Budesonide Neusspray

Verkoudheid (4 meningen)
Hooikoorts (2 meningen)

02-06-2018

Astma

Ik ben een aantal jaren geleden de neusspray gaan gebruiken, omdat ik een overgevoelige neus zou hebben, zo werd verteld. Wat het mij aan positieve effecten opgeleverd heeft, kan ik eerlijk gezegd niet benoemen. Het negatieve effect echter is dat ik door het gebruik last kreeg van een verstopte neus. Eerder nooit last van gehad behalve bij een flinke verkoudheid. Maar nu h[lees meer...]ad ik vaker wel dan niet last van een verstopte neus bij het slapen of op andere momenten. Pakweg een half jaar geleden ben ik er mee gestopt en mijn slijmvliezen hebben zich iets hersteld, maar niet helemaal. Ik heb nog te vaak last van een verstopte neus. Ik heb echt spijt dat ik er ooit mee ben begonnen, want voorheen had ik hier zelden last van.
20-09-2016

Budesonide Neusspray (budesonide)

Ik heb oorsuizingen sind augustus uit het niets. Ik weet niet of het door deze spul komt, budesonide.
23-06-2016

Astma

Voorgeschreven omdat ik vaak neusverkoudheid heb. Na 2 weken kreeg ik last van oorsuizen / tinnitus. Ik heb daar nooit eerder last van gehad en legde niet gelijk het verband met de Budesonide. Maar na wat onderzoek op internet en overleg met de huisarts, toch de conclusie gemaakt dat het hierdoor moet komen, geen andere verklaring.
24-08-2011

Hooikoorts

Het medicijn helpte redelijk tegen de hooikoorts had veel minder last. Echter, het werkte verschrikkelijk op mijn zenuwen, kreeg veel last van claustrofobie. Dat neem ik nooit meer, dat ga ik liever niezend de zomer door.
22-02-2010
Man

Allergische reactie luchtwegen

Het medicijn hielp me goed, vooral tegen hooikoorts. Ik had bijna geen last meer van niezen. Maar na het een week gebruikt te hebben begonnen de bijwerkingen. Het werkte op mijn zenuwen, ik kreeg veel last van claustefobie. Zo nu en dan last van hartkloppingen.
07-04-2015

Verkoudheid

Na ruim jaar steeds verkouden te zijn, verschillende allergietesten te hebben gehad werd deze neusspray voorgeschreven. Twee keer per dat in beide neusgaten 2 sprays. De eerste week leek het zeer goed te werken en was de gevoeligheid van mijn neus stukken minder (korstjes etc gingen weg) Na die week wel steeds bloed bij het snuiten van mijn neus en s nachts vaak last va[lees meer...]n zweetaanvallen. Ook steeds meer het gevoel van 'down' zijn en extreme moeheid die op kwam zetten. Bij het innemen van de spray brandde het de eerste 2 minuten ook flink in mijn neus. Iom de huisarts na 1,5 maand mee gestopt en erop gestaan om me nu eindelijk eens door te sturen naar een KNO arts.
09-05-2014

Hooikoorts

Veel last van hartkloppingen, innerlijke onrust/gejaagdheid
21-01-2012

Allergie

Ook ik ervaar duidelijk psychische bijwerkingen zoals angsten en een erg down gevoel. Ook andere corticisteroiden via de neus geven deze bijwerkingen bij mij. Ik snap niet dat hier zo weinig over bekend is want ik ken meer personen met deze ervaringen. Ik vind dat dit in de bijsluiter moet staan. Ik kreeg het voor neusverstopping met poliepen.
12-07-2018

Verkoudheid

Ik ben er nog niet uit of ik deze spray goed werkt voor mij. Na een aantal weken deze spray te gebruiken, kreeg ik last van branderige ogen en ook kwam er regelmatig viezigheid uit. Af en toe meestal s ochtends kreeg ik een waas voor de ogen. Tevens kreeg ik een prikkelend gevoel in mijn oogholtes.
05-10-2015

Budesonide Neusspray (budesonide)

Dit gebruik ik voor opgezette slijmvliezen in de neus. Eerst gebruikte ik Rinocort van Sandoz en deze beviel goed. Omdat de zorgverzekeraar dit niet meer vergoed moet ik over naar een goedkopere versie, maar deze prikt ontzettend in je neus en doet me zeer. Ook word ik 's nachts wakker omdat mijn neus weer verstopt zit.
06-09-2014

Bijholteontsteking

Vanwege Vliegen in de vakantie icm zwembad een hoeveelheid water in oor gekregen die na 4 weken doofheid veroorzaakte. Dit kreeg ik voorgeschreven. Ik ben er na 2 weken vanaf dus het helpt, maar ik heb het nu 2 dagen niet gebruikt en ben erg moe en futloos en erg slecht slapen. Tip : last van de oren met vliegen ? Kijk uit met zwemmen direct na de landing.
18-03-2013

Budesonide Neusspray (budesonide)

Vanwege overgevoeligheid voor stof heb ik een permanent ontstoken neusslijmvlies. 1 a 2 x daags Budesonide neusspray gebruiken helpt perfect. De dosis is afhankelijk van de klachten die ik op dat moment heb. Bijwerking: hele lichte bloedneus bij droog (vries)weer.
25-01-2018

Budesonide Neusspray (budesonide)

BUDESONIDE van PH&T: Ik ben allergisch voor Huisstofmijt en pollen en dus ook last van hooikoorts. Altijd al gevoelig met de luchtwegen en neus. Nadat ik last kreeg van een bromtoon 24/7, ben ik maar naar de huisarts gegaan die me doorverwees naar de KNO arts. Hoortesten gedaan en door de hele molen geweest. Gehoor was goed en men kon niets vinden dat de klachten k[lees meer...]on veroorzaken behalve aanmaak van meer slijm of geïrriteerd slijmvlies. Tja.. En nu?? Ik kreeg Budesonide 50ug/dosis neusspray voorgeschreven om te kijken of dit de klachten zou verminderen en het slijmvlies tot rust kon laten komen. De Budesonide gebruikte ik iedere morgen 2 pufjes per neusgat. Dit gaf verlichting na 2 weken. Ook werd mijn neus minder gevoelig voor prikkels en merkte ik als ultieme verassing dat mijn hooikoortsklachten weg waren!!! (WOW) Veel mensen klagen over de vieze smaak van de spray als deze via de neus naar de keel loopt. Dit is vooral in het begin vlak na het sprayen. (Mijn vieze oplossing ;) Ik spuug vaak de eerste paar keer de "zakkende" neusspray uit zodat ik deze niet door hoef te slikken en daarmee de veelgehoorde klachten van prikkel/droge keel vermijdt. Dit werkt supergoed maar is voor mijn vriendin minder. Als je dit op het toilet doet is dit geen probleem. Al met al heeft de Budesonide mij erg goed geholpen zonder bijwerkingen en mij ook nog van mijn hooikoortsklachten afgeholpen.
12-03-2017

Allergie

Vanwege allergie (huisstof, katten en hooikoorts) gebruik ik al een aantal jaren dit middel. Als ik het gebruik heb ik totaal geen klachten meer, terwijl zonder ik echt behoorlijke last heb. Ik heb sinds een jaar of drie last van oorsuizen en lees nu dat er een mogelijk verband is met dit medicijn. Denk dat ik toch maar even stop om te kijken of het stopt.
25-04-2012

Hoofdpijn

Veelvuldig hoofdpijn en dichte neus doorgestuurd naar KNO arts. Deze schreef me budesonide voor. Helpt goed heb alleen wel 's ochtend snel hoesten en hoest dan slijm op. KNO arts zegt dat ik allergies voor vocht ben. Als ik het niet gebruikt dan slaan mijn oren dicht en krijg verstopte neus.
21-09-2010
Vrouw

Budesonide Neusspray (budesonide)
Altijd verstopte neus! en geen reuk!

Als ik dit medicijn dagelijks gebruik, heb ik weer lucht en kan in normaal blijven ademhalen en ruiken. Maar als ik verkouden ben geweest, dan moet is eerst weer gaan wennen aan dit medicijn, omdat ik tijdens mijn verkoudheid ermee stop, want dat is een ander soor verstopte neus. Daarna begin ik weer met het medicijn en dan duur het even voor het weer goed werkt!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum