Sumatriptan

Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

12-08-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

In 1997 heb ik een lichte tia gehad en daarna werd de migraine erger. Daarvoor had ik het als ik ongesteld moest worden en als ik in zwembaden had gezwommen,door de chloor waarschijlijk. Sinds 2002 slik ik sumatriptan van 50mg. Ik ga niet de deur uit zonder me pilletjes mee tenemen, ik ga ervoor terug, al ben ik een uur van huis of even na de supermarkt, ik moet ze bij me[lees meer...] hebben, ik raak nog net niet in paniek zeg maar. Wel moet ik om de 3mnd bloeddruk meten,voor te hoge of lage bloeddruk(weet niet welke) . Een jaar geleden moest ik stoppen met de sumatriptan omdat me bloeddruk,euh denk te hoog was.ik kreeg daar pillen voor,die ik na een week gestopt ben,elke dag migraine en het knalkende koppijn en geen licht en kotsen,dikke vochthanden van de bloeddruk pillen,na week nam ik me migrainepil weer en die andere niet meer,dus geen vochthanden meer en niet meer kotsen,koppijn,het licht. Als ik achter me oog harde steken krijg of ik ga lijkwit worden enraar uit me ogen ga kijken,dan neem ik me pilletje,en dat rare kijken(aura)komt wel,dat duurt 20/30min,maar daar blijft het bij,geen barstende koppijn,geen probleem met licht,geen gekots,soms blijft het wazige gevoel in me hoofd nog uurtje,maar daarna heb ik nergens geen last van. Al gebruik ik ze zolang,het werkt bij mij nog steeds als het allereerste pilletje,en ik laat me pilletje me niet weer afnemen,iedereen die me kent,kent mijn kleine doosje met me naam erop en 6pilletjes erin en ze weten allemaal,dat ik ervoor terugga as ik ze niet bij me heb. De migraine komt bij stress en als ik ongestekd moet worden en op het momet dat ik me ontspannen voel na stressmoment of as ik rust heb.
29-06-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb al sinds mijn 4j ernstige migraine weinig helpt wanneer ik een erge aanval heb. Dit helpt wel al probeer ik het toch zo lang mogelijk uit te stellen om dit pilletje te nemen. De smaak is ook echt verschrikkelijk! Verder zijn er echt wel wat bijwerkingen mogelijk dus liever niet...
22-04-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem een pil bij het opkomen van de aura's. Dan weet ik dat het een heftige aanval zal zijn. Na de inname verdwijnen de aura's en hoofdpijn heel snel. Alleen na een kwartier tot 20 minuten valt een steen op mijn maag. Ik word heel misselijk en draaiierig, ik ben zelfs al eens flauwgevallen. Dan mag ik een dikke 2 uur met een emmer in mijn bed kruipen. Heel effectief maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn echt niet normaal
12-03-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Van de huisarts moest ik een pil nemen als ik de hoofdpijn voelde opkomen. Ik heb zelf al best een tijdje last van migraine; gemiddeld met zo'n 3-4 aanvallen per week met een duur die varieert van een paar uur tot een paar dagen. Ik voelde weer migraine opkomen en name een pilletje in. Echter binnen 40 minuten voelde ik me erg vaag: mn hart begon heel snel en hard te klopp[lees meer...]en, ik werd heel erg misselijk en had het gevoel dat ik weg ging vallen want ik kon mijn ogen bijna niet open houden. Ik ben vervolgens naar de WC gelopen en hier heb ik een uur gezeten en enkele keren overgegeven. De hoofdpijn is toen na dat uur in de wc wel ongeveer weg, maar ik weet niet of ik dit medicijn nog een keer durf te gebruiken.
01-03-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Werkt niet zo sterk als gehoopt. 2 nodig voordat ik eenigzins want begin te voelen qua verlichting migraine. Wel zeer dromerig. Paracetamol erbij helpt.
20-10-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds een aantal jaar gebruiker van sumatriptan,werkt goed en vrij snel vaak binnen 30 min, zodra ik een tablet heb ingenomen word ik onwijs moe, voelt me lichaam/ledematen zwaar en heb ik het gevoel alsof ik helemaal van de wereld ben. Het praten gaat met moeite enenals bewegen. Alsof ik volop aan de drugs zit
21-08-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

diarree dag nadien, soms hevigere hoofdpijn 2-3 uren na inname, 'raar' gevoel in het hoofd, moeilijker om te concentreren.
05-08-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Dit medicijn werkte eerst redelijk maar het werd steeds minder. Op het laatst in 1 op de 10 aanvallen nog werkzaam de overige aanvallen moest ik volledig doorheen. Ze duren 3 dagen bij mij. Dus toen overgestapt op rizatriptan edn dat werkt bij mij voortreffelijk.
09-07-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik had nooit door dat ik migraine had! Wat ik als kind af aan al heb! Vorigjaar naar de huisarts gegaan om te laten testen waar mijn zware maar ook migraine achtige hoofdpijn weg kwam! Conclusie was dus migraine dus ik kreeg sumatriptan voorgeschreven! In was echt zo blij met de tabletjes die ik voorgeschreven had gekregen! Ik neem ze altijd in als ik de aanval op voel[lees meer...] komen! Soms ben ik te laat en dan werken ze niet meer zo snel! Maar zonder dit medicijn is mijn einde naarbij! Ik kan gelukkig weer goed functioneren en doen wat ik dees zonder als ik migraine krijg 3 dagen plat te liggen en niks te kunnen
21-06-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem 1 tablet sumatriptan als ik de migraineaanval voel opkomen. Tot nu toe 2x aan de hand gehad. Beide keren kreeg ik bijna meteen een zwaar/vermoeid gevoel in mijn armen en nek. Ik voel me er erg zweverig door. De tweede keer heb ik er ook van moeten overgeven. De migraine-pijn is wel vrij snel over.
08-04-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Aangegeven gebruik is een gemiddelde, inname tijdens een aanval.
16-02-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Als ik een aanval migraine voel aankomen neem ik een halve sumatriptan samen met een paracetamol. Een hele sumatriptan verdraag ik niet goed. Normaal gesproken is na een uur de pijn weg. Ik ga meestal even liggen met een nat koud washandje op mijn ogen na het innemen.kreeg een ander merk aurobindo , maar deze werken bij mij niet zo goed.
13-12-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

2 dagen zware migraine aanvallen gehad!!! Geen enkel resultaat met sumatriptan. Gebruikte hiervoor Maxalt zuigtabletten dat hielp wel, aanval werd afgezwakt of ging snel over. Heb jammer genoeg al vanaf mijn 14 de jaar last migraineaanvallen !
30-11-2017

01-10-2017

09-09-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds een paar jaar migraine van alles geprobeerd wel/geen/andere pil, bloeddruk verlagers, niets hielp. Ik heb minimaal twee keer per maand drie dagen migraine. Het was meer maar met Candesartan Cilextil is dat gelukkig al minder. Als ik het aanvoel komen of een aura heb neem ik Sumatriptan met koffie, en dan ik het met een half uur weg. Kan ik werken (heb een klas vol ki[lees meer...]nderen) dus best wel intens. Zo tegen drieen voel ik het er weer door komen, neem ik er weer een en die werkt dan ongeveer tot het slapen gaan. Volgende dag zelfde en de derde dag vaak alleen 's ochtends. Het werkt niet als ik bij de migraine ook misselijk ben of als ik te lang wacht met innemen! Ben er heel blij mee, kan er gewoon mee functioneren.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum