ziekte

Bestaat uit:
Sinusitis (10)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bijholteontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bijholteontsteking

27-01-2020

Bijholteontsteking

Schokkend om te lezen dat zoveel mensen dezelfde ervaring hebben als ik. Helaas kom ik er nu pas achter, na dagenlange extreme pijn en alleen zittend kunnen slapen. Kennelijk hoor ik bij de groep bij wie de spray ook niet helpt, hoewel ik pas na een paar maanden de klachten terugkwamen.
20-12-2019

Dymista (azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat)
Bijholteontsteking

Bijholtes schoongemaakt, poliepen verwijderd. Kreeg Dymista voorgeschreven, 2 maal daags. Doodmoe,zeer benauwd ,slecht zien en griep verschijnselen . Voor Dymista nooit deze klachten gehad. Stop nu onmiddellijk, ben benieuwd of de klachten verdwijnen.
10-12-2019

Bijholteontsteking

Kreeg dit wegens overgevoeligheid aan penicilline. Vanaf de eerste inname (2 x 500mg /dag) slechte vieze smaak in de mond. Eten smaakte niet meer. Dag 2 maagpijn. Dag 3 maagpijn, steken in mijn darmen, felle pijnscheuten thv de lever. Onrustig gevoel. Hartkloppingen. Naar huisarts gebeld, mocht direct stoppen. En nu hopen dat deze bijwerkingen snel verdwijnen. Bah. Nooit[lees meer...] meer.
23-11-2019

18-11-2019

Mometason neusspray (mometason)
Bijholteontsteking

Ik heb deze neusspray gekregen voor een bijholte ontsteking welke niet over ging. Ik heb de neusspray een paar dagen gebruikt en mijn neus ging na 5 dagen inderdaad weer open, maar mijn reuk en smaak zijn volledig weg. Volgens de huisarts en apotheek moet dit weer terugkomen maar dit is helaas nog niet het geval. Op internet kwam ik de bijsluiter van de merk variant en [lees meer...]daar stond dat je reuk door dit middel blijvend weg kan verdwijnen. Naast deze klachten had ik last van een zere mond, tong en keel. Ik vind het echt een paardenmiddel en ik snap werkelijk niet waarom ze dit een milde neusspray noemen,
05-11-2019

Dymista (azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat)
Bijholteontsteking

Veel druk op het hoofd waarna ik deze spray nam, nam dit af.
24-10-2019

Bijholteontsteking

De Rhinocort was het enige middel dat bij mij hielp tegen de holte-en bijholte onstekingen. Tot mijn ontzetting is de Rhinocort niet meer te verkrijgen. Als alternatief mag ik nu een neusspray gebruiken waarvan ik meer ongemak heb dan gemak. Breng aub de Rhinocort Turbuhaler weer op de markt.
09-10-2019

Bijholteontsteking

Ik kreeg dit middel door KNO arts voorgeschreven voor 6 weken wegens ontstoken bijholte die al langere tijd gaande was.. De 1e week 2 x 500mg, daarna 5 weken 1 x 500mg. Vanaf het begin had ik last van bijwerkingen zoals misselijk, metaal smaak, geen smaak en reuk, maagklachten, moe en niet kunnen slapen, depressief gevoel, diarree, weeïg in mijn maag....en dan nog zien[lees meer...] te werken ook...heb mij 1 dag per week ziekgemeld en 3 dagen doorgewerkt. Na 2 weken ben ik gestopt met dit paardenmiddel, wel iom huisarts en KNO arts. Of de ontsteking nu weg is weet ik niet, maar dit ging zo niet langer.
01-10-2019

Bijholteontsteking

Gebruik dit medicijn al jaren. Vroeger altijd bijholte en voorhoofdholte ontstekingen. Meerdere malen de daarbij behorende behandelingen ondergaan ( holtes spoelen, vergroten doorgangen etc. etc. Niets hielp totdat ik de Rhinocort inhaler ging gebruiken. Al jaren geen holte onsteking meer gekregen. Zodra symptomen zich aandienen, rhinocort gebruiken en het beperkt zich to[lees meer...]t een verkoudheid plus geeft verlichting/lucht. Nu Rhinocort uit de handel is gebruik ik nu een spray. Van deze generieke spray krijg ik hoofdpijnen. Waarom is Rhinocort uit de handel genomen als dit voor velen zo goed werkt? Heeft iemand suggesties wat nu?
08-07-2019

Beclometason Neusspray (beclometason)
Bijholteontsteking

Al 3 maanden een bijholteontsteking. Ging niet over ondanks dagelijks druppelen/spoelen met zout water. Door de huisarts beclometason neusspray voorgeschreven gekregen. Na 3 weken blijven spoelen en gebruik van deze neusspray ging het steeds beter. Na 4 weken bijna klachtenvrij. Nu maar hopen dat de ontsteking weg blijft.
01-04-2019

Bijholteontsteking

Deze kuur gekregen voor buikholte ontsteking. Veel pijn gehad dus was blij met deze kuur. Na 2 dagen begon het te werken. Helaas wel bijwerkingen voor terug gekregen, misselijk, heftige hoofdpijn, zweten en soms duizelig. Nog steeds niet in staat om te gaan werken. Had ik wel gehoopt met deze medicijnen. Ontsteking is wel weg. Conclusie, met of zonder medicijnen, allebei i[lees meer...]s t eigenlijk niets.
18-03-2019

Bijholteontsteking

Ik heb dit middel al diverse keren gebruikt voor een bijholteontsteking en het werkt bij mij erg goed. Gelukkig weinig last van bijwerkingen, wat lichte hoofdpijn en een duf gevoel. Wel eens vaginale schimmelinfectie gehad door de antibioticumkuur, maar dat is met een zalfje of capsule ook zo weer verholpen. Na een dag of 3-4 begint het te werken.
17-02-2019

Bijholteontsteking

deze antibiotica kuur heeft ook niet geholpen bij mijn bijholte ontsteking. er last gehad van misselijkheid. 1 positief iets, ik ben wel 4 kg afgevallen doordat ik niks wilde eten door de misselijkheid ;)
17-02-2019

Bijholteontsteking

dit is de 4e antibiotica die ik geprobeerd heb. ook deze kuur helpt niet. enkele bijwerkingen zoals misselijkheid en moeheid. voor mij was het het proberen niet waart.
08-02-2019

Bijholteontsteking

een paar uur na het innemen van de eerste pil erge misselijkheid. Als ik dan iets probeer te eten heb ik het gevoel dat ik moet overgeven. Ook erg vermoeid en een vaginale schimmel infectie gekregen door de medicijnen.
22-01-2019

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)
Bijholteontsteking

Wat een topproduct . Ik ben 2 jr geleden geopereerd aan mijn bijholten. Echter, ik bleef last houden van ontstekingen en overmatige (gele) slijmproductie. De specialist zei dat ik door moest gaan met sprayen (Dymista). Dat hielp dus niet. Door de huisarts verwezen naar een andere specialist, die me Flixonase capsules voorschreef. Dat werkt dus echt. Inname is onhandig. Je[lees meer...] druppelt per keer één capasule verspreid over twee neusgaten. Twee keer per dag. Vervolgens moet het hoofd 2 minuten verticaal naar beneden. Ik ga op de rug op bed liggen en laat het hoofd over de rand, achterover naar beneden hangen. Dat is onhandig. Maar, bij 2x gebruik per dag verdwijnen de ontstekeningen snel. Elke keer als ik verkouden ben, wat een voorbode is voor nieuwe ontstekingen, ga ik direct weer met dat spul weer aan de slag. Probleem is dat ik vrijwel permanent aan de medicijnen zit.
09-01-2019

Bijholteontsteking

Na weken een gebrom in het linker oor te hebben, druk op het trommelvlies, verkoudheid en hoesten op advies van de huisarts met de AB begonnen. Tijdens de kuur van een week soms vreselijke hoofdpijn maar verder ging het wel. Pas de dag nadat de kuur afgelopen was begon het pas echt (nu 2 dagen). Lusteloos, vreselijke buikkrampen, zeurende hoofdpijn en slapeloosheid. Ben ha[lees meer...]lverwege de kuur met probioticum begonnen en hoop dat dit het herstel gaat bevorderen. Nu ziek thuis en tijdens de kuur gewoon aan het werk. De omgekeerde wereld.
21-12-2018

Naproxen (naproxen)
Bijholteontsteking

eerst van de zomer 1x een gewone ibruffen ingenomen 400 mg maar kreeg na 1 uur zwellingen van mijn ogen en lip. De huisarts heeft voor ontstekingen toen naproxen teva 250 mg voor geschreven. Gisterenochtend 1 ingenomen voor het eerst de pijn verdween maar na ruim 4 uur begonnen weer de bijwerkingen ook bij dit middel.Eerst een gevoelloze onderlip daarna werd die wat dik, t[lees meer...]oen begon het rood te worden en daarna werd het wat dik bij mijn bovenlip later begon het op mijn huid te branden bij mijn keel/strottenhoofd maar niet dik. Niks meer die dag ingenomen, Vandaag naar huisarts geweest en mag niet meer onstekkingsremmers waar de stof NSAID in zit. Het dikke en gevoelloze is wel verdwenen alleen nog wat licht in mijn hoofd en een branderig gevoel rond mijn strottenhoofd op de huid maar er is van buitenaf niets te zien. Nu een antibiotica gekregen en voor de pijn aan de paracetamol.
02-10-2018

Bijholteontsteking

Ik heb dit voorgeschreven gekregen tegen een bijhoteontsteking die niet weg ging, zelfs niet na maanden. Achteraf bleek het dat ik hoogstwaarschijnlijk geen bijholte ontsteking had maar een of ander virus. Ik had eerst een andere antibiotica voorgeschreven gekregen, hier kreeg ik uitslag van, vandaag dat ik gelijk ben overgestapt naar deze antibiotica. 4uur na innemen kree[lees meer...]g ik hele heftige buikkrampen en diarree. Na ongeveer 1.5 maand heb ik nogsteeds last van buikkrampen gedurende de hele dag en elke dag. Wordt vooral erger na het poepen. Verder ziet mijn ontlasting er wel goed uit. Als iemand een idee heeft waar dit vandaan kan komen graag hier reageren
02-08-2018

07-04-2018

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)
Bijholteontsteking

Heb het gevoel dat de onsteking / zwelling afneemt. Maar vraag me af of dit medicijn ook mijn poliepen doet slinken/bestrijden. Iemand hier ervaring mee ? Ik sta op de wachtlijst voor een Pansinus operatie.
08-01-2018

Bijholteontsteking

5-daagse kuur,heftige reakties! Hoesten iets minder,maar nog niet weg, Hopelijk komt dat nog. In combi met holtespray ( medicijn ) is het oorlog in mijn lijf.Of het opweegt tegen de nare bijverschijnselen? Hoop dat het het waard is....maar ander antibioticumhad wrsch fijner geweest
22-11-2017

Bijholteontsteking

Vanwege een heftige bijholte-ontsteking kreeg ik deze antibiotica. Op dag 2 werd ik een uur na inname ontzettend duizelig en dat bleef dan tot de avond. Vlak voor het naar bed gaan trok het weer weg, maar de volgende dag begon het weer opnieuw een uur na inname. Ook alle dagen hoofdpijn gehad en het hongergevoel was helemaal verdwenen. Jammer genoeg was er geen verbeteri[lees meer...]ng wbt de ontsteking dus na 5 dagen iom huisarts overgestapt op een andere antibiotica. Dit is het eerste medicijn waarvan ik bijwerkingen krijg.
10-11-2017

Nasonex (mometason)

08-11-2017

Aerinaze (desloratadine/pseudo-efredine)
Bijholteontsteking

Ik heb er 1 van ingenomen, maar de rest weggegooid. Ik loop nog liever met een verstopt oor dan met een bloeddruk van 220.
01-10-2017

Aerinaze (desloratadine/pseudo-efredine)
Bijholteontsteking

Belangrijk toch te weten dat er aan iedere medaille een keerzijde is, ik heb seizoensgebonden sinusitis, maar dit x viraal. Arts schreef mij Aerinaze voor doch in de apotheek was men daar niet al te enthousiast over. Ik neem nl. betablokkers en ben bekend met heftige tachycardie en ritmestoornissen (extra systolen), doch 1 per dag genomen en meteen kreeg ik er last van, ma[lees meer...]ar neus werd vlak na inname plots geheel vrij om te ademen, ik begon te twijfelen want ik kan plots ook heel slecht nadenken alsof er pure chaos heerst, tevens sta ik op een dieet om gewicht aan te komen en kon ik niets eten, zowel niet wegens pure afkeer van voeding, plots als dat ik ervan moest overgeven! Ik had een beetje (enkele beten) van een boterham gedaan en stuikte bijna in elkaar terwijl ik 10 minuten later aan het braken ging. Doch gezien het feit je aan het uitzieken bent, vind ik dit medicijn zeker niet minder, ik ben nl gewoon erg gevoelig voor bijwerkingen van quasi alle medicijnen (hoe dan ook voel ik die in grote mate, bijna altijd). Ook altijd droge mond maar beschouw dit als een pluspunt want veel drinken is gezond en dat deed ik bijna niet ... zeker aanbevolen voor de niet hartpatient doch met voorzichtigheid geboden want volgens mij kan een pilletje teveel al veel ellende veroorzaken. neem het maar niet te lang!
13-06-2017

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Bijholteontsteking

ik gebruik het merk van de etos, na een bezoek aan de huisarts werd duidelijk dat mijn bijholtes ontstoken waren en ik tegen een middenoorontsteking aan zit, advies dit te gebruiken. Mocht het oor gaan kloppen, het steekt zo nu en dan en ervaar druk bij de kaken en het linker oor, dan moet ik bij de huisarts terug komen. Tot nu toe gaat het goed met gebruiken, maar juich n[lees meer...]og niet te vroeg, het door de neus ademen gaat heel goed, maar de druk is er nog steeds bij oor en kaken, het is de 2e dag van gebruik, ik heb een virus te pakken en het is 13-06-2017!!!
20-05-2017

Erythrocine (erytromycine)
Bijholteontsteking

Dit is (voor mij) een hele heftige kuur. Maagpijn vanaf de eerste tablet. Diarree, hoofdpijn en heel moe.
01-05-2017

Mometason neusspray (mometason)
Bijholteontsteking

Een bijholte-ontsteking/neusholte-ontsteking deze neusspray gekregen. Verzachte de pijn in het hoofd iets maar de ontsteking was (die ik al 3 maanden had) te hardnekkig en kwam er niet vanaf. Na het gebruik van antibiotica ben ik er wel vanaf gekomen (amoxicilline). Ik kreeg wel neusbloedingen wat ook in de bijsluiter stond. Gezien ik dus meer bijwerkingen had en geen v[lees meer...]ooruitgang zag, ben ik er mee gestopt.
01-05-2017

Bijholteontsteking

Vanaf eind januari tot eind april last van een ontsteking in het hoofd. Dit duurde 3 maanden! In die periode ben ik gestopt met roken (5 sigaren per dag), nam in de ochtend met water een rauw teentje knoflook, kurkuma/gemberpoeder/kaneelpoeder/peper opgelost in water 1 per dag, stoombaden, Rhinohoorn (neusdouche), gemberthee, begonnen met sporten, zwarte thee met Salie en [lees meer...]nog meer om er maar vanaf te komen, NIKS HIELP! Neusspray gekocht zoals Oltravin, ook nog één van de huisarts en verzachte wel maar geen verbetering. Ben naar de huisarts geweest en zei dat ik een foto moest maken. Was zelf ook bang dat mijn neusschot scheef zat gezien ik de ontsteking alleen links had (dus geen allergie zou zijn). Hij zei dat als er op de foto niks te zien was ik er mee verder moest lopen en vanzelf over zou moeten gaan maar meestal moet het na een week over zijn en na wat ik geprobeerd heb vertrouwde ik niet dat het vanzelf over zou gaan en het moest een zetje hebben. Als er wel een ontsteking te zien zou zijn zou ik een antibiotica krijgen. Ik dacht waarom de foto niet overslaan? Dat scheelt in de kosten en het was zeker ontstoken. Direct begonnen. 20 pillen, een keur van bijna een week. De 1e dagen geen verbetering maar na 3 a 4 dagen nog 1 keer een laatste ontstekingsklodder en dat was de laatste, na die tijd geen hoofdpijn meer en de ontsteking is weg! Ben alleen nog wat verkouden maar vrij ademen door beide neusgaten! Ben direct na de keur begonnen met het nemen van probiotica en prebiotica, ook yogurt en kwark met bacteriën en het gaat een stuk beter. Ik wil dit melden omdat ik er een hard hoofd in had gezien de verhalen hier op de site. En ik merk dat als iets rommel is je sneller geneigd bent om te reageren op een site dan als het goed werkt. Dan ga je weer sneller door met het leven zoals het was en ga je geen moeite doen om je verhaal te doen. Dus bij deze...bij mij zeker gewerkt! Geen bijwerkingen zoals jeuk, uitslag enz.Zoals bekend bij een antibioticakeur, de darmflora gaat naar de knoppen. Het rommelde in de buik. Ook de 1e dagen wat licht in het hoofd maar meer niet.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2286)
Depressie (1870)
Angst & paniekstoornis (1736)
Hoge bloeddruk (1305)
Acne/puistjes (919)