Ervaringen met Perio-Aid Mondreiniging

mondverzorging

branderig gevoel in de mond

Tandvleesontsteking (55 meningen)
Trekken van tand of kies (22 meningen)
Tandverzorging (9 meningen)
Aften (3 meningen)

Superol (37 meningen)
Bocasan (24 meningen)
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (19 meningen)
Hibitane (18 meningen)
Pyralvex (10 meningen)

21-10-2018 | Vrouw | 32
Tandvleesontsteking
Door ontsteking op advies van de tandarts dit gaan gebruiken. Mijn hele tong staat in de fik. Man man man man wat branden. Ik gebruik het niet meer. 1 keer nooit weer

20-09-2018 | Man | 50
Tandvleesontsteking
Kreeg dit voorgeschreven door mijn tandhygieniste. Dit omdat mijn tandvlees ontstoken was. Na een dag of drie kreeg ik last van mijn tong. Schraal, droog en een dood gevoel aan met name mijn smaakpapillen. Wees heel voorzichtig met gebruik. Verbaast mij dat je dit zomaar kan kopen.

21-08-2018 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Kreeg dit middel door mijn tandarts voorgeschreven wegens tandvleesontsteking. Daarbij moest ik ook de bijbehorende tandpasta gebruiken maar daar ben ik maar niet eens aan begonnen. Moest ermee spoelen en meteen de eerste keer al stonden mijn mond en tong in brand. Je mag erna niet met water spoelen want dat zou de werking ongedaan maken dus ik heb het maar even volgehoud[lees meer...]en en steeds na ene half uur toch met water gespoeld. Na een paar dagen merkte ik dat ik last kreeg van slokdarm en maag (heb ik al problemen mee), ook al ben je nog zo voorzichtig, je krijgt er toch wat van binnen. Ben met spoelen gestopt en breng het nu met water verdund met een wattenstaafje en rager op de ontstoken plekken aan. Veel te sterk middel om zomaar aan te bevelen (op een voorbedrukt reclamebriefje, ook nog.)

30-06-2018 | Vrouw | 70
Kaakoperatie
Na 4x gespoeld te hebben (2x daags na tandenpoetsen)en 30 sec. in de mond gehouden kreeg ik een zwelling onder mijn oor bij de kaak speekselklier? De zijkant van mijn gezicht bij oor word ook dik en na eten (kauwbeweging?) werd het iedere keer erger. Ook geeft het eten een onaangename reactie op die plaats, een beetje alsof je iets eet wat erg zuur is. Bij rust (niet ete[lees meer...]n dus) slinkt het een beetje, maar de hele zijkant staat onder spanning tot in mijn nek en hoofd(pijn). Ben gestopt maar dat helpt nog niet direct. Assistentes van Kaakchirurg weet er geen raad mee en de Apotheek ook niet. Van de implantaat heb ik geen last maar hier wel een heleboel ellende van.

18-06-2018 | Man | 23
Tandvleesontsteking
Dramatisch, reviews hadden gelijk!

22-05-2018 | Vrouw | 30
Tandvleesontsteking
Ik moest het gebruiken van de mondhygiëniste. Ze had net de helft van mijn mond schoongemaakt, geen vlekje te zien. 1week later ging ik voor de andere helft en mijn hele mond was nog nooit zo donker met vlekken. Ze heeft wederom mijn hele mond gereinigd en ik mocht het spul nog 2weken gebruiken. Inmiddels zitten al mijn tanden weer onder de donkere vlekken en heb ik nu pas[lees meer...] de link met het middel gelegd. Erg vervelend, want nu moet ik wéér langs en dat kost mij klauwen met geld!!! Mijn tandvlees is overigens niet meer ontstoken, maar of dat nu alleen door dit spulletje komt... ik zou het zeker niet gebruiken!!!

01-05-2018 | Vrouw | 33
mondverzorging (10mg/g)
Ontsteking (mond)
Heb het middel 2 x gebruikt. Daarna nier meer durven te nemen. Lijkt alsof ik Mn hele mond heb verbrand. Mijn smaakpapillen zijn bijna weggeschroeid lijkt t wel. Vreselijk zou niet verkocht mogen worden.

16-01-2018 | Vrouw | 39
Infectie (mond)
Wat een drama, mijn tong en hele mond voelt verbrand door een chemische stof. Het topje van mijn tong heeft zelfs geen gevoel meer, zelfs 12 uur later niet. Iets eten en drinken doet zeer en alles smaakt bitter. Ik vind het ongelofelijk dat je dit middel gewoon bij de drogist kan kopen.

03-01-2018 | Vrouw | 50
Keelpijn
na gorgelen bij pijnlijke keel (zonder het product door te slikken) begon gevoel van zwelling in de keel en sterk branderig gevoel. De pijn name toe de zwelling idem. Werd na spoeddienst gevoerd en verbleef drie dagen in intensive care. dankzij goed ingrijpen en juiste medicatie is levensbedreigende zwelling verdwenen. Na een week nog steeds belangrijk gebrek aan smaak. [lees meer...] Onbegrijpelijk dat dit product zomaar vrij te verkrijgen is

02-01-2018 | Vrouw | 65
mondverzorging (0,05)
Dit middel heeft akelige bijwerkingen die niet in de bijsluiter staan. Misschien is ook het burning mouth syndroom daardoor is ontstaan. Vroeger kreeg je bij de tandarts Bocasan voorgeschreven. Waarom nu dit heftige middel? Bocasan gaf geen problemen (nu Bikosan).

28-07-2017 | Vrouw | 24
mondverzorging (1,2mg/ml)
Trekken van tand of kies
Kreeg dit voorgeschreven na het trekken van mijn laatste 2 wijsheidstanden. Zoals hier verteld branderig gevoel in mond en op tong direct na gebruik. Tot mijn afgrijzen gemerkt dat er bruine randen op mijn tanden te zien zijn, en dat mijn tanden een algemene grauwe geelbruine kleur gekregen hebben. Ik ben doodsbang dat dit niet meer weggaat ... Mijn tanden zijn overgevoeli[lees meer...]g, kan bijna niets eten. Heb meer last hiervan dan van de ingreep zelf. Product heeft blijkbaar niet de juiste bacteriën gedood; kreeg al een ontsteking na een dag. Had ik maar dit forum eerder gezien ...

01-07-2017 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
De apotheek had dit middel aangeraden en na goedkeuring door de tandarts begonnen met het gebruik voor mijn tandvleesontsteking. Na de eerste spoelbeurt had ik enkel wat last van smaakverlies en een licht branderige tong. Na de tweede keer namen deze klachten toe. Na de derde keer werd ik 's nachts meerdere keren wakker door een droge pijnlijke mond. Veel water gedronken, [lees meer...]maar het brengt niks op. De ontsteking aan mijn tandvlees is beter, maar mijn tong is nog steeds branderig na gestopt te zijn. Ook de binnenkant van mijn onderlip doet heel veel pijn, voelt doof aan en staat gezwollen. Ook een lichte witte uitslag is zichtbaar. Ook onder mijn tong. Het doet verschrikkelijk veel pijn gewoon zo, en nog erger als ik eet of praat. Ik snap niet dat dit verkocht wordt in een apotheek. Zoveel lastige bijwerkingen. Ik hoop dat deze pijn en verdoofd gevoel snel over gaan... :(

29-04-2017 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
De eerste twee dagen had ik vooral last van een brandende/tintelende tong en daarbij trad ook smaakverandering op. Na drie/vier dagen merkte ik een zwelling in een van mijn klieren onder mijn oor. Ik stop per direct met het gebruik van dit middel. Lijkt me niet gezond.

28-08-2016 | Man | 28
mondverzorging (0,12)
Tandvleesontsteking
Op verzoek een afspraak gemaakt met de tandarts na ontdekking van tandvleesontsteking zowel de boven als onderrand. Na controle en tandsteenverwijdering werd mij het mondspoelwater perio aid aangeraden. Moest wel even zoeken want een simpele kruitvat of etos verkoopt het spul niet, dit word alleen verkocht bij een apotheek. De tandarts rade mij aan perio aid 2 x daags t[lees meer...]e gebruiken 'sochtends en 'savonds na het poetsen en moest dit een week volhouden en daarna stoppen anders zou het tandverkleuringen te weeg brengen. Na het een week gebruikt te hebben volgens voorschrift ben ik er niet veel mee opgeschoten, heb toen opnieuw een afspraak gemaakt met de tandarts (je zal net zien hij was op vakantie). Heb een dienstdoende tandarts gebeld om het toch te laten controleren voor geruststelling en status. Ze vond de ontsteking meevallen, ik moest doorgaan met poetsen en perio aid om de dag 2 x spoelen weer een termijn van een week. Daarnaast heeft ze nog wat tandsteen verwijderd. Ben nu inmiddels 2 maanden verder en het ziet er nog steeds hetzelfde uit, ik ga opnieuw een tandarts afspraak maken bij mijn eigen tandarts en zal wel horen wat er verder gaat gebeuren. Perio Aid: *Vieze smaak tijdens spoelen houd een lange tijd aan (bitter en zeker niet fris). *Na spoelen irritatie van het tandvlees (stekende pijn aan het tandvlees). *Na spoelen last van onverklaarbare misselijkheid (in de tijd van gebruik geen andere medicijnen gebruikt).

23-06-2016 | Man | 55
mondverzorging (1,2mg/ml)
Na enkele dagen van gebruik na plaatsen van implantaat had ik een indringende zwavelgeur maar besefte niet dat die van dit product kwam. Na een paar weken ook bruine tanden. Om een lang verhaal kort te maken zit ik nu met een schimmelinfectie op mijn tong die ik niet kwijt raak. Ik denk dat de tandartsen betaald worden om dit product voor te schrijven. Het zou uit de hande[lees meer...]l moeten genomen worden.

27-05-2016 | Vrouw | 60
mondverzorging (1,2mg/ml)
Ivm implantaten kreeg ik Perio aid spoelmiddel voorgeschreven. Kreeg direct klachten. Acuut gestopt met die spul en overgegaan om te spoelen met gewoon zoutoplossing. Nu ik zo alle reviews lees, dan vraag ik mij toch werkelijk af dat dit spul nog te verkrijgen is en behandelaars dit nog voorschrijven.