Ervaringen met Flixonase neusspray/neusdruppels

Astma (1 mening)
Benauwdheid (1 mening)

29-12-2016 | Man | 62
fluticason (1mg/ml)
Geen reuk en smaak al 6 jaar Diverse operaties gehad, poliepen verwijderd holtes schoongemaakt. Onderzoeken gehad bij reuk en smaak cliniek Gelderse vallei ziekenhuis. Diverse medicatie gehad, maar holtes slipten iedere keer weer dicht. Selestone 0,5 mg tabletten in combinatie met flixonase 400 2 maal daags 1 capsule en kreeg mijn reuk en smaak redelijk terug na een paar d[lees meer...]agen holtes weer schoon. Maar door heftige bijwerkijngen van de selestone daarmee gestopt. Nu op eigen houtje fixonase verdubbel naar 4 capsules per dag en me holtes zijn schoon en heb weer redelijk reuk en smaak

23-10-2016 | Man | 54
fluticason (1mg/ml)
Heb veel alternatieve geneeswijzen geprobeerd tegen mijn chronische neusslijmvlies allergie, maar niets hielp. Neusslijmvliezen zwellen op met als gevolg veel slijmproductie, neusverstoppingen, continue lopende neus, totaal geen reukvermogen en bijna geen smaakvermogen. Flixonase neusdruppels geprobeerd en ja hoor..... de problemen verdwijnen bijna helemaal. 1 neusdruppel [lees meer...]verdelen over de 2 neusgaten per dag. Het probleem alleen is dat als ik ermee ophoud de problemen na 1 week weer terugkomen. Ben bang dat dit product verslavend werkt en dat ik na langdurig gebruik vervelende bijwerkingen in mn lichaam ga bemerken. heeft iemand ervaring met langdurig gebruik? en zo ja wat zijn uw ervaringen en mening? Graag hoor ik.

15-09-2016 | Vrouw | 74
fluticason (1mg/ml)
mijn ervaringen over de toediening via druppels is zeer slecht. achteroverliggend zou ik deze druppels gelijkmatig moeten verdelen over beide neusgaten wat ondoenlijk is. heb als proef met water geoefend, gewoon staand voor de aanrecht om het gevoel van druppelen te leren met het indrukken van de capsule. maar achteroverliggend is het toch veel moeilijker en ook het con[lees meer...]troleren of ik al op de helft van de capsule ben voor het andere neusgat is uitermate lastig. heb gezien dat er een spray bestaat en heb dat besteld bij de huisarts(apotheekhoudend)

16-07-2016 | Man | 61
Bronchitis
Aanvankelijk weinig of geen direct resultaat. Maar bij regelmatig gebruik neemt de werking toe. Je kan het middel preventief gebruiken tijdens de wintermaanden wanneer gewoonlijk je klachten verergeren of zoals in mijn geval met huismijtallergie al in de laatste dagen van je (kampeer) vakantie voor je weer naar huis gaat. Maar je kan het middel zonder probleem het hele j[lees meer...]aar door gebruiken zonder bijwerkingen of neveneffecten.

03-05-2016 | Man | 50
fluticason (50ug/do)
Ik heb last van "hyperactief neusslijmvlies" en kan niet meer zonder. Wel altijd in combinatie met eerst een dagelijkse neusspoeling van een zoutoplossing. Jaren problemen gehad met loopneuzen, voorhoofdholte ontstekingen, keelproblemen en uiteindelijk ook het verlies aan reukvermogen (+smaak) en neuspoliepen op de slijmvliezen. KNO arts heeft deze operatief verwijderd en [lees meer...]de "drainage" openingen tussen de neus en de bijholtes ruimer gemaakt. Spoel sindsdien dagelijks met zoutoplossing mijn neus en bijholtes waarna ik in elke neusgat twee pufjes Flixonase aanbreng. Hierdoor heb ik sinds mijn operatie nagenoeg geen last meer van mijn neusslijmvliezen en proef en ruik ik weer alles. Het omschakelen naar een generiek alternatief zoals Fluticagon werkt echter bij mij niet. Als ik omschakel gaan al na 1 a 2 dagen mijn slijmvliezen weer ruim slijm produceren met alle problemen van dien. Ook al is de werkzame stof en dosering helemaal hetzelfde, het verschil zit hem in de hulpstoffen. Bij navraag bij fabrikant van Fluticagon bleek dat zij ervoor gekozen hebben om de werkzame stof zich beter te laten hechten aan de slijmvliezen (wat ik snap), terwijl Flixonase juist veel meer vloeit. Echter in mijn geval is nu juist die vloei-eigenschap die mij het beste resultaat geeft. Ik raad iedereen wel aan om het te combineren met het vooraf spoelen van de neus met een zoutoplossing. Is een kleine dagelijkse moeite. Maakt de neus schoon waardoor de werkzame stof denk ik beter zijn werk kan doen.

12-04-2016 | Man | 68
Bijholteontsteking
elke nacht neus verstopt (= hoger risico longontsteking voor XCOPD patient). Alleen 's avonds gebruik. Totaal geen effect i.t.t. bv xylometazoline (die niet lang achter elkaar gebruikt kan worden).

17-12-2015 | Vrouw | 42
fluticason (50ug/do)
De flixonase werkte goed. Sinds de andere verpakking minder. Door verzekering alternatief gekregen fluticason neusspray. Sinds die tijd constant een verstopte neus en wekelijks een dag ziek van allergie. Inmiddels overgestapt op budesonide en nog geen dag last gehad. Kon met de flixonase me niet blootstellen aan honden/katten, rook, flinke stof, enz. Met deze neusspray een[lees meer...] dag bij mensen met honden geweest. Hele dag opruimen, rommelen, hele dag naaien enz... En nergens last van, ook niet een klein beetje. Heb het gevoel dat mijn energie niveau ook omhoog gegaan is.

15-10-2015 | Vrouw | 50
Bijholteontsteking
Het slijm komt goed los uit de holten en loopt via de keelholte weg.

01-07-2015 | Vrouw | 32
fluticason (50ug/do)
Ik kreeg dit middel omdat ik verschrikkelijk veel last had van taai slijm. Met snuiten en hoesten kreeg ik dit niet weg. Met benauwdheid als gevolg. Ik moest dit middel s avonds gebruiken omdat s morgens bij het wakker worden de klachten het ergst zijn. Het hielp echt niets. Nog steeds heb ik veel slijm wat ik moeilijk weg krijg. 1 geluk... mijn hooikoorts klachten zijn we[lees meer...]l minder

18-04-2015 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Tot nu toe heb ik zo'n beetje alles geprobeerd tegen hooikoorts en niets hielp echt goed. Ik heb met name last van mijn ogen en benauwd gevoel. Vorig jaar heeft de huisarts flixonase neusspray voorgeschreven en bovenwonder werkt dit uitstekend tegen branderige ogen en verstopte neus.

25-03-2015 | Vrouw | 25
Huisstofallergie

10-02-2015 | Vrouw | 25
fluticason
Na het verwijderen van poliep uit de neusholte een tijd gebruikt. Nu, vier jaar later weer klachten van chronische neusverkoudheid, snurken, weinig smaak en reuk en weer begonnen met de capsules op aanraden van de kno-arts. Droge keel en vieze bijsmaak maar nu (na een paar dagen) al minder verstopte neus.

06-01-2015 | Man | 48
fluticason (50ug/do)
Ik las dat een aantal gebruikers van Flixonase ervaren dat het middel veel minder effectief is sinds het in een nieuwe (plastic) verstuiver wordt geleverd. Ik ervaar precies hetzelfde. Ik gebruik Flixonase al meer dan 15 jaar. Tot ongeveer 2 jaar geleden werd het in glazen flesjes geleverd en was het een uitstekend middel. Heb incidenteel alternatieven geprobeerd maar dat [lees meer...]was een drama. Sinds ongeveer 2 jaar wordt Flixonase in plastic verstuivers geleverd. Sindsdien is het veel minder effectief en heb ik weer veel last van een verstopte neus. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar lees nu op deze site soortgelijke ervaringen van andere gebruikers. Ook mijn apotheek zegt dat er niets is veranderd. heeft iemand al contact gehad met de producent en zo ja, wat was hun reactie???

30-10-2014 | Man | 66
Bijholteontsteking
Ik gebruik het middel nu 20 jaar tot tevredenheid. Niemand kan mij vertellen of je het middel wel zo lang mag gebruiken.Er is geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Ik heb een rhinovirus infectie doorgemaakt en nu kan ik het middel niet meer verdragen. Heb last van een zeer pijnlijke keel en benauwdheidsklachten en gezwollen lymfeklieren. Ik ga in overleg in overleg [lees meer...]met de huisarts om met dit middel te stoppen voorlopig. Graag zou ik willen dat er eens onderzoek wordt gedaan naar dit middel bij langdurig gebruik en dat dit wordt gepubliceerd. Ook vind ik dat mensen die het middel lange gebruiken gevolgd moeten door de behandelend arts.

21-02-2014 | Vrouw | 69
fluticason
Vanaf de start in 1996 van deze spray zeer tevreden. Verplichte overstap naar ander merk beviel slecht. Vanaf het moment, dat Flixonase overgestapt is op andere verpakking, heb ik weer meer problemen. Samenstelling is hetzelfde volgens de apotheek. Wie heeft deze ervaring ook?

15-02-2014 | Vrouw | 54
fluticason
Na jarenlang tevreden gebruik van Flixonase, alle goedkopere vervangers bevallen me niet. Echter sinds een paar maanden problemen. Heb het vermoeden dat dit komt door de andere (waarschijnlijk) goedkopere verpakking. Volgens mij werkt de verstuiver niet naar behoren, herken je dit? ik hoor het graag, ga dit nl navragen bij de producent.