Ervaringen met Zomig

Clusterhoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

06-10-2012 | Vrouw | 19
zolmitriptan
Werkt goed, en snel. Wat ik heb ervaren aan bijwerkingen is vooral een enorme dorst na gebruik, die ook de volgende dag nog merkbaar is. Verder geen last van vermoeidheid of iets anders. Top medicijn voor mij!

18-08-2012 | Vrouw | 45
zolmitriptan
Ik gebruik Zomig nu al 10 jaren en het bevalt mij heel erg goed. Het middel werkt erg snel, soms al na 5 minuten, bij de smelttabletten. De keren dat het wat minder hielp, nam ik er een paracetmol bij en dat werkte de Zomig alsnog. Ik ben ontzettend blij met dit middel. Vroeger was ik soms 3 dagen ziek, nu niet meer. De bijwerkingen die ik ondervind zijn te verwaarlozen: i[lees meer...]k krijg het warmer, moet vaker plassen en wordt wat sloom.

15-08-2012 | Vrouw | 33
zolmitriptan
Ik kreeg elke maand rond mijn menstratieperiode last van vreselijke hoofdpijn. Ik kon er vaak dagen niet meer fatsoenlijk door functioneren. Na verschillende malen bij de huisarts te zijn geweest kreeg ik dan uiteindelijk zomig mee naar huis. Toen ik de hoofdpijn weer op voelde komen heb ik een tablet genomen. Ik voelde na een paar minuten al dat het beter ging. Na een [lees meer...]half uur was het over! Ik kon wel huilen van blijdschap.

16-06-2012 | Vrouw | 50
zolmitriptan
Ik ben 50 jaar en heb al vanaf mijn 6e jaar migraine. Vroeger moest ik zware middelen gebruiken als cafergotzetpillen en nozinan. Ik ben erg blij met Zomig-Zip, omdat het bij mij in 9 van de 10 gevallen goed helpt. Wel komt de aanval soms een dag later in volle heftigheid weer terug. Als de zomig na 1 à 2 uur niet helpt neem ik een 2e zomigtablet in. Bijwerkingen heb ik [lees meer...]wel: moeheid, een sloom en slap gevoel waarbij ik bijvoorbeeld dingen uit mijn handen laat vallen. In het verleden, toen ik Zomig Zip pas net gebruikte had ik ook last van hartklopingen en tintelingen e.d. Maar blijkbaar wen je aan het medicijn, want dat heb ik nu nooit meer. Maar alles beter dan die vreselijke hoofdpijn. Een heel enkele keer is de aanval zo erg dat Zomig niet helpt. Maar al met al vind ik het fantastisch dat ik nu vaak iets aan mijn aanvallen kan doen!

11-06-2012 | Vrouw | 53
zolmitriptan
Vlgs. mijn arts heb ik geen migraine maar spanningshfd.pijn. Toch helpt Zomig bijzonder goed. Sta vaak op met hfd.p.boven linkeroog. Gaat niet weg zonder een halve tablet. Soms een hele. Ik kan geen alcohol verdragen, krijg gegarandeerd hfd.pijn. Met Zomig is dat met 1,5 uur weg. prikkelend gevoel over hele lijf bij het douchen 1 uur na inname. Sloom gevoel geef ik aan to[lees meer...]e, lekker relaxen omdat het niet anders kan!

26-05-2012 | Vrouw | 33
zolmitriptan
Ik heb migraine vanaf mijn 13e en de eerste paar jaar kon ik niks als ik een aanval had. Van medicijnen had men toen nog nooit gehoord. Je was dus gewoon een dag school/werk etc kwijt. Toen ik een jaar of 17 was kreeg ik Imigran van de dokter maar daar werd ik doodziek van. Het middel dat ik daarna kreeg was Zomig en mijn leven veranderde ECHT door dat middel. Ik hoefde [lees meer...]geen uitjes meer af te zeggen, me niet meer ziek te melden enzovoort. In mijn studententijd nam ik het zelfs tijdens stappen gewoon in met bier en feestte daarna weer vrolijk verder (zal niet gezond zijn, maar ach; daar was je student voor :-)) Ik zeg weleens gekscherend dat ze de bedenker van zomig een standbeeld zouden moeten geven. Voor mij is het echt een wondermiddel! En ja, ook ik heb last van bijwerkingen zoals overgevoeligheid voor warm en koud, loom, een dichtgeknepen keel, maar iedere migrainepatiënt zal met mij beamen dat ALLES beter is dan ziek zijn van de hoofdpijn... Als je twijfels hebt: niet nodig! Je aanval binnen een uur voelen verdwijnen is zóveel waard...

11-04-2012 | Vrouw | 31
zolmitriptan
Ik gebruik Zomig nu al jaren, bevalt me veel beter dan Imigran. Meestal kan ik het met een half tabletje af. Helaas neemt de frequentie momenteel toe en dan vind ik de bijwerkingen te zwaar om zo vaak te slikken. Heb daarom nu metropolol erbij gekregen, hopelijk worden de aanvallen dan minder.

29-03-2012 | Vrouw | 23
zolmitriptan
ik gebruik zomig nu ook een aantal jaren en ik vind het echt een geweldige uitvinding. zodra ik chaggarijnig misselijk en een trekkerig gevoel in mn linker spier van de nek voel opkomen weet ik al hoelaat het is en neem ik een tabletje. half uurtje wachten en tadaaa helemaal weg. na een aantal uur raakt ie uit gewerkt en neem ik er nog 1. ik voel me dan echt kip lekker en [lees meer...]heb energie voor 10. de enige bijwerking waar ik last van heb en dat heeft mn zus ook, is dat als ik het tabletje in heb genomen en daarna wat eet of drink, mijn keel spieren samen trekken. alsof ik iets ontzetttend zoets of zuurs eet. maar na een paar happen of slokken is dat ook weer verdwenen. ik zou niet zonder zomig kunnen.

24-03-2012 | Vrouw | 66
zolmitriptan
In het begin, was de migraine,als ik een uurtje ging liggen weg. De volgende paar dagen daarna, kreeg ik erge spierpijn en voelde mij lamlendig! Dit heb ik een paar jaar zo gedaan, Tot ik op aanraden van een andere gebruikster de helft van het tabletje nam.!.Toen ging ook de migraine weg, maar ook de ergste krampen. Smelt tabletten, hielpen mij helemaal niet. Alleen no[lees meer...]oit nemen als je al vaatvernauwing hebt, Gevaarlijk.!

16-03-2012 | Vrouw | 45
zolmitriptan
Ik heb heel veel medicijnen geprobeerd profylaxes als depakine, propanolol, inderal, sandomigran.. heb gespoten met imigran ,cafergot gebruikt, Maxalt .. Maar nu heb ik als profylaxe atacand en bij aanvallen neem ik in het begin van de aanval Zomig 2,5 mg tablet, want ik heb de indruk dat dit beter werkt bij mij dan de smelttabletten. en het ging me erg tegenstaan, de [lees meer...]smaak van de smelttabletten. Meestal helpt dit goed als ik het maar vroeg genoeg inneem. Ongeveer 1 keer per 2 maanden breek ik er doorheen, dan neem ik nog een tablet maar meestal helpen die niet. de aanval wordt echter nooit meer zo heftig als voorheen. Ik neem zeker 10 tabletten per maand heb gemiddeld 1 keer per 3 dagen een aanval of beginnende aanval.. Mijn leven is echt verbeterd met het gebruik van de Zomig.

23-02-2012 | Vrouw | 46
zolmitriptan
11 jaar geleden kreeg ik voor het eerst migraine. Ik stond zoals gewoonlijk op om mijn dochter naar haar basisschool te rijden. De kamer draaide heel snel rond en een pijn breidde zich uit naar mijn hoofd. Ik sloot mijn ogen zodat ik niet meer duizelig was en de kamer zag draaien. Ik ben bij de neuroloog geweest, die na onderzoek, vaststelde dat ik genetische aanleg heb. H[lees meer...]ij zei dat ik migraine heb en gaf me Laroxyl voor de hoofdpijn. Deze hoofdpijn verplaatste zich eens naar de zijkant en achterkant van mijn hoofd en ik was bang dat het kanker was. Maar nee, ik was stom dat te denken, maar de angst ervoor maakt ons bang en de pijn was onhoudbaar.

16-01-2012 | Vrouw | 39
zolmitriptan
Ik heb migraine sinds ik 8jaar was. Ik neem nu zolmitriptan (Zomig). Binnen een uur is de migraine verdwenen. Maar er zijn bijwerkingen die ongeveer 3 uur aanhouden: vaak plassen, beklemmend gevoel in mijn keel, problemen met lopen, slappe spieren, vermoeid, geheugenverlies en concentratieverlies, droge mond. Pijn in mijn intercostale spieren. Ik neem dit alleen als ik zek[lees meer...]er weet dat dit niet weg gaat met een pijnstiller. Zoals mijn hormonale migraines.

15-01-2012 | Vrouw | 40
zolmitriptan
Zomig werkte bij mij zeer minimaal. Ik kreeg ook een gevoel van beklemming in de keel na inname. Het prettige is wel dat het smelttabletjes zijn alleen hebben ze een vieze smaak bbrrrrr. De klachten zoals ziek en misselijkheid verdwijnen met Zomig redelijk snel alleen de hoofdpijn minimaal en kwam zeer snel weer terug. Dus al met al nog 3 dagen last.

12-01-2012 | Man | 65

28-11-2011 | Vrouw | 45
zolmitriptan
smelt tabl. geeft misselijkheid. weeig gevoel. daarom gewone tabl. voelt zich moe, lamlendig, weet niet of dat door medicatie of aanval komt.

19-10-2011 | Man | 50
zolmitriptan
Gebruik Zomig inmiddels vele jaren. Ik ben er zeer tevreden over. Hoef me niet meer ziek te melden bij een migraine aanval. Als ik het voel aankomen neem ik direct Zomig.