Ervaringen met Budesonide Neusspray

Verkoudheid (5 meningen)
Hooikoorts (4 meningen)

06-05-2023 | Vrouw | 69
Astma
Sinds twee maanden gebruik ik de neusspray, voorgeschreven door de longarts. Het helpt mij uitstekend. Vanaf de eerste dag van inname sliep ik veel rustiger, zonder benauwdheid. Alhoewel ik ook wel wat bijwerkingen ervaar, vallen die in het niet ten opzichte van de positieve effecten. De bijwerkingen zijn veelvuldig bloed snuiten.

01-05-2022 | Vrouw | 56
Verkoudheid
Het duurd ongeveer 4 weken voordat het effect heeft. Ik heb dit wel vaker gebruikt. Ook toen voor chronische loopneus. Dit keer kreeg ik een 5 uur durende bloedneus van . Ik slik sinds een half jaar Bloedverdunners dus het was een regelrechte slagveld welke alleen de KNO arts kon verhelpen . Misschien is deze neusspray niet verstandig als je ook bloedverdunners slikt

28-01-2021 | Vrouw | 61
budesonide (100ug/do)
Het medicijn werkte na ongeveer 14 dagen. De bijwerkingen ongeveer na 3 weken: opgejaagd gevoel, snelle hartslag, kort lontje, groeien en gevoel dat mijn ogen dicht zitten en een rood hoofd

20-03-2020 | Vrouw | 31
budesonide (50ug/do)
Ik gebruik deze neusspray voor mijn hooikoorts. Wanneer ik het gebruik krijg ik een droge hoest en ook spiertrekkingen in mijn gezicht. Als ik het langer gebruik is het wel effectief maar de spiertrekkingen zijn zeer vervelend. Ik heb ze vooral bij mijn oog.

15-08-2019 | Vrouw | 55
budesonide (100ug/do)
Sinds 10 weken gebruik ik Budesonide 100 mg tegen n constante loopneus. Probleem heb ik al jaren en het hele jaar door. In de zomer zijn de klachten wel erger. Uit de bloedtest komt geen allergie. Huisarts adviseerde 2x daags 1 spray per neusgat. Ik heb dit 6 weken gedaan maar het had amper effect. Daarna ben ik 1x daags 2 sprays per neusgat gaan gebruiken en dit werkt een[lees meer...] stuk beter. Het is niet zo dat mijn klachten volledig weg zijn, maar ze zijn wel een heel stuk verbeterd. Tot op heden (nog) geen bijwerkingen.

12-06-2019 | Vrouw | 53
budesonide (0,1mg/do)
Heb veel pillen geprobeerd voor mijn diverse allergieën, maar de Budesonide werkt voor mij het best. Iedere ochtend een keer sprayen in ieder neusgat en ik kan er de hele dag weer tegen. Longarts vond dat ik terug moest aan de tabletten, en dat heb ik ook gedaan, met weer fikse aanvallen tot gevolg. Sinds ik weer terug ben op de neusspray heb ik geen last meer en kan gewoo[lees meer...]n slapen. Heb voor zover ik constateer geen bijwerkingen.

12-07-2018 | Vrouw | 40
Verkoudheid
Ik ben er nog niet uit of ik deze spray goed werkt voor mij. Na een aantal weken deze spray te gebruiken, kreeg ik last van branderige ogen en ook kwam er regelmatig viezigheid uit. Af en toe meestal s ochtends kreeg ik een waas voor de ogen. Tevens kreeg ik een prikkelend gevoel in mijn oogholtes.

02-06-2018 | Vrouw | 49
Astma
Ik ben een aantal jaren geleden de neusspray gaan gebruiken, omdat ik een overgevoelige neus zou hebben, zo werd verteld. Wat het mij aan positieve effecten opgeleverd heeft, kan ik eerlijk gezegd niet benoemen. Het negatieve effect echter is dat ik door het gebruik last kreeg van een verstopte neus. Eerder nooit last van gehad behalve bij een flinke verkoudheid. Maar nu h[lees meer...]ad ik vaker wel dan niet last van een verstopte neus bij het slapen of op andere momenten. Pakweg een half jaar geleden ben ik er mee gestopt en mijn slijmvliezen hebben zich iets hersteld, maar niet helemaal. Ik heb nog te vaak last van een verstopte neus. Ik heb echt spijt dat ik er ooit mee ben begonnen, want voorheen had ik hier zelden last van.

20-09-2016 | Vrouw | 58
budesonide (100ug/do)
Ik heb oorsuizingen sind augustus uit het niets. Ik weet niet of het door deze spul komt, budesonide.

23-06-2016 | Vrouw | 39
Astma
Voorgeschreven omdat ik vaak neusverkoudheid heb. Na 2 weken kreeg ik last van oorsuizen / tinnitus. Ik heb daar nooit eerder last van gehad en legde niet gelijk het verband met de Budesonide. Maar na wat onderzoek op internet en overleg met de huisarts, toch de conclusie gemaakt dat het hierdoor moet komen, geen andere verklaring.

17-12-2015 | Vrouw | 42
budesonide (100ug/do)
Overgestapt omdat ma de flixonase ik daar een alternatief voor kreeg, flixonase werd niet meer vergoed. Het alternatieve middel werkte helemaal niet, kreeg juist meer klachten. Om een alternatief gevraagd en nog geen klachten gehad. Terwijl ik vanaf de zomer wekelijks een dag ziek was vanwege allergische klachten.

24-10-2015 | Vrouw | 26
budesonide (50ug/do)
Werkt zeer effectief met geen bijwerkingen!

05-10-2015 | Vrouw | 44
budesonide (50ug/do)
Dit gebruik ik voor opgezette slijmvliezen in de neus. Eerst gebruikte ik Rinocort van Sandoz en deze beviel goed. Omdat de zorgverzekeraar dit niet meer vergoed moet ik over naar een goedkopere versie, maar deze prikt ontzettend in je neus en doet me zeer. Ook word ik 's nachts wakker omdat mijn neus weer verstopt zit.

07-04-2015 | Vrouw | 31
Verkoudheid
Na ruim jaar steeds verkouden te zijn, verschillende allergietesten te hebben gehad werd deze neusspray voorgeschreven. Twee keer per dat in beide neusgaten 2 sprays. De eerste week leek het zeer goed te werken en was de gevoeligheid van mijn neus stukken minder (korstjes etc gingen weg) Na die week wel steeds bloed bij het snuiten van mijn neus en s nachts vaak last va[lees meer...]n zweetaanvallen. Ook steeds meer het gevoel van 'down' zijn en extreme moeheid die op kwam zetten. Bij het innemen van de spray brandde het de eerste 2 minuten ook flink in mijn neus. Iom de huisarts na 1,5 maand mee gestopt en erop gestaan om me nu eindelijk eens door te sturen naar een KNO arts.

03-03-2015 | Vrouw | 30
Bijholteontsteking
Na lange tijd van geëtter met bijholteonsteking eindelijk iets gekregen dat de klachten weggenomen heeft. Ik ben een jaar lang verkouden geweest, heb bloedneuzen gehad, koorts etc. Ik heb in deze tijd meerdere antibioticakuren gehad, maar deze hebben mij niet genezen. Nu heb ik een kleine anderhalve maand Budesonide en kan ik weer fatsoenlijk ademhalen en slapen met mijn m[lees meer...]ond dicht. Ik heb nog steeds wel lichte bloedneuzen, maar aanzienlijk minder vaak dan voorheen. Ik heb geen last van bijwerkingen.

09-05-2014 | Vrouw | 31
budesonide
Hooikoorts
Veel last van hartkloppingen, innerlijke onrust/gejaagdheid