Ervaringen met Flixonase neusspray/neusdruppels

Astma (1 mening)
Benauwdheid (1 mening)

06-01-2015 | Man | 48
fluticason (50ug/do)
Ik las dat een aantal gebruikers van Flixonase ervaren dat het middel veel minder effectief is sinds het in een nieuwe (plastic) verstuiver wordt geleverd. Ik ervaar precies hetzelfde. Ik gebruik Flixonase al meer dan 15 jaar. Tot ongeveer 2 jaar geleden werd het in glazen flesjes geleverd en was het een uitstekend middel. Heb incidenteel alternatieven geprobeerd maar dat [lees meer...]was een drama. Sinds ongeveer 2 jaar wordt Flixonase in plastic verstuivers geleverd. Sindsdien is het veel minder effectief en heb ik weer veel last van een verstopte neus. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar lees nu op deze site soortgelijke ervaringen van andere gebruikers. Ook mijn apotheek zegt dat er niets is veranderd. heeft iemand al contact gehad met de producent en zo ja, wat was hun reactie???

30-10-2014 | Man | 66
Bijholteontsteking
Ik gebruik het middel nu 20 jaar tot tevredenheid. Niemand kan mij vertellen of je het middel wel zo lang mag gebruiken.Er is geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Ik heb een rhinovirus infectie doorgemaakt en nu kan ik het middel niet meer verdragen. Heb last van een zeer pijnlijke keel en benauwdheidsklachten en gezwollen lymfeklieren. Ik ga in overleg in overleg [lees meer...]met de huisarts om met dit middel te stoppen voorlopig. Graag zou ik willen dat er eens onderzoek wordt gedaan naar dit middel bij langdurig gebruik en dat dit wordt gepubliceerd. Ook vind ik dat mensen die het middel lange gebruiken gevolgd moeten door de behandelend arts.

21-02-2014 | Vrouw | 69
fluticason
Vanaf de start in 1996 van deze spray zeer tevreden. Verplichte overstap naar ander merk beviel slecht. Vanaf het moment, dat Flixonase overgestapt is op andere verpakking, heb ik weer meer problemen. Samenstelling is hetzelfde volgens de apotheek. Wie heeft deze ervaring ook?

17-11-2012 | Vrouw | 36
fluticason
Mijn neus zit vrijwel altijd dicht en daarom kreeg ik dit medicijn. Wat een opluchting! Alleen ben ik in juni geopereerd aan mijn ogen; ik heb lensimplantaten tot grote tevredenheid. Maar ik kreeg zo'n pijn aan mijn ogen. Zware, beurse druk (pijn die je weleens bij heftige koorts krijgt). Ik was continue bezorgd dat dit door mijn nieuwe lenzen kwam; dan wordt ook nauwlette[lees meer...]nd je oogdruk regelmatig gecontroleerd. Totdat ik me ineens zelf bedacht 'zou het niet door de flixonase kunnen komen'. Ik ben meteen gestopt en de klachten verdwenen. Vind het erg jammer, want was zeer tevreden, maar dit was voor mij duidelijk slecht voor de oogdruk:-(

05-10-2012 | Man | 52
Astma
Gebruik de druppels nu 4 jaar. Bloedneuzen zijn over maar neusvleugels raken nog steeds ontstoken. Pijnlijk en lelijk. Suggesties?

31-01-2012 | Vrouw | 18
fluticason
Ik gebruikte het afgelopen jaar (2011) de neusspray fluticasonpropionaat (pharmacie bv Haarlem), sinds 3 weken gebruik ik nu flixonase. (deze heb ik van de apotheek gekregen, waarschijnlijk omdat deze op het moment goedkoper is want flixonase is ook fluticasonpropionaat). Sinds ik deze neusspray (1 maaldaags in beide neusgaten 2 sprayen) gebruik heb ik last van pijn bij h[lees meer...]et inspuiten, bloedneus (ik spuit niet tegen het 'binnenschot' van mn neus) , pijn bij diep inademen door de neus, pijn bovenin mijn neus (de gehele verdere dag) en een bloedsmaak in mijn keel. Iemand dezelfde ervaringen (en dan vooral het verschil tussen deze neussprays)

28-04-2011 | Man | 61
Geen reuk
Ik heb sinds 2 jaar geen reukvermogen meer (ik proef alles) ben naar de KNOarts in Alkmaar geweest en die heeft een poliep in de bovenholte van mijn neus geconstateert, zodoende heeft hij mij dit medicijn gegeven. ik gebruik deze nu een jaar maar GEEN resultaat ,maar waar ik wel last van hebt is dat ik veel slijm in mijn keel krijg en veel de kriebelhoest.

09-02-2011 | Man | 60
Neuspoliepen
Ik gebruik al jaren flixonase ivm neuspoliepen. Het heeft altijd goed gewerkt. De laatste tijd echter lijkt het wel alsof het niet meer werkt. Sterker nog het lijkt alsof flixonase averechts werkt en het de poliepen niet doet verdwijnen maar veroorzaakt, 'n rebound-effect. Heeft iemand hier ervaring mee?

27-04-2010 | Vrouw
Ontwikkeling van neuspulippen

12-02-2019 | Man | 65
fluticason (400mg)
Ademhalingsproblemen
Jaren last van verstopte neus in de nachtelijke uren, wisselend van linker naar rechterneusgat, afhankelijk van op welke kant ik lag , op de ligkant ging mijn neusgat dicht terwijl de ander kant open ging. op rugligging beide kanten verstopt. Tientallen jaren mee gelopen en allerhande neusdruppels gebruikt zonder blijvend resultaat. Nu door KNO art flixonase 400mg neusdrup[lees meer...]pels (let op neusdruppels ) gehad. Deze moet ik twee keer per dag in beide neusgaten inbrengen , 1 ampule over twee neusgaten. Hert resultaat is na een week verbluffend, klachten heb ik niet meer en blijf het gebruiken, al de derde week. Het proberen waard bij mensen met soortgelijke klachten. Oorzaak klacht is dat ik vernauwde neusgaten heb eb een klein poliepje. Hoop dat het stand houdt !

21-10-2018 | Man | 54
fluticason (27,5ug/do)
Apneu
Ik werd ‘s nachts wel eens wakker doordat ik plotseling diep moest ademhalen. Of merkte dat ik veel wakker werd met ademnood. Daardoor sliep ik slecht. Mijn huisarts schreef flixonase voor, druppels in ieder neusgat en daarna een minuut op je rug, en daarna een minuut rechts en links. In de morgen en voor het slapen gaan. Ik doe het alleen ‘s avonds en wat korter, maar het[lees meer...] helpt enorm. Bovendien is de verstopte neus die ik overdag vaak had voorbij en neuspeuteren om de zaak open te houden niet meer nodig. In De VS de neusspray met flixonase gekocht, maar die is toch minder effectief. Bijkomend voordeel is dat door flixonase ik geen last meer heb van mijn oren als ik vlieg.

01-10-2018 | Man | 46
Apneu
Er was bij mij Apneu geconstateerd, daarnaast ook beide neus schotjes scheef. Waardoor ik weinig lucht kreeg. Na een neusschelpverkleining en correctie van de neus schotjes ben ik Flixonase druppels gaan gebruiken. Het effect was snel merkbaar, alleen i.c.m. het CPAP apparaat sta ik s morgens met een droge neus en keel op. Heb ook een tijdje zonder de druppels geprobee[lees meer...]rd en had toen minder last van een droge neus/keel. Merkte wel dat mijn neus van binnen weer opzwol, dus ben weer begonnen met de druppels (hoop niet dat ik ze altijd moet blijven gebruiken).

29-12-2016 | Man | 62
fluticason (1mg/ml)
Geen reuk en smaak al 6 jaar Diverse operaties gehad, poliepen verwijderd holtes schoongemaakt. Onderzoeken gehad bij reuk en smaak cliniek Gelderse vallei ziekenhuis. Diverse medicatie gehad, maar holtes slipten iedere keer weer dicht. Selestone 0,5 mg tabletten in combinatie met flixonase 400 2 maal daags 1 capsule en kreeg mijn reuk en smaak redelijk terug na een paar d[lees meer...]agen holtes weer schoon. Maar door heftige bijwerkijngen van de selestone daarmee gestopt. Nu op eigen houtje fixonase verdubbel naar 4 capsules per dag en me holtes zijn schoon en heb weer redelijk reuk en smaak

16-07-2016 | Man | 61
Bronchitis
Aanvankelijk weinig of geen direct resultaat. Maar bij regelmatig gebruik neemt de werking toe. Je kan het middel preventief gebruiken tijdens de wintermaanden wanneer gewoonlijk je klachten verergeren of zoals in mijn geval met huismijtallergie al in de laatste dagen van je (kampeer) vakantie voor je weer naar huis gaat. Maar je kan het middel zonder probleem het hele j[lees meer...]aar door gebruiken zonder bijwerkingen of neveneffecten.

17-12-2015 | Vrouw | 42
fluticason (50ug/do)
De flixonase werkte goed. Sinds de andere verpakking minder. Door verzekering alternatief gekregen fluticason neusspray. Sinds die tijd constant een verstopte neus en wekelijks een dag ziek van allergie. Inmiddels overgestapt op budesonide en nog geen dag last gehad. Kon met de flixonase me niet blootstellen aan honden/katten, rook, flinke stof, enz. Met deze neusspray een[lees meer...] dag bij mensen met honden geweest. Hele dag opruimen, rommelen, hele dag naaien enz... En nergens last van, ook niet een klein beetje. Heb het gevoel dat mijn energie niveau ook omhoog gegaan is.

15-10-2015 | Vrouw | 50
Bijholteontsteking
Het slijm komt goed los uit de holten en loopt via de keelholte weg.