categorie

Oog - glaucoom (verhoogde oogdruk)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - glaucoom (verhoogde oogdruk)

Latanoprost

24-03-2024 | Man | 74
Glaucoom
Ik weil graag iets vertellen over de ampullen. Ik druppel mijn ogen al 5 jaar en heb veel verschillende ampullen gebruikt. Die van Latanoprost zijn zeer lastig te gebruiken. Je moet veel kracht in je vingers hebben om er een druppel uit te kunnen knijpen. Ik denk dat veel oudere patienten met wat minder spierkracht een probleem zullen hebben met de ampullen.

Cosopt

24-03-2024 | Vrouw | 71
dorzolamide/timolol
Glaucoom

verminderde cognitieve vaardigheden verminderd gezichtsvermogen verwardheid

Het flesje geeft als het 3/4 leeg is meestal grote druppels af. Dan krijg ik zigzagjes in mijn ogen, zicht wordt slechter, voel ik mij draaierig, verward. Rare gewaarwordingen. Daarom gebruik ik het flesje niet meer vanaf dat de dikke druppels verschijnen. 25% wordt dus weggegooid. Spijtig.

21-03-2024 | Man | 63
Apneu

tintelingen over het hele lichaam

Diamox 250 gekregen tegen centrale apneus. Na 2 dagen gebruik nog geen resultaat. Weet iemand na hoeveel dagen dit effect zou moeten hebben?

16-03-2024 | Vrouw | 57
Glaucoom

kortademigheid afnemende lichamelijke conditie acute hoofdpijn

Ik gebruik nu sinds een half jaar Monoprost in combinatie met Trustop oogdruppels. Ik ben 57 jaar en lijk wel een oude vrouw. Voor de druppels had ik een hele goede conditie, nu kan ik amper een trap omhoog zonder te rusten en volledig buiten adem te zijn.

06-03-2024 | Man | 67
Glaucoom
Middel werkt goed. Dat blijkt uit de halfjaarlijkse controles. Wel irritant dat de meeste ampullen te weinig inhoud hebben. Meestal heb ik twee of meer ampullen nodig om beide ogen te druppelen.

04-03-2024 | Vrouw | 69
Glaucoom

rode ogen hoesten met slijm lange tijd

Hoesten, slijmvorming, heesheid Rode oogranden

23-01-2024 | Vrouw | 77
Droge ogen
Eerst moest ik Cosopt 20 mg/ml + 5 mg/ml nemen. Ik kreeg na enkele dagen al sterk opzwellende oogleden en rode ogen. Zeer vervelend gevoel. Ik moest onmiddellijk stoppen. Nu moet ik Monoprost 50 nemen en één ooglid vertoont na een paar dagen al hetzelfde: gezwollen en rood. Ik voel mij een proefkonijn en wil nu niets meer nemen, behalve Systane tegen droge ogen. Dat geeft [lees meer...]een verfrissend gevoel.

21-12-2023 | Man | 69
Glaucoom
na een week dit gebruikt te hebben heel droge ogen, en heel veel pijn aan de oogspier ging dwars door het hoofd, zou een bijwerking kunnen zijn met andere geneesmiddelen welke ik moet in nemen.

Ganfort

18-12-2023 | Vrouw | 57
bimatoprost/timolol

15-12-2023 | Man | 76
Glaucoom
Vreselijk product, moet dit al voor de 2de keer proberen . Veel bijwerkingen. Oogarts probeert maar wat. Denk dat het tijd is voor een second opinion

14-11-2023 | Vrouw | 38
Oedeem
Ik heb een verhoogde hersendruk van 31 geen hoofdpijn wel erg moe en papil oedeem de arts wil nu een drain plaatsen maar ik ervaar amper klachten. Slik nu ook medicijnen alleen ik krijg daar echt hoofdpijn van oorsuizen en voel me echt depressief daar door niet mijzelf Wat kan ik nog doen ik wil er eigenlijk mee stoppen en ook geen operatie

20-10-2023 | Vrouw | 35
Oedeem
Ik ben nu al 3,5 maand met deze medicatie bezig begon met 2x 1 pil van 250 mg! Kreeg alle bijwerkingen die er bestonden! Toen overgegaan naar 2x een halve en dat beviel beter! Mijn hersenendruk is nu eindelijk gemeten op 40! Ben de lumbaalpunctie ondergaan met een roesje! 10 jaar geleden heb ik dit ook gehad en was het na de punctie weg! Nu zijn ze in overleg voor een drai[lees meer...]n in mijn rug of hoofd of meerdere puncties!

Iopidine

02-10-2023 | Vrouw | 36
apraclonidine
Glaucoom
Ingezet ivm hoge oogdruk na langdurig gebruik predforte ivm scleritis in beide ogen. Timogel stopte de werking van, mijn oogdruk was ondanks timogel 35 in (eerder wel onder controle). Dit medicijn werkt snel, na 2x druppelen oogdruk van 35 naar 21 gezakt. Maar…. Ontzettend duizelig, misselijk, gortdroge mond en vieze smaak. Gevoel van flauwvallen. Na nu 2x gebruiken al[lees meer...] dit effect. De bijwerkingen houden nu al zo’n 15 uur aan, nu afwachten tot het afzakt. Per direct moeten stoppen.

11-08-2023 | Man | 82
Glaucoom
Dit middel ipv zelfde met conserveermiddel, waardoor heftig eczeem onderbenen. Maar van dit middel steeds heviger wordende jeuk over hele lichaam en nu ook rode jeukende plekken in liezen. spierpijn. Dus maar weer gebeld met Bergman Clinics, die weer een ander middel laat proberen: Trusopt. Hopelijk zijn die beter, maar heb er weinig vertrouwen in helaas. Ook heb ik een[lees meer...] voedingssupplement ontdekt, waar oogartsen in Italie al 10 jaar succes hebben: PEA - Palmitoylethanolamide, te vinden op internet. Maar oogarts adviseert dat niet alleen te gebruiken, maar wel druppel. We gaan het zien. Dit is een bericht namens mijn man.

02-08-2023 | Man | 76
Glaucoom
Timogel eerst in 1 oog (ander oog een Baervelt inplant , welke na drie maanden niet meer functioneerde) dat ging redelijk, totdat de oogdruk aan het andere oog 21 werd en moest ik Timogel ook daar druppelen. Dit was klaarblijkelijk teveel voor mijn gestel en begon de ellende. Exceem achtige uitslag. hoofdpijn

02-08-2023 | Man | 76
Glaucoom
voor twee weken geleden Lumigan als vervanging van Timogel. Het is mijn 5de probeersel. Helaas ook dit product gaf ernstige bijwerkingen. Ik dacht dat mijn implantaat in mijn mond ontstoken was. Foto bij de tandarts laten maken, niets aan de hand. Ik werd gek van aangezichtspijn aan mijn rechterzijde. Daarnaast kreeg ik ook rode ogen.Prikte heel erg . Vreselijk product. In[lees meer...] ieder geval voor mij

11-05-2023 | Man | 74
Glaucoom
Na complicatie staaroperatie ( scheurtje lenszakje) 2 pillen op een dag moeten slikken.

Saflutan

21-04-2023 | Man | 67
tafluprost
Glaucoom
Ik merkte dat ik s'nachts steeds vaker wakker werd na claustrofobische dromen en een zeer benauwd gevoel.

Brinzolamide / Timolol

27-03-2023 | Man | 63
brinzolamide / timolol
Een week gebruikt en nu gestopt de hele dag supperrode ogen waarvan je mensen ziet denken wat heeft die aan alcohol weggewerkt gisterenavond een onvoorstelbare jeuk en een opgezet linkeroog met vochtzak eronder. Dit middel is erger dan de kwaal.

Dualkopt

12-03-2023 | Vrouw | 67
dorzolamide / timolol
Glaucoom
Een vreselijk vervelend flesje. Het is bijna onmogelijk om dit zelf toe te dienen. Ik heb bij andere oogdruppels altijd losse pipetjes gehad, deze waren veel aangenamer. Bovendien kun je niet zien wanneer het flesje (bijna) leeg is. De dikte van de druppel wisselt ook sterk, soms heel dik, dan weer veel te dun. Echt waardeloos. Zelfs de apotheek geeft dit toe, maar er mag [lees meer...]geen alternatief gegeven worden, te duur.

Pilocarpine Minims

10-03-2023 | Man | 80
pilocarpine
Droge mond
Geen resultaat

09-03-2023 | Man | 65
Glaucoom
Middel is zeer effectief, heeft minimale bijwerkingen en is gebruiksvriendelijk.

09-03-2023 | Vrouw | 76
Glaucoom
Ik gebruikte Latanoprost Timolol, ben één keer gelaserd maar dat hielp onvoldoende. Timogel heeft de oogdruk enorm verlaagd. Ik kamp nu wel met de bijwerkingen en ben van plan om weer contact op te nemen met de oogarts.

03-03-2023 | Vrouw | 57
Glaucoom
Hoge oogdruk bleek na 6 weken aanzienlijk te zijn gedaald.

01-12-2022 | Vrouw | 55
Glaucoom
Na gelaserd te zijn , op verzoek van de oogarts een poosje zonder medicatie geprobeerd, dat was niet afdoende. Weer begonnen met monoprost, nu redelijk stabiel.

Cosopt

05-11-2022 | Vrouw | 71
dorzolamide/timolol
Glaucoom
Het flesje geeft heel dikwijls veel te grote druppels af. Hierdoor is het flesje sneller ledig dan voorzien. De dikke druppels geven ook een extra branderig gevoel.

Latanoprost

28-10-2022 | Vrouw | 76
Glaucoom
Heel naar middel alsof er een bijtende vloeistof in de ogen komt

Dualkopt

05-09-2022 | Man | 75
dorzolamide / timolol
Glaucoom
Sinds 15 augustus 22, als vervanging van Bimaroprost en Gandort. Doseer apparaat vooral voor mensen met artose zeer ongeschikt. Bijwerkingen: aangezichtspijn, jeuk , angstige gevoelens etc. Ik probeer het nog even vol te houden om te kijken of er een gewenning plaatsvind.

29-07-2022 | Vrouw | 69
Glaucoom
Ben gestart in februari 2022 met monoprost. Ivm stoppen met andere druppels die bijwerkingen gaven. Het linkeroog (waar alleen te hoge druk in was) zit nu weer op 13, maar rechts zit het volgens de oogarts nog te hoog. De druk is daar 14 (maar met een van Baerveldt implantaat). Ik kan weinig andere druppels hebben door mijn genen die een aantal medicijnen niet goed afbreke[lees meer...]n, waardoor er snel bijwerkingen ontstaan (heb DNA onderzoek laten doen, waaruit dit blijkt). Ik hoop dat de druk nog iets naar beneden gaat in mijn rechteroog en dat ik geen bijwerkingen van monoprost ga krijgen.

Trusopt

08-03-2022 | Vrouw | 69
dorzolamide
Glaucoom

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6319)
Anticonceptie - overig (4476)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3110)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2862)
ADHD - psychostimulantia (2533)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2301)
Pijn (2254)
Bloeddruk - betablokkers (1916)
Maagzuur - protonpompremmers (1779)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1706)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1663)
Anticonceptie - eenfase (1590)
Angststoornissen (1571)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1445)
Antibiotica - urineweginfectie (1270)
Depressie - antidepressiva TCA (1229)