categorie

Oog - glaucoom (verhoogde oogdruk)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - glaucoom (verhoogde oogdruk)

15-06-2019

DuoTrav (travoprost/timolol)
Glaucoom

Het middel help wel - beter zicht. Ernstig erectieproblemen, droge huid, snel moe, koude benen en voeten.
21-04-2019

Acetazolamide Tabletten (acetazolamide)

Ik heb precies dezelfde klachten en diagnose, een onbekende oorzaak van teveel aanmaak hersenvocht! Ik ben wel heel erg moe vooral eind van de dag. Ik gebruik deze medecijn al drie weken lang nu. Ben heel erg benieuwd hoe het nu met u gaat! Groetjes,
12-04-2019

Azarga (brinzolamide / timolol)
Glaucoom

ben op dinsdag begonnen met deze druppels ivm glaucoom. Heb twee jaar Cosopt gebruikt en kwam er bij toeval achter dat mijn chronische loopneus hierdoor kwam. Heb aan de oogarts iets anders geraagd en keer Azarga. Klein flesje waar je een maand mee doet ipv losse flacons per keer. Het zijn witte druppels en branden erg. Ook vrijwel direct hoofdpijn, hartkloppingen bij in[lees meer...]spanning (trap oplopen) moe gevoel en mijn loopneus heb ik nog steeds na drie dagen. Er hangt steeds een druppel aan. Ik stop er dus mee
21-03-2019

Cosopt (dorzolamide/timolol)
Glaucoom

Heb lage oogdruk glaucoom. Zondet cosopt een oogdruk van 15 en met cosopt 2/ daags 13. Zet dus niet veel zoden aan de dijk maar oogarts zegt “ alle Beetjes helpen” Had hiervoor timolol maar kreeg daar haargroei van onder mijn oog !
10-01-2019

Idiopathische intracraniële hypertensie

Anderhalf jaar geleden werd bij mij I.I.H. vastgesteld (Idiopathische intracraniële hypertensie, ook wel Pseudotumor Cerebri genaamd). Ik had al lange tijd hevige hoofdpijnen vergelijkbaar met migraine. Verschillende behandelingen en pijnstillers via specialisten (hoofdpijnpoli, expertisecentrum) boden geen oplossing. Uiteindelijk werd er een verhoogde hersendruk geconstat[lees meer...]eerd na uitvoeren van een lumbaalpunctie. De druk was 32, alarmerend hoog. Ik kreeg Diamox, maar het heeft een jaar geduurd voordat mijn lijf voldoende baat had bij dit middel, ik heb namelijk 6 lumbaalpuncties gehad in een jaar om overtollig hersenvocht af te voeren, ondanks de Diamox. Uiteindelijk behelp ik mij sinds een half jaar met 2x250 mg. per dag zonder lumbaalpuncties. Wel ben ik in afgelopen jaar afgevallen en leef ik gezonder en gebalanceerder dan voorheen. Nu hebben mijn vriend en ik een kinderwens en probeer ik heel geleidelijk aan de Diamox af te bouwen, door er met een pillensnijder een kwartje per week af te halen. De eerste week verliep prima, deze 2e week merk ik al verschil. De vraag is of dit ontwenning is, of dat ik afhankelijk ben van het middel om een gezonde hersendruk te behouden. Bij I.I.H. is namelijk onduidelijk of het weg gaat of niet. Diamox tijdens zwangerschap is mij door de huisarts en de neuroloog ten zeerste afgeraden. Ik krijg verder helaas geen antwoorden of andere opties. Heeft iemand tips of ervaring met afbouwen of zwangerschap na verhoogde intracraniële druk?
10-10-2018

Travatan (travoprost)
Glaucoom

Ik gebruik al jaren Travatan, nu moet ik opeens travoprost (goedkoper) gaan gebruiken. Niet vrijwillig. Zijn deze oogdruppels gelijk aan elkaar, ik merkte bij de apotheek lichte twijfel, mijn ogen zijn me zeer dierbaar. Vriendelijke groet M.
09-10-2018

Timogel (timolol)
Glaucoom

binnen 3 dagen een allergische reactie op timogel 1 mg/g dus direct gestopt in overleg met oogarts. binnen 3 dagen allergische reactie op dit medicijn wat ik ook van verschillende ander oogdruppels had. branderige ontstoken oogleden en huid rondom het oog. het enige medicijn is lumigan zonder conserveringsmiddelen.
17-09-2018

Monoprost (latanoprost)

Droge ogen en laatste tijd vaak hoofdpijn. Vlekken in het oog die steeds groter lijken te worden.
14-09-2018

Latanoprost (latanoprost)
Glaucoom

veel te waterig, geeft geen goede druppel, daardoor wordt het toedienen lastig. Demotiveert het gebruik.
14-09-2018

Xalacom (latanoprost/timolol)
Glaucoom

het toedienen van oogdruppels kan lastig zijn afhankelijk van viscositeit van de druppel. Ik heb andere middelen gebruikt, die veel te waterig waren. Er kwam niets uit het flesje of meteen een zwembad. Alleen xalatan zelf was nog beter (naar mijn subjectieve ervaring). Ik heb de indruk dat in de loop der tijd ook xalacom ietwat wateriger is geworden, maar de effectiviteit[lees meer...] is voor mij geweldig. Houdt mijn oogdruk op een goed, laag peil.
22-08-2018

Diamox (acetazolamide)

Mijn man en ik gingen op reis naar het hooggebergte (10 dagen boven 3000m, enkele dagen op 3800m, en hogere passages tot 4900m). Dit middel werd aangeraden en nut ervan bevestigd op de website van het tropisch instituut (Antwerpen). We zijn 2 dagen op voorhand gestart en hebben dit middel genomen tem de dag van onze terugkeer. We hebben geen last gehad van hoogteziekte.
06-08-2018

25-07-2018

Glaucoom

Niet helemaal zeker of mijn klachten van dit medicijn komen, maar sinds het gebruik er van, zijn mijn klachten toegenomen.
09-05-2018

Monoprost (latanoprost)

zenuwbaantjes van ogen zijn zeer klein. Voorzichtigheids maatregel
24-04-2018

Travatan (travoprost)

In verband met verhoogde opdruk is door de oogarts Travatan voorgeschreven. Na ruim 1 maand last gekregen van een loopneus. Het water (geen snot) liep er ongecontroleerd met druppels tegelijk uit. Dit was ook aan het begin van de griepgolf. Van de huisarts een spat hiertegen gekregen. Circa 4 maanden gebruikt maar het ging maar niet over. In verband met steeds meer oo[lees meer...]gproblemen contact opgenomen met oogarts. Advies om direct te stoppen en consult binnen enkele dagen. Na slechts één dag stoppen met Travatan hield de loopneus op. Direct ook gestopt met de neusspray van de huisarts. Geen loopneus meer gehad. Van oogarts inmiddels andere druppels gekregen. Benieuwd hoe dit gaat . Over loopneus stond niets in de bijsluiters.
26-03-2018

Simbrinza (brinzolamide/brimonidine)
Glaucoom

Had eerst Duotrav, maar na gebruik van hormooncreme tegen psoriasis steeg oogdruk maar 30 li en 24 re. Kreeg 14 frbr Simbrinza en moet 14 april terug voor controle. Was de eerste week totaal van de kaart. Misselijk, slap, neiging tot omvallen. Ik kon helemaal niks meert. Ns een week nam ik mijn bloeddruk op.. Die was 80/40!!! Van de oogarts moest ik gewoon doorgaan. [lees meer...]Toen mijn verhaal verteld aan de apotheker. Die gaf de oplossing: boven de neus 6 minuten dicht knijpen, ( ik deed 3 min) en nu gaat het goed.
26-01-2018

Glaucoom

Naast cosopt gebruik ik sinds kort ook monoprost voor het slapen gaan. Cosopt gebruik ik twee keer per dag en monoprost voor het slapen. Komende week heb ik een afspraak bij de oogarts vanwege een drukcurvemeting. Ik zal mijn klachten melden. Wellicht is de combinatie van medicatie de oorzaak van de hartkloppingen. De hartkloppingen heb ik begin van de nacht en houden [lees meer...]mij uit mijn slaap. Ze geven tevens gevoelens van angst dat er iets mis is.
21-12-2017

Acetazolamide Tabletten (acetazolamide)

Ik gebruik dit medicijn sinds 27 oktober. Er is bij mij 26 oktober de diagnose vastgesteld van een onbekende oorzaak voor het teveel aanmaken voor hersenvocht, waardoor ik enorm veel last had van migraine/hoofdpijn en lichtflitsen in mijn ogen. Sinds ik de medicijnen gebruik (2x oer dag een halve tablet) heb ik nergens last meer van. Wel heb ik soms nog last van de bij[lees meer...]werkingen, vooral tintelingen in mijn kleine tenen en hakken, soms een gek gevoel in mijn knieën, en ik ben nog steeds soms heel moe. Wel heb ik gemerkt dat dit al stukken minder is dan het begin.
15-12-2017

Cosopt (dorzolamide/timolol)
Glaucoom

Ik gebruik Cosopt sinds mijn 27ste vanwege glaucoom op 1 oog. Persoonlijk vind ik de bijwerkingen mild (vermoeidheid). De drukpieken zijn weg, maar wel nog altijd relatief hoog (vermindering zicht is onder controle/stabiel).
07-12-2017

Timolol Oogdruppels (timolol)
Glaucoom

timolol werd toegevoegd aan simbrinza, omdat dit alleen te weinig effect liet zien. gezien vele bijwerkingen en geen effect op mijn oogdruk is medicatie gestopt.
23-10-2017

23-08-2017

Saflutan (tafluprost)
Glaucoom

Gebruikte aanvankelijk Travatan, maar ben daarmee gestopt als gevolg van de vele bijwerkingen. Betere resultaten na start met Saflutan.
27-07-2017

Acetazolamide suspensie (acetazolamide)
Keelontsteking

Vorig jaar ernstige keelontsteking gehad. Ik kon niet praten, slikken, drinken en laat staan eten. In eerste instantie kreeg ik tabletten voorgeschreven. Met moeite kreeg ik deze weg, en hielpen ze echter niet. De keelontsteking werd als maar echter. Door de KNO-arts heb ik de suspensie voorgeschreven gekregen. Na inname was de zwelling de volgende ochtend vele malen minde[lees meer...]r, en kon ik weer wat eten/drinken. Na de 2e dag kon ik alles weer, alleen ging praten nog lastig. Zeer tevreden over de werking, smaakt niet al te lekker maar met een slok ranja er achter aan goed te doen. Geen bijwerkingen gehad!
22-07-2017

Oedeem

Na katarakt operatie oedeem op netvlies. Gevolg: Verminderd zicht. Bijwerking: spijsvertering totaal ontregeld: overgeven en diarree, ook vermoeidheid.
20-07-2017

Betoptic (betaxolol)
Glaucoom

Na klachten over Betagan werd Betoptic suspension voorgeschreven. De reactie was iets minder hevig, maar nog steeds zo hevig, dat ik de druppels alleen voor het slapen gaan gebruik, omdat het anders te lang duurt voor ik weer iets kan zien. Duurt ts de 5 en 10 minuten. Veel tranen.
22-06-2017

DuoTrav (travoprost/timolol)

25-05-2017

Glaucoom

Bijwerking: Ernstige darmstoornissen met extreme pijn.
09-05-2017

Acetazolamide Tabletten (acetazolamide)

Ik gebruik deze medicijnen al meer dan twee maanden om ervoor te zorgen dat de hersenvocht die ik opbouw wordt afgevoerd, op een een of andere manier doet mijn lichaam dit niet meer zelf. De eerste werd ik er heel erg slaperig en langzaam van, ik kwam moeilijk uit bed en ik en de mensen om mij heen merkten ook dat mijn reactie vermogen en concentratie minder werden na 2 a [lees meer...]3 weken had ik overal tintelingen in mijn lichaam, voornamelijk in mijn handen, voeten, gezicht en lippen. Nu na 2 maanden gebruik merk ik nog weinig van de bij werkingen. De eerste maand voerde het niet genoeg vocht weg, waardoor ik tussendoor voor een ruggenprik moest, gelukkig is dat niet meer het geval en passen de medicijnen helemaal bij mn lichaam.
28-04-2017

Idiopathische intracraniële hypertensie

Voorgeschreven bij ernstig verhoogde hersendruk en papiloedeem, eerste halfjaar was verschrikkelijk. Veel last van bijwerkingen, tintelingen, duizelig, misselijk en ontzettend moe, kon hele dagen slapen. Toen het lichaam eraan gewend was werden de bijwerkingen minder en inmiddels weinig last meer van bijwerkingen.
24-04-2017

Brinzolamide (brinzolamide)
Glaucoom

Voorgeschreven door mijn oogarts na constateren van een veel te hoge oogdruk moet ik 2x daags druppelen en merkte direct dat ik copd behoorlijk verergerde. na overleg met de oogarts geprobeerd 1x daags ipv 2x daags te druppelen, maar dat verergert de oogklachten. Andere soorten druppels schijnen er niet of nauwelijks te zijn. Ook vervelend is de heesheid en vermoeidheid. G[lees meer...]ebruik de druppels nu 3 weken dus nog maar even afwachten.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2761)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1310)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)