categorie

Oog - glaucoom (verhoogde oogdruk)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - glaucoom (verhoogde oogdruk)

08-07-2021 | Man | 63
bimatoprost
Ik gebruik dit product al een aantal jaren en heb totaal geen bijwerkingen. Hiervoor andere oogdruppels waarvan ik de hele dag een kriebelhoest had. Ik gebruik Lumigan 0,3 ml omdat ik glucoom heb en men niet weet waar het vandaan komt. Er wordt gezegd geboorte land, maar ben de enige in de familie die het heeft!!bij heb er baat bij en beveel dit product aan.

Brinzolamide / Timolol

17-05-2021 | Man | 70
brinzolamide / timolol
Jarenlang al div. druppels gebruikt. Hoge oogdruk patient. Xalatan, Xalitol, Timolol...alles gehad wat er maar is. De basis is vaak gelijk las werkzame stof. Prikt en rode ogen. Nu sinds Fixaprost duidelijk veel beter. Tussendoor voor droge ogen heb ik Theodoz Duo ( te koop op internet en in de winkel) Let wel op de prijs...geen medicatie dus zelf betalen. Perfecte combi[lees meer...].

Fixaprost

17-05-2021 | Man | 70
latanoprost / timolol
Druppel vanaf 6e jaar. Fixaprost is voor mij de oplossing. Ik ken alle merken in NL en de aanpassingen nadien van bekende merken. Fixaprost laat ( in combinatie met zelf aangeschafte "Droge Ogen druppels) geen rode ontstoken ogen achter. Mijn druk was 25-35 Neem nu slechts 1 x voor het slapen...daarna niet meer. Geen rode branderigheid meer, terwijl de basis timolol is. [lees meer...]Timolol heb ik vaak in andere combinaties gehad, maar nooit met dit resultaat.

Timogel

16-05-2021 | Man | 64
Glaucoom
Overschakeling van Latanodrops naar Timogel.

29-04-2021 | Vrouw | 29
acetazolamide
Hersendruk is toegenomen, inmiddels 6 ruggenprik gehad en volgende week word ik opgenomen in ziekenhuis voor een onderzoek. De eerste 2 weken waren de bijwerkingen heftig. Ik weet even niet meer hoe ik mij moet voelen alsof barstend hoofdpijn een gewoonte is geworden. Ondanks alles heb ik alle vertrouwen in mezelf dat het goed gaat komen, maar soms voel ik mij niet gehoor[lees meer...]d. Vraag die continu gesteld wordt “ hoe voel je” ?

14-04-2021 | Man | 90
Angina pectoris
Kan er heel goed mee omgaan, geen probleem al 17 jaar !

Simbrinza

06-02-2021 | Man | 89
brinzolamide/brimonidine
Glaucoom
Sinds puberteit bronchiaal astma. Goed onder controle door medicatie. Door dagelijks gebruik Prednisolon verhoogde oogboldruk. Met Simbrinza druk onder controle. Echter als gevolg sufheid, duf hoofd, en wat ernstiger is: bij lichte inspanning als lopen of trap oplopen meteen kortademig. Door Ventolin (salbutamol) niet te bestrijden. Met overgang op Monoprost (Latanopros[lees meer...]t) sufheid verdwenen, maar kortademig worden blijft.

06-02-2021 | Man | 89
Glaucoom
Sinds puberteit bronchiaal astma. Met huidige medicaties goed onder controle. Door gebruik Prednisolon toenemende oogboldruk met risico glaucoom. Oogboldruk wordt door Monoprost voldoende laag gehouden. Echter: bij de minste inspanning, zolas lopen en traplopen snel kortademig. Was niet het geval voordat ik de oogdruppels ging gebruiken. Met Simbrinza zelfde resultaat.

14-01-2021 | Vrouw | 13
Idiopathische intracraniële hypertensie
Mijn dochter is hiermee gestart toen zij 11 was (nu net 13) en had al zeer snel verbetering op haar hersendruk/papiloedeem. In het begin had zij erg last van vermoeidheid/sufheid, maar dat verdween gelukkig na een paar weken. Nu is de papiloedeem (incl. de hoofdpijnen van de IIH) bijna weg en mogen we gaan afbouwen. Dit na ruim een jaar slikken. inmiddels is haar n[lees meer...]ierfunctie onder de norm gezakt (nog niet gevaarlijk laag, maar moet zeker in de gaten gehouden worden) en ligt haar kalium op het randje, wat de tintelingen verergerd. De vraag is of , na afbouwen/stoppen, de hersendruk goed gaat blijven. Ik sta niet te popelen om opnieuw te starten met dit middel. We gaan het meemaken...

Cosopt zonder conserveermiddel

27-11-2020 | Vrouw | 56
dorzolamide/timolol
Glaucoom
In beidde ogen Acuut Glaucoom Behandeling: Laser - in 1 oog 6 gaatjes, in andere 4 gaatjes én 2 X per dag 1 druppel Cosopt Conserveermiddelvrij 0.2ml. Bevat: 20mg/ml dorzomalide + 5mg/ml timolol. De pipetjes (voor eenmalig gebruik) zijn erg onhandig in gebruik. Direct na het druppelen enkele min. erg branderige ogen! + de hele dag érg wazig, dubbel zien!!! Dit verslec[lees meer...]hterd tegen de avond, kan dan geen letter, woord meer lezen/zien!!!

21-10-2020 | Vrouw | 74
Glaucoom
Gebruik al jaren Lumigan. Ging redelijk. Niet zoveel bijverschijnselen als met druppels waarin conserveringsmiddel zit. Een jaar ?? geleden is de verpakking veranderd en voor mijn gevoel ook de inhoud. Veel hoesten, snel allergie's, pijn op de borst, verhoogde bloeddruk. Opgenomen in ziekenhuis,situatie werd steeds slechter, kon de trap niet meer op. Hartcatheterisatie ge[lees meer...]had. Geen vernauwingen. In overleg met oogarts overgegaan op Latanoprost. Nu drie weken verder en voel me stukken beter. Zijn er meer mensen die verandering van verpakking ook meer klachten hebben gekregen? Ben erg benieuwd.

Travoprost

28-08-2020 | Vrouw | 52
travoprost
Ik heb een travoprost teva gekregen van de apotheek ipv travoprost sandoz wat ik normaal heb, nu ervaar ik hoofdpijnklachten, bovendien is het flesje minder gebruiksvriendelijk dan travoprost sandoz. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Hiervoor had ik duotrav, maar dat gaf zeer ernstige bijwerkingen (vreselijke hoofdpijnen en overgeven), dat ik helemaal buiten gebruik ge[lees meer...]steld was. Bij travoprost sandoz had ik hoegenaamd geen bijwerkingen, misschien iets drogere ogen....maar verder geen bijwerkingen.

Timoptol

25-07-2020 | Vrouw | 73
timolol
Oogarts constateerde licht verhoogde oogdruk 3 dagen na staaroperatie en schreef deze druppels voor (5 mg). Ik twijfelde of ik het wel zou gebruiken want voor mijn operatie is géén verhoogde oogdruk vastgesteld. Niet onvermeld mag blijven dat een van de druppels die je 4 weken moet gebruiken na de staaroperatie als ontstekingsremmer (Tobradex) als bijwerking verhoogde oo[lees meer...]gdruk heeft. Toch maar gebruikt. Volgende dag jeuk, ontstoken gevoel, rode ogen, er kwam vuil uit, korstjes, wazig zien, hoofdpijn, misselijk. In eerste instantie niet gedacht aan deze druppels. Nog 2 dagen gebruikt, werd steeds erger. Naar de bijwerkingen gezocht op internet en jawel, alle klachten die ik had stonden erin beschreven. Onmiddellijk gestopt en nu gaat het gelukkig een stuk beter.

08-07-2020 | Vrouw | 66
latanoprost
na laseren en allerlei druppels te hebben geprobeerd die veelbijwerkingen gaven is Monoprost de beste. na laseren, dat niet heeft geholpen tegen gesloten ooghoek ben ik dit middel gaan gebruiken. Goed en lang na druppelen ooghoeken dichthouden helpt tegen spierpijn. Als iemand een beter middel weet tegen hoge oogdruk hou ik me aanbevolen.

Diamox

30-06-2020 | Vrouw | 49
Idiopathische intracraniële hypertensie
Hersendruk is flink afgenomen in 4,5 maand. Momenteel voorlopig nog doorslikken, 3 Diamox 250 mg per dag (2 ochtend, 1 avond), omdat hersendruk acceptabel moet zijn voor een operatie aan het hoofd en daarvoor niet te hoog mag zijn.

28-06-2020 | Man | 56
Glaucoom
Dit middel heeft zeer ernstige bijwerkingen die je allemaal op de koop moet toenemen om aan die ene gewenste werking (i.c. oogboldruk omlaag) te realiseren. Dit vervloekte “medicijn” onttrekt kalium en vocht aan je lichaam (vooral aan de ogen) en de prijs die je er voor betaalt is extreme vermoeidheid, kortademigheid, tintelingen in vingers, armen, oksels en lippen. Het [lees meer...]maakt je neerslachtig, geïrriteerd, draaierig, suf, licht in je hoofd en je kunt er niersteenaanvallen van krijgen. Dit alles heb ik meegemaakt en geloof me het is geen pretje. Dit middel is PUUR VERGIF.

Combigan

28-05-2020 | Man | 68
brimonidine/timolol
Wordt na 2 jaar gebruikt gecombineerd met 2 andere oogdruppels

27-05-2020 | Man | 58
Glaucoom
Sinds gebruikt met gaatjes gelaserd bijna dagelijks pijnvrij. Echt heel gelukkig mee.

15-05-2020 | Man | 6
Oogontsteking
Vanwege verhoogde en verlaagde oogdruk wordt dit medicijn gebruikt.

DuoTrav

05-05-2020 | Vrouw | 79
travoprost/timolol
Vergevorderde glaucoom links (zicht 20%) en rechts nog 60 %

Travoprost

28-02-2020 | Man | 70
Glaucoom
Ik heb een tijd lang elke dag Travoprost van Sandoz gebruikt om in mijn ogen te druppelen als middle tegen verhoogde oogdruk. Bij mijn laatste recept kreeg ik Travoprost van Teva. Ik vind de ronde fles veel minder bruikbaar dan de ovale van Sandoz. Door licht arthrose kan ik moeilijk in de fles knijpen om een druppel eruit te krijgen.

25-01-2020 | Vrouw | 42
acetazolamide
Als aanvulling op mijn behandeling slik ik nu 2x een halve tablet. Effect is erg goed. Bijwerkingen vallen mee. Sinds dag 2 dagelijks tintelingen in handen en voeten. Heel veel plassen snachts en ik lust ineens de gekste dingen niet meer. Iets wat ik normaal super lekker vind valt nu ineens erg tegen. En bij de gedachten aan alcohol word ik al misselijk. (Ik drink normaal[lees meer...] dagelijks wijn of speciaalbier) Dat laatste is dus wel positief want ik zal er tevens door afvallen wat goed uitkomt.

Timolol Oogdruppels

02-01-2020 | Man | 67
Glaucoom
Heb jarenlang tot volle tevredenheid Betagen liuifilm gebruikt. Maar omdat dit middel voor de fabrikant niet meer commercieel interessant was, volgens de apotheek en arts (!!!) moeten overstappen op Timolol. Al na een keer gebruik enorm veel last. Heb nu Carteabak voorgeschreven gekregen. Ik ben benieuwd.

22-12-2019 | Vrouw | 76
latanoprost
Ongeveer twee jaar geleden moest ik beginnen met Monoprost oogdruppels. In die tijd bijna 75 jaar was ik heel actief een spring in het veld zoals ze zeggen, een tijdje later kreeg ik overal spierpijn ,ik wandelde alsof ik 100 was, had ademnood hartkloppingen hoofdpijn schommelende bloeddruk enz enz.Naar de dokter en alles was normaal.Bloed goed.Onder de scanner voor versc[lees meer...]hrikkelijke hoofdpijn... alles in orde. En toen begon ik te denken Monoprost zou dat de oorzaak kunnen zijn.Binnen een paar weken sta ik erop een onderzoek van mijn hart te doen en dan heel mijn verhaal bij de oogarts te doen. ik heb in heel mijn leven nog geen langdurige medicatie genomen dus nu afwachten wat de slotsom zal zijn!..

Simbrinza

14-12-2019 | Vrouw | 78
brinzolamide/brimonidine
Glaucoom
Ik heb èèn flesje per maand nodig, maar volgens onze apotheek zijn deze oog druppels niet altijd voorradig. Hoe kan dat? Word er zo weinig van gemaakt, of wat is hiervan de reden??

08-12-2019 | Man | 76
bimatoprost
mijn oogdruk was opgelopen naar boven de 20 en op advies van oogarts werd oogdruppels Lumigan voorgeschreven, met de vermelding dat ik levenslang oogdruppels zou moeten gebruiken, maar de oogdruk werd steeds hoger en dat schommelde tussen de 20 en 30 en nu zins kort 3 weken op advies overgestapt op Ganfort druppels en na 3 dagen is de oogdruk gezakt naar 11 links en rec[lees meer...]hts 14. Zeer kontent

Latanoprost

08-11-2019 | Man | 76

Travatan

21-10-2019 | Vrouw | 84
travoprost
na staaroperatie 1 X daags beide ogen 1druppel, tot dusver geen problemen, totdat er opeens een andere merk moest gebruiken, waar ik enorm veel last van kreeg. s'Morgen kreeg ik haast mijn ogen niet open ( plakkerig) en wazig zien voor ruim 45 minuten!!!m Wie veranderd er toch het recept, die door de behandelende arts( specialist) voorgeschreven wordt????

08-10-2019 | Vrouw | 42
acetazolamide
De dosis was 2x per dag een halve tablet 2 uur na inname van m'n eerste halve tablet meteen moe. Dag later voelde ik mijn gruwelijk! Wat een verschrikkelijke medicatie. Heel veel last gehad vaan bijwerkingen. Gestopt omdat ik hevige jeuk en blaasjes in m'n mond kreeg !!

Latanoprost

06-10-2019 | Man | 76
Glaucoom
Perfecte druppels om de oogboldruk te verminderen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)