Ervaringen met Mometason neusspray

mometason

Allergie (8 meningen)

30-01-2022 | Vrouw | 26
Sinusitis
Door een chronische bijholteontsteking gebruik gemaakt van Mometason ... Ik moest de Neusspray 4 weken gebruiken van de arts. Echter, ben ik gestopt met dit middel na 3 weken. Weinig tot geen positieve werking van het middel op mijn aandoening. De bijwerkingen daar in tegen waar nog veel erger. Ik kreeg last van paniekachtige aanvallen en een ontiegelijke hoofdpijn. In de [lees meer...]ochtend bij het wakker worden, had ik het gevoel alsof ik flauw kon vallen. En dit elke ochtend opnieuw... Tussen door nog last gehad van misselijkheid en verergeringen van de klachten. Wat een verschrikking middel zeg! Ik zou het echt IEDEREEN afraden!!!

17-02-2020 | Vrouw | 60
Sinusitis
Ik heb al maanden last van een chronische voorhoofdsholte ontsteking ( sinusitis) en hiervoor heb ik een flesje van dit spul gebruikt. Zonder enig resultaat, wel last van bijwerkingen : keelpijn, 3 weken geen stem meer, reuk en smaak weg! Ik heb doorgezet omdat het schijnt dat het na een paar weken pas gaat helpen maar ik vind dit echt troep! Nu probeer ik het met ca[lees meer...]psinol en dit werkt beter.

18-11-2019 | Vrouw | 39
Bijholteontsteking
Ik heb deze neusspray gekregen voor een bijholte ontsteking welke niet over ging. Ik heb de neusspray een paar dagen gebruikt en mijn neus ging na 5 dagen inderdaad weer open, maar mijn reuk en smaak zijn volledig weg. Volgens de huisarts en apotheek moet dit weer terugkomen maar dit is helaas nog niet het geval. Op internet kwam ik de bijsluiter van de merk variant en [lees meer...]daar stond dat je reuk door dit middel blijvend weg kan verdwijnen. Naast deze klachten had ik last van een zere mond, tong en keel. Ik vind het echt een paardenmiddel en ik snap werkelijk niet waarom ze dit een milde neusspray noemen,

01-05-2017 | Man | 34
Bijholteontsteking
Een bijholte-ontsteking/neusholte-ontsteking deze neusspray gekregen. Verzachte de pijn in het hoofd iets maar de ontsteking was (die ik al 3 maanden had) te hardnekkig en kwam er niet vanaf. Na het gebruik van antibiotica ben ik er wel vanaf gekomen (amoxicilline). Ik kreeg wel neusbloedingen wat ook in de bijsluiter stond. Gezien ik dus meer bijwerkingen had en geen v[lees meer...]ooruitgang zag, ben ik er mee gestopt.

27-10-2016 | Vrouw | 38
Bijholteontsteking
Voor behandeling van chronische sinusitis dit middel voorgeschreven gekregen. Na 10-tal dagen symptomen van sinusitis inderdaad veel beter. Echter, constante hoofdpijn van 's morgens tot 's avonds (blijkbaar wordt dit ook vermeld op de bijsluiter, hoofdpijn vaak voorkomend). Conclusie: geneesmiddel doet wat het belooft maar door de hardnekkige bijwerking uiteindelijk ge[lees meer...]stopt met inname ervan.

17-03-2024 | Man | 72
Bijholteontsteking
Bijholte ontsteking na elke lichte verkoudheid. Zolang de afvoer van vocht niet blokkeerd geen pijn. Zodra de afvoer geblokkeerd wordt door gezwollen slijmvliezen in de neusholte flinke hoofdpijn. Dan gelijk beginnen met Mometason, na een week gaat het beter zo niet tijdelijk iets hogere dosering. Zoutwater spoelen met kannetje en ananas eten helpt ook

19-10-2023 | Vrouw | 32
Bijholteontsteking
Vanaf 18 sep met momentasonfuraat neusspray begonnen 1x daags. In het begin merkte ik binnen een paar uur verschil. De bijwerkingen: De dagen daarna vaak hoofdpijn na gebruik van neusspray (na 2-4 uur) druk op de voorhoofd, en in het hoofd en achter mijn rechter oog, Een droge neus en droge ogen (wazig zien en met momenten duizelig) en soms met spierpijn achter het oog. [lees meer...] Stemmingswisselingen, en soms een opgejaagd gevoel. Nu 2 weken verder (2 maanden sprayen) ben ik klaar met het gebruik van momentason en alle klachten zijn weg. De bijwerkingen waren zeer vervelend en moest mezelf dwingen om de neusspray af te maken. Achteraf blij mee want ik had een flinke onsteking, en was ook hardnekkig. De meer bijwerkingen des te beter het zijn werk doet.

30-12-2022 | Vrouw | 44
Bijholteontsteking
De druk op mijn oren nam de eerste dag van gebruik al af. Minder hoofdpijn. De ontsteking neemt duidelijk af. Dit is de tweede keer dat ik dit medicijn gebruik. Een jaar geleden heeft het me ook geholpen van de bijholteontsteking af te komen. Mijn neus is niet verstopt, dus drogist neusspray heeft geen zin. Vanaf achter de ogen en bij mijn oren is er een flinke dreunen[lees meer...]de pijn, die door dit medicijn gelukkig afneemt. Ik krijg er wel een droge mond van, dat is op te lossen met een zuigsnoepje.

07-02-2020 | Vrouw | 26
Sinusitis
Mijn huisarts schreef Momentason voor ter behandeling van mijn chronische sinusitis als gevolg van allergie (huisstofmijt en pollen). Ik gebruik het inmiddels al grofweg iedere dag voor 10 jaar. Ik ben zo dankbaar voor dit medicijn! Als ik het middel een paar weken/maanden niet gebruik, dan komt mijn chronische sinusitis bijna altijd terug (vooral in het hooikoortsseizo[lees meer...]en). Als ik eenmaal een acute sinusitis heb, dan ben ik extra vatbaar voor griep- en verkoudheidsvirussen. Ik ga dan van sinusitis, naar verkoudheid, naar oorontsteking en terug. Als ik trouw Mometason gebruik, dan heb ik deze problematiek niet. De bijwerkingen zijn minimaal. Ik heb soms lichte neusslijmvliesbloedingen. Maar op aanraden van mijn huisarts, staak ik mijn gebruik dan enkele dagen. Dan heelt het neusslijmvlies snel. Ook is mijn geurvermogen ietsje slechter dan vroeger (maar dat kan ook door mijn allergieën komen). Ik herken mijzelf niet in de bijwerken die door anderen hier beschreven worden (bijv. hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid). NB: De eerste jaren gebruikte ik het merk Nasonex, de laatste jaren gebruik ik een goedkoop generiek merk. Ik merk geen verschil.