categorie

Oog - glaucoom (verhoogde oogdruk)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - glaucoom (verhoogde oogdruk)

05-09-2022 | Man | 75
Glaucoom
Sinds 15 augustus 22, als vervanging van Bimaroprost en Gandort. Doseer apparaat vooral voor mensen met artose zeer ongeschikt. Bijwerkingen: aangezichtspijn, jeuk , angstige gevoelens etc. Ik probeer het nog even vol te houden om te kijken of er een gewenning plaatsvind.

Monoprost

29-07-2022 | Vrouw | 69
latanoprost
Glaucoom
Ben gestart in februari 2022 met monoprost. Ivm stoppen met andere druppels die bijwerkingen gaven. Het linkeroog (waar alleen te hoge druk in was) zit nu weer op 13, maar rechts zit het volgens de oogarts nog te hoog. De druk is daar 14 (maar met een van Baerveldt implantaat). Ik kan weinig andere druppels hebben door mijn genen die een aantal medicijnen niet goed afbreke[lees meer...]n, waardoor er snel bijwerkingen ontstaan (heb DNA onderzoek laten doen, waaruit dit blijkt). Ik hoop dat de druk nog iets naar beneden gaat in mijn rechteroog en dat ik geen bijwerkingen van monoprost ga krijgen.

Trusopt

08-03-2022 | Vrouw | 69
dorzolamide

03-03-2022 | Man | 65
Glaucoom
De gel is effectief. Maar regelmatig zijn de ampullen niet toereikend voor het druppelen van beide ogen.

15-01-2022 | Man | 70
Glaucoom
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen van mij oogarts om mijn oogboldruk naar beneden te krijgen ( 12) . Ik heb aan een oog een beginnende glaucoom . Het oog heeft ook een laserbehandeling gekregen. Ik moet Dualkopt 2x per dag gebruiken en voor de nacht 1 x monoprost 50MCG/ml. Daar heb ik geen last van . Ik heb aangegeven aan mijn oogarts dat ik bijwerkingen heb e[lees meer...]n hij heeft dat probleem onderkend. Ik kreeg het advies om veel water te drinken maar dat helpt niet echt. Ik wil eigenlijk van dit medicijn af omdat ik bang ben dat ik er straks slokdarm en maagproblemen aan over houd!

Glaucoom
Gangfort heb ik ruim anderhalf jaar gebruikt, in beide ogen. Ineens gaf het problemen. Ik kreeg 's nachts al eerder een droge mond, maar dat was nog wel te doen. Dit verergerde echter ineens en overdag was het ook. Leerachtige dikke tong (zo voelde het tenminste), droge slijmvliezen en gehemelte. Kunstspeeksel hielp wel iets, maar niet voldoende. Het was niet te doen. Koff[lees meer...]ie en thee drinken verergerde ook nog alles. Ik ben er dus mee gestopt en overgegaan op andere oogdruppels, die echter precies dezelfde klachten gaven. Naast deze klachten kreeg ik donkere vlekken rondom mijn ogen, dikke wallen onder mijn ogen en mijn wimpers groeiden (dat was natuurlijk niet erg).

Azarga

Glaucoom
Weer met nieuwe oogdruppels gestart, die dezelfde vervelende klachten geven als de vorige. Heel droge mond, het lijkt wel of de speekselklieren niet meer werken. Tong voelt aan als leer, droge slijmvliezen in de hele mond. Het voelt zelfs als zeer aan, gedurende de hele dag. 's nachts is het nog erger: ik slaap er slecht van, wordt er steeds door wakker en de mond wordt 's[lees meer...] nachts nog droger als overdag. Zelfs als ik kunstspeeksel (gel) gebruik. Bij het opstaan zit een hele streng dik slijm op de rand van mijn kiezen en tandvlees. Dit lijkt me niet goed voor mijn gebit. Het beïnvloed mijn dagelijks leven dusdanig, dat ik er bijna depressief van wordt.

Trusopt

dorzolamide
Glaucoom
heb deze druppels zeer kort gebruikt (2 dagen), maar het gaf een heel dikke en zere onderlip, al na 1 x druppelen. Ik ben er daarom mee gestopt, omdat dit ook in de bijsluiter vermeld werd als een soort allergie.

Cosopt

Glaucoom
Gestopt na van baertveld operatie in mei 2021 en overgegaan op ganfort. Omdat dit makkelijker was (1 keer per dag druppelen ipv 2 keer). In beide ogen.

Glaucoom
droge mond, streng taai speeksel rond kiezen en tandvlees bij opstaan, slecht slapen door de droge mond, overdag ook heel vervelend gevoel, kunstspeeksel kon dit niet oplossen. Speeksel toevoer leek niet meer te werken. Na stoppen waren de bijverschijnselen na een week ongeveer weer weg.

Brinzolamide / Timolol

Glaucoom
nu weer nieuwe oogdruppels uitgeprobeerd om te kijken of de klachten weg blijven. niet dus, na 3 dagen weer gestopt.

Xalacom

27-12-2021 | Vrouw | 66
latanoprost/timolol
Glaucoom
eerst had ik Xalmono een dik jaar lang gebruikt, en kreeg veel bijwerkingen , toen 2 maanden overgestapt naar monoprost en kreeg daar een droge mond van. daarom van oogarts lumigan voorgeschreven gekregen die heb ik een kleine week gebruikt en ik had weer alle verschijnselen die ook van Xalmono had, dus nu daar mee gestopt en ga weer terug naar Monoprost hopelijk kri[lees meer...]jg ik daar minder bijwerkingen van. iemand een tip?

27-12-2021 | Vrouw | 66
Glaucoom
Lumigan krijg ik veel jeuk aan de ogen en de ogen zijn nog droger, en spier pijn aan schouder en nek, wimper en haaruitval. hiervoor had ik Xalmono een dik jaar gebruikt , kreeg ik van de apotheek er was latanoprost voorgeschreven maar ik kreeg alleen maar xalmono van de apotheek daar had ik nog veel meer klachten van, dus die gebruik ik niet meer. ik stap nu over [lees meer...]op Monoprost hopelijk geven die minder klachten. iemand een tip?

Travatan

26-12-2021 | Man | 67
travoprost
Glaucoom
Door ooghoek ( traanbuis) ca 3 -4 minuten ipv 1 minuut dicht te drukken zijn de bijwerkingen met 80% afgenomen.

Cosopt

23-12-2021 | Vrouw | 69
Glaucoom
Ik heb diverse oogdruppels gehad voor glaucoom in mijn rechteroog. Links heb ik geen glaucoom, in dat oog was de oogdruk goed en ik hoefde niet te druppelen. Na een operatie voor vergevorderde glaucoom ben ik gestopt met cosopt en ben ik gaan druppelen met ganfort, omdat dit handiger was (maar 1 x per dag druppelen). Inmiddels vond men het nodig dat ik ook links ging drup[lees meer...]pelen, dus ook daar heb ik ganfort voor gekregen.

15-12-2021 | Vrouw | 71
Glaucoom
Ik gebruik deze druppels sinds een maand of vier. Nu al een dag of wat onregelmatige hartslag, hartkloppingen, druk op de borst, duizeligheid en hoge bloeddruk en dat terwijl mijn bloedruk altijd aan de lage kant was.

26-11-2021 | Vrouw | 69
Glaucoom
droge mond, wat steeds erger werd zere tong, speekselklieren werkten niet meer na langer gebruik

26-11-2021 | Man | 86
problemen met slaapen

17-11-2021 | Vrouw | 54
Glaucoom
De glaucoom is waarschijnlijk een bijwerking van het prednison gebruik. Mijn oogdruk was 45. Nu onder het maximale niveau van 20. Een zeer nare bijwerking van de Ganfort vind ik de donkere verkleuring en wallen rond de ogen. Dit geeft een vermoeide en ziekelijke indruk. Verder blijkt het medicijn zijn werk goed te doen.

03-11-2021 | Vrouw | 65
dorzolamide / timolol
Het middel verlaagt de druk achter Oog. Kwam verleden jaar met oogboldruk van 40. Na 2 Weken gedaald naar 12. Ik blij, Maar de bijwerkingen zijn vréselijk..

Cosopt zonder conserveermiddel

01-11-2021 | Man | 42
Glaucoom
Ik heb sinds 2016 Glaucoom in mijn rechter oog en ben door een lange periode van een veel te hoge druk van 48 blind geworden de rechter kant. Ben met de ogen te laseren (een PI zoals ze het volgens mij noemen) een gaatje in de oogbal maken om de ergste druk weg te laten . Daarna een staar operatie wat ook niet hielp en daarna een Baerveld implantaat . Ik heb op dit moment[lees meer...] nauwelijks last maar ben helaas wel blind aan een oog . En moet half jaarlijks op controle om in de gaten te houden of het hoornvlies niet dikker wordt of verkleurd. Gebruik nu allen nog Dorzolamide/Timolol Aurobindo en Travroprost Sandoz en moet zeggen dat de oogdruk vrijwel constant tussen de 12 en 15 blijft .

24-10-2021 | Vrouw | 29
Idiopathische intracraniële hypertensie
1 jaar geleden werd er iih geconstateerd door een LP met openingsdruk van 55. Extreem hoog. Neuroloog had nog niet eerder zo hoog gemeten. Begonnen met diamox 1 tablet. Later opgebouwd tot 4 tabletten per dag. Heel veel bijwerkingen. Vermoeidheid, tintelingen waren extreem. Had op het laatst elke week een LP nodig om de druk te verlagen omdat die ondanks de diamox opliep n[lees meer...]aar gemiddeld 40. Toen heb ik een vp drain gekregen. Daarna kunnen afbouwen naar 0 per dag. Echter sinds 3 maanden weer oplopende klachten. Diamox alweer opgehoogd naar 3 tabletten per dag met de bijbehorende bijwerkingen. Vooral de vermoeidheid is erg aanwezig. 3 weken geleden weer een LP gehad met een druk van 30 ondanks de drain. Nu staat er weer een LP gepland voor aankomende week. Ondanks dus de diamox en de vp drain. Bijwerkingen zijn vooral de vermoeidheid, droge mond, tintelingen, oorsuizen

Diamox

30-08-2021 | Man | 62
Glaucoom
Na eerst een periode van 3 x 250mg/dg, noodgedwongen moeten overstappen op 3 x 1/2 tablet/ dag. Vooral extreem veel hinder van jeuk. Na halverin van de dosis is de jeuk verdwenen. Vermoeidheid blijft wel aanwezig. Oog druk was 40 en zakt traag naar het normale. Mede ondersteund door oogdruppels.

Monoprost

19-08-2021 | Man | 81
latanoprost
Glaucoom
gebruik monoprost nu 10 jaar. langzaam opgebouwd de volgende klachten. Na druppelen voor het slapen, in de ochtend duizelig, durf niet te douchen, onregelmatige hartslag, lage bloeddruk, kort ademigheid en geen conditie. Ben 81 jaar en nu voel ik me een hele oude man. Normaal fiets ik zo 30 km weg en loop ik 12km. Geen E-bike. Een week gestopt en voel me weer goed. Een [lees meer...]keer gedruppeld en in de ochtend weer dezelfde klachten.

08-07-2021 | Man | 63
bimatoprost
Ik gebruik dit product al een aantal jaren en heb totaal geen bijwerkingen. Hiervoor andere oogdruppels waarvan ik de hele dag een kriebelhoest had. Ik gebruik Lumigan 0,3 ml omdat ik glucoom heb en men niet weet waar het vandaan komt. Er wordt gezegd geboorte land, maar ben de enige in de familie die het heeft!!bij heb er baat bij en beveel dit product aan.

Brinzolamide / Timolol

17-05-2021 | Man | 70
brinzolamide / timolol
Jarenlang al div. druppels gebruikt. Hoge oogdruk patient. Xalatan, Xalitol, Timolol...alles gehad wat er maar is. De basis is vaak gelijk las werkzame stof. Prikt en rode ogen. Nu sinds Fixaprost duidelijk veel beter. Tussendoor voor droge ogen heb ik Theodoz Duo ( te koop op internet en in de winkel) Let wel op de prijs...geen medicatie dus zelf betalen. Perfecte combi[lees meer...].

Fixaprost

17-05-2021 | Man | 70
latanoprost / timolol
Druppel vanaf 6e jaar. Fixaprost is voor mij de oplossing. Ik ken alle merken in NL en de aanpassingen nadien van bekende merken. Fixaprost laat ( in combinatie met zelf aangeschafte "Droge Ogen druppels) geen rode ontstoken ogen achter. Mijn druk was 25-35 Neem nu slechts 1 x voor het slapen...daarna niet meer. Geen rode branderigheid meer, terwijl de basis timolol is. [lees meer...]Timolol heb ik vaak in andere combinaties gehad, maar nooit met dit resultaat.

16-05-2021 | Man | 64
Glaucoom
Overschakeling van Latanodrops naar Timogel.

29-04-2021 | Vrouw | 29
acetazolamide
Hersendruk is toegenomen, inmiddels 6 ruggenprik gehad en volgende week word ik opgenomen in ziekenhuis voor een onderzoek. De eerste 2 weken waren de bijwerkingen heftig. Ik weet even niet meer hoe ik mij moet voelen alsof barstend hoofdpijn een gewoonte is geworden. Ondanks alles heb ik alle vertrouwen in mezelf dat het goed gaat komen, maar soms voel ik mij niet gehoor[lees meer...]d. Vraag die continu gesteld wordt “ hoe voel je” ?

14-04-2021 | Man | 90
Angina pectoris
Kan er heel goed mee omgaan, geen probleem al 17 jaar !

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5771)
Anticonceptie - overig (4246)
Cholesterol (3107)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2676)
Pijn - morfine-achtigen (2414)
ADHD - psychostimulantia (2371)
Verslavingsziekten (2169)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1687)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1505)
Angststoornissen (1417)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1416)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1136)