Ervaringen met Sumatriptan

Bij  MigraineX

Clusterhoofdpijn (26 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

24-01-2024 | Vrouw | 69
sumatriptan (50mg)
Zodra een migraine begint medicatie innemen dan stopt de aanval. Wakker worden met migraine, medicatie innemen en na ongeveer half uur stopt de aanval

26-10-2023 | Man | 30
sumatriptan (50mg)
Super blij met deze medicatie. Voorheen gebruikte ik rizatripzan maar na enkele keren gebruik werd de werkzaamheid minder. Ik gebruikte het hooguit 3 keer in de maand. Toen een hele tijd toch maar weer op de nurofen over gegaan, maar dit was het allemaal net niet voor mijn migraine. De aanvallen kwamen er toch altijd wel doorheen zetten. Toen weer terug naar de HA gega[lees meer...]an en die schreef toen sumatriptan voor. Nou wat een top spul! Ik ben er zo vreselijk blij mee. Mijn aanvallen worden gelukkig met de jaren minder ( ik ben nu 30 ). Maar de aanvallen die ik heb 3/4 keer per maand kan ik super opvangen met deze medicatie. Ik neem het in, en na 3 kwartier even rustig op de bank liggen ben ik er vanaf. Ik hoef er eigenlijk nog niet eens voor me bed in te gaan. Wat ik vaak wel doe hoor want de pijn is ondraaglijk. Ik had dit 15 jaar geleden moeten uitvinden. In de leeftijd van 13e tot 26e wekelijkse aanvallen.

13-08-2023 | Man | 61
sumatriptan (100mg)
Heb sinds 5 jaar last van onregelmatig voorkomende migraine. Wordt door mijn ogen getriggerd. Naar iets kijken zonder bril op bijvoorbeeld.Ook naar felle LED lampen kijken kan een aanval veroorzaken. Ook het kijken naar te felle beeldschermen kan bij mij migraine veroorzaken. Heb er eigenlijk jaren mee rondgelopen zonder er iets mee te doen. Sumatriptan werkt bij mij uits[lees meer...]tekend en zonder bijwerkingen, na een uurtje is de hoofdpijn weg .

06-06-2023 | Vrouw | 40
sumatriptan (50mg)
Deze werken bij mij heel goed! De Aurobindo smaakt wel bitter, en maakt me licht misselijk. Bij de Teva (andere fabrikant) heb ik dit niet. Maar goed, overall erg tevreden want de migraine trekt snel weg, vaak binnen een half uur al. Werkt lang. Ik heb hormonale migraine, en moet vaak per aanval (duurt 3 dagen meestal) 4 a 5 tabletten gebruiken. Ook dan geen bijwerkingen[lees meer...].

21-03-2023 | Vrouw | 63
sumatriptan (50mg)
Ik heb al 30j Migraine, kan me redelijk goed helpen met Sumatriptan, eerst nam ik 100mg. Nu af en toe nog 50mg. Soms heb ik er maanden geen nodig. Ik gebruik sedert 1j. de Aymovig pen van 140mg 1x per maand gebruik, die door de Neuroloog is voorgeschreven, en moet goedgekeurd worden door de Adviseur. Want het is 500€ per pen per maand, maar het helpt me uitstekend.

19-03-2023 | Vrouw | 29
sumatriptan (50mg)
Het werkt bij op tijd innemen goed, maar de bijwerkingen zijn heftig en houden lang aan (3-7 dagen). Migraine komt er later alsnog doorheen. Werd erg angstig voor deze medicatie. Geen fijne oplossing voor mij.

07-03-2023 | Vrouw | 30
sumatriptan (50mg)
Ik heb maandelijks 1 tot 4 keer last van een migraine aanval. Vaak bij mijn maanstonden, heb ik ook 1 dag last van migraine. Ik neem dan zo snel mogelijk een pilletje in. Dit werkt het best met een lege maag en na een 30 tal minuten. Het geeft een raar gevoel in mijn nek, soort stijfheid. Maar de pijn in mijn hoofd verdwijnt dan. Ook als ik dan iets eet, geeft het ee[lees meer...]n raar gevoel bij het doorslikken van mijn eten. Dit neemt na enkele uren af. Sinds begin 2023 ben ik veranderd van pil, Deso 20 gestopt en overgeschakeld naar cerazetta. In deze pil zit maar 1 hormoon. We zijn nu 2 maand verder en ik heb geen migraine gehad. Dus voor de vrouwen die een pil innemen, mss eens horen om van pil te veranderen met minder hormonen?

07-03-2023 | Vrouw | 60
sumatriptan (100mg)
Je hebt er niet veel aan misschien, maar ik wil je informeren over Sumatriptan. Het helpt mij prima ben er erg blij mee, slik het ongeveer 8 jaar. De weinige bijwerkingen die ik ervaar: na inname een krampachtig gevoel in mijn mond bij de eerste happen van een maaltijd, is niet blijvend. Na inname van 3 en meer tabletten, moeite met concentreren, warrig denken, moeite met[lees meer...] uit woorden komen. Het zijn voor mij lichte bijwerkingen, wegen zeker op tegen het voordeel van het uitschakelen van de pijn. Sterkte met de migraine, vraag je dokter om een andere triptaan, kan schelen!

06-03-2023 | Vrouw | 38
sumatriptan (20mg)
Als ik dit inneem krijg ik spierpijn in gezicht, arm langs 1 kant en schouders. Een soort gevoel dat ik mij moeilijk kan bewegen. We hoofdpijn vermindert snel maar deze bijwerkingen zijn in mijn ogen wel heel erg. Ik begrijp niet hoe dit kan. Heeft nog iemand dit?

30-12-2022 | Man | 62
sumatriptan (50mg)
Heb van kinds af aan al migraine, he(e)l soms ook clusterhoofdpijn. Ik gebruik al heel lang sumatriptan 50 mg, werkt effectief, helaas heb ik daarna vaak een stekende en zeurderige pijn onder mijn rechter schedel wat wel 2 a 3 dagen kan aanhouden en ontneemt mij alle fitheid en motivatie iets te ondernemen, vervolgens daardoor vaak weer migraine krijg en nogmaals sumatrip[lees meer...]tan moet nemen. Een halve tablet is voor mij effectief! Alcohol of stress is dan sowieso uit den boze. Paracetamol werkt bij mij nauwelijks. Advies huisarts is max 2 tabletten per week.

23-03-2022 | Vrouw | 62
sumatriptan (100mg)
Ben migraine patient sedert mijn 18 jaar , ook wat erfelijkheid ( mama, tantes ) en heb vroeger alles geprobeerd wat er toen op de markt was. 3 sessies met Botox - behandeling gekregen via Neuroloog, en eerst hielp, tweede minder, derde niet meer ! Hierna in testprogramma gestapt ( na frequente opnames voor aanhoudende migraine in het ziekenhuis kwam ik zeker in aanmerking[lees meer...] ) Dit helpt mij om migraine aanvallen te beperken tot toch een 7 tal per maand. Heb ook de indruk dat vetten en suikers migraine-aanvallen uitlokken . Misschien ook een tip voor andere. Maar bij voeldende - aankomende aanval neem ik dan toch noch Sumaptriptan Sandoz ( meestal na 4 uur slapen komt dit op) en na zo'n uurtje ... gaat het gelijkdelijk over. (naargelang het wakker worden = de hevigheid ) kan het ook tot 2 a 3 uur duren... voor ik weer in slaap val ( maar uitzonderlijk) Ik ben HEEL TEVREDEN over dit medicament, mijn leven zou een hel zijn zonder !!!! Maar ... ik zou graag eens weten hoe schadelijk het is voor hart en bloedvaten ? Hersen - of andere bloedingen ??? Na jarenlang en veelvuldig gebruik vraag ik mij dit af ? Ik kreeg nog nooit een statisch / eerlijk antwoord .... en ja.... Migraine blijft een heel moeilijk en zeer divers te behandelen ziekte, waardoor een mens zijn sociaal leven voor een stuk beperkter wordt. Veel courage aan alle mede-migraine-patienten. !

19-06-2021 | Vrouw | 38
sumatriptan (10mg)
Ik ben ontzettend blij met dit middel. De laatste tijd had ik 2 keer per week een migraine aanval. Dit middel helpt mij direct van mijn migraine af. De bijwerkingen duren bij mij ongeveer anderhalf uur en daarna voel ik mij prima, daarom heb ik de bijwerkingen er voor over. Ik krijg druk op mijn borst en een druk op mijn keel. Verder niets. Super middel.

30-05-2021 | Vrouw | 29
sumatriptan (50mg)
Het is begonnen een aantal weken voor ik voor het eerst ongesteld werd. De eerste jaren had ik af en toe migraine, maar vanaf mijn 16e kreeg ik steeds vaker aanvallen. Niet alleen voor of tijdens menstruatie, maar ook als ik te lang buiten in de zon ben zonder zonnebril, mij ergens druk over heb gemaakt of slecht heb geslapen. Mijn moeder heeft in haar leven ook veel last [lees meer...]gehad van migraine, dus echt een verrassing was de migraine niet. Vanaf mijn 18e begonnen met sumatriptan. Het helpt 9 van de 10 keer na 1 pil. De bijwerkingen zijn heftig. Het maakt de migraine even dubbel zo erg. De pijn, misselijkheid, moeheid, benauwdheid, spierpijn en dit begint ongeveer een half uur na het innemen van de pil en duurt dan nog ongeveer 2,5 uur. Meestal is de pijn en bijwerkingen daarna weg. Alleen de moeheid is dan nog over. 1 van de grootste nadelen van sumatriptan is dat het verslavingsgevoelend is. Ik kan dus migraine krijgen juist door sumatriptan. Dit was opgegeven moment zo erg dat ik 3 a 4 dagen in de week migraine had. Het enige wat dan helpt is tijdelijk geen pil nemen. Vaak al 1 aanval doorstaan zonder sumatriptan in te nemen helpt. En verder hou ik aan aan Max 2x in de maand, het liefst 1x in de maand maar een pilletje (of een 2e pilletje om dezelfde aanval te stoppen). Wat vaak ook helpt is de hoofdpijnroller van aromed. Natuurlijke oliën die de pijn wat verlichten en de spieren in je hoofd iets laten ontspannen.

25-03-2021 | Man | 55
sumatriptan (50mg)
Dit medicijn krijg ik per 6 aangeleverd. De ene keer doe ik er langer mee dan de andere keer. Maar is zeer effectief. Na inname op bed liggen is het beste. Behalve duf gevoel geen bijwerkingen. Werkt bij mij super.

05-03-2021 | Vrouw | 21
sumatriptan (50mg)
Ik heb dus sins enige tijd last van migraine en dit is het eerste was de dokter me had voorgeschreven heb de medicatie gebruikt en voelende me echt niet goed ik had er een ingenomen voor dat ik ging werken ik moet maar 2 uurtjes werken en heb het 2 uur van te voegen voor werk ingenomen ik voelde me he duizelig de hooft pijn werd erger misselijk allen deed pijn als of ik va[lees meer...]n 100 trappen was afgevallen toen dacht ik naar werken misschien help het als ik er nog een in neem dat was 5 uurtjes naar dat ik de eerste had ingenomen maar het helpt niet Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met Silke klachten of het bij andere mensen misschien wel werkt maar bij mijn niet

20-01-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan (50mg)
Nam jaren geleden ook erg veel Sumatriptan ( 5 tabs per week) en heb een neuroloog geraadpleegd. Die adviseerde me voor zeker 6 weken te stoppen met inname om zo na te gaan in welke frequentie de migraine bleef aanhouden. Dit heb ik in de zomervakantie gedaan en na enkele weken met 2-3 dagen een migraine aanval, werd het na die tijd 1 aanval per week. Nu toch al weer la[lees meer...]nge tijd aan de Sumatriptan, (na diverse behandeltrajecten , osteopaat, kaakfysio, Atlastherapie , maar ook ander matras en aangepast hoofdkussen, laptopstandaard enz.) in dezelfde hoeveelheid ,dus overweeg een andere vorm van medicatie, bijv. Candesartan. Het profylactische aspect daarvan staat me tegen.....