Ervaringen met Perio-Aid Mondreiniging

Tandverzorging (9 meningen)
Aften (3 meningen)

Superol (37 meningen)
Bocasan (24 meningen)
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (19 meningen)
Hibitane (18 meningen)
Pyralvex (10 meningen)

23-06-2023 | Vrouw | 66
Trekken van tand of kies
Ik zal dit product nooit meer gebruiken. Heb nu al meer dan twee weken constant pijn in m’n mond en geen smaak van mijn eten.

27-05-2023 | Vrouw | 52
Trekken van tand of kies
Voorgeschreven gekregen na extractie van mijn bijna volledige gebit bij de kaakchirurg. Het werkt bij mij. Kan het niet vergelijken met een zoutoplossing in dit geval over de effectiviteit of het beter is. Zoutoplossing heeft mij in het verleden ook goed geholpen. Geen vieze smaak, geen bijwerkingen zoals velen hier beschrijven daar kan ik mij niet in vinden. Tijdens [lees meer...]gebruik klein beetje tintelend gevoel, maar dat heb ik ook bij een gewone mondspoeling . Gevoel is ook na het spoelen weer weg .

21-01-2023 | Vrouw | 26
Trekken van tand of kies
Na verstandskiezen trekken advies gekregen om deze mondspoeling te gebruiken. Elke keer na gebruik vreselijke last van mijn mond. Ook super droge mond en als kers op de taart ook geen smaak meer. Wat een rotzooi is dit. Waarom wordt dit nog verkocht?

20-03-2022 | Vrouw | 46
Trekken van tand of kies
Na 3 dagen gebruik: branderige tong, pijnlijk gehemelte, vieze smaak, verkleuring gehemelte en binnenkant wang. Tandarts zei, na het trekken v/e verstandskies : :zolang als de antibiotica gebruiken (5 dagen). Ik stop er toch mee na 3 dagen, ik spoel wel met zout water! (1 liter gekookt water mengen met 2 theelepels zout) 👍🏼

30-09-2021 | Vrouw | 63
Trekken van tand of kies
De Perio-aid is een effectieve mondspoeling maar de bijwerkingen waren voor mij niet langer dan een week te verdragen. De branderige tintelingen en de irritatie van mijn mondslijmvliezen werden steeds erger. Hinderlijk was ook het smaakverlies. In de bijsluiter wordt het een "verandering van smaakperceptie" genoemd die samen met de irritatie verminderen als je het product [lees meer...]blijft gebruiken. Bij mij werd het steeds erger. Ik raad iedereen aan te stoppen met het gebruik indien de bijwerkingen toenemen omdat het niet waarschijnlijk is dat het daarna nog gaat afnemen. De bijsluiter moet volgens mij beslist aangepast worden.

08-09-2021 | Vrouw | 35
Trekken van tand of kies
Na het chirurgisch verwijderen van mijn verstandskies moest ik 3x per dag met 15ml mijn mond spoelen. Nu 2x gedaan maar ik denk dat het hierbij laat. Hele droge mond, raar gevoel op mijn tong en alles wat ik eet of drink smaakt vies/raar.

30-06-2021 | Vrouw | 24
Trekken van tand of kies
Op een dinsdag ben ik naar de kaakchirurg geweest om mijn verstandskies te laten trekken. De volgende dag ben ik begonnen met het spoelen met perio aid 0,12%. In de folder stond dat ik dit 3x per dag moest doen na het tandenpoetsen. Op vrijdag begon mijn tong erg veel pijn te doen, te verkleuren, voelde droog en een nare smaak. Zaterdagochtend is de laatste keer geweest [lees meer...]dat ik gespoeld heb. Nu heb is het een week verder en heb ik nog steeds last van mijn tong. De verkleuring is wel weg, maar het droge gevoel met tintelingen en branderigheid is er nog steeds en het wordt ook niet beter. Ik heb al contact gehad met de poli van de kaakchirurgie, die zeggen dat ik het even moet afwachten tot vrijdag. De huisarts zegt dat hij niks voor mij kan betekenen. Hoelang gaat dit duren?!

12-04-2021 | Vrouw | 66
mondverzorging (2mg/ml)
Trekken van tand of kies
Gestopt met dit middel op aanraden kaakchirurg. Hoop dat de zwelling wegtrekt!

05-04-2021 | Vrouw | 43
Trekken van tand of kies
Wat een rotzooi! De eerste dagen had ik niet door dat de pijnlijke plekken op mijn gehemelte van dit product kwamen. Als de kaakchirurg zoiets voorschrijft en de apotheker zelfs zegt dit gerust 3 x per dag te gebruiken, ga ik ervan uit dat dit een veilig product is. Niet dus! Ik heb inmiddels met eten zoveel last dat ik alleen nog maar vloeibaar kan eten. Brandplekken o[lees meer...]p mijn tong, gehemelte, een vieze smaak in mijn mond. Stop er nu mee na 4 dagen gespoeld te hebben. Hopelijk herstelt het snel:-((((

09-03-2021 | Vrouw | 54
mondverzorging (10ml)
Trekken van tand of kies
Na het trekken van kiezen dit middel voorgeschreven gekregen ter voorkoming van infecties . 2x daags spoelen . Na 1 dag blaren op de tong , dag 2 pijnlijk tandvlees ,, dag 3 zeer droge mond en smaakverlies , dag 4 dikke bult onder rechteroor en zeer veel pijn bij kauwen of slikken . Teruggegaan naar de kaakchirurg . Advies om direct te stoppen gezien mijn speekselkl[lees meer...]ieren zijn ontstoken door waarschijnlijk een ernstige reactie op dit middel . Hopelijk wordt het nu minder . Dus voor mij ook nooit meer .

15-12-2020 | Vrouw | 21
Trekken van tand of kies
Omdat mijn verstandskies was getrokken moest ik Perio Aid gebruiken. Na 2 dagen veranderde mijn smaak (zoals bijsluiter ook als bijwerking benoemt). Verder kreeg ik een branderige tong waardoor ik met warm drinken en drinken met een smaak het nauwelijks proefde. Ik gebruik Perio Aid 2x per dag na het tandenpoetsen. Direct na gebruik voelt het echter alsof je tanden al [lees meer...]dagen niet gepoetst zijn (ruw). Verder krijg ik last van een stijve wang terwijl ik daar overdag geen last van heb. Toen ik op deze website de ervaringen las, herkende ik dit symptoom ook bij andere gebruikers en vielen de puzzelstukjes op hun plek. Voor mij geen Perio Aid meer. Veel bijwerkingen en reacties, weinig effectiviteit.

18-11-2020 | Vrouw | 53
mondverzorging (2mg/ml)
Trekken van tand of kies
Na twee dagen spoelen ontstonden er heel vervelende klachten die nu na drie dagen nog steeds niet verminderen. Ben abrupt gestopt met deze rommel. Ontstoken slijmvliezen, smaakverlies, branderige tong waardoor warme dranken drinken onmogelijk is. Echt enorme allergische reactie. Product zou gezien de vele reacties van negatieve gevolgen verboden moeten worden!

19-09-2019 | Vrouw | 40
mondverzorging (10mg/g)
Trekken van tand of kies
Na verwijderen van twee kiezen dit middel voorgeschreven gekregen. Smaak verdween of was raar, wonden ernstig ontstoken, gehemelte branderig, Verkleuring gebit en tong zwart, groeven in tanden. Door zeer ernstige ontstekingen van de wonden een antibiotica kuur gekregen. Werd maar niet beter alleen erger. Dit rot middel gestaakt en wonderlijk werden de wonden rustiger. God[lees meer...]zijdank want arts herkende deze vorm van ontstekingen ook niet. Let goed op bij mij is het van kwaad tot erger geworden.

08-08-2019 | Vrouw | 63
Trekken van tand of kies
Na het trekken van een kies ( met daaronder een ontsteking) kreeg ik van de kaakchirurg een voorbedrukt reclame- recept. Met het spoelen ben ik netjes begonnen, helemaal conform de gebruiksaanwijzing. Wat een bocht is dat! Pijn aan de binnenkant van de wang, droge mond en droge tong. Ik ga hiermee stoppen, want dit kan de bedoeling toch niet zijn .

26-05-2019 | Vrouw | 59
Trekken van tand of kies
Op advies van implantoloog ivm trekken kies/kroon en voorbereidingen voor een implantaat. Zou ik 2 weken 2 maal daags moeten spoelen gedurende de periode dat de hechtingen in mijn mond zitten. De vierde dag mee gestopt. Was niet meer vol te houden!!

28-07-2017 | Vrouw | 24
Trekken van tand of kies
Kreeg dit voorgeschreven na het trekken van mijn laatste 2 wijsheidstanden. Zoals hier verteld branderig gevoel in mond en op tong direct na gebruik. Tot mijn afgrijzen gemerkt dat er bruine randen op mijn tanden te zien zijn, en dat mijn tanden een algemene grauwe geelbruine kleur gekregen hebben. Ik ben doodsbang dat dit niet meer weggaat ... Mijn tanden zijn overgevoeli[lees meer...]g, kan bijna niets eten. Heb meer last hiervan dan van de ingreep zelf. Product heeft blijkbaar niet de juiste bacteriën gedood; kreeg al een ontsteking na een dag. Had ik maar dit forum eerder gezien ...