Ervaringen met Fluticason neusspray

Tinnitus (3 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

05-03-2024 | Vrouw | 72

zichtproblemen spasme

Met Avamys geen problemen. Die verstuiver werkte perfect. De flutication loopt helemaal de keel in. Na 3 maanden dit middel genoemde klachten. Zelfs naar de neuroloog en daar alle mogelijke onderzoeken gehad . Veel kosten dus voor de maatschappij. Gestopt met de flutication en geen klachten meer.

25-12-2023 | Vrouw | 24
fluticason (27,5ug/do)
Na 2 jaar Avamys dit nieuwe goedje meegekregen van de apotheek want Avamys is niet meer leverbaar. Ik kreeg Avamys ivm chronische verkoudheid, allergie en hooikoorts. Sinds ik deze andere neusspray heb en in gebruik heb, ruikt de omgeving naar chloor, daarnaast lopen mijn holtes vol en heb ik vrijwel dagelijks hoofdpijn. Oftewel alle klachten die ik had voor ik Avamys kree[lees meer...]g zijn terug door deze lullige neusspray.

01-10-2023 | Vrouw | 64
fluticason (27,5ug/do)
Omdat avamys niet meer leverbaar is, dit middel als vervanging gekregen. Ik wou dat ik het nooit had genomen. Heb me ontzettend vervelend gevoeld, extreem droge mond erdoor, vieze smaak, tinnitus werd erger, erg vermoeid enz. Ik hoef het echt nooit meer.

26-08-2023 | Vrouw | 44
fluticason (50ug/do)
Omdat Avamys neusspray die ik al jaren na tevredenheid gebruik niet leverbaar is, kreeg ik deze mee van de apotheek. In plaats van reactie verminderen krijg ik een flinke reactie. 1x keer gebruikt

10-10-2022 | Vrouw | 30
fluticason (50ug/do)
Voor de tweede keur ernstig verstopte oren en neusholtes ivm allergie, met ook vocht vast achter trommelvliezen en niet kunnen ademen door de neus. Deze keer deze neusdruppels gekregen. 3 weken gebruikt: mijn advies is gebruik dit aub niet. Wat een troep. Van hartkloppingen tot wazig zicht tot misselijkheid en niet mezelf zijn. Mijn allergie klachten zijn een klein beetje [lees meer...]afgenomen maar dit staat niet tegenover alle bijwerkingen die ik heb gehad. Dan heb ik nog liever de allergie……

13-01-2021 | Vrouw | 71
fluticason (1mg/ml)
Ben wel blij dat ik niet heel de dag meer nies en mijn neus hoeft te snuiten maar de bijwerkingen zijn ook lastig maar dan kies ik er voor om toch te doen

21-04-2020 | Vrouw | 55
fluticason (50ug/do)
Al drie soorten neusspray gebruikt tegen a typische hooikoorts. Na verloop van tijd verdwijnt de werking van de spray.

12-04-2020 | Vrouw | 26
fluticason (1mg/ml)
Het helpt wel om je holtes open te houden.. maar niet gebruiken wanneer je ook erg neusverkouden bent! Blijkt dan avarechts te werken wat ik niet wist. Weken met een mega loopneus en keelpijn gelopen ging maar niet over. Eenmaal gestopt met de neusspray namen de klachten af. Helaas heb ik wel een brandend gevoel achterop tong over gehouden en soms ook in de keelholte. Nu e[lees meer...]en anti mondschimmel kuur gekregen kijken of dat helpt...

15-01-2020 | Vrouw | 68
fluticason (50ug/do)
Bij mij werkt Fluticason propionaat ook niet. Ik had eerst flixonase voorgeschreven gekregen dat goed hielp maar de apotheek heeft de flixonase vervangen door fluticason omdat de verzekering de flixonase niet meer vergoedt. Ik heb last van tegelijk verstopte en loopneus, dichte oren, heel vaak niezen, hoofdpijn, vermoeidheid, geen reuk, minder smaak enz. Ik heb in de [lees meer...]loop der jaren al twee keer het traject k.no. arts doorlopen. Dat wil zeggen: scan van het hoofd, prednison kuur en neusdruppels wat dan een tijdje helpt. Sinds de verzekeraar de flixonase niet meer vergoedt helpt er dus alleen nog maar de prednison tabletten die ik al heb voor C.O.P.D. Maar die kan je niet constant in blijven nemen vanwege de vele kwalijke bijwerkingen. Dus nu constant loopneus, slecht slapen. Moet maar weer eens naar de kno arts.

29-12-2017 | Vrouw | 56
Allergische reactie
Had bijna alle weekeinde en loop neus leek wel en kraantje die open stond ging de hele dag door behalve niet als ik op me rug lag. Maar zins dien is me tong steeds stuk, kon niet achter halen waarvan, maar ben er nu achter gekomen door weer met een loop neus te lopen nu alle dagen dat me tong weer genezen is na bijn 2 jaar, de huisarts wist ook niet hoe het kon. Dus ben i[lees meer...]k zelf van alles gaan uitproberen, niets hielp, totdat ik dacht ja toen is het ongeveer begonnen, en het klopt dus. Wil het nieuwe jaar door verwezen worden naar de kno arts want ik wil er echt mee stoppen, me tong gaat anders helemaal stuk. Fabriek focus care

06-03-2017 | Vrouw | 37
fluticason (1mg/ml)
Ik heb jaren flixonase gebruikt vanwege allergische rhinitis. Dit gaf altijd wel verlichting. Wel vies om te gebruiken (stinkt en soms vieze smaak in de mond). Na erge toename van klachten met vele holte-ontstekingen kreeg ik een sterkere variant, namelijk neusdruppels. Ik kreeg daar heel heftige hartritmestoornissen van. Er zat bijna geen normale hartslag meer tussen. Na[lees meer...] het stoppen van de medicatie stopte de hartritmestoornissen geleidelijk na 1,5 a 2 dagen. In de jaren ervoor heb ik er altijd wel last van gehad en deze klachten zijn nu na het stoppen van de fluticason verdwenen. Wel lastig, omdat de allergische rhinitis klachten er nu wel zijn. Ik gebruik nu met mate Dymista en dat gaat beter. Ik begreep dat dit een zeer weinig voorkomende bijwerking is en ik kon het niet terug vinden in de bijsluiter. Wel vervelend, anders had ik misschien eerder de link kunnen leggen.

15-08-2016 | Vrouw | 26
fluticason (50ug/do)
Ik heb deze neusspray eerder gehad 3 jaar geleden en vond het toen al zo chemisch ruiken. Geen klachten gehad behalve branderige neus en zere keel. Nu vandaag van de KNO arts voorgeschreven gekregen, ik had er geen goed gevoel over. Ik heb het gekregen voor mijn allergie tegen hazelnoten, alle soorten boompollen en graspollen. Toen ik het vanavond had genomen kree[lees meer...]g ik na 2 minuten een dikke keel, daarna steken in me oren en steken in me voorhoofd. Daarna 10 min later wilde ik gaan douchen en ineens ging het bij mijn borst (hartgedeelte) verkrampen... Ik werd er zo eng van dat ik niet meer durfde te gaan douchen... Me gevoel had het dus goed. Ik voelde me zo raar en me ogen beginnen nu ook te branden. Dit spul gaat morgen direct terug naar de apotheek. Trouwens geen bloedneus van gekregen. Ga morgen wel Van A.Vogel wat halen zonder chemische luchtje eraan. ook allergietabletten gekregen vandaag van merk glennmark. Die werken wel goed want die had ik niet zo lang Geleden voorgeschreven gekregen via de huisarts. Ik raad dit spul zeker af. De E-nummers die er in zitten zijn kankerverwekkend. E-460 en E-466. Succes maar ik begin er niet mee aan!

19-07-2016 | Vrouw | 43

02-01-2014 | Vrouw | 32
fluticason
Tijdens de eerste week van het gebruik van dit middel wat last gehad van een ontstoken oog, hoofdpijn en pijn in mijn neusholtes. Na 2 weken gebruik namen alle klachten heel snel af en ze zijn nog steeds weg. Na ongeveer een maand gebruik af en toe een bloedneus, maar die neem ik voor lief.

11-05-2013 | Vrouw | 62
fluticason
Na anderhalve dag gebruik hevige pijn aan oog en helemaal ontstoken. Niet duidelijk of al reeds aanwezig was of gevolg van??

12-02-2024 | Man | 36
fluticason (27,5ug/do)
veel bijwerkingen je hele neusvlieslijm gaat juist kapot door dit medicijn bloeden, er moet een medicijn komen die het neusslijmvlies juist beschermd en ontsteking remmend is door de droogte komen alle pollen direct op je huid waardoor de hooikoorts erger is, het slijm snot beschermd je neus en heb je nodig