Ervaringen met Sifrol

Sinemet (23 meningen)
Akineton (19 meningen)

17-09-2013 | Vrouw | 39
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Het medicijn hielp mij van mijn RLS af (van kinds af aan last er van), maar ik sliep evengoed slecht, omdat ik hyper actief werd in mijn hoofd; ik werd dol van mezelf, van alles wat ik 'moest' doen, maar had er de energie niet voor. Mijn bijverschijnselen leken op ADHD. Omdat ik toch niet sliep ben ik er mee gestopt; de ontwenningsverschijnselen vond ik vreselijk. Ik heb e[lees meer...]en wéék lang 24 uur per etmaal rond gelopen; de nachten staand en wiebelend films gekeken. Af-schuw-e-lijk! Ik was absoluut wanhopig. De tweede week nam de rusteloosheid wat af en sliep ik een beetje. Ik ben nu meer dan anderhalf jaar verder en gebruik geen medicijnen meer. Ik laat nu al een aantal maanden de suiker staan en heb daar zeker baat bij. De RLS is niet weg, maar te dragen.

21-10-2012 | Vrouw | 46
pramipexol
In 1e instantie hielp het middel redelijk goed. I.v.m. hoge gevoeligheid voor bijwerkingen ben ik met een hele lage dosering begonnen. Had regelmatig last van vage hoofdpijn en minder goed zien. Op een gegeven moment sliep ik dus maar een uur of 3 per nacht en kreeg veel last van de bijwerkingen. Helaas mee moeten stoppen. (Red; tekst ingekort ivm het niet mogelijk zijn o[lees meer...]m via deze website medicijnen te verkopen/ weg te geven. Mvg, MijnMedicijn ) Heb nog een hele voorraad medicijnen liggen.

25-03-2011 | Vrouw | 44
Rusteloze benen
Na jaren Rivotril in de beginperiode van Sifrol een poging gedaan tot het overstappen naar Sifrol. Veel last van nachtmerries, halucinaties en slapeloosheid. Sliep de eerste maanden 3 uur maximaal per nacht zonder overdag moe te zijn. Toen dachten de neuroloog en ik dat het lag aan de afbouw van de Rivotril. Daarna een combi gaan gebruiken van 1 a 2 tabletten Rivotril met [lees meer...]2 tabletten (ik mag er max.4) Sifrol. Dat ging redelijk goed, alhoewel ik met 6 uur slaap per nacht meer dan genoeg heb. Afgelopen week Sifrol verhoogd met 1 tablet (naar 3) en weer nachten stuiterend wakker, inclusief hallucinaties, opgefokt zijn, onrustig, overgeven, etc. Sinds deze week dus pas de ware schuldige gevonden. Niet de afkickverschijnselen van Rivotril, maar de bijwerkingen van Sifrol. Nu meerdere dingen op Internet gevonden over Sifrol. Er is mij in 2007 verteld dat het een medicijn was met nagenoeg geen bijwerkingen, maar dit zijn er meer dan genoeg voor mij! En zeker na wat ik erover heb gelezen. Volgende week een afspraak plannen met de neuroloog...voor mij geen Sifrol meer. Nog in toevoeging .....de laatste tijd heel veel last met pijnlijke spieren, zeker in de benen. En nu ik meer over Sifrol lees, vind ik hier meer klachten over. Ik heb dit aldoor meer in verband gebracht met 'ik word ouder', maar er gaat me nu een lichtje branden.

01-11-2010 | Vrouw
RLS
Volgens voorschrift ingenomen, dus 2 uur voor het slapen. Echter de volgende dag rond 13:30 was ik weer in control over mijn eigen lijf. Was zeer slaperig en had een zeer wazig visueel zicht. Verder geen klachten waargenomen omtrent RLS maar helaas functioneerde ik niet naar behoren en vraag mij af of het misschien meer aangemeten zou moeten worden naar lichaamsgewicht, l[lees meer...]engte en dag/nacht/waak en slaapritme. Heeft iemand misschien een soortgelijke ervaring of mogelijk zelfs een oplossing? mvg, Daan

28-08-2021 | Man | 63
pramipexol (0,25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik lig daar dikwijls nachten van wakker. Dat hou je niet vol. Dan slaap je soms voor de tv,wat niet zo fijn is en voor mijn vrouw ook niet.

25-07-2021 | Vrouw | 76
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goedemorgen. Ikheb 10 jr lang Sifrol gebruikt. Nu afgebouwd en op 9 juli 2021 gestopt. Op advies van mijn Neuroloog. Dat wilde hij al in 2017, maar toen kon het niet, omdat ik de zorg voor mijn Man had en wist wat de gevolgen zouden zijn. Mijn Man is in 2018 overleden. En ben in mei 2021 terug gegaan naar mijn Neuroloog. Die vertelde me nu, het zijn geen restless legs m[lees meer...]aar Choria.? Het leven na 8 juni is tot nog toe, vreselijk.!! Urenlang de schokkende benen, begint laat middag (meestal) niet kunnen blijven zitten of liggen. Daardoor ook heel weinig slaap. De neuroloog zegt: Ik kan niets meer voor U betekenen. Boem Ik ben nu op 13 juli j.l. naar(ten einde raad)een homeopatisch therapeut gegaan. Daar een heel gesprek gehad. En het blijkt vooral dat ik psychisch heel erg in de knoop zit. Vanwege onverwerkte emotie's. Dat klopt.!! Daarom werken mijn zenuwen(stress) zo heftig op de benen. Heb de afgelopen 3 jaar héél veel op mijn bordje gehad. En nu eigelijk mijn vraag. sinds ruim 2 weken zonder Sifrol, heb ik ook nog steeds last van mijn constante lichaamsbewegingen. Ik kan nergens vinden hoelang het duurt eer de stof Sifrol (Pramipexol ) uit mijn systeem verdwenen is (na 10 gebruik !) Weet iemand daar iet van ? Met vriendelijk groet Elly

09-07-2018 | Man | 70
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Sifrol werkte na ongeveer 2 jaar niet meer na een zogenaamde drugholiday (tijdelijk stoppen met de medicijnen om bijwerkingen tegen te gaan)

19-02-2018 | Man | 54
pramipexol (0,125mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik slik deze tabletten al 17 jaar Heb verzwaard RLS gecombineerd met PLMD ( Peridic Lomb Movement Disorder). Ben begonnen met 1 tablet voor het slapen maar na verloop van tijd was 1 tablet niet genoeg. Zit dus nu op 3 tabletten s'morgens en 3 tabletten s'avonds. Van specialist mag ik er maximaal 7 hebben. Wat bijwerkingen betreft. Ben vaak hele dag moe en slaperig. Wekt oo[lees meer...]k slapeloosheid op. Hetgeen weer niet goed is voor de nacht. Het is niet verslavend. Maar omdat als tablet is uitgewerkt ik weer zeer heftige last krijg van m'n benen moet ik toch weer tabletten nemen. Weet alleen niet of dit medicijn de RLS verergert na verloop van tijd. Soms wat depressief maar komt waarschijnlijk door vermoeidheid en te weinig slaap. Maar beter dit dan helemaal niet in slaap komen. Want zonder slaap ik helemaal niet door de heftige RLS en PLMD.

20-05-2015 | Vrouw | 55
pramipexol (0,125mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Mijn gebruik van Sifrol is toegenomen sinds 2009, ik begon met één tablet. dat werden er al spoedig twee en sinds 2014 zijn het er drie. Mijn rusteloze benen namen af maar het tijdstip waarop het begint kwam steeds vroeger. Ik heb heel veel last van de bijwerkingen, ik lijd nu aan zowel slaperigheid als slapeloosheid, waarvoor ik slaappillen gebruik. Desondanks slaap ik ve[lees meer...]el te weinig en dat is uitputtend. Mijn goede geheugen is heel slecht geworden van dit medicijngebruik. Een uur na het innemen van de eerste dosis Sifrol (18:00 uur) val ik al weg. Een sociaal leven 's avonds heb ik gedag moeten zeggen. Om 02:00 uur 's nachts ben ik vaak al uitgeslapen. Wisseling naar generieke middelen verergden al mijn bijwerkingen. Overschakelen naar Sifrol MVA gaf allergische klachten als galbulten. Momenteel probeer ik 'cold turkey' af te kicken van de Sifrol, de voordelen wegen niet tegen de nadelen op voor mij.

05-04-2015 | Man | 72
pramipexol (2,25mg)
duizelig bij gebruik

04-01-2015 | Man | 28
Ziekte van Parkinson
Ik heb nu een jaar sifrol laatst zijn mijn medicatie verhoogd en heb last van een verslaving gokken 😈en zou graag een schade claim indienen iemand ervaring

03-07-2013 | Man | 55
pramipexol
ik heb niet alleen RLS in de benen maar ook in de armen. gebruik sinds 2010 3 tabletten Sifrol per dag en mag tot 7 gaan per dag, neem de tabletten om 6 uur in eens omdat ik met armen en benen begin te slaan zo gauw ik op de bank ga zitten. probeer er nu mee te stoppen omdat ik altijd moe ben en mijn naasten zeggen dat de pretlichtjes uit mijn ogen zijn verdwenen en het [lees meer...]sexleven gaat naar de knoppen hoe langer dat ik die pillen neem hoe slechter dat het gaat

12-09-2012 | Vrouw | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
sinds start van pamiprexol last van bloeduitstortingen en zichtbare vaatjes op de benen.

19-06-2012 | Vrouw | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Slik al jaren sinemet in hele lage dosis, in overleg met neuroloog Sifrol vertraagde afgifte voorgeschreven gekregen. Na 1 keer innemen zie ik er vanaf. Het middel is erger dan de kwaal, misselijk, overgeven, naar gevoel in mijn lijf, een uur de hik, hoofdpijn en heel erg gapen kon de halve nacht niet slapen van alle bijwerkingen! Een voordeel geen last gehad van rustel[lees meer...]oze benen. Nu, 24 uur na inname beginnen de klachten een beetje weg te ebben en dan zou ik nu de volgende alweer moeten innemen. Kortom terug naar de sinemet gecombineerd met rivotril, dat werkt voor mij een stuk beter.

05-04-2012 | Vrouw | 26
pramipexol
sins begin vorige week erg veel last van giga onrustige benen, eerst alleen met slapen gaan, maar na een dag gewoon de hele dag door, echt om gek van te worden, niet stil kunnen zitten, en helemaal gek van te worden. langs huisarts, ik kon ook niet bij hem in de spreekkamer blijven zitten, dus rondjes gelopen, hij had het nog nooit zo erg gezien, hij neuroloog gebelt, en [lees meer...]die zei geef maar sifrol beginnen met 2 x daags 1 helpt dat niet dan opbouwen. is het volgende week nog niet beter dan moet ik op zeer zeer korte termijn langs neuroloog. ik heb geen trauma gehad die dit kan verklaren. maar wat een bijwerkingen zeg, uit het niets dood en dood moe worden en amper wakker kunnen blijven, misselijk en overgeven, hoofdpijn. etc ik merk dat 2 per keer eigenlijk niet voldoende is, maar mag er max 5 per dag, en ben bang als ik er 3 neem ik helemaal niet meer van wc kom, en wakker kan blijven, maar wordt gek van mijn benen!!!!!!

07-03-2012 | Vrouw | 55
Al jaren pijn en onrustige benen, met tussenpozen eigenlijk al vanaf mn 15e