Ervaringen met Sifrol

Akineton (19 meningen)

17-08-2021 | Vrouw | 67

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol (0,125mg)
geldverspilling en zelfdestructief impulsief gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

29-05-2017 | Vrouw | 62
pramipexol (0,25mg)
Zeer moe de volgende dag. Drukkend op de maag.

07-07-2015 | Vrouw | 50
pramipexol (1,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben precies gedrogeerd, heb twijfels daar het verslavend werkt en eens lichaam aanvaard niet meer af te bouwen, neem langere tijd rivotril ( werkt ook drogerend).

19-01-2013 | Vrouw | 60
Ziekte van Parkinson
Ik heb jarenlang een hooge dosis Sifrol geslikt wat me heel slecht is bevallen, ik werdt er gokverslaafd van, duizende € heb ik verloren dus ik ga een schade cleam indiennen ik ben nu in behandeling bij een professor in Leiden die schrok ervan en moest er onmiddelijk mee(afbouwen) en stoppen, en vroeg of ik gokverslaafd was wat ik toegaf ik ben nu een paar maanden van die [lees meer...]Sifrol af en gelukkig ook van het gokken. Dus een gewaarschuwd mens telt voor twee. er zit volgens die prof. de zelfde stof in dan permax die wel uit de handel is genomen waarom sifrol nog niet ?

12-03-2012 | Vrouw | 64
pramipexol
Ik heb dit medicijn nu ruim een jaar geslikt en heb nog steeds veel last van bijwerkingen ondanks lage dosering. Overdag doodmoe en een chronische hoofdpijn, ook af en toe een vreemde koopdwang. Volgens mijn atrs kun je dit middel rustig jaren slikken...het zou helemaal geen kwaad kunnen.... van enige controle is bovendien geen sprake! Overgestapt op Ropinorol, maar dat i[lees meer...]s zo mogelijk nog erger.... Dan maar 's nachts het bed uit!

01-03-2012 | Vrouw | 29
ADHD
Hallo, Ik heb al jaren last van slaap problemen. Ik weet dat sinds 5 maanden dat ik ADHD heb. Ik slik nu al een tijdje concerta 56 mg Nog steeds blij ik erg onrustig als ik wil gaan slp. de Dr. denkt dat ik dus ook RLS heb?! Ik zelf twijfel daar nog erg over... Ik heb zelde pijn aan me benen, wel dat ze vermoeit zijn, en ik weet vaak gewoon niet hoe ik moet liggen..[lees meer...]. blijf maar bewegen! ik beweeg niet op de min, maar wel om de 5 min! Soms heb ik ook ineens jeuk aan me scheenbeen. ik heb dus nu pramipexol gekregen van de Dr. maar ik vindt het best een zwaar medicijn! Ik ben pas 29 en Concerta & pramipexol lijkt me niet erg goed voor mijn gezondheid. zijn er evt nog anderen opties om te kunnen slp?

27-02-2011 | Vrouw | 65
Spierkrampen
Officieel restless legs. Werkt Niet. Hoofdpijn droge mond

06-02-2011 | Man | 58
Rls
Ik had zoveel beenkrampen dat ik haast niet meer gewoon kan lopen en met moeite op mijn fiets kom. Eerst alleen bij het opstaan en direct na het innemen van de medicijnen, en nu de hele tijd. Deze bijwerking staat niet op de bijsluiter maar heb ik wel op dit platform gevonden. Ik denk dat ik die maar even uitprint en meeneem naar mijn arts.

05-11-2008 | Vrouw
Parkinson
Na ongeveer met goed resultaat Sifrol te hebben gebruikt werd ik achterdochtig naar mijn man toe, kreeg waanbeelden (er is niets erger dan dat je het verschil tussen echt en onecht niet meer kunt onderscheiden) Verder werd ik naar de computer toegetrokken en was controlerend bezig. Ik vind het schandalig dat deze bijwerkingen niet in de bijsluiter staan en roep dan ook ied[lees meer...]ereen die met deze bijwerkingen te maken krijgt dit te melden. (Red: melden kan via uw arts of apotheker)

04-11-2008 | Man
Ziekte van parkinson
Dit middel wordt voorgeschreven bij de ziekte van Parkinson en zorgt voor dopamine toevoer waardoor bewegingen en andere functies weer mogelijk worden. Echter dopammine zorgt ook voor stimulering van het beloningssysteem waardoor impulscontrolostoornissen kunnen ontstaan. Zelf schreef ik hiervoor-als voormalig verslavingstherapeut en-helaas- ervaringsdeskundige met deze bi[lees meer...]jwerkingen een artikel voor PaPaVer. Ook werkte ik mee aan de Nationale TV UItzending van Eén Vandaag over de verslavingsrisico's van deze dopamineagonisten. Kijk ook eens op PUB MED en hou dan uw stoel vast. Nog steeds zijn een aantal medicijnbijsluiters NIET aangepast aan deze desastreuze bijwerkingen! Dit is een grote schande.

24-06-2008 | Man
Zvp
Deze reactie is onder beoordeling van de redactie. "Wellicht heeft u al op de BBC en op het Nederlandse TV Programma Eén Vandaag gezien dat sommige parkinson medicatie desastreuze bijwerkingen op de impulscontrole hebben.Gok-, koop, eet-en seksverslaving komen bij tot 14% van de gebruikers voor.Omgerekend naar de 50.000 parkinson p[lees meer...]atienten in Nederland zou het hier om honderden slachtoffers gaan.Op www.parkinsonplaza. kunt u de TV uitzending en een wetenschappelijk onderzoek uit het Tijdschrift voor Neurologie bekijken en hopelijk kunt u iets doen aan deze, door patienten én therapeuten, te lang verzwegen desastreuze bijwerkingen."

11-10-2023 | Man | 59
pramipexol (1,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Bij aanvang 1 tablet 0,18 Mg met zeer goed effect. Na enkele maanden 2 tabletten nodig voor hetzelfde effect. Sinds 05/2023 heb ik 3 tabletten nodig. Effect is echter veel minder. Elke avond terug onrustige benen en veel moeite met inslapen.

07-03-2023 | Man | 74
pramipexol (0,18mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik ben radeloos,ik slaap niet,dromen die niet normaal zijn.ik hou dit niet lang vol.

09-08-2021 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Meestal helpt het wel. Maar de laatste tijd absoluut niet. Vreselijk, lig nachten wakker.

19-07-2015 | Man | 77
Ziekte van Parkinson
Ik ben een man van 77 jaar en heb sinds verleden jaar een beginnende vorm van de ziekte van Parkinson. Ik heb al een paar keer medicijnen er voor gekregen, nu heb ik het Medicijn Sifrol 1 pilletje van 1,05 en 1 van 0.26 gekregen. Ik heb er heel veel bijwerkingen o.a duizeligheid, doodmoe zijn en ken de hele dag wel slapen, is er misschien iemand die ook deze klachten hee[lees meer...]ft? dan weet ik zeker dat het van deze medicijn komt en ga ik daar weer met m'n Neuroloog over praten.