Flixonase neusspray/neusd...

Astma (1 mening)
Benauwdheid (1 mening)

30-05-2013 | Man | 63
fluticason
Al tientallen jaren regelmatige aangroei van neuspoliepen. Moest nagenoeg iedere 2 jaar een fiks aantal uit beide neusgaten laten trekken. Ik heb ca. 15 ingrepen doorstaan. Uiteraard altijd verkouden, compleet dichtzitten van de neus en geen reuk. Na gebruik van Flixonase is de ingreep 8 jaar weggebleven en dan nog voor 1 neusgat. Inmiddels in overleg met de KNO overgegaan[lees meer...] op gebruik van 1 x per twee dagen en oom dat werkt sinds een jaar naar tevredenheid. Na 10 jaar gebruik nog steeds tevreden. Een normale neusverkoudheid van hooguit twee weken en het weer terug krijgen van mijn reuk ben ik op dit gebied weer net als een ieder ander.

19-04-2013 | Man | 52
fluticason
Sedert jaren last gehad van allergie. (Hooikoorts, huismijt , stof e.d.). In december 2011 Flixonase voorgeschreven gekregen i.v.m. poliepen in de neus. (geen reuk en smaak meer). Resultaat na één week: reuk en smaak weer terug met als prettige bijkomstigheid dat ik sindsdien nimmer meer last van allergie heb gehad, sterker nog, niet eens van een verstopte neus!

14-01-2013 | Vrouw | 35
Allergie
Na jaren lang gebruik, weet niet eens hoe lang, toch maar weer eens een poging om te stoppen. Verplicht gestopt tijdens zwangerschappen maar dan erg veel klachten! Krijg dan binnen enkele dagen weer niesaanvallen, geirriteerde droge neusslijmvliezen. Gebruik, zowel Flixonase als nu Fluticonason probleemloos dagelijks. Zou het schadelijk zijn om het zo lang te gebruiken? Qu[lees meer...]a corticosteroiden dan? M'n neus vaart er wel bij maar hoe zit het met m'n hormoonhuishouding? Nog niet echt een duidelijk antwoord hierop gekregen.

17-11-2012 | Vrouw | 36
Allergie
Mijn neus zit vrijwel altijd dicht en daarom kreeg ik dit medicijn. Wat een opluchting! Alleen ben ik in juni geopereerd aan mijn ogen; ik heb lensimplantaten tot grote tevredenheid. Maar ik kreeg zo'n pijn aan mijn ogen. Zware, beurse druk (pijn die je weleens bij heftige koorts krijgt). Ik was continue bezorgd dat dit door mijn nieuwe lenzen kwam; dan wordt ook nauwlette[lees meer...]nd je oogdruk regelmatig gecontroleerd. Totdat ik me ineens zelf bedacht 'zou het niet door de flixonase kunnen komen'. Ik ben meteen gestopt en de klachten verdwenen. Vind het erg jammer, want was zeer tevreden, maar dit was voor mij duidelijk slecht voor de oogdruk:-(

19-10-2012 | Vrouw | 40
fluticason
de neusspray heb ik al eerder gehad en had weer een oh ja moment; hij lijkt net of je wc-eend met bloemengeur in je neus krijgt, vind het echt vies, maar het is voor een goed doel. als bijwerking heb ik een zeer pijnlijke keel gekregen, verder doet het zijn werk denk ik.

05-10-2012 | Man | 52
Astma
Gebruik de druppels nu 4 jaar. Bloedneuzen zijn over maar neusvleugels raken nog steeds ontstoken. Pijnlijk en lelijk. Suggesties?

31-01-2012 | Vrouw | 18
Allergie
Ik gebruikte het afgelopen jaar (2011) de neusspray fluticasonpropionaat (pharmacie bv Haarlem), sinds 3 weken gebruik ik nu flixonase. (deze heb ik van de apotheek gekregen, waarschijnlijk omdat deze op het moment goedkoper is want flixonase is ook fluticasonpropionaat). Sinds ik deze neusspray (1 maaldaags in beide neusgaten 2 sprayen) gebruik heb ik last van pijn bij h[lees meer...]et inspuiten, bloedneus (ik spuit niet tegen het 'binnenschot' van mn neus) , pijn bij diep inademen door de neus, pijn bovenin mijn neus (de gehele verdere dag) en een bloedsmaak in mijn keel. Iemand dezelfde ervaringen (en dan vooral het verschil tussen deze neussprays)

28-12-2011 | Man | 44
Hooikoorts
Tot nog toe geen negatieve effecten ontdekt. Bij het gebruik is de geur zeer opvallend, doet mij erg denken aan polystyreen (piepschuim) wat met een gloeidraad wordt gesnelden, wie herkend dit?

01-12-2011 | Vrouw | 49
fluticason
werkt erg goed. heeft ook fluticason als vervanger gehad. kon er niet tegen.

14-11-2011 | Vrouw | 28
Voorhoofdsholte-ontsteking
Na flinke verkoudheid altijd llangdurig last van holtes die verstopt zijn. Bij gebruik flixonase verdwijnt dit zeer snel. Ook bij hooikoortsklachten werkt deze spray beter dan de spray die in de apotheek verkrijgbaar is.

29-08-2011 | Vrouw | 36
Allergische Rhinitis bij huisstofmijtallergie
Werkt bij mij goed, als ik stop, verstoppen mijn holtes en krijg ik last van mijn oren en hoofd. Heb de laatste weken wel last van geirriteerd en bloedend neusslijmvlies, dat maar niet beter wordt of overgaat.

12-05-2011 | Vrouw | 46
kreeg bloedneus van

01-05-2011 | Man | 46
HOOIKORSTS
mijn ervaring met flixonase is goed. hoewel mijn huisarst mider dossiring advieseert gebruik ik meer dan een keer.Ik weet niet wat de efect is op langere termijn. ik gebruik de periode van hooikorts---De lent en herfst Ik geef 10 punt flixonase

28-04-2011 | Man | 61
Geen reuk
Ik heb sinds 2 jaar geen reukvermogen meer (ik proef alles) ben naar de KNOarts in Alkmaar geweest en die heeft een poliep in de bovenholte van mijn neus geconstateert, zodoende heeft hij mij dit medicijn gegeven. ik gebruik deze nu een jaar maar GEEN resultaat ,maar waar ik wel last van hebt is dat ik veel slijm in mijn keel krijg en veel de kriebelhoest.

19-03-2011 | Vrouw | 46
Verstopte neus en bijholtes
Helpt maar kort en niet voldoende. Ik gebruik ook seretide en atroven, weet dus niet of dat door deze combinatie komt. Verder geeft het soms een branderig gevoel in de neus en kan het bij tijd en wijlen stank geven. Dit merk je bijv. als je in bed ligt en je uitademt via je neus.

27-02-2011 | Vrouw | 53
bijwerking, gevoel van verdrinking