ziekte

Bestaat uit:
Artrose
Artrose - gewrichtsaandoening (129)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor artrose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: artrose

Celebrex

25-07-2020 | Vrouw | 55
celecoxib
Artrose
Ik heb artrose in mijn staartbeentje, door gebruik van 2x daags celebrex heb ik geen last meer. Na 2 jaar gestopt en ging prima zonder. Nu na 5 jaar is het weer terug. Krijg nu voor 2 weken 1x daags celebrex, werkt ook zeer goed tegen ischias waar ik inmiddels ook al een half jaar last van heb. Dus sla 2 vliegen in 1 klap. Nu even afwachten of de pijn weer terug komt na 2[lees meer...] weken...

Rado-Salil

25-07-2020 | Vrouw | 59
Methylsalicylaat / Salicylzuur / Kamfer / Mentol etc
Artrose
Mijn vrouw heeft ernstige artrose klachten ed. Via via ben ik met mensen in aanraking gekomen die radio salil creme hebben gebruikt en hier erg enthousiast over waren. Via internet gezocht waar te kopen maar kwam al gauw op Spaanse sites uit die niet aan Nederland leveren. Een vriendin van ons was in Spanje en heeft 3 tubes meegenomen voor ons (+/- €8,- per tube). Mijn vro[lees meer...]uw heeft binnen 2 maanden deze 3 tubes verbruikt. Deze zalf verzacht/verminderd de pijn voor ongeveer 3 a 4 uur zonder bijwerkingen. Mijn vrouw is hier superblij mee. Dus het werkt echt!! Vervolgens nog 10 tubes mee laten nemen en wij blijven dit middel gebruiken.

Boswellia Serrata

16-07-2020 | Vrouw | 61
wierookhars
Artrose
Boswelia neem ik in tegen pijnlijke en stijve kniegewrichten a.g.v. artrose. Ik neem het in i.c.m. Curcumine, zwarte besblad, MSM en vitamine C. Na ongeveer een week verdwijnt de pijn en de bewegingsbeperking. Als het een tijd goed gaat verminder ik de inname tot af en toe eens een keer, dus dan alleen nog ter aanvulling. Zodra ik wat pijn begin te voelen in mijn knie neem[lees meer...] ik het weer een tijdje dagelijks in.

04-07-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Over het algemeen een effectieve pijnbestrijding,waarbij vaak wel een combinatie nodig is met een ontstekingsremmer of paracetamol. Weinig bijwerkingen ,zelfs na jaren gebruik. Ik gebruik het ivm fybromialgie, polyartrose,hernia en stenose.

Naproxen

01-07-2020 | Man | 64
naproxen
Artrose
Ik heb last van koude rillingen en lees nu pas dat dit een,zelfs, ernstige, bijwerking kan zijn van naproxen,zijn er andere gebruikers die dit ook ervaren,

Pantoprazol

21-06-2020 | Vrouw | 55
pantoprazol

17-06-2020 | Man | 54
Artrose
hallo ik heb artrose in mij nek en hernia en vernauwing in mij rugwervels ik heb s morgen 2 s middags 1 en s avond voor de nacht 1 tramadol slik er 4 per dag ik heb geen bijwerkingen meer en de scherpen randtjes gaan er af heb wel wat zeurende pijn maar het is te doen.

Etoricoxib

16-06-2020 | Vrouw | 69
etoricoxib
Artrose
Het helpt tegen de pijn. Is nu minder. Alleen de laatste tijd maagwand irritatie met veel lucht.

13-06-2020 | Man | 60
Artrose
Ik heb eerst naproxen gebruik, kreeg op een gegeven moment hoge bloeddruk. Toen gestopt en kreeg Tramadol. 3 x 2 st. Heb nog weinig effect geconstateerd. Ik mag nu naar 4 x 2 st.

Arcoxia

11-05-2020 | Vrouw | 55
etoricoxib
Artrose
Ik heb fibromyalgie, al jaren gebruik ik arcoxia 90 Mg. Het werkt bij mij geweldig. Mijn huisarts is tegen dit medicijn maar ik wil er zeer beslist niet van af. Dus we hebben een heel groot probleem nu. Ik kan niet en wil niet zonder

BuTrans

18-04-2020 | Man | 53
Artrose
Heb artrose in beide knieen beide heupen en onderrug. gebruik 8 jaar butranspleisters van 10 mg. ivm verslechterde eetgewoonten (viel 23 kg af) ben ik samen met huisarts, psychiater begonnen om het af te bouwen naar 5 mg per week. wat een elende zeg 6 dagen niet kunnen slapen , onrustig , diaree, schokken in me armen, benen gek word je er van. nergens geen zin in , e[lees meer...]n veel pijn zelfs nu in me bekken ? na 12 weken het gaat wat beter zeker weten , maar nu gaat alles weer opnieuw beginnen 10 dagen niet slapen pijn onrustig weinig eten diaree en dat alle maal alleen zonder arts het is zwaar heel zwaar nog 7 weken en hoop dat het klaar is u hoort nog an me . vragen of suggesties mail aub

Oxycodon

02-04-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik ze al 3 jaar s,morgens 30mg en savonds 40. nu beginnen ze hun werking te verliezen

Buprenorfine

30-03-2020 | Vrouw | 58
Artrose
Deze pleisters heb ik gekregen voor mijn rugpijn, na vel jaren oxicodon te hebben geslikt ben ik na een lange heel onplezierige ontwenningsverschijnselen over moeten gaan naar de pleisters. Deze helpen goed, maar in het begin ontzettend veel last van hevige jeuk tot blaartjes aan toe onder de pleister. Door vooraf de huid te behandelen met een pomje dat voor de luchtw[lees meer...]egen is bedoeld gaat het prima. Alleen de verkleuring van de huid op die plaatsen vindt ik vervelend.

RoActemra

25-03-2020 | Man | 73
tocilizumab
Artrose
Vasculitis. Deze valt onder reumatische aandoeningen. Ruim 15 weken gebruik ik Tocilizumab i.c.m Prednison (7,5) afbouwend. Ik voel mij sindsdien prettiger en bijna zonder klachten. Heb veel meer energie, doch mijn gewicht wordt er niet minder maar ook niet meer om. De injecties zijn prima zelf toe te dienen! Dan zij de Reumatoloog!!

10-03-2020 | Vrouw | 44
Mijn rug

29-02-2020 | Man | 74
Slijtage aan de heupen ook therapie en 6 paracetamol 6x Gebruik redelijk

Celecoxib

24-02-2020 | Vrouw | 53
celecoxib
Artrose
Deze ontstekingsremmende pijnstiller helpt mij ongeveer 4 a 5 maanden redelijk pijnvrij te bewegen. Daarna weer een injectie van de orthopeed en dan gaat het weer een paar maanden prima op dit medicijn.

Meloxicam

19-02-2020 | Vrouw | 65
meloxicam
Artrose
enkele jaren geleden kreeg ik Meloxicam 15 mg 1xper dag voorgeschreven door de Reumatholoog . Een fantastisch middel , mijn pijnen namen af! maar ik nam het zeer onregelmatig in! omdat ik medicijnen niet te veel wil innemen. Na enkele jaren van toenemende pijnen heb ik bij mijn huisarts weer gevraagd voor Meloxicam ,ik kreeg 20 stuks, dit omdat ik ze zonodig en niet con[lees meer...]tinu wil slikken. Nu heb ik een wortelkanaal behandeling in mijn voortand gekregen in november afgelopen jaar! niks als ontstekingen en antibiotica moeten slikken ,uiteindelijk mocht ik geen nieuwe kuur antibiotica anders werd ik imuun daarvoor begrijpelijk dus! Odat ik veel Nekklachten heb ben ik weer begonnen met de Meloxicam en wat blijkt! ook de pijn in mijn tand is weg! 3 maart gaat deze voortand er uit doordat hij door de ontsteking los is gaan zitten, Maar ik heb nu gelukkig geen pijn, stop ik een dag met de Meloxicam dan is de pijn in de tand niet te harden dus Meloxicam helpt mij bij de Artrose en nu ook even tegen deze ontstekingspijnen in mijn tand!

Colecalciferol

11-02-2020 | Man | 72
colecalciferol

22-01-2020 | Vrouw | 47
Artrose
Het is begonnen toen ik ging paardrijden, ik ben toen na een wandeling van 3 uur(normaal 4 uur) door te hard te galopperen door mijn rug gezakt, ik kon niet gaan staan , niet gaan zitten, het deed verschrikkelijk pijn! Dus sanderdaags naar mijn dokter geweest en hetzelfde verteld ! Hij schreef me tramadol voor 6/1 per dag. Ik was op dat moment ook zeer depressief en kre[lees meer...]eg parocetine. Ook heb ik ADHD, maar met de rilatine ben ik wel gestopt! Ik ben opgenomen geweest in psychiaterie en daar kwam ook nog aan het licht dat ik een theatrale persoonlijkheidsstoornis heb, en zwak begaafd ben. Ik neem ook nog amisulpride,trazodone,diazepam,sedistress neem ik nu ook niet meer! Ondertussen onder de MRI geweest, en daar is op te zien dat ik een ingedeukte ruggewervel en artrose heb, maar die artrose zit er al veel langer zegt de dokter! En ondertussen al 13 kilo bijgekomen , wat ik natuurlijk heel erg vindt, ik ben dan ook ontslagen wegens medische redenen, dat wou ik zelf want ik had echt een zware job, toen ben ik echt rugpijn beginnen krijgen tijdens men job! Voel me steeds vermoeid en voor Nieks zin in hebben,dus ik slaap heel veel ! Wat natuurlijk ook niet plezant is voor men gezin.zo dat was mijn verhaal zowat, met vriendelijke groeten.

Sinequan

09-01-2020 | Vrouw | 75
doxepine
Artrose
Tegen Reumapijn-artrose gebruik ik dit medicijn. Ben er zeer tevreden over. Nu is het niet beschikbaar en wie weet wanneer het weer is??? Of hoe kom je er aan??

Diclofenac

Brufen

21-11-2019 | Vrouw | 49
ibuprofen
Artrose
Ik ben een jaar geleden begonnen met het innemen van iboprofen i.v.m. beginnende artrose in mijn knie. De orthopedisch chirurg raadde 2x 400 per dag aan. Helaas heb ik nu een enorme kale plek op mijn kruin. Voor mij geen ibuprofen meer! Ik heb hrt middel langere tijd dagelijks geslikt (2x 400 mg)

Oxycodon

05-11-2019 | Vrouw | 64
Artrose
Loopt al si ds 2011 met pijn nek krampen,schouders, ruggenwervel en heupen en bekken allebei de benen kan smorgen amper nog lopen. Mega brandig binnen gevoel in benen.ziekenhuis geweest div.doctoren (bull shit) kreeg als antwoord (is je leeftijd leer er mee leven. )tot ziens vlg.patiënt. Huisarts zegt eerlijk (zit met handen in mij hair) hij geeft aan wij gaan sterke p[lees meer...]ijn stillers Proberen (dus naar 8 jaar oxycodon )slikte deze mu zeker 6-7 mnden helpt een beetje. Begon met 1 x per nacht na 3weken voor dlapen ) zit nu op 90 stuks (oxycodon ) per ongeveer 18-19 dagen (reken maar uit). Ikzal het volhouden maar ja. Ik overleeft dde bewuste doctoren in ziekenhuis in hilversum. Mijn enigste hoop en vertrouwen ligt nu bij mijn huisarts. Hem vertrouw ik. Het zit niet tussen mijn oren Maar achter mijn nek en dan naar beneden toen tot mijn voeten en alles daar tussen Het is erg dat iemand de huisarts iedere mnd maar weer moet bellen. Van help het/dit is HELL hoe. En waarom. Het heeft niets met je leeftijd te maken. Het komt er op neer Ik leef nu op oxycodon eet weinig. Slaap soms. Maar pijn in HELL en brandig probeer rustig te lopen met rollator kan niet meer buiten en zonder. Ik zeg alleen tegen alle mensen GEEF NIET OP. ER IS HOOP. ZIJ moeten en paar minuten in onze schoenen staan en lopen ! ! Wie helpt wie nu. Toch Sterkte allemaal hou vol.

Sinequan

04-11-2019 | Vrouw | 59
doxepine
Artrose
Er is een fout opgetreden in mijn vorige waardering !? Algehele tevredenheid 5 sterren ! Zéér tevreden over dit medicijn.

BuTrans

06-10-2019 | Vrouw | 58
Artrose
Bij hevige jeuk inspuiten met een middel tegen astma. Spuit de pufjes uit de inhalator op de huid goed laten drogen pleister plakken, geen jeuk meer onder de pleister.

OxyContin

24-09-2019 | Vrouw | 61
Artrose
Blijf ervan af echt vergif wil er ook dringend vanaf maar is heel moeilijk

Piroxicam

29-08-2019 | Man | 54
piroxicam
Artrose
Pijn in de knie ten gevolge van verkalking van het kraakbeen en de daaruit volgende irritatie en ontsteking. regelmatig zwelling van de knie. In combinatie met maagbeschermer toch een effectieve werking. Ik neem dit niet constant maar enkel bij opkomende pijn.

Fentanyl

31-07-2019 | Man | 48
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Artrose
Dit werkte nog het beste, maar niet leverbaar.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2377)
Depressie (1922)
Angst & paniekstoornis (1825)
Hoge bloeddruk (1355)
Acne/puistjes (961)