categorie

Oog - glaucoom (verhoogde oogdruk)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - glaucoom (verhoogde oogdruk)

Diamox

30-06-2020 | Vrouw | 49
Idiopathische intracraniële hypertensie
Hersendruk is flink afgenomen in 4,5 maand. Momenteel voorlopig nog doorslikken, 3 Diamox 250 mg per dag (2 ochtend, 1 avond), omdat hersendruk acceptabel moet zijn voor een operatie aan het hoofd en daarvoor niet te hoog mag zijn.

28-06-2020 | Man | 56
Glaucoom
Dit middel heeft zeer ernstige bijwerkingen die je allemaal op de koop moet toenemen om aan die ene gewenste werking (i.c. oogboldruk omlaag) te realiseren. Dit vervloekte “medicijn” onttrekt kalium en vocht aan je lichaam (vooral aan de ogen) en de prijs die je er voor betaalt is extreme vermoeidheid, kortademigheid, tintelingen in vingers, armen, oksels en lippen. Het [lees meer...]maakt je neerslachtig, geïrriteerd, draaierig, suf, licht in je hoofd en je kunt er niersteenaanvallen van krijgen. Dit alles heb ik meegemaakt en geloof me het is geen pretje. Dit middel is PUUR VERGIF.

Combigan

28-05-2020 | Man | 68
brimonidine/timolol
Wordt na 2 jaar gebruikt gecombineerd met 2 andere oogdruppels

27-05-2020 | Man | 58
Glaucoom
Sinds gebruikt met gaatjes gelaserd bijna dagelijks pijnvrij. Echt heel gelukkig mee.

15-05-2020 | Man | 6
Oogontsteking
Vanwege verhoogde en verlaagde oogdruk wordt dit medicijn gebruikt.

DuoTrav

05-05-2020 | Vrouw | 79
travoprost/timolol
Vergevorderde glaucoom links (zicht 20%) en rechts nog 60 %

Travoprost

28-02-2020 | Man | 70
Glaucoom
Ik heb een tijd lang elke dag Travoprost van Sandoz gebruikt om in mijn ogen te druppelen als middle tegen verhoogde oogdruk. Bij mijn laatste recept kreeg ik Travoprost van Teva. Ik vind de ronde fles veel minder bruikbaar dan de ovale van Sandoz. Door licht arthrose kan ik moeilijk in de fles knijpen om een druppel eruit te krijgen.

25-01-2020 | Vrouw | 42
acetazolamide
Als aanvulling op mijn behandeling slik ik nu 2x een halve tablet. Effect is erg goed. Bijwerkingen vallen mee. Sinds dag 2 dagelijks tintelingen in handen en voeten. Heel veel plassen snachts en ik lust ineens de gekste dingen niet meer. Iets wat ik normaal super lekker vind valt nu ineens erg tegen. En bij de gedachten aan alcohol word ik al misselijk. (Ik drink normaal[lees meer...] dagelijks wijn of speciaalbier) Dat laatste is dus wel positief want ik zal er tevens door afvallen wat goed uitkomt.

Timolol Oogdruppels

02-01-2020 | Man | 67
timolol
Glaucoom
Heb jarenlang tot volle tevredenheid Betagen liuifilm gebruikt. Maar omdat dit middel voor de fabrikant niet meer commercieel interessant was, volgens de apotheek en arts (!!!) moeten overstappen op Timolol. Al na een keer gebruik enorm veel last. Heb nu Carteabak voorgeschreven gekregen. Ik ben benieuwd.

22-12-2019 | Vrouw | 76
latanoprost
Ongeveer twee jaar geleden moest ik beginnen met Monoprost oogdruppels. In die tijd bijna 75 jaar was ik heel actief een spring in het veld zoals ze zeggen, een tijdje later kreeg ik overal spierpijn ,ik wandelde alsof ik 100 was, had ademnood hartkloppingen hoofdpijn schommelende bloeddruk enz enz.Naar de dokter en alles was normaal.Bloed goed.Onder de scanner voor versc[lees meer...]hrikkelijke hoofdpijn... alles in orde. En toen begon ik te denken Monoprost zou dat de oorzaak kunnen zijn.Binnen een paar weken sta ik erop een onderzoek van mijn hart te doen en dan heel mijn verhaal bij de oogarts te doen. ik heb in heel mijn leven nog geen langdurige medicatie genomen dus nu afwachten wat de slotsom zal zijn!..

Simbrinza

14-12-2019 | Vrouw | 78
brinzolamide/brimonidine
Glaucoom
Ik heb èèn flesje per maand nodig, maar volgens onze apotheek zijn deze oog druppels niet altijd voorradig. Hoe kan dat? Word er zo weinig van gemaakt, of wat is hiervan de reden??

Lumigan

08-12-2019 | Man | 76
bimatoprost
mijn oogdruk was opgelopen naar boven de 20 en op advies van oogarts werd oogdruppels Lumigan voorgeschreven, met de vermelding dat ik levenslang oogdruppels zou moeten gebruiken, maar de oogdruk werd steeds hoger en dat schommelde tussen de 20 en 30 en nu zins kort 3 weken op advies overgestapt op Ganfort druppels en na 3 dagen is de oogdruk gezakt naar 11 links en rec[lees meer...]hts 14. Zeer kontent

08-11-2019 | Man | 76

Travatan

21-10-2019 | Vrouw | 84
travoprost
na staaroperatie 1 X daags beide ogen 1druppel, tot dusver geen problemen, totdat er opeens een andere merk moest gebruiken, waar ik enorm veel last van kreeg. s'Morgen kreeg ik haast mijn ogen niet open ( plakkerig) en wazig zien voor ruim 45 minuten!!!m Wie veranderd er toch het recept, die door de behandelende arts( specialist) voorgeschreven wordt????

08-10-2019 | Vrouw | 42
acetazolamide
De dosis was 2x per dag een halve tablet 2 uur na inname van m'n eerste halve tablet meteen moe. Dag later voelde ik mijn gruwelijk! Wat een verschrikkelijke medicatie. Heel veel last gehad vaan bijwerkingen. Gestopt omdat ik hevige jeuk en blaasjes in m'n mond kreeg !!

06-10-2019 | Man | 76
Glaucoom
Perfecte druppels om de oogboldruk te verminderen

DuoTrav

15-06-2019 | Man | 67
travoprost/timolol
Glaucoom
Het middel help wel - beter zicht. Ernstig erectieproblemen, droge huid, snel moe, koude benen en voeten.

21-04-2019 | Vrouw | 32
acetazolamide
Ik heb precies dezelfde klachten en diagnose, een onbekende oorzaak van teveel aanmaak hersenvocht! Ik ben wel heel erg moe vooral eind van de dag. Ik gebruik deze medecijn al drie weken lang nu. Ben heel erg benieuwd hoe het nu met u gaat! Groetjes,

Azarga

12-04-2019 | Vrouw | 62
brinzolamide / timolol
Glaucoom
ben op dinsdag begonnen met deze druppels ivm glaucoom. Heb twee jaar Cosopt gebruikt en kwam er bij toeval achter dat mijn chronische loopneus hierdoor kwam. Heb aan de oogarts iets anders geraagd en keer Azarga. Klein flesje waar je een maand mee doet ipv losse flacons per keer. Het zijn witte druppels en branden erg. Ook vrijwel direct hoofdpijn, hartkloppingen bij in[lees meer...]spanning (trap oplopen) moe gevoel en mijn loopneus heb ik nog steeds na drie dagen. Er hangt steeds een druppel aan. Ik stop er dus mee

Cosopt

21-03-2019 | Vrouw | 62
dorzolamide/timolol
Glaucoom
Heb lage oogdruk glaucoom. Zondet cosopt een oogdruk van 15 en met cosopt 2/ daags 13. Zet dus niet veel zoden aan de dijk maar oogarts zegt “ alle Beetjes helpen” Had hiervoor timolol maar kreeg daar haargroei van onder mijn oog !

10-01-2019 | Vrouw | 32
Idiopathische intracraniële hypertensie
Anderhalf jaar geleden werd bij mij I.I.H. vastgesteld (Idiopathische intracraniële hypertensie, ook wel Pseudotumor Cerebri genaamd). Ik had al lange tijd hevige hoofdpijnen vergelijkbaar met migraine. Verschillende behandelingen en pijnstillers via specialisten (hoofdpijnpoli, expertisecentrum) boden geen oplossing. Uiteindelijk werd er een verhoogde hersendruk geconstat[lees meer...]eerd na uitvoeren van een lumbaalpunctie. De druk was 32, alarmerend hoog. Ik kreeg Diamox, maar het heeft een jaar geduurd voordat mijn lijf voldoende baat had bij dit middel, ik heb namelijk 6 lumbaalpuncties gehad in een jaar om overtollig hersenvocht af te voeren, ondanks de Diamox. Uiteindelijk behelp ik mij sinds een half jaar met 2x250 mg. per dag zonder lumbaalpuncties. Wel ben ik in afgelopen jaar afgevallen en leef ik gezonder en gebalanceerder dan voorheen. Nu hebben mijn vriend en ik een kinderwens en probeer ik heel geleidelijk aan de Diamox af te bouwen, door er met een pillensnijder een kwartje per week af te halen. De eerste week verliep prima, deze 2e week merk ik al verschil. De vraag is of dit ontwenning is, of dat ik afhankelijk ben van het middel om een gezonde hersendruk te behouden. Bij I.I.H. is namelijk onduidelijk of het weg gaat of niet. Diamox tijdens zwangerschap is mij door de huisarts en de neuroloog ten zeerste afgeraden. Ik krijg verder helaas geen antwoorden of andere opties. Heeft iemand tips of ervaring met afbouwen of zwangerschap na verhoogde intracraniële druk?

Travatan

10-10-2018 | Man | 59
Glaucoom
Ik gebruik al jaren Travatan, nu moet ik opeens travoprost (goedkoper) gaan gebruiken. Niet vrijwillig. Zijn deze oogdruppels gelijk aan elkaar, ik merkte bij de apotheek lichte twijfel, mijn ogen zijn me zeer dierbaar. Vriendelijke groet M.

Timogel

09-10-2018 | Man | 67
timolol
Glaucoom
binnen 3 dagen een allergische reactie op timogel 1 mg/g dus direct gestopt in overleg met oogarts. binnen 3 dagen allergische reactie op dit medicijn wat ik ook van verschillende ander oogdruppels had. branderige ontstoken oogleden en huid rondom het oog. het enige medicijn is lumigan zonder conserveringsmiddelen.

17-09-2018 | Vrouw | 70
latanoprost
Droge ogen en laatste tijd vaak hoofdpijn. Vlekken in het oog die steeds groter lijken te worden.

14-09-2018 | Man | 60
Glaucoom
veel te waterig, geeft geen goede druppel, daardoor wordt het toedienen lastig. Demotiveert het gebruik.

Xalacom

14-09-2018 | Man | 60
latanoprost/timolol
Glaucoom
het toedienen van oogdruppels kan lastig zijn afhankelijk van viscositeit van de druppel. Ik heb andere middelen gebruikt, die veel te waterig waren. Er kwam niets uit het flesje of meteen een zwembad. Alleen xalatan zelf was nog beter (naar mijn subjectieve ervaring). Ik heb de indruk dat in de loop der tijd ook xalacom ietwat wateriger is geworden, maar de effectiviteit[lees meer...] is voor mij geweldig. Houdt mijn oogdruk op een goed, laag peil.

Diamox

22-08-2018 | Vrouw | 52
acetazolamide
Mijn man en ik gingen op reis naar het hooggebergte (10 dagen boven 3000m, enkele dagen op 3800m, en hogere passages tot 4900m). Dit middel werd aangeraden en nut ervan bevestigd op de website van het tropisch instituut (Antwerpen). We zijn 2 dagen op voorhand gestart en hebben dit middel genomen tem de dag van onze terugkeer. We hebben geen last gehad van hoogteziekte.

06-08-2018 | Man | 52

25-07-2018 | Man | 61
Glaucoom
Niet helemaal zeker of mijn klachten van dit medicijn komen, maar sinds het gebruik er van, zijn mijn klachten toegenomen.

09-05-2018 | Man | 71
latanoprost
zenuwbaantjes van ogen zijn zeer klein. Voorzichtigheids maatregel

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5058)
Anticonceptie - overig (3717)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2703)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2321)
Pijn - morfine-achtigen (2185)
ADHD - psychostimulantia (2041)
Pijn (1969)
Verslavingsziekten (1916)
Bloeddruk - betablokkers (1664)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1378)
Angststoornissen (1197)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1144)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1118)
Depressie - antidepressiva TCA (1037)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)