Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (27 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

19-09-2021 | Vrouw | 64
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Mijn ervaring met avamys is dat ik er niet meer dan 1xdgs1 moet gebruiken en anders heel veel bijwerkingen heb en de slijm die ik vanuit m'n neus in m'n keel krijg hiermee niet verholpen is en hoop dat m'n oog weer goed komt.

03-06-2019 | Vrouw | 29

16-04-2015 | Vrouw | 51
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ik reageerde een aantal maanden allergisch op mijn nieuwe matras en kreeg het heel erg benauwd, zelfs de hooikoorts tabletten hielpen niet genoeg. Neusspray gekregen en uiteraard een ander matras. Het hielp tegen de allergie de spray maar ik kreeg er heel erg hoofdpijn van. Nu een paar maanden later gebruikte ik het voor mijn hooikoorts 2 dagen en ik heb nooit hoofdpijn en[lees meer...] nu al 2 dagen flinke. Dus ik gebruik het nooit meer. Dan maar niezen !

21-04-2013 | Vrouw | 63
fluticasonfuroaat
Ik gebruik weer otrivin is het enige wat helpt om verlost te worden van de hoofdpijn en de migraine , eindelijk geen griep meer in mijn hoofd.. Ook is het tuitje veel te kort van de spray het loopt er gewoon weer uit en ik heb erge bloedneuzen gehad in het begin.. Ik vind het een stomme verpakking veel omhulsel weinig effectieve inhoud.. Hiervoor heb ik fluticason gebru[lees meer...]ikt inhoud zat in glas en was veel effectiever om te sprayen in de neus

16-09-2012 | Man | 31
fluticasonfuroaat
Avamys kreeg ik niet normaal mijn neus in. Je voelt het niet wanneer je het sprayt. Nasonex voel je wel, dus dat geeft zekerheid dat er iets in 'binnengekomen' daarnaast heb ik het flesje van Avamys een keer laten vallen en was meteen kapot, de binnenkant is van glas (hoe verzin je het). Bleef jeuk aan de ogen houden. Nu Nasonex gekregen en gaat alles wel naar wens. En nog[lees meer...] goedkoper ook!

11-10-2021 | Man | 59
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Ik had last van bijholte ontstekingen. Bleek vrij serieus te zijn. Met ontstoken botweefsel en eenzijdige potentieel kwaadaardige poliepen. Twee goede operaties die prima zijn geslaagd. Complimenten aan de KNO arts. Kreeg wel voor een zeer lange tijd nacontrole (jaren). Ook Avamys voorgeschreven en gebruikt. Geen last en het zou poliepen tegen houden of afremmen. Na een pa[lees meer...]ar jaar kreeg ik hoofdpijnen en irritaties in de neus. Waarschijnlijk doordat ik ineens een ander merk kreeg. Daarna af en toe niet meer gebruikt. Ik had gewoon veel last van deze hoofdpijn en droogte. Weer terug op de Avamys, maar dat werkte ook niet. Gestopt tegen het advies in. Ik had er zo veel last van. Nu 2 jaar veel klachten en weinig steun van de KNO artsen. Ik experimenteer veel met cocosvet smeren en olijfolie (eerste persing en naturel). Deze nemen de droogte weg. Dus heb ik van de Avamys wel een ernstige bijwerking overgehouden waar ik heel veel last van heb. Nu heb ik Flixonase, maar ben daar erg onzeker over. Ik ben er nog niet mee begonnen. Die bijholtes zijn echt een serieus probleem die veel invloed hebben op de lol in mijn leven. Ook bij mij is dit allemaal gestart nadat ik van de stand naar een dorp ben verhuist. Avamys, wel gebruiken maar nooit erg lang doen. Je neusslijmvlies kan hier niet zo goed tegen. Sterkte allemaal.

20-05-2021 | Vrouw | 35
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Middel werkt goed tegen verstopte neus. Echter ben ik neerslachtig als ik dit gebruik en heb ik een druk op het hoofd. Meer mensen met deze ervaring?

27-05-2020 | Vrouw | 33
Allergische reactie
Door dat ik in Begin februari een heftige griep heb gehad al 3 maanden veel last van vermoeidheid en allerlei allergieën en astmatische klachten ontwikkeld

05-10-2016 | Vrouw | 13
fluticasonfuroaat (27,5)
ik heb een neuspoliep waardoor ik soms wat minder goed ademhaal en paniekaanvallen krijg. Bij de spray had ik niet zo veel bijwerkingen door in het begin, maar het wordt elke dag erger. Bijwerkingen: hoofdpijn, duizelig, warmte, benauwd, kortademigheid. Maar ik wil niet stoppen, want ik wil wel dat ik weer normaal kan ademen, maar anders moet ik het laten branden of operat[lees meer...]ie??

07-07-2016 | Vrouw | 50
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
heb hier nog niet zo veel ervaring mee. Had jaren geleden nasacort maar dat hielp na lange tijd niet meer. smaak verandering, beetje misselijk

01-06-2018 | Man | 37
Allergische reactie
Werkt voor mij beter dan cetirizine, desloratadine of fexofenadine. Bijwerkingen heb ik in het begin last van gehad in de eerste twee weken, daarna niet meer. Onderdrukt de hooikoortssymptomen redelijk goed (jeukende- en tranende ogen, jeukende gehemelte, loopneus, verstopte neus en niezen). Op slechte dagen Bij de medicijnen die ik eerder heb gebruikt had ik vooral last [lees meer...]van vermoeidheid en rode ogen de hele dag door, en was de effectiviteit wisselend (werkte vaker NIET dan WEL).

29-04-2017 | Man | 49
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Heel vaak last van verstopte neus. Avamys voorgeschreven gekregen en gebruik het nu een kleine week. Merk direct het verschil, kan weer door mijn neus ademhalen. Met recht een verademing. Snurk nu ook stukken minder.

17-05-2015 | Vrouw | 46
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Sinds het gebruik met avamys heb ik aanzienlijk minder allergie klachten. Wel last van bloederig neusslijmvlies, dat vind ik wel wat hinderlijk

26-03-2024 | Vrouw | 60
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Waar in het buitenland is deze verkrijgbaar? alternatief werkt totaal niet goed!

09-02-2024 | Man | 74
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Jaren Avamys gebruikt en bevalt prima voor mijn chronische allergie. Hierdoor kan ik beter slapen met open neus. Nus is mij sinds een half jaar Fluticasonfuroaat ongevraagd opgedrongen door mijn Apotheek onder het mom dat het niet meer leverbaar zou zijn en dus ook niet meer wordt gemaakt. Dit product haalt het niet bij Avamys, ik snap ook niet waarom (want dezelfde[lees meer...] stof) maarna een tijdje merkt ik dat het negatief ging werken en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Raar ook dat het met een leugen wordt gebracht terwijl het gewoon gemaakt en verkocht wordt! Ga maar eens uitgebreid Googlen! Slecht voor het vertrouwen .....

15-01-2024 | Man | 56
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Goede ervaringen. Sinds gebruik avamys vrijwel geen problemen met neus en longen gehad