Ervaringen met BuTrans

buprenorfine

Bij  ArtroseX

Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Gewrichtspijn (1 mening)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)

06-10-2019 | Vrouw | 58
Artrose
Bij hevige jeuk inspuiten met een middel tegen astma. Spuit de pufjes uit de inhalator op de huid goed laten drogen pleister plakken, geen jeuk meer onder de pleister.

10-07-2019 | Vrouw | 45
buprenorfine (20ug)
Artrose
gestart met 5 mcg , dit had geen effect en uiteindelijk vond ik bij 30 mcg de juiste dose die mij pijnstilling gaf, maar op den duur verergerde mijn chronische hoofdpijn en migraine terwijl ik hoopte het hier ook wat aan zou doen, ik had continue een zwaar gevoel van malaise , en totaal geen energie meer . ik heb ook de diagnose ME en ik dacht gewoon dat het mijn ME was ma[lees meer...]ar het was nu zo extreem dat ik toch ging twijfelen aan de pleisters, misschien zijn die helemaal niet goed voor iemand met ME? Ik was het zo zat dat ik me zo extreem slecht voelde, dat ik besloot af te bouwen . het was wel duidelijk dat mijn lichaam deze pleisters niet verdroegen al ging het in het begin juist heel goed kennelijk was lange tijd gebruik voor mij niet goed (half jaar) ik heb nu weer erg veel pijn in mijn rug maar wil geen morfinepreparaten meer, kennelijk is het niet goed als je ME hebt . Ik heb weer tramadol gekregen maar dat houdt me wakker snachts en verlicht de pijn maar weinig, ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu moet en ik gebruik een TENS apparaat af en toe maar ook dit is geen wondermiddel. Bewegen is erg goed voor artrose maar met ernstige ME is dat onmogelijk helaas. Zijn er meer met deze ervaring of heb je tips dan hoor ik het graag.

15-12-2018 | Vrouw | 63
buprenorfine (20ug)
Artrose
Door een andere pijnspecialist waarmee ik totaal géén klik had meteen 5 ug/pu erbij gekregen. Zit nu op 20 ug/per uur bevalt prima. Dizzy is weg na 2cweken, voor moeilijk stoel gang gebruik ik nu Movicolon zakjes 2 per dag. Geen problemen meer.

19-03-2018 | Vrouw | 62
buprenorfine (15ug)
Artrose
Inoperabele nekklachten, artrose, stenose en een syrinx in het ruggenmerg nek. Door revalidatiearts verwezen naar pijnpoli en begonnen met 5ug/uur, na 3 dagen geen effect, vervolgens opgehoogd naar 10ug/uur en ongeveer 10 maanden later opgehoogd naar 15ug/uur. Dit bevalt goed. Deze eerste week starten en daarna de ophoging wat dizzy, maar de pijn is draaglijk. Momenteel g[lees meer...]a ik voor de kwaliteit van leven. Enige nadeel, wanneer wij op vakantie in zee zwemmen raakt de pleister snel los. Ik heb toestemming om meer pleisters mee te nemen van het land waar we naar toe gaan. Kan ik toch heerlijk de zee in. Nadeel van 15mg/uur is dat je 2 pleisters moet plakken. Maar als het helpt ben ik tevreden.

01-08-2017 | Vrouw | 61
Artrose
Ernstige polyartrose, vernauwing wervelkanaal, erg last van aanraking. De pijnpoli arts heeft deze pleister voorgeschreven. Ik was bang omdat ik in het verleden ooit eens Fentanyl had gekregen en bij de eerste pleister erg ziek werd, overgeven, niks kunnen binnenhouden. Deze zijn we begonnen met 5 mcg/uur en na 2 weken de 10 mcg/uur. Hiermee zijn de scherpe kanten af van [lees meer...]de pijn in mijn gewrichten. De eerste 3 weken last van duizeligheid, geen eetlust, ook geen auto gereden. Na 3 weken een stuk auto gereden met mijn echtgenoot naast me en de bijwerkingen waren ook weg. Hij zei je rijdt weer prima. Ik zeg erbij, ik rij nooit lange stukken, daarvoor heb ik teveel klachten in mijn rug en nek. Maar ca. 30 kilometer of naar het ziekenhuis, geen enkel probleem. Gebruiksgemak is wat minder als ze op mijn rug moeten worden geplakt, daar heb ik hulp bij nodig van mijn echtgenoot.

19-06-2016 | Vrouw | 67
Artrose
Ik heb dacht ik geen Artrose, maar wel sterke gewrichtsaandoeningen, zoveel pijnen dat ik niet kon lopen. Toen heb ik BuTrans pleisters 10ug/uur in 2012 gekregen, de pijnen waren minder, naderhand geen last meer van mijn pijnen. In 2014 kreeg ik mijn pijnen terug, toen is mijn dosering verhoogd naar 20ug/uur maar dit was voor mij veel te zwaar, ik kreeg de raarste bijwer[lees meer...]kingen (huilbuien/hoofdpijn/slaap/ik liep als een zombie rond door het huis. moest achter elkaar stoppen en heb toen 5ug/uur in plaats gekregen. Dit werkte heel goed, tot ik in April 2015 Non-hodgkin kreeg en kwaadaardige sporen in mijn beenmerg. ik ben Januari 2016 in het ziekenhuis opgenomen (IC Beademing). Ik mocht mijn pleisters niet meer gebruiken. mijn pijnen kwamen langzamerhand weer terug. Na 25 dagen in ziekenhuis gelegen, ben ik naar de huisarts gegaan, en ik mocht van de arts de pleisters weer gebruiken. Ik gebruikt het nu nog steeds, 15ug/uur de pijnen zijn nog steeds, soms is het minder. vaak komen de hevige pijnen terug. Ik ga voor de pijnen eind deze maand naar de Revalidatie centrum, daar kunnen zij bekijken waar de pijnen vandaan komen. De Artsen ik denken dat het mijn heupen zijn. Ik mag de BuTrans pleisters gebruiken, want zonder de pleisters zou ik veel meer pijn hebben. Ik ben erg tevreden over dit medicijn. (Het gaat naar/in je bloed en niet schadelijk voor je maag of andere organen.) Andere medicijnen mag ik niet innemen, dan gaat mijn nierfuctie minder werken. Dit is mijn ervaring over de pleisters.

18-04-2020 | Man | 53
Artrose
Heb artrose in beide knieen beide heupen en onderrug. gebruik 8 jaar butranspleisters van 10 mg. ivm verslechterde eetgewoonten (viel 23 kg af) ben ik samen met huisarts, psychiater begonnen om het af te bouwen naar 5 mg per week. wat een elende zeg 6 dagen niet kunnen slapen , onrustig , diaree, schokken in me armen, benen gek word je er van. nergens geen zin in , e[lees meer...]n veel pijn zelfs nu in me bekken ? na 12 weken het gaat wat beter zeker weten , maar nu gaat alles weer opnieuw beginnen 10 dagen niet slapen pijn onrustig weinig eten diaree en dat alle maal alleen zonder arts het is zwaar heel zwaar nog 7 weken en hoop dat het klaar is u hoort nog an me . vragen of suggesties mail aub