Ervaringen met Budesonide Neusspray

Verkoudheid (5 meningen)
Hooikoorts (4 meningen)

21-09-2010 | Vrouw
budesonide
Altijd verstopte neus! en geen reuk!
Als ik dit medicijn dagelijks gebruik, heb ik weer lucht en kan in normaal blijven ademhalen en ruiken. Maar als ik verkouden ben geweest, dan moet is eerst weer gaan wennen aan dit medicijn, omdat ik tijdens mijn verkoudheid ermee stop, want dat is een ander soor verstopte neus. Daarna begin ik weer met het medicijn en dan duur het even voor het weer goed werkt!!

22-02-2010 | Man
Allergische reactie luchtwegen
Het medicijn hielp me goed, vooral tegen hooikoorts. Ik had bijna geen last meer van niezen. Maar na het een week gebruikt te hebben begonnen de bijwerkingen. Het werkte op mijn zenuwen, ik kreeg veel last van claustefobie. Zo nu en dan last van hartkloppingen.

04-02-2010 | Vrouw
Langdurig onstoken neusslijmvlies
Vanwege overgevoeligheid voor stof heb ik een permanent ontstoken neusslijmvlies. 1 a 2 x daags Budesonide neusspray gebruiken helpt perfect. De dosois is afhankelijk van de klachten die ik op dat moment heb. Bijweking: hele lichte bloedneus bij droog (vries)weer.

01-03-2009 | Man

28-06-2020 | Man | 25
Astma
Hoofdpijn, dizzy en spiertrekkingen

24-08-2011 | Man | 25
Hooikoorts
Het medicijn helpte redelijk tegen de hooikoorts had veel minder last. Echter, het werkte verschrikkelijk op mijn zenuwen, kreeg veel last van claustrofobie. Dat neem ik nooit meer, dat ga ik liever niezend de zomer door.

24-10-2015 | Vrouw | 26
budesonide (50ug/do)
Werkt zeer effectief met geen bijwerkingen!

03-03-2015 | Vrouw | 30
Bijholteontsteking
Na lange tijd van geëtter met bijholteonsteking eindelijk iets gekregen dat de klachten weggenomen heeft. Ik ben een jaar lang verkouden geweest, heb bloedneuzen gehad, koorts etc. Ik heb in deze tijd meerdere antibioticakuren gehad, maar deze hebben mij niet genezen. Nu heb ik een kleine anderhalve maand Budesonide en kan ik weer fatsoenlijk ademhalen en slapen met mijn m[lees meer...]ond dicht. Ik heb nog steeds wel lichte bloedneuzen, maar aanzienlijk minder vaak dan voorheen. Ik heb geen last van bijwerkingen.

20-03-2020 | Vrouw | 31
budesonide (50ug/do)
Ik gebruik deze neusspray voor mijn hooikoorts. Wanneer ik het gebruik krijg ik een droge hoest en ook spiertrekkingen in mijn gezicht. Als ik het langer gebruik is het wel effectief maar de spiertrekkingen zijn zeer vervelend. Ik heb ze vooral bij mijn oog.

07-04-2015 | Vrouw | 31
Verkoudheid
Na ruim jaar steeds verkouden te zijn, verschillende allergietesten te hebben gehad werd deze neusspray voorgeschreven. Twee keer per dat in beide neusgaten 2 sprays. De eerste week leek het zeer goed te werken en was de gevoeligheid van mijn neus stukken minder (korstjes etc gingen weg) Na die week wel steeds bloed bij het snuiten van mijn neus en s nachts vaak last va[lees meer...]n zweetaanvallen. Ook steeds meer het gevoel van 'down' zijn en extreme moeheid die op kwam zetten. Bij het innemen van de spray brandde het de eerste 2 minuten ook flink in mijn neus. Iom de huisarts na 1,5 maand mee gestopt en erop gestaan om me nu eindelijk eens door te sturen naar een KNO arts.

09-05-2014 | Vrouw | 31
Hooikoorts
Veel last van hartkloppingen, innerlijke onrust/gejaagdheid

29-03-2017 | Man | 34
budesonide (32ug/do)
Had ongeveer 1,5 jaar last van een dicht neusgat bij slapen op mijn zij (altijd afwisselend links of rechts). Ook als ik voorover hang merk ik dat mijn neus snel vol voelt. Conclusie huisarts was licht ontstoken slijmvlies, met dit middel zou ik het onder controle kunnen krijgen en uiteindelijk kunnen stoppen. Ik merkte inderdaad dat het na een aantal dagen hielp (was[lees meer...] moeilijk te zeggen, omdat ik er niet elke avond last van had). Maar na een lage periode (meerdere maanden) kan ik nu wel zeggen dat ik er eigenlijk geen last meer van heb. Ik blijf het nog even door gebruiken en hoop dan weer te kunnen stoppen. Ben overigens nergens allergisch voor naar mijn weten. De klachten die ik hier lees over gevoelens die door dit spul komen lijken mij echt heel sterk. Het is niet bewezen en staat ook niet in de bijsluiter. Ik heb in ieder geval nergens last van, laat je dus niet afschrikken door dat soort doemverhalen.

12-03-2017 | Man | 38
budesonide (50ug/do)
Vanwege allergie (huisstof, katten en hooikoorts) gebruik ik al een aantal jaren dit middel. Als ik het gebruik heb ik totaal geen klachten meer, terwijl zonder ik echt behoorlijke last heb. Ik heb sinds een jaar of drie last van oorsuizen en lees nu dat er een mogelijk verband is met dit medicijn. Denk dat ik toch maar even stop om te kijken of het stopt.

23-06-2016 | Vrouw | 39
Astma
Voorgeschreven omdat ik vaak neusverkoudheid heb. Na 2 weken kreeg ik last van oorsuizen / tinnitus. Ik heb daar nooit eerder last van gehad en legde niet gelijk het verband met de Budesonide. Maar na wat onderzoek op internet en overleg met de huisarts, toch de conclusie gemaakt dat het hierdoor moet komen, geen andere verklaring.

06-09-2014 | Man | 39
Bijholteontsteking
Vanwege Vliegen in de vakantie icm zwembad een hoeveelheid water in oor gekregen die na 4 weken doofheid veroorzaakte. Dit kreeg ik voorgeschreven. Ik ben er na 2 weken vanaf dus het helpt, maar ik heb het nu 2 dagen niet gebruikt en ben erg moe en futloos en erg slecht slapen. Tip : last van de oren met vliegen ? Kijk uit met zwemmen direct na de landing.

12-07-2018 | Vrouw | 40
Verkoudheid
Ik ben er nog niet uit of ik deze spray goed werkt voor mij. Na een aantal weken deze spray te gebruiken, kreeg ik last van branderige ogen en ook kwam er regelmatig viezigheid uit. Af en toe meestal s ochtends kreeg ik een waas voor de ogen. Tevens kreeg ik een prikkelend gevoel in mijn oogholtes.