Ervaringen met Sifrol

Sinemet (23 meningen)
Akineton (19 meningen)

01-03-2012 | Vrouw | 29
ADHD
Hallo, Ik heb al jaren last van slaap problemen. Ik weet dat sinds 5 maanden dat ik ADHD heb. Ik slik nu al een tijdje concerta 56 mg Nog steeds blij ik erg onrustig als ik wil gaan slp. de Dr. denkt dat ik dus ook RLS heb?! Ik zelf twijfel daar nog erg over... Ik heb zelde pijn aan me benen, wel dat ze vermoeit zijn, en ik weet vaak gewoon niet hoe ik moet liggen..[lees meer...]. blijf maar bewegen! ik beweeg niet op de min, maar wel om de 5 min! Soms heb ik ook ineens jeuk aan me scheenbeen. ik heb dus nu pramipexol gekregen van de Dr. maar ik vindt het best een zwaar medicijn! Ik ben pas 29 en Concerta & pramipexol lijkt me niet erg goed voor mijn gezondheid. zijn er evt nog anderen opties om te kunnen slp?

03-01-2012 | Vrouw | 55
goed.

23-12-2011 | Man | 48
pramipexol
Na gewone Sifrol overgestapt op Sifrol met verlengde afgifte, ivm augmentatie. Het mocht helaas niet (meer) baten, de augmentatie zette door.

21-11-2011 | Vrouw | 62
pramipexol
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
's avonds. soms het idee dat het weinig doet maar eerst had ik dubbele dosering en toen ging ik 's avonds lopen spoken/ hallucineren.

25-03-2011 | Vrouw | 44
Rusteloze benen
Na jaren Rivotril in de beginperiode van Sifrol een poging gedaan tot het overstappen naar Sifrol. Veel last van nachtmerries, halucinaties en slapeloosheid. Sliep de eerste maanden 3 uur maximaal per nacht zonder overdag moe te zijn. Toen dachten de neuroloog en ik dat het lag aan de afbouw van de Rivotril. Daarna een combi gaan gebruiken van 1 a 2 tabletten Rivotril met [lees meer...]2 tabletten (ik mag er max.4) Sifrol. Dat ging redelijk goed, alhoewel ik met 6 uur slaap per nacht meer dan genoeg heb. Afgelopen week Sifrol verhoogd met 1 tablet (naar 3) en weer nachten stuiterend wakker, inclusief hallucinaties, opgefokt zijn, onrustig, overgeven, etc. Sinds deze week dus pas de ware schuldige gevonden. Niet de afkickverschijnselen van Rivotril, maar de bijwerkingen van Sifrol. Nu meerdere dingen op Internet gevonden over Sifrol. Er is mij in 2007 verteld dat het een medicijn was met nagenoeg geen bijwerkingen, maar dit zijn er meer dan genoeg voor mij! En zeker na wat ik erover heb gelezen. Volgende week een afspraak plannen met de neuroloog...voor mij geen Sifrol meer. Nog in toevoeging .....de laatste tijd heel veel last met pijnlijke spieren, zeker in de benen. En nu ik meer over Sifrol lees, vind ik hier meer klachten over. Ik heb dit aldoor meer in verband gebracht met 'ik word ouder', maar er gaat me nu een lichtje branden.

27-02-2011 | Vrouw | 65
Spierkrampen
Officieel restless legs. Werkt Niet. Hoofdpijn droge mond

06-02-2011 | Man | 58
Rls
Ik had zoveel beenkrampen dat ik haast niet meer gewoon kan lopen en met moeite op mijn fiets kom. Eerst alleen bij het opstaan en direct na het innemen van de medicijnen, en nu de hele tijd. Deze bijwerking staat niet op de bijsluiter maar heb ik wel op dit platform gevonden. Ik denk dat ik die maar even uitprint en meeneem naar mijn arts.

23-01-2011 | Vrouw | 44
pramipexol
wisselende ervaring. Soms werkt het 's avonds niet goed genoeg.

01-11-2010 | Vrouw
RLS
Volgens voorschrift ingenomen, dus 2 uur voor het slapen. Echter de volgende dag rond 13:30 was ik weer in control over mijn eigen lijf. Was zeer slaperig en had een zeer wazig visueel zicht. Verder geen klachten waargenomen omtrent RLS maar helaas functioneerde ik niet naar behoren en vraag mij af of het misschien meer aangemeten zou moeten worden naar lichaamsgewicht, l[lees meer...]engte en dag/nacht/waak en slaapritme. Heeft iemand misschien een soortgelijke ervaring of mogelijk zelfs een oplossing? mvg, Daan

21-09-2010 | Man
Parkinson
Pas begonnen nog geen verschil met requib. kom later met een uitgbreid verhaaal

17-07-2010 | Vrouw
Ernstige ideopatische restless legs
Heel veel last van bijwerkingen gehad met name van duizeligheid en misselijkheid. Zelfs een keer gecollabeerd.Opbouwschema moeten verlagen zodat ik meer tijd had aan het medicijn te wennen. Nu na 1 1/2 maand gebruik nog steeds veel last van draaiduizeligheid. Blijf voorlopig onder controle bij de neuroloog en het opbouwen is gestaakt. Gebruik nu 2 tabletten 0,088 mg wil n[lees meer...]iet stoppen met de tabletten omdat ik er toch baat bij lijk te hebben

13-06-2010 | Vrouw
Parkinson
In het begin veel bijwerkingen maar heb nu nergens last meer van, alleen ben ik wel gegroeid sinds ik sifrol gebruik. In het begin nam ik 3 x per dag volgens opbouwsysteem. Nu gebruik ik sifrol mva, dus één keer per dag, dit bevalt heel goed.

08-06-2010 | Vrouw
RLS
vanaf mijn 15e jaar heb ik last van RLS. Toen had dat nog geen naam. Heb allerlei medicijnen geslikt tegn Parkinson maar hielp niets. Toen kwam Sifrol, het was een verademing. Ik mag van de dokter tot 6 tabletten per dag slikken en dan moet ik 3 maanden stoppen wat werkelijk een ramp is. De bijwerking die ik ondervind zijn een soort samenkrampen van mijn beenspieren. En ..[lees meer...].. ik heb het gevoel dat wat eerst in mijn benen zat niet in mijn armen komt. De dokter zegt dat dat niet kan, heeft iemand deze ervaring ook?

13-03-2010 | Man
pramipexol
Restless Legs Syndroom (RLS)
De werking is goed. Helaas geeft het gewichtstoename wat weer niet goed is vanwege diabetes 2. Ik ben dus in overleg over een ander geneesmiddel.

03-12-2009 | Man

21-11-2008 | Vrouw
Ziekte van Parkinson
6 stuks van 0.088 mg. dit is mijn eerste medicijn sinds de diagnose, heb geen last van bijwerkingen gehad. Ga nu over op 3x 1 mg. per dag