Ervaringen met Avamys

Huisstofallergie (4 meningen)

25-02-2024 | Vrouw | 38
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Hooikoorts
Gebruikte al meer dan 10 jaar avamys neusspray tegen hooikoorts. Sindskort geeft de apotheek aan dat deze niet meer leverbaar is . Ook niet te bestellen. Nu een andere merk gehad met dezelfde bestanddelen, alleen werkt dit gewoon niet! Baal hier erg van!!

17-01-2024 | Vrouw | 42
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Hooikoorts
Wat een zonde dat Avamys niet meer verkrijgbaar is. Na overstap op ander middel, veel klachten.

02-06-2023 | Man | 30
Hooikoorts
Al mijn hele leven enorm veel last van hooikoorts, in dusdanige mate dat ik in de lente eigenlijk niet buiten kwam. Uiteindelijke via de allergoloog Avamys voorgeschreven gekregen en alle hooikoortsklachten zijn weg en ik verneem geen enkele bijwerking. Ik gebruik dit middel nu 2 jaar en ik begin altijd vroeg in het jaar (voordat knoppen aan de bomen zitten) met het inne[lees meer...]men.

31-05-2023 | Man | 37
Hooikoorts
Alle andere medicijnen werkten niet voor mij. Jeukend gehemelte, jeukende ogen, enz. En enorm veel last gehad van bijwerkingen (super vermoeid/slaperig). Op aanraden van een familielid Avamys neusspray geprobeerd en als een wonder werkt het heel goed voor mij. En nog frappanter: nul (!) bijwerkingen. Niks te merken. Kan gewoon weer (tijdens de hooikoortspiek) de hel[lees meer...]e dag naar buiten, hardlopen, enz. Pas einde dag dan wat jeukende ogen, maar that’s it.

23-06-2022 | Man | 55
Hooikoorts
Ogen percies gezwollen en dan ademhaling die moeilijker was dus gestopt

19-05-2019 | Vrouw | 39
Hooikoorts
In het begin werkte Avamys beter dan in andere jaren (ligt er ook een beetje aan hoe t weer is en hoe lang de zaken in bloei staan waarvoor ik allergisch ben). Ik had niet echt het gevoel dat het super hielp tegen kattenallergie, althans niet bij slechts 1x gebruik wat op het recept stond. Ik sprayde ook altijd veel vaker dan voorgeschreven werd. Soms had ik t idee dat het[lees meer...] niet goed genoeg werkte. Ik had het idee dat het flacon veel te snel leeg was.

15-05-2018 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Na een aantal jaar cetrizine geslikt te hebben tegen de hooikoorts klachten, ben ik op aanraden van de dokter overgestapt naar Avamys. Ik werd erg moe van de cetrizine en de jeuk in m'n ogen bleef aanhouden. Ik gebruik nu bijna twee weken Avamys en ik merk echt een groot verschil! Ik ben niet meer zo moe en de jeukende ogen zijn zo goed als weg. Wanneer ik 's ochtends verg[lees meer...]eet te sprayen, merk ik dat meteen als ik naar buiten ga. Dan pak ik snel m'n spray en dan gaat het weer goed. Ik heb ook het idee dat ik iets minder kortademig ben geworden. Voor mij is dit dus ideaal!

22-04-2018 | Man | 60
Hooikoorts
Neusspray, 1x per dag 2 pufjes in elk neusgat. Het overtollig snotteren reduceerde zich al na de eerste inname. Dat was op de woensdag. Vanaf de eerste inname kreeg ik last van kortademigheid. Maar zo erg, dat ik na een korte inspanning zeker 30 minuten nodig heb om bij te komen. In eerste instantie had ik niet gedacht aan de neusspray in combinatie met mijn klachten. Pas [lees meer...]zaterdag avond, na mijn laastst inname vroeg ik me af waarom ik ineens moeilijker kon ademen. Ik ben de bijsluiter gaan lezen en zag daar dat kortademigheid een van de bijwerkingen kan zijn. Terwijl ik dit berichtje schrijf piep ik tijdens het ademhalen alsof ik astma heb. Ik moet steeds extra diep ademhalen om voldoende zuurstof binnen te krijgen. Vannacht was het zo eng dat het leek alsof het ademhalen niet meer vanzelf ging, maar dat ik bewust moest gaan inademen, ik was bang om in slaap te vallen, bang dat het ademen dan misschien zou gaan stoppen. Morgen, maandag, ga ik terug naar de huisarts en haar vragen of dit medicijn mijn longen beschadigd heeft en of dit weer overgaat. Als ze daar dan wel een goed antwoord op heeft. Ik ga het in ieder geval niet meer innemen.

19-04-2018 | Man | 79
Hooikoorts
Gebruik Avamys samen met 1 tablet Desloratadine 5 mg. Daarbij dagelijks een behandeling met het apparaatje Bionase (3 min). Nagenoeg geen last van hooikoorts.

15-06-2017 | Man | 59
Hooikoorts
Had flinke reactie midden boven op mijn hoofd. Erg veel moeite 'er bij' te blijven. Voelde de druk om mijn ogen te sluiten. Erg slaapverwekkend. Al na enkele malen gebruik Had moeite wakker te blijven en snapte eerst niet waarvan het kwam. Mogelijk in combinatie met andere medicijnen?

10-06-2016 | Man | 38
Hooikoorts
Het middel werkt wel degelijk (de hooikoorts klachten namen af), maar het weegt totaal niet op tegen de bijwerkingen. 1u na verstuiving--> barstende hoofdpijn vergelijkbaar met een migraine aanval of het gevoel van een zware sinusitis ontsteking (drukkende pijnlijke gevoel thv van de sinusholtes). De huisarts geïnformeerd en onmiddellijk gestopt met dit middel. Nooit meer![lees meer...] Neem nu pilletjes van Bellozal (orale inname)

26-05-2016 | Man | 30
Hooikoorts
Ik gebruik deze neusspray nu al enkele jaren en ben er tevreden over. Heb eerder de pillen en andere neusspray gehad, maar die hielpen maar beperkt. Ben tevreden over dit middel en gebruik het elke dag 1x het hele jaar door, omdat ik ook last heb van huisstofmijt allergie in mindere mate. De bijwerkingen vallen mee. Heb af en toe wel last van korstjes en opgedroogd sno[lees meer...]t in de neus, maar verder eigenlijk niks.

17-06-2015 | Vrouw | 15
Hooikoorts
Ik had veel last van hooikoorts ben toen via de huisarts doorverwezen naar een allergoloog die mij avamys heeft meegegeven, sinds dat ik avamys gebruik zijn de klachten een stuk minder geworden, maar op de echte zonnige en warme dagen kan ik nog best wel merken dat ik hooikoorts heb.

16-04-2015 | Man | 19

23-03-2015 | Man | 42
fluticasonfuroaat (1mg/ml)
Hooikoorts
werkte goed voor de klachten van hooikoorts, maar door het gebruik van dit middel kreeg ik migraine, sindsdien krijg ik nog regelmatig migraine ook al gebruik ik dit middel niet meer. blijkt dat k allergisch ben voor de hulpstof in dit middel polysorbaat, en dat zit in heel veel van deze neussprays.

16-03-2015 | Man | 43
fluticasonfuroaat (1mg/ml)
Hooikoorts
2 jaar geleden verhuisd van de kuststreek naar de Achterhoek. Nooit rekening gehouden met mijn hooikoorts die vanaf de eerste dag na de verhuizing in hevigheid toenam. Bij het begin van het eerste hooikoorts seizoen, na een aantal hele slechte nachten door de verstopte neus, begonnen met Avamys. En meteen vanaf het eerste moment verlichting. Weer kunnen slapen en ook v[lees meer...]erlost van de irritante jeuk aan mijn gehemelte. En niet alleen de jeuk in mijn gehemelte trok weg, ook de jeuk in mijn ogen is geminimaliseerd. Qua bijwerkingen kan ik kort zijn: alleen een prikkelende neus bij het inspuiten. Dit wordt minder naarmate het seizoen vordert. Kortom: ik ben een hele blije gebruiker en zou niet meer zonder kunnen/willen.