de huisarts moest ik een pil nemen als ik de hoofdpijn voelde opkomen. Ik heb zelf al best een tijdje last van migraine; gemiddeld met zo'n 3-4 aanvallen per week met een duur die varieert van een paar uur tot een paar dagen. Ik voelde weer migraine opkomen en name een pilletje in. Echter binnen 40 minuten voelde ik me erg vaag: mn hart begon heel snel en hard te klopp[lees meer...]en, ik werd heel erg misselijk en had het gevoel dat ik weg ging vallen want ik kon mijn ogen bijna niet open houden. Ik ben vervolgens naar de WC gelopen en hier heb ik een uur gezeten en enkele keren overgegeven. De hoofdpijn is toen na dat uur in de wc wel ongeveer weg, maar ik weet niet of ik dit medicijn nog een keer durf te gebruiken.

01-03-2019 | Man | 16
sumatriptan (50mg)
Werkt niet zo sterk als gehoopt. 2 nodig voordat ik eenigzins want begin te voelen qua verlichting migraine. Wel zeer dromerig. Paracetamol erbij helpt.

20-10-2018 | Vrouw | 26
sumatriptan (50mg)
Sinds een aantal jaar gebruiker van sumatriptan,werkt goed en vrij snel vaak binnen 30 min, zodra ik een tablet heb ingenomen word ik onwijs moe, voelt me lichaam/ledematen zwaar en heb ik het gevoel alsof ik helemaal van de wereld ben. Het praten gaat met moeite enenals bewegen. Alsof ik volop aan de drugs zit

21-08-2018 | Man | 46
sumatriptan (50mg)
diarree dag nadien, soms hevigere hoofdpijn 2-3 uren na inname, 'raar' gevoel in het hoofd, moeilijker om te concentreren.

05-08-2018 | Vrouw | 47
sumatriptan (12mg/ml)
Dit medicijn werkte eerst redelijk maar het werd steeds minder. Op het laatst in 1 op de 10 aanvallen nog werkzaam de overige aanvallen moest ik volledig doorheen. Ze duren 3 dagen bij mij. Dus toen overgestapt op rizatriptan edn dat werkt bij mij voortreffelijk.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum