Tandvleesontsteking (40 meningen)
Trekken van tand of kies (18 meningen)
Tandverzorging (7 meningen)
Aften (3 meningen)

04-08-2021 | Vrouw | 45
mondverzorging (0.12)
Tandvleesontsteking
Heftige allergische reactie gekregen. Opgezette pijnlijke klieren aan 1 kant onder het oor, kloppend gevoel en licht gevoel alsof je gaat flauw vallen. Lichte ademhalingsklachten.

24-04-2021 | Vrouw | 60
mondverzorging (10mg/g)
Tandvleesontsteking
Ik kreeg van de mondhygiëniste een AB kuur plus perio aid mondspoeling ivm paradontitis. Nou was de kuur al hel maar de mondspoeling nog erger. Geen smaak meer zwarte pijnlijke tong mijn keel voelt alsof ik een keelontsteking heb en is vuurrood met bultjes. Moest 2 weken spoelen ben na 1 week gestopt. Niet te doen. Ik spoel nu met zoutoplossing en gorgelen daarmee tegen[lees meer...] de keelpijn. Wat een rotzooi. En je tanden verkleuren er ook nog van. Nooit meer dus.

12-04-2021 | Vrouw | 66
mondverzorging (2mg/ml)
Trekken van tand of kies
Gestopt met dit middel op aanraden kaakchirurg. Hoop dat de zwelling wegtrekt!

15-12-2020 | Vrouw | 21
Trekken van tand of kies
Omdat mijn verstandskies was getrokken moest ik Perio Aid gebruiken. Na 2 dagen veranderde mijn smaak (zoals bijsluiter ook als bijwerking benoemt). Verder kreeg ik een branderige tong waardoor ik met warm drinken en drinken met een smaak het nauwelijks proefde. Ik gebruik Perio Aid 2x per dag na het tandenpoetsen. Direct na gebruik voelt het echter alsof je tanden al [lees meer...]dagen niet gepoetst zijn (ruw). Verder krijg ik last van een stijve wang terwijl ik daar overdag geen last van heb. Toen ik op deze website de ervaringen las, herkende ik dit symptoom ook bij andere gebruikers en vielen de puzzelstukjes op hun plek. Voor mij geen Perio Aid meer. Veel bijwerkingen en reacties, weinig effectiviteit.

15-10-2020 | Man | 66
mondverzorging (1,2mg/ml)
vanaf 2 de dag na titanium schroef implantaat links ,zwelling,pijn onder rechter oor tot kaak na 2x daags spoelen met perio aid

28-06-2018 | Vrouw | 51
Tandvleesontsteking
Ik vindt het middel niet helpen krijg last van mij mond tanden worden bruin jeuk aan mijn gehelmde als ik spoel gaat niet weg. Ik vindt het een slecht middel ook koop dit middel nooit meer de kwaal word 10 keer erger. Hoe kunnen tandartsen dit middel aan raden.

25-07-2016 | Vrouw | 26
mondverzorging (10mg/g)
Na het verwijderen van mijn 4 verstandskiezen kreeg ik een recept mee voor perio aid mondspoeling. Ik vond het wel ideaal aangezien de smaak na zo'n verwijdering niet yummie is. De tweede dag na de verwijdering mocht ik de mondspoeling gebruiken. En aangezien je je tanden nog niet heel goed kunt poetsen vond ik dit wel fijn en fris om het toch schoon te houden in je mond. [lees meer...]Maar na twee dagen at ik een ijscoupe en die was opeens een stuk smakelozer dan de vorige keer. Vandaag, drie dagen later, helaas nog steeds weinig smaak. Ik stop ermee en hoop dat de smaak snel terug komt. Helemaal niet zo ideaal dus :(

08-04-2016 | Vrouw | 43
mondverzorging (1,2mg/ml)
Dit voorgeschreven gekregen om te gebruiken na het trekken van een kies. Enige pluspunt is dat het een pepermuntgeur heeft, want smaak verloor ik hier mee en na 2 dagen een tintelende/branderige tong. Tandarts gebeld en in overleg gestopt, omdat de wond goed dicht zit. Geen aanrader dit spul.

26-11-2015 | Man | 54
Infectie (mond)
Na een implantaat schreef de paradontoloog perio-aid voor. Of het effectief is weet ik niet, waarschijnlijk is het ter voorkoming van wondinfectie. Na minder dan een week smaakverlies, koffie smaakte niet meer. Vandaag smaakte het eten niet, daarom een overdaad aan kruiden toegevoegd, nog smakeloos. De anderen vonden het prima smaken. Ik klaagde over een zeepsmaak in mijn [lees meer...]mond, waarop iemand vroeg mijn mond open te doen. Een sterke donkere verkleuring van mijn tong, wat branderig. Ik krijg het er niet af, vermoeden dat de kruiden de oorzaak waren. Perio-aid gaat het riool in. Hopelijk gaat het gevoel snel weg. Terugkijkend had ik al vreemde smaak in mijn mond, alsof ik te veel had gerookt (ik rook al lang niet meer).

15-07-2015 | Vrouw | 24
mondverzorging (0,12)
Ik gebruik het product ondertussen een week lang 3x per dag. Ik heb een operatie ondergaan waarbij mijn boven en onderkaak gebroken zijn om deze te verbreden door middel van twee hyrax-beugels. Het is uiteraard heel erg belangrijk om deze beugels proper te houden. Ik kan mijn tanden niet met tandpasta poetsen omdat ik mijn mond gewoon niet ver genoeg open krijg dus moet ik[lees meer...] na iedere maaltijd spoelen met Perio-Aid. Mijn tevredenheid over het middel is matig: het houdt mijn mond proper zodat mijn operatiewonden goed genezen, maar mijn tong en speekselklier voelen compleet geïrriteerd, uitgedroogd en ontstoken aan. Hierdoor wordt het elke dag een grotere marteling om te spoelen aangezien de perio-aid steeds harder begint te branden op mijn tong. Daarnaast wordt ik iedere ochtend wakker met een tong en keel die zo uitgedroogd zijn dat ik amper nog kan eten, drinken of slikken. Eten en slikken doen trouwens ook pijn omdat mijn tong zo geïrriteerd is. Conclusie voor mij: het product heeft de eerste dagen goed geholpen om mijn operatiewonden proper te houden, maar na een week beginnen de nevenwerkingen de positieve werking duidelijk te overschaduwen...

26-08-2014 | Vrouw | 50
mondverzorging
Precies 2 dagen gebruikt en toen snel overgestapt naar 10-Quist forte spoelmiddel. Perio-aid smaakte vies daarbij werd mijn mond erg droog en branderig, bovendien verkleurt het je tanden en tast het je smaak aan bij langer gebruik, waarschijnlijk vandaar alleen bedoeld voor kortdurend gebruik. De 10-Quist moet je weliswaar mengen maar werkt heel goed, smaakt niet echt e[lees meer...]rgens naar en je tanden worden er eerder witter van dan bruin. Gelukkig dit veel betere alternatief gevonden.

20-08-2014 | Vrouw | 38
Tandverzorging
Voorgeschreven gekregen door parodontoloog na tandvleestransplantatie. Direct na eerste gebruik al naar brandend gevoel op tong. Vooral op de punt. Nu na 1,5 week gebruik echt een lijdensweg. Smaakverlies en zwarte tong vind ik details maar die pijn aan mijn tong is echt vreselijk en houdt uren aan. Het werkt wel voor de genezing voor het tandvlees dus het is kiezen ui[lees meer...]t twee kwaden wat mij betreft maar dat dit meer pijn doet dan de operatie zelf is toch bizar. Ook van de pijn dit het doet aan blootliggende tandhals wordt een mens niet vrolijker.

22-12-2012 | Man | 40
Kiespijn
Afgelopen woensdag zijn mijn beide vesrstandskiezen aan een zijde door de kaakchirurg verwijdert i.v.m. een ernstige ontsteking aan de onderste kies. Ik kreeg Ibuprofen en het mondspoelmiddel Perio-aid 0,12 voorgeschreven. Al na de 2de dag werd ik 's nachts wakker met zeer pijnlijke en opgezwollen speekselklieren (parotisklier). Ik ga er nu direct mee stoppen om te kijk[lees meer...]en of de zwellingen en het pijnlijke gevoel afnemen. Ik gebruik nu alleen nog de Ibuprofen icm paracetamol.

02-09-2012 | Man | 45
mondverzorging
Na een week gebruik zwarte tong ( alsof je net een dropje hebt gegeten), Ook absoluut geen smaak meer in mijn mond. Na mijn mening helpt dit middel wel tegen gevoelige tanden, maar veroorzaakt pijn op andere plekken in je mond. Je hele mond-flora gaat kapot, en die zwarte tong is geen gezicht. Ik ben er nu mee gestopt

20-03-2022 | Vrouw | 46
Trekken van tand of kies
Na 3 dagen gebruik: branderige tong, pijnlijk gehemelte, vieze smaak, verkleuring gehemelte en binnenkant wang. Tandarts zei, na het trekken v/e verstandskies : :zolang als de antibiotica gebruiken (5 dagen). Ik stop er toch mee na 3 dagen, ik spoel wel met zout water! (1 liter gekookt water mengen met 2 theelepels zout) 👍🏼

15-03-2022 | Man | 36
Trekken van tand of kies
wat een troep is dit maakt in plaats van beter erger klieren opgezet in de wang slijmvliesen wang aangetast tong verkleurd en opgezet had gehoopt na kaakchirurg verstandkies kan bijna niet eten alles doet zeer in mijn mond

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum