Bestaat uit:
Sinusitis (17)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bijholteontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bijholteontsteking

Doxycycline

12-04-2024 | Vrouw | 62
doxycyline
Bijholteontsteking
Ik ervaar wel na 2 uur , na de inname , dat er een soort rust komt in mijn hoofd.. Ik slik het rond avondeten. Maar nergens staat dat je geen zuivel mag eten, of eieren , en magnesium... Ik heb dus de 1ste dagen gewoon een bakje yoghurt na de maaltijd gegeten.. Dit soort informatie moet je toch echt in een bijsluiter zetten.. Want dit soort producten , schijnen de wer[lees meer...]king tegen te gaan. Ook naarmate je naar het avondeten loopt, gedurende de dag , komt de pijn in mijn hoofd en holtes weer steeds meer naar boven.

17-03-2024 | Man | 72
Bijholteontsteking
Bijholte ontsteking na elke lichte verkoudheid. Zolang de afvoer van vocht niet blokkeerd geen pijn. Zodra de afvoer geblokkeerd wordt door gezwollen slijmvliezen in de neusholte flinke hoofdpijn. Dan gelijk beginnen met Mometason, na een week gaat het beter zo niet tijdelijk iets hogere dosering. Zoutwater spoelen met kannetje en ananas eten helpt ook

Augmentin

02-02-2024 | Vrouw | 33
amoxicilline / clavulaanzuur
Bijholteontsteking
3 november was ik verkouden en kreeg ik last van een holteontsteking. Na 3 weken bellen naar de huisarts en hele hevige bonkende hoofdpijn mocht ik eindelijk komen omdat mijn linkeroog dicht zat. Ik werd met spoed naar de KNO-arts gestuurd. Na 7 dagen gebruik van dit medicijn waren de klachten zo goed als weg op zwelling na. Na 3 dagen stoppen werd mijn oog helaas weer d[lees meer...]ik en hebben we een aantal andere kuren (4 x) geprobeerd. Ook deze werkten niet en daarom werd er pas half januari een operatie gepland om de bijholten schoon te maken. In totaal heb ik dit medicijn 9 weken gebruikt. Bijwerkingen: gewichtstoename (veel zin in suiker door candida), heftige diarree, futloos.

19-10-2023 | Vrouw | 32
Bijholteontsteking
Vanaf 18 sep met momentasonfuraat neusspray begonnen 1x daags. In het begin merkte ik binnen een paar uur verschil. De bijwerkingen: De dagen daarna vaak hoofdpijn na gebruik van neusspray (na 2-4 uur) druk op de voorhoofd, en in het hoofd en achter mijn rechter oog, Een droge neus en droge ogen (wazig zien en met momenten duizelig) en soms met spierpijn achter het oog. [lees meer...] Stemmingswisselingen, en soms een opgejaagd gevoel. Nu 2 weken verder (2 maanden sprayen) ben ik klaar met het gebruik van momentason en alle klachten zijn weg. De bijwerkingen waren zeer vervelend en moest mezelf dwingen om de neusspray af te maken. Achteraf blij mee want ik had een flinke onsteking, en was ook hardnekkig. De meer bijwerkingen des te beter het zijn werk doet.

Dupixent

13-07-2023 | Man | 62
dupilumab
Bijholteontsteking
Na jarenlang last te hebben gehad van poliepen, drie keer geopereerd en 2 jaar mijn reukvermogen kwijt te zijn geweest kon ik mee doen met het onderzoek voor dit medicijnen tegen poliepen . Eerst elke 2 weken een injectie en later elke 3 weken en nu net begonnen om de 6 weken. De poliepen zijn helemaal verdwenen,kan weer normaal door de neus ademen en kan alles weer rui[lees meer...]ken. Bijwerkingen heb ik niet gehad, misschien een keer prikkende ogen , maar dat kon ook een andere oorzaak hebben gehad .

24-02-2023 | Man | 54
Bijholteontsteking
Chronische holte ontsteking. dit helpt redelijk.

30-12-2022 | Vrouw | 44
Bijholteontsteking
De druk op mijn oren nam de eerste dag van gebruik al af. Minder hoofdpijn. De ontsteking neemt duidelijk af. Dit is de tweede keer dat ik dit medicijn gebruik. Een jaar geleden heeft het me ook geholpen van de bijholteontsteking af te komen. Mijn neus is niet verstopt, dus drogist neusspray heeft geen zin. Vanaf achter de ogen en bij mijn oren is er een flinke dreunen[lees meer...]de pijn, die door dit medicijn gelukkig afneemt. Ik krijg er wel een droge mond van, dat is op te lossen met een zuigsnoepje.

23-12-2022 | Vrouw | 68
Bijholteontsteking
Vanwege aanhoudende klachten dit voorgeschreven gekregen. Op dag 3 minder slijmvorming. Totaal geen last van bijwerkingen behalve iets dunnere ontlasting. Wel direct gestart met probiotica tabletten wat denk ik een goede keus is

03-02-2022 | Vrouw | 61
Bijholteontsteking
steeds terugkerende bijholteontsteking. chronisch. Ik halveer de medicatie aangezien de arts niet gelooft dat ik er zoveel problemen mee heb

Avamys

22-12-2021 | Vrouw | 55
fluticasonfuroaat
Bijholteontsteking
Na anderhalve dag gebruik, rode, droge branderige ogen, zo erg dat ik mijn lenzen niet in kan houden duizelig en doodmoe. Voor mij niet meer.

28-10-2021 | Man | 27

28-10-2021 | Man | 52
chronische holte ontsteking

Zoutoplossing Neusdruppels/Neusspray

02-02-2021 | Man | 56
natriumchloride
Bijholteontsteking
Mijn naam is Henk Ben 9 maanden geleden gestopt met roken alleen maar ellende bijholte onstekkingen in de neus. Nu fluctason 50 neusdruppels gehad in flacon moeilijk al om het goed ter verdelen over twee neus gaten. Ik krijg korsten in de neus zeer droge neus en na slapen bal in de keel en keel doet zeer. Maar bijholteonsteking blijft gaat niet weg en de dokter roepen[lees meer...] maar blijven gebruiken gaat werken. Ben gewoon gestopt mijn neus deed voort zo zeer dat ik er niet aan komen komen. Heb hymalaija zout gehaald en gaan spoelen met lauw water duurt even maar gaat langzaam vooruit Was ik maar niet gestopt met roken denk ik af en toe

Flixonase neusspray/neusdruppels

02-02-2021 | Man | 56
fluticason
Bijholteontsteking
Niet pakken ga voor gewoon spoelen met zout water En kuurtje pretnisalon Werkt het beste blijft het lang aanhouden laten schoonmaken door kno arts

10-01-2021 | Vrouw | 54
Bijholteontsteking
1keer. Operatie. Zeker 10 jaar gebruikt Nu een spray vloeibaar. Weer opnieuw alles dicht Bij de buikholtes Ik ga contact opnemen met kno arts Rhinocort moet terug komen ! Alsjeblieft Ook voor al die andere cliënten. Die goede resultaten hiermee hadden Vriendelijke groet

17-05-2020 | Vrouw | 59
Bijholteontsteking
Breng het aub weer in de handel, ik ook 3x geopereerd. Niet geholpen. Rhinocort 64 al meer dan 25 jaar de oplossing voor mij, nooit meer een holteontsteking gehad.

Fluticason neusspray

13-03-2020 | Vrouw | 18
fluticason
Bijholteontsteking
Ik gebruik de neusspray voor mijn bijholte ontsteking. Ik moest het de 1e week 2x sprayen. In mijn 2e week moest ik het 1x sprayen. Nu zit ik in mijn 2e week en komt er aardig wat los. Ik ben 3 maanden verkouden geweest en dat heeft zich op een gegeven moment opgehoopt denk ik. Ik heb veel loopneuzen gehad, omdat de spray de holtes open zet. Er zitten wel veel korstjes in [lees meer...]mijn neus en soms haal ik ze weg en dan komt er vaak wel veel bloed bij kijken (te vergelijken met een bloedneus). Verder doet het zijn werk ik heb nog wel last van hoofdpijn, maar dat zal binnen 6 weken ook weg moeten zijn.

09-03-2020 | Man | 38
Bijholteontsteking
Na 2 maanden gebruik 2 x per dag 1 spray nu al 4 weken non stop enorme migraine achtige bijwerkingen. Pijn achter ogen, slapen, en achterin neus. Ga nu heftig afbouwen om te kijken of het helpt. Het medicijn werkt enorm goed, maar als dit de bijwerkingen zijn stop ik direct. Ik ga nu afbouwen naar 1 x per twee dagen.

27-02-2020 | Vrouw | 42
Bijholteontsteking
Van de tandarts amoxicilline gekregen. Wilde dat eerst niet omdat ik er jaren gelden enorme diarree van kreeg. Nu met pro-biotica van orthica niks aan de hand! Geen 1x last van mn darmen gehad, dus echt een aanrader om met pro-biotica te gebruiken!

27-01-2020 | Man | 57
Bijholteontsteking
Schokkend om te lezen dat zoveel mensen dezelfde ervaring hebben als ik. Helaas kom ik er nu pas achter, na dagenlange extreme pijn en alleen zittend kunnen slapen. Kennelijk hoor ik bij de groep bij wie de spray ook niet helpt, hoewel ik pas na een paar maanden de klachten terugkwamen.

20-12-2019 | Vrouw | 73
Bijholteontsteking
Bijholtes schoongemaakt, poliepen verwijderd. Kreeg Dymista voorgeschreven, 2 maal daags. Doodmoe,zeer benauwd ,slecht zien en griep verschijnselen . Voor Dymista nooit deze klachten gehad. Stop nu onmiddellijk, ben benieuwd of de klachten verdwijnen.

10-12-2019 | Vrouw | 54
Bijholteontsteking
Kreeg dit wegens overgevoeligheid aan penicilline. Vanaf de eerste inname (2 x 500mg /dag) slechte vieze smaak in de mond. Eten smaakte niet meer. Dag 2 maagpijn. Dag 3 maagpijn, steken in mijn darmen, felle pijnscheuten thv de lever. Onrustig gevoel. Hartkloppingen. Naar huisarts gebeld, mocht direct stoppen. En nu hopen dat deze bijwerkingen snel verdwijnen. Bah. Nooit[lees meer...] meer.

23-11-2019 | Vrouw | 65

18-11-2019 | Vrouw | 39
Bijholteontsteking
Ik heb deze neusspray gekregen voor een bijholte ontsteking welke niet over ging. Ik heb de neusspray een paar dagen gebruikt en mijn neus ging na 5 dagen inderdaad weer open, maar mijn reuk en smaak zijn volledig weg. Volgens de huisarts en apotheek moet dit weer terugkomen maar dit is helaas nog niet het geval. Op internet kwam ik de bijsluiter van de merk variant en [lees meer...]daar stond dat je reuk door dit middel blijvend weg kan verdwijnen. Naast deze klachten had ik last van een zere mond, tong en keel. Ik vind het echt een paardenmiddel en ik snap werkelijk niet waarom ze dit een milde neusspray noemen,

05-11-2019 | Man | 35
Bijholteontsteking
Veel druk op het hoofd waarna ik deze spray nam, nam dit af.

24-10-2019 | Vrouw | 62
Bijholteontsteking
De Rhinocort was het enige middel dat bij mij hielp tegen de holte-en bijholte onstekingen. Tot mijn ontzetting is de Rhinocort niet meer te verkrijgen. Als alternatief mag ik nu een neusspray gebruiken waarvan ik meer ongemak heb dan gemak. Breng aub de Rhinocort Turbuhaler weer op de markt.

09-10-2019 | Vrouw | 53
Bijholteontsteking
Ik kreeg dit middel door KNO arts voorgeschreven voor 6 weken wegens ontstoken bijholte die al langere tijd gaande was.. De 1e week 2 x 500mg, daarna 5 weken 1 x 500mg. Vanaf het begin had ik last van bijwerkingen zoals misselijk, metaal smaak, geen smaak en reuk, maagklachten, moe en niet kunnen slapen, depressief gevoel, diarree, weeïg in mijn maag....en dan nog zien[lees meer...] te werken ook...heb mij 1 dag per week ziekgemeld en 3 dagen doorgewerkt. Na 2 weken ben ik gestopt met dit paardenmiddel, wel iom huisarts en KNO arts. Of de ontsteking nu weg is weet ik niet, maar dit ging zo niet langer.

01-10-2019 | Vrouw | 53
Bijholteontsteking
Gebruik dit medicijn al jaren. Vroeger altijd bijholte en voorhoofdholte ontstekingen. Meerdere malen de daarbij behorende behandelingen ondergaan ( holtes spoelen, vergroten doorgangen etc. etc. Niets hielp totdat ik de Rhinocort inhaler ging gebruiken. Al jaren geen holte onsteking meer gekregen. Zodra symptomen zich aandienen, rhinocort gebruiken en het beperkt zich to[lees meer...]t een verkoudheid plus geeft verlichting/lucht. Nu Rhinocort uit de handel is gebruik ik nu een spray. Van deze generieke spray krijg ik hoofdpijnen. Waarom is Rhinocort uit de handel genomen als dit voor velen zo goed werkt? Heeft iemand suggesties wat nu?

Beclometason Neusspray

08-07-2019 | Man | 67
beclometason
Bijholteontsteking
Al 3 maanden een bijholteontsteking. Ging niet over ondanks dagelijks druppelen/spoelen met zout water. Door de huisarts beclometason neusspray voorgeschreven gekregen. Na 3 weken blijven spoelen en gebruik van deze neusspray ging het steeds beter. Na 4 weken bijna klachtenvrij. Nu maar hopen dat de ontsteking weg blijft.

01-04-2019 | Vrouw | 33
Bijholteontsteking
Deze kuur gekregen voor buikholte ontsteking. Veel pijn gehad dus was blij met deze kuur. Na 2 dagen begon het te werken. Helaas wel bijwerkingen voor terug gekregen, misselijk, heftige hoofdpijn, zweten en soms duizelig. Nog steeds niet in staat om te gaan werken. Had ik wel gehoopt met deze medicijnen. Ontsteking is wel weg. Conclusie, met of zonder medicijnen, allebei i[lees meer...]s t eigenlijk niets.