Ervaringen met Sifrol

Sinemet (23 meningen)
Akineton (19 meningen)

04-11-2008 | Man
Ziekte van parkinson
Dit middel wordt voorgeschreven bij de ziekte van Parkinson en zorgt voor dopamine toevoer waardoor bewegingen en andere functies weer mogelijk worden. Echter dopammine zorgt ook voor stimulering van het beloningssysteem waardoor impulscontrolostoornissen kunnen ontstaan. Zelf schreef ik hiervoor-als voormalig verslavingstherapeut en-helaas- ervaringsdeskundige met deze bi[lees meer...]jwerkingen een artikel voor PaPaVer. Ook werkte ik mee aan de Nationale TV UItzending van Eén Vandaag over de verslavingsrisico's van deze dopamineagonisten. Kijk ook eens op PUB MED en hou dan uw stoel vast. Nog steeds zijn een aantal medicijnbijsluiters NIET aangepast aan deze desastreuze bijwerkingen! Dit is een grote schande.

24-06-2008 | Man
Zvp
Deze reactie is onder beoordeling van de redactie. "Wellicht heeft u al op de BBC en op het Nederlandse TV Programma Eén Vandaag gezien dat sommige parkinson medicatie desastreuze bijwerkingen op de impulscontrole hebben.Gok-, koop, eet-en seksverslaving komen bij tot 14% van de gebruikers voor.Omgerekend naar de 50.000 parkinson p[lees meer...]atienten in Nederland zou het hier om honderden slachtoffers gaan.Op www.parkinsonplaza. kunt u de TV uitzending en een wetenschappelijk onderzoek uit het Tijdschrift voor Neurologie bekijken en hopelijk kunt u iets doen aan deze, door patienten én therapeuten, te lang verzwegen desastreuze bijwerkingen."

11-10-2023 | Man | 59
pramipexol (1,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Bij aanvang 1 tablet 0,18 Mg met zeer goed effect. Na enkele maanden 2 tabletten nodig voor hetzelfde effect. Sinds 05/2023 heb ik 3 tabletten nodig. Effect is echter veel minder. Elke avond terug onrustige benen en veel moeite met inslapen.

04-06-2023 | Man | 40
pramipexol (0,18mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
werkt prima de benen zijn weer onder controle rustgevend , betere slaap en terug controle over leven en benen in combinatie soms met ijzer intake bv ferricure lange termijn medicijn medicijnen zonder voorschrift kunnen hier niet aan tippen

07-03-2023 | Man | 74
pramipexol (0,18mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik ben radeloos,ik slaap niet,dromen die niet normaal zijn.ik hou dit niet lang vol.

28-08-2021 | Man | 63
pramipexol (0,25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik lig daar dikwijls nachten van wakker. Dat hou je niet vol. Dan slaap je soms voor de tv,wat niet zo fijn is en voor mijn vrouw ook niet.

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol (0,125mg)
geldverspilling en zelfdestructief impulsief gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

09-07-2018 | Man | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Sifrol werkte na ongeveer 2 jaar niet meer na een zogenaamde drugholiday (tijdelijk stoppen met de medicijnen om bijwerkingen tegen te gaan)

19-02-2018 | Man | 54
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik slik deze tabletten al 17 jaar Heb verzwaard RLS gecombineerd met PLMD ( Peridic Lomb Movement Disorder). Ben begonnen met 1 tablet voor het slapen maar na verloop van tijd was 1 tablet niet genoeg. Zit dus nu op 3 tabletten s'morgens en 3 tabletten s'avonds. Van specialist mag ik er maximaal 7 hebben. Wat bijwerkingen betreft. Ben vaak hele dag moe en slaperig. Wekt oo[lees meer...]k slapeloosheid op. Hetgeen weer niet goed is voor de nacht. Het is niet verslavend. Maar omdat als tablet is uitgewerkt ik weer zeer heftige last krijg van m'n benen moet ik toch weer tabletten nemen. Weet alleen niet of dit medicijn de RLS verergert na verloop van tijd. Soms wat depressief maar komt waarschijnlijk door vermoeidheid en te weinig slaap. Maar beter dit dan helemaal niet in slaap komen. Want zonder slaap ik helemaal niet door de heftige RLS en PLMD.

15-02-2016 | Man | 65

04-12-2015 | Man | 40
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik heb dit middel lang gebruikt eerst de gewone tabletten en naderhand met verlengde afgifte, het nadeel was/is dat door het langdurige gebruik het niet meer werkte. voor mensen met rls het proberen zeker waard..

19-07-2015 | Man | 77
Ziekte van Parkinson
Ik ben een man van 77 jaar en heb sinds verleden jaar een beginnende vorm van de ziekte van Parkinson. Ik heb al een paar keer medicijnen er voor gekregen, nu heb ik het Medicijn Sifrol 1 pilletje van 1,05 en 1 van 0.26 gekregen. Ik heb er heel veel bijwerkingen o.a duizeligheid, doodmoe zijn en ken de hele dag wel slapen, is er misschien iemand die ook deze klachten hee[lees meer...]ft? dan weet ik zeker dat het van deze medicijn komt en ga ik daar weer met m'n Neuroloog over praten.

14-04-2015 | Man | 64
pramipexol (0,08mg)
Onrustige benen
Ik gebruik Sifrol al jaren en met tevredenheid. 's-Avond om 22.00 uur neem ik steeds één pil en slaap er goed op. Als ik de pil vergeet krijg ik last van mijn benen.

05-04-2015 | Man | 72
pramipexol (2,25mg)
duizelig bij gebruik

04-02-2015 | Man | 58
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
het hielp een geruime tijd maar opeens leek het uitgewerkt , toen na veelvuldig overleg en verwijzing naar een slaapkliniek overgestapt op oxicodon.

04-01-2015 | Man | 28
Ziekte van Parkinson
Ik heb nu een jaar sifrol laatst zijn mijn medicatie verhoogd en heb last van een verslaving gokken 😈en zou graag een schade claim indienen iemand ervaring