Ervaringen met Sifrol

Sinemet (23 meningen)
Akineton (19 meningen)

01-11-2010 | Vrouw
RLS
Volgens voorschrift ingenomen, dus 2 uur voor het slapen. Echter de volgende dag rond 13:30 was ik weer in control over mijn eigen lijf. Was zeer slaperig en had een zeer wazig visueel zicht. Verder geen klachten waargenomen omtrent RLS maar helaas functioneerde ik niet naar behoren en vraag mij af of het misschien meer aangemeten zou moeten worden naar lichaamsgewicht, l[lees meer...]engte en dag/nacht/waak en slaapritme. Heeft iemand misschien een soortgelijke ervaring of mogelijk zelfs een oplossing? mvg, Daan

21-09-2010 | Man
Parkinson
Pas begonnen nog geen verschil met requib. kom later met een uitgbreid verhaaal

17-07-2010 | Vrouw
Ernstige ideopatische restless legs
Heel veel last van bijwerkingen gehad met name van duizeligheid en misselijkheid. Zelfs een keer gecollabeerd.Opbouwschema moeten verlagen zodat ik meer tijd had aan het medicijn te wennen. Nu na 1 1/2 maand gebruik nog steeds veel last van draaiduizeligheid. Blijf voorlopig onder controle bij de neuroloog en het opbouwen is gestaakt. Gebruik nu 2 tabletten 0,088 mg wil n[lees meer...]iet stoppen met de tabletten omdat ik er toch baat bij lijk te hebben

13-06-2010 | Vrouw
Parkinson
In het begin veel bijwerkingen maar heb nu nergens last meer van, alleen ben ik wel gegroeid sinds ik sifrol gebruik. In het begin nam ik 3 x per dag volgens opbouwsysteem. Nu gebruik ik sifrol mva, dus één keer per dag, dit bevalt heel goed.

08-06-2010 | Vrouw
RLS
vanaf mijn 15e jaar heb ik last van RLS. Toen had dat nog geen naam. Heb allerlei medicijnen geslikt tegn Parkinson maar hielp niets. Toen kwam Sifrol, het was een verademing. Ik mag van de dokter tot 6 tabletten per dag slikken en dan moet ik 3 maanden stoppen wat werkelijk een ramp is. De bijwerking die ik ondervind zijn een soort samenkrampen van mijn beenspieren. En ..[lees meer...].. ik heb het gevoel dat wat eerst in mijn benen zat niet in mijn armen komt. De dokter zegt dat dat niet kan, heeft iemand deze ervaring ook?

13-03-2010 | Man
pramipexol
Restless Legs Syndroom (RLS)
De werking is goed. Helaas geeft het gewichtstoename wat weer niet goed is vanwege diabetes 2. Ik ben dus in overleg over een ander geneesmiddel.

03-12-2009 | Man

21-11-2008 | Vrouw
Ziekte van Parkinson
6 stuks van 0.088 mg. dit is mijn eerste medicijn sinds de diagnose, heb geen last van bijwerkingen gehad. Ga nu over op 3x 1 mg. per dag

05-11-2008 | Vrouw
Parkinson
Na ongeveer met goed resultaat Sifrol te hebben gebruikt werd ik achterdochtig naar mijn man toe, kreeg waanbeelden (er is niets erger dan dat je het verschil tussen echt en onecht niet meer kunt onderscheiden) Verder werd ik naar de computer toegetrokken en was controlerend bezig. Ik vind het schandalig dat deze bijwerkingen niet in de bijsluiter staan en roep dan ook ied[lees meer...]ereen die met deze bijwerkingen te maken krijgt dit te melden. (Red: melden kan via uw arts of apotheker)

04-11-2008 | Man
Ziekte van parkinson
Dit middel wordt voorgeschreven bij de ziekte van Parkinson en zorgt voor dopamine toevoer waardoor bewegingen en andere functies weer mogelijk worden. Echter dopammine zorgt ook voor stimulering van het beloningssysteem waardoor impulscontrolostoornissen kunnen ontstaan. Zelf schreef ik hiervoor-als voormalig verslavingstherapeut en-helaas- ervaringsdeskundige met deze bi[lees meer...]jwerkingen een artikel voor PaPaVer. Ook werkte ik mee aan de Nationale TV UItzending van Eén Vandaag over de verslavingsrisico's van deze dopamineagonisten. Kijk ook eens op PUB MED en hou dan uw stoel vast. Nog steeds zijn een aantal medicijnbijsluiters NIET aangepast aan deze desastreuze bijwerkingen! Dit is een grote schande.

30-07-2008 | Vrouw
Rusteloze benen
als ik de medicijnen vergeet in te nemen, heb ik veel last van mijn benen.

24-06-2008 | Man
Zvp
Deze reactie is onder beoordeling van de redactie. "Wellicht heeft u al op de BBC en op het Nederlandse TV Programma Eén Vandaag gezien dat sommige parkinson medicatie desastreuze bijwerkingen op de impulscontrole hebben.Gok-, koop, eet-en seksverslaving komen bij tot 14% van de gebruikers voor.Omgerekend naar de 50.000 parkinson p[lees meer...]atienten in Nederland zou het hier om honderden slachtoffers gaan.Op www.parkinsonplaza. kunt u de TV uitzending en een wetenschappelijk onderzoek uit het Tijdschrift voor Neurologie bekijken en hopelijk kunt u iets doen aan deze, door patienten én therapeuten, te lang verzwegen desastreuze bijwerkingen."

05-04-2012 | Vrouw | 26
pramipexol
sins begin vorige week erg veel last van giga onrustige benen, eerst alleen met slapen gaan, maar na een dag gewoon de hele dag door, echt om gek van te worden, niet stil kunnen zitten, en helemaal gek van te worden. langs huisarts, ik kon ook niet bij hem in de spreekkamer blijven zitten, dus rondjes gelopen, hij had het nog nooit zo erg gezien, hij neuroloog gebelt, en [lees meer...]die zei geef maar sifrol beginnen met 2 x daags 1 helpt dat niet dan opbouwen. is het volgende week nog niet beter dan moet ik op zeer zeer korte termijn langs neuroloog. ik heb geen trauma gehad die dit kan verklaren. maar wat een bijwerkingen zeg, uit het niets dood en dood moe worden en amper wakker kunnen blijven, misselijk en overgeven, hoofdpijn. etc ik merk dat 2 per keer eigenlijk niet voldoende is, maar mag er max 5 per dag, en ben bang als ik er 3 neem ik helemaal niet meer van wc kom, en wakker kan blijven, maar wordt gek van mijn benen!!!!!!

04-01-2015 | Man | 28
Ziekte van Parkinson
Ik heb nu een jaar sifrol laatst zijn mijn medicatie verhoogd en heb last van een verslaving gokken 😈en zou graag een schade claim indienen iemand ervaring

01-03-2012 | Vrouw | 29
ADHD
Hallo, Ik heb al jaren last van slaap problemen. Ik weet dat sinds 5 maanden dat ik ADHD heb. Ik slik nu al een tijdje concerta 56 mg Nog steeds blij ik erg onrustig als ik wil gaan slp. de Dr. denkt dat ik dus ook RLS heb?! Ik zelf twijfel daar nog erg over... Ik heb zelde pijn aan me benen, wel dat ze vermoeit zijn, en ik weet vaak gewoon niet hoe ik moet liggen..[lees meer...]. blijf maar bewegen! ik beweeg niet op de min, maar wel om de 5 min! Soms heb ik ook ineens jeuk aan me scheenbeen. ik heb dus nu pramipexol gekregen van de Dr. maar ik vindt het best een zwaar medicijn! Ik ben pas 29 en Concerta & pramipexol lijkt me niet erg goed voor mijn gezondheid. zijn er evt nog anderen opties om te kunnen slp?

17-09-2013 | Vrouw | 39
pramipexol
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Het medicijn hielp mij van mijn RLS af (van kinds af aan last er van), maar ik sliep evengoed slecht, omdat ik hyper actief werd in mijn hoofd; ik werd dol van mezelf, van alles wat ik 'moest' doen, maar had er de energie niet voor. Mijn bijverschijnselen leken op ADHD. Omdat ik toch niet sliep ben ik er mee gestopt; de ontwenningsverschijnselen vond ik vreselijk. Ik heb e[lees meer...]en wéék lang 24 uur per etmaal rond gelopen; de nachten staand en wiebelend films gekeken. Af-schuw-e-lijk! Ik was absoluut wanhopig. De tweede week nam de rusteloosheid wat af en sliep ik een beetje. Ik ben nu meer dan anderhalf jaar verder en gebruik geen medicijnen meer. Ik laat nu al een aantal maanden de suiker staan en heb daar zeker baat bij. De RLS is niet weg, maar te dragen.