Ervaringen met Sifrol

Akineton (19 meningen)

04-06-2023 | Man | 40
pramipexol (0,18mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
werkt prima de benen zijn weer onder controle rustgevend , betere slaap en terug controle over leven en benen in combinatie soms met ijzer intake bv ferricure lange termijn medicijn medicijnen zonder voorschrift kunnen hier niet aan tippen

24-07-2017 | Vrouw | 40
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik slaap veel rustiger, waardoor mijn man ook veel beter slaapt. Als ik mijn medicatie eens vergeet te nemen, zegt hij de volgende ochtend dat ik het weer 'uitgehangen' heb 's nachts. Ik ben veel minder moe en ik kan me veel beter concentreren.

04-12-2015 | Man | 40
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik heb dit middel lang gebruikt eerst de gewone tabletten en naderhand met verlengde afgifte, het nadeel was/is dat door het langdurige gebruik het niet meer werkte. voor mensen met rls het proberen zeker waard..

30-03-2015 | Vrouw | 40
pramipexol (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb al geruime tijd RLS en deze medicijnen helpen voorlopig. Ben begonnen met 1 pil met avond en zit nu op drie en ik mag er maximaal vier. Ik krijg alleen visus problemen met mijn ogen en dat zou een bijwerking kunnen zijn. Verder geen bijwerkingen gehad tot nu toe. Maar stoppen is geen optie, omdat ik dan niet meer slaap.

25-03-2011 | Vrouw | 44
Rusteloze benen
Na jaren Rivotril in de beginperiode van Sifrol een poging gedaan tot het overstappen naar Sifrol. Veel last van nachtmerries, halucinaties en slapeloosheid. Sliep de eerste maanden 3 uur maximaal per nacht zonder overdag moe te zijn. Toen dachten de neuroloog en ik dat het lag aan de afbouw van de Rivotril. Daarna een combi gaan gebruiken van 1 a 2 tabletten Rivotril met [lees meer...]2 tabletten (ik mag er max.4) Sifrol. Dat ging redelijk goed, alhoewel ik met 6 uur slaap per nacht meer dan genoeg heb. Afgelopen week Sifrol verhoogd met 1 tablet (naar 3) en weer nachten stuiterend wakker, inclusief hallucinaties, opgefokt zijn, onrustig, overgeven, etc. Sinds deze week dus pas de ware schuldige gevonden. Niet de afkickverschijnselen van Rivotril, maar de bijwerkingen van Sifrol. Nu meerdere dingen op Internet gevonden over Sifrol. Er is mij in 2007 verteld dat het een medicijn was met nagenoeg geen bijwerkingen, maar dit zijn er meer dan genoeg voor mij! En zeker na wat ik erover heb gelezen. Volgende week een afspraak plannen met de neuroloog...voor mij geen Sifrol meer. Nog in toevoeging .....de laatste tijd heel veel last met pijnlijke spieren, zeker in de benen. En nu ik meer over Sifrol lees, vind ik hier meer klachten over. Ik heb dit aldoor meer in verband gebracht met 'ik word ouder', maar er gaat me nu een lichtje branden.

23-01-2011 | Vrouw | 44
pramipexol
wisselende ervaring. Soms werkt het 's avonds niet goed genoeg.

21-10-2012 | Vrouw | 46
pramipexol
In 1e instantie hielp het middel redelijk goed. I.v.m. hoge gevoeligheid voor bijwerkingen ben ik met een hele lage dosering begonnen. Had regelmatig last van vage hoofdpijn en minder goed zien. Op een gegeven moment sliep ik dus maar een uur of 3 per nacht en kreeg veel last van de bijwerkingen. Helaas mee moeten stoppen. (Red; tekst ingekort ivm het niet mogelijk zijn o[lees meer...]m via deze website medicijnen te verkopen/ weg te geven. Mvg, MijnMedicijn ) Heb nog een hele voorraad medicijnen liggen.

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol (0,125mg)
geldverspilling en zelfdestructief impulsief gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

23-12-2011 | Man | 48
pramipexol
Na gewone Sifrol overgestapt op Sifrol met verlengde afgifte, ivm augmentatie. Het mocht helaas niet (meer) baten, de augmentatie zette door.

07-07-2015 | Vrouw | 50
pramipexol (1,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben precies gedrogeerd, heb twijfels daar het verslavend werkt en eens lichaam aanvaard niet meer af te bouwen, neem langere tijd rivotril ( werkt ook drogerend).

12-03-2012 | Man | 50
Ziekte van Parkinson
Ben pas begonnen met Sifrol in het kader van De Ziekte van Parkinson. Heb last van een Tremor aan de rechterhand, spierstijfheid en heb moeite met praten (lallen) onverstaanbaar zijn. De ziekte is vastgesteld door onderzoeken van MRI-Scan en DAT-Scan. Opbouwend schema voorverschreven met Sifrol 0.26 Mg. Per 2 weken wordt de dosis steeds verhoogd om tot binnen 8 weken op 1[lees meer...].5 Mg te komen. Wat een drama en je hele lichaam moet eraan wennen. Onverwachte slaapaanvallen, misselijkheid, verstopping en duizeligheid zijn aan de orde van de dag. Deze bijwerkingen zijn het ergst als de dosis wordt verdubbeld. Ik zit nu in de vierde week en nog steeds last van slaapaanvallen. Geeft het gevoel alsof ik 3 valiumpillen hebt geslikt. Volgens de Neuroloog en Parkinson Verpleegkundige moet ik hier even doorheen en zullen de verschijnselen als ik op de einddosis zit vanzelf verdwijnen.

19-10-2012 | Vrouw | 51
Ziekte van Parkinson
Na jaren gesukkel met slapen, benen niet stil kunnen houden,krampen, slechts 3 uren slaap heb ik eindelijk het middel gevonden.Vroeger kreeg ik rivotril druppels van dokter dit hielp in het begin maar na lange tijd niet meer.Dan overgestapt naar prolopa hielp ook niet. Toen heb ik een pagina aangemaakt op facebook ik kreeg direct contact met mensen die ook RLS hebben en me[lees meer...] aanraden om eens Sifrol te vragen aan huisarts. Ik heb dit meteen gedaan ik kreeg Sifrol toegewezen van 0,18 mg en moet 1 nemen een uur voor slapen gaan. Bij wonder dit hielp bij mij van de 1 ste nacht tot nu toe geen enkel probleem meer bij slapen. De onrust en de kriebeling in de benen is weg en heb eindelijk mijn nachtrust terug na jaren. Bijverschijnselen heb ik niet, dus voor mij is dit de redding geweest.

12-09-2012 | Vrouw | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
sinds start van pamiprexol last van bloeduitstortingen en zichtbare vaatjes op de benen.

19-06-2012 | Vrouw | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Slik al jaren sinemet in hele lage dosis, in overleg met neuroloog Sifrol vertraagde afgifte voorgeschreven gekregen. Na 1 keer innemen zie ik er vanaf. Het middel is erger dan de kwaal, misselijk, overgeven, naar gevoel in mijn lijf, een uur de hik, hoofdpijn en heel erg gapen kon de halve nacht niet slapen van alle bijwerkingen! Een voordeel geen last gehad van rustel[lees meer...]oze benen. Nu, 24 uur na inname beginnen de klachten een beetje weg te ebben en dan zou ik nu de volgende alweer moeten innemen. Kortom terug naar de sinemet gecombineerd met rivotril, dat werkt voor mij een stuk beter.

19-02-2018 | Man | 54
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik slik deze tabletten al 17 jaar Heb verzwaard RLS gecombineerd met PLMD ( Peridic Lomb Movement Disorder). Ben begonnen met 1 tablet voor het slapen maar na verloop van tijd was 1 tablet niet genoeg. Zit dus nu op 3 tabletten s'morgens en 3 tabletten s'avonds. Van specialist mag ik er maximaal 7 hebben. Wat bijwerkingen betreft. Ben vaak hele dag moe en slaperig. Wekt oo[lees meer...]k slapeloosheid op. Hetgeen weer niet goed is voor de nacht. Het is niet verslavend. Maar omdat als tablet is uitgewerkt ik weer zeer heftige last krijg van m'n benen moet ik toch weer tabletten nemen. Weet alleen niet of dit medicijn de RLS verergert na verloop van tijd. Soms wat depressief maar komt waarschijnlijk door vermoeidheid en te weinig slaap. Maar beter dit dan helemaal niet in slaap komen. Want zonder slaap ik helemaal niet door de heftige RLS en PLMD.

20-05-2015 | Vrouw | 55
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Mijn gebruik van Sifrol is toegenomen sinds 2009, ik begon met één tablet. dat werden er al spoedig twee en sinds 2014 zijn het er drie. Mijn rusteloze benen namen af maar het tijdstip waarop het begint kwam steeds vroeger. Ik heb heel veel last van de bijwerkingen, ik lijd nu aan zowel slaperigheid als slapeloosheid, waarvoor ik slaappillen gebruik. Desondanks slaap ik ve[lees meer...]el te weinig en dat is uitputtend. Mijn goede geheugen is heel slecht geworden van dit medicijngebruik. Een uur na het innemen van de eerste dosis Sifrol (18:00 uur) val ik al weg. Een sociaal leven 's avonds heb ik gedag moeten zeggen. Om 02:00 uur 's nachts ben ik vaak al uitgeslapen. Wisseling naar generieke middelen verergden al mijn bijwerkingen. Overschakelen naar Sifrol MVA gaf allergische klachten als galbulten. Momenteel probeer ik 'cold turkey' af te kicken van de Sifrol, de voordelen wegen niet tegen de nadelen op voor mij.