Ervaringen met Flixonase neusspray/neusdruppels

Astma (1 mening)
Benauwdheid (1 mening)

07-04-2018 | Man | 45
Bijholteontsteking
Heb het gevoel dat de onsteking / zwelling afneemt. Maar vraag me af of dit medicijn ook mijn poliepen doet slinken/bestrijden. Iemand hier ervaring mee ? Ik sta op de wachtlijst voor een Pansinus operatie.

12-04-2017 | Man | 62
fluticason (1mg/ml)
Druppel vrijwel elke dag. Kan af en toe wel eens overslaan zonder gevolgen.

23-10-2016 | Man | 54
fluticason (1mg/ml)
Heb veel alternatieve geneeswijzen geprobeerd tegen mijn chronische neusslijmvlies allergie, maar niets hielp. Neusslijmvliezen zwellen op met als gevolg veel slijmproductie, neusverstoppingen, continue lopende neus, totaal geen reukvermogen en bijna geen smaakvermogen. Flixonase neusdruppels geprobeerd en ja hoor..... de problemen verdwijnen bijna helemaal. 1 neusdruppel [lees meer...]verdelen over de 2 neusgaten per dag. Het probleem alleen is dat als ik ermee ophoud de problemen na 1 week weer terugkomen. Ben bang dat dit product verslavend werkt en dat ik na langdurig gebruik vervelende bijwerkingen in mn lichaam ga bemerken. heeft iemand ervaring met langdurig gebruik? en zo ja wat zijn uw ervaringen en mening? Graag hoor ik.

03-05-2016 | Man | 50
fluticason (50ug/do)
Ik heb last van "hyperactief neusslijmvlies" en kan niet meer zonder. Wel altijd in combinatie met eerst een dagelijkse neusspoeling van een zoutoplossing. Jaren problemen gehad met loopneuzen, voorhoofdholte ontstekingen, keelproblemen en uiteindelijk ook het verlies aan reukvermogen (+smaak) en neuspoliepen op de slijmvliezen. KNO arts heeft deze operatief verwijderd en [lees meer...]de "drainage" openingen tussen de neus en de bijholtes ruimer gemaakt. Spoel sindsdien dagelijks met zoutoplossing mijn neus en bijholtes waarna ik in elke neusgat twee pufjes Flixonase aanbreng. Hierdoor heb ik sinds mijn operatie nagenoeg geen last meer van mijn neusslijmvliezen en proef en ruik ik weer alles. Het omschakelen naar een generiek alternatief zoals Fluticagon werkt echter bij mij niet. Als ik omschakel gaan al na 1 a 2 dagen mijn slijmvliezen weer ruim slijm produceren met alle problemen van dien. Ook al is de werkzame stof en dosering helemaal hetzelfde, het verschil zit hem in de hulpstoffen. Bij navraag bij fabrikant van Fluticagon bleek dat zij ervoor gekozen hebben om de werkzame stof zich beter te laten hechten aan de slijmvliezen (wat ik snap), terwijl Flixonase juist veel meer vloeit. Echter in mijn geval is nu juist die vloei-eigenschap die mij het beste resultaat geeft. Ik raad iedereen wel aan om het te combineren met het vooraf spoelen van de neus met een zoutoplossing. Is een kleine dagelijkse moeite. Maakt de neus schoon waardoor de werkzame stof denk ik beter zijn werk kan doen.

18-04-2015 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Tot nu toe heb ik zo'n beetje alles geprobeerd tegen hooikoorts en niets hielp echt goed. Ik heb met name last van mijn ogen en benauwd gevoel. Vorig jaar heeft de huisarts flixonase neusspray voorgeschreven en bovenwonder werkt dit uitstekend tegen branderige ogen en verstopte neus.

25-03-2015 | Vrouw | 25
Huisstofallergie

30-05-2013 | Man | 63
fluticason
Al tientallen jaren regelmatige aangroei van neuspoliepen. Moest nagenoeg iedere 2 jaar een fiks aantal uit beide neusgaten laten trekken. Ik heb ca. 15 ingrepen doorstaan. Uiteraard altijd verkouden, compleet dichtzitten van de neus en geen reuk. Na gebruik van Flixonase is de ingreep 8 jaar weggebleven en dan nog voor 1 neusgat. Inmiddels in overleg met de KNO overgegaan[lees meer...] op gebruik van 1 x per twee dagen en oom dat werkt sinds een jaar naar tevredenheid. Na 10 jaar gebruik nog steeds tevreden. Een normale neusverkoudheid van hooguit twee weken en het weer terug krijgen van mijn reuk ben ik op dit gebied weer net als een ieder ander.

19-04-2013 | Man | 52
fluticason
Sedert jaren last gehad van allergie. (Hooikoorts, huismijt , stof e.d.). In december 2011 Flixonase voorgeschreven gekregen i.v.m. poliepen in de neus. (geen reuk en smaak meer). Resultaat na één week: reuk en smaak weer terug met als prettige bijkomstigheid dat ik sindsdien nimmer meer last van allergie heb gehad, sterker nog, niet eens van een verstopte neus!

14-01-2013 | Vrouw | 35
fluticason
Na jaren lang gebruik, weet niet eens hoe lang, toch maar weer eens een poging om te stoppen. Verplicht gestopt tijdens zwangerschappen maar dan erg veel klachten! Krijg dan binnen enkele dagen weer niesaanvallen, geirriteerde droge neusslijmvliezen. Gebruik, zowel Flixonase als nu Fluticonason probleemloos dagelijks. Zou het schadelijk zijn om het zo lang te gebruiken? Qu[lees meer...]a corticosteroiden dan? M'n neus vaart er wel bij maar hoe zit het met m'n hormoonhuishouding? Nog niet echt een duidelijk antwoord hierop gekregen.

01-12-2011 | Vrouw | 49
fluticason
werkt erg goed. heeft ook fluticason als vervanger gehad. kon er niet tegen.

14-11-2011 | Vrouw | 28
Voorhoofdsholte-ontsteking
Na flinke verkoudheid altijd llangdurig last van holtes die verstopt zijn. Bij gebruik flixonase verdwijnt dit zeer snel. Ook bij hooikoortsklachten werkt deze spray beter dan de spray die in de apotheek verkrijgbaar is.

29-08-2011 | Vrouw | 36
Allergische Rhinitis bij huisstofmijtallergie
Werkt bij mij goed, als ik stop, verstoppen mijn holtes en krijg ik last van mijn oren en hoofd. Heb de laatste weken wel last van geirriteerd en bloedend neusslijmvlies, dat maar niet beter wordt of overgaat.

27-02-2011 | Vrouw | 53
bijwerking, gevoel van verdrinking

17-01-2011 | Vrouw | 34
Hooikoorts

01-01-2011 | Man | 69
fluticason
Sinusitis door scheef tussenschot in neus

04-09-2010 | Vrouw
Hooikoorts en huisstofmijtallergie
mijn ervaring met flixonase is goed. Ik heb nu een goedkopere medicijn gekregen die ervoor zorgt dat ik weer metverstopte neus en rodeerg vermoeide ogen rondloop.