ziekte

Bestaat uit:
Artrose
Artrose - gewrichtsaandoening (131)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor artrose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: artrose

11-08-2021 | Man | 72
Artrose
De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal gebruik het nu al meer dan 5 jaar wegens slijtage in de rug ,probeer nu s’nachts 5 ml gram te vervangen door naproxen ben nu zat van dan maar pijn in mijn rug moet wel binnenkort naar de neurochirurg hopelijk kan ie me helpen door middel van een operatie in 2010 er ook aan geopereerd met het zelfde euvel .Zie er vreselijk tegen op.Ik[lees meer...] weet wat me te wachten staat.

Colecalciferol

09-08-2021 | Vrouw | 56
colecalciferol
Artrose
Gekregen van apotheek ter vervanging van vloeibare Vit D. Hier had ik geen enkele last van. Sinds gebruik capsules last van deze bijwerkingen.

Glucosamine / Chondroitine

25-07-2021 | Vrouw | 36
glucosamine en chondroitine
Artrose
Ondanks dat ik nog maar 36 jaar ben,kampte ik al jaren met pijnlijke spieren en gewrichten. Er is uitiendelijk atrose gevonden in de rug en voeten,maar goed advies kreeg ik verder niet van de reumatoloog. De pijn/stijfheid in handen, bovenrug, nek, heupen werden daarna nog meer en ging ten koste van het sporten. Uiteindelijk ben ik met glucosamine chondroitine begonnen [lees meer...]en merkte ik vrij snel resultaat. Het merk van de Kruidvat en lucovitaal werken bij mij het beste. De Etos werkte veel slechter, maar dat zal vast met samenstelling te maken gehad hebben. Hoe dan ook, bijna geen klachten meer en ik kan weer lekker bewegen. Ik raad dit iedereen aan.

Abilify

16-07-2021 | Vrouw | 65
aripiprazol
Artrose
50 jaar rug klachten met pijn lijke. Benen Heeft 25 jaar neuro stumulator. Neem 17 morfine pleisters 50 mg. matrifin!!L!!!!!! Wil,ervan af. Eist de nieuwe pijn dokter van sint niklaas

Palexia

06-07-2021 | Vrouw | 52
tapentadol
Artrose
Ik had alles geprobeerd, zit met zware arthrose in rug op 4 niveaus zowel links als rechts, pijnkliniek gedaan met alle soorten infiltraties, niks hielp, alle mogelijke pijnstillers geslikt en geplakt niks verminderde de pijn, heb ook artrose in knie en m'n zenuwen zijn over gans lichaam beschadigd, dus alles doet pijn bij mij, toen stelde m'n rug specialist als laatste mi[lees meer...]ddel voor om palexia te proberen, ik ben gestart met de lichtste dossis 50mg retard en geleidelijk aan moeten verhogen ik zit nu na een 3tal jaren op de hoogste dosis die mag 2x 250mg per dag retard dus verlengde werking, het is geen wondermiddel ik ben niet pijnvrij maar het is wel het enige middel dat pijnverlichting geeft, er tussendoor als ik overdag erg pijn heb neem ik nog sporadis palexia 50mg of 75mg 1 a 2 per dag max, Ik neem m'n dossis en smorgens rond 7u à 8u en savonds rond 19u als ik savonds het later neem door omstandigheden vergeten om 19u dan wordt ik heel zenuwachtig het knaagt vanbinnen en ik kan dan met mezelf geen weg, das omdat m'n lichaam de medicatie zodanig gewoon is, heb is een paar dagen zonder Mirren doen dat ze niet in voorraad waren bij apotheek en dat was een hel echt afkickverschijnselen, lastig dat ik was, en de pijn weer erger, dus als u palexia neemt, neem het dan op regelmatige basis en stop er niet ineens mee, maar bouw af, ik neem het nog steeds zolang het m'n pijn verzacht, werkt het niks meer dan zal ik niet anders kunnen dan operaties ondergaan en dat geeft mij ook geen zekerheid om pijnvrij te zijn. Ze zeggen dat palexia een soort drugs is, wel mijn dokter zegt me als het mij helpt de pijn verdraagzaam te maken is het een pijnstiller dat mij helpt, hetgene ik dus wel ontdekt heb is da het toch verslavend is anders zou ik geen afkickverschijnselen krijgen bij het later innemen of vergeten, voel me dan echt slecht, heel nerveus en lastig en ik kan dat dan niet tegenhouden, neem ik dan m'n dossis dan kalmeer ik n'a een 40 tal minuten

Ascal

23-06-2021 | Vrouw | 68
carbasalaatcalcium
Artrose
Jaren als Ascal geslikt voor preventie hartfalen familie, geen problemen, niet meer leverbaar ascal 80 gekregen na 2 maanden kom ik er achter dat ik alles ontstoken heb,m ,maag,slokdarm,keelpijn , schandalig dat dit eruit gehaald is ,nu dan maar geen preventie meer is meer waard dan beroerd zijn. Bekend met trage maag en ernstige darm klachten met stoma .

Fentanyl

23-05-2021 | Vrouw | 78
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Artrose
Ervaar erg veel pijn .Nu mag ik wat verhoogde van 50 naar 75mg maar vandaag erg veel pijn Daarom denk ik dat fentanyl niet helpt! Ook last van copd3 dus daarom bewegen ! Weet alleen niet hoe als ik ptobeer te lopen val ik bijna om.dat lukt dus niet doe wel mijn best .vaak een prednison kuur gekregen voor longontsteking ,deze helpen goed geen pijn maar krijg ze niet te[lees meer...]veel alleen als ik weer een ontsteking hebt!

05-05-2021 | Vrouw | 50
Artrose
ik heb artrose en scoliose in mijn rug liep krom van de pijn ging kruipend de trap op om naar bed te gaan toen woonde ik in een huis wat bijna niet geïsoleerd was het was een koud en vochtig huis . In de winter had ik het ijs aan de binnenkant van mijn slaapkamer raam omdat het enkel glas was ik verging van de pijn huisarts scheef mij Tramadol voor zo nodig 2 tabletten p[lees meer...]er dag van 100 mg. hielp niet dus wat doe je dan als je vergaat van de pijn je neemt extra op een gegeven moment was het zo erg dat ik als een zombie door het huis liep ik herkende mijn eigen ouders niet meer ik functioneerde totaal niet meer. Ik stond nog steeds op met pijn en ging naar bed met pijn. Het was zo erg dat ik wel eens gedacht heb het hoef van mij niet meer. Totdat ik een artikel las over cannabisolie en ik de verhalen op You Tube hoorde van mensen die het ook gebruikte. Ik ben altijd een fel tegenstandster geweest van drugs maar zo werd er beweerd je word er niet high van. Na lang wikken en wegen toch een flesje besteld en het geprobeerd ben gestopt met de Tramadol en heb toen 2x daags 4 druppels cannabisolie gebruikt na 3 weken had ik effect ik stond voor het eerst sinds jaren en jaren zonder pijn naast mijn bed ik kon weer huishoudelijke dingen doen stofzuigen ramen lappen ed. dat kon ik voorheen niet want dat deed mijn moeder bij mij. Het was of ik een nieuw leven had gekregen. Ik kon alles zelf weer . 4 jaar geleden zware openhartoperatie ondergaan de artsen wilde mij morfine geven tegen de pijn ik zei nee ik heb mijn eigen medicijn bij mij cannabisolie s'morgens 4 druppels en s'avonds 4 druppels ik heb totaal geen pijn gevoeld van die wond 1 dag op het IC gelegen toen naar de verpleegafdeling daar een dag gelegen en toen de 3e dag bed uit ik kon niet meer liggen ik moest eruit de artsen in Groningen waren stom verbaasd dat ik alweer over de afdeling liep en dat ik zo snel herstelde ik heb in totaal 5 dagen in Groningen gelegen en toen naar huis. Ik heb nooit en ook nooit meer tramadol aangeraakt wat een troep is dat. Geef mij maar Cannabisolie.

Toujeo

25-04-2021 | Man | 59
insuline glargine

06-04-2021 | Vrouw | 53
Artrose
Ongeveer 8jr gebruikt, langzaam van 30 naar 45mg langwerkend opgebouwd, verdeeld over 4x per dag. Vermoedelijk versterkt t bij.mij de bijwerkingen van overige medicatie zoals prednison of amitriptyline. Buiten de poly-artrose ook veel ontstekingen en zenuwpijn

04-04-2021 | Vrouw | 62

Celecoxib

30-03-2021 | Man | 61
celecoxib
Artrose
Ik neem het in tegen de pijn door zware Artrose door heel het lichaam, maar met Celecoxib is de pijn nog erger. Ook in combinatie met 4 x 1g Paracetamol per dag. Geen pijnstilling.

Vimovo

18-03-2021 | Vrouw | 52
naproxen/esomeprazol

01-03-2021 | Vrouw | 56
Artrose
Ik heb reumatoïde artritis in al mijn gewrichten,polyneuropathie in mijn voeten en reuma en artrose in mijn schouders en bovenarmen. Ik kreeg eerst tramadol voor mijn reuma en artrose maar daar ging ik van hallucineren en het hielp niet voldoende tegen de pijn,toen hebben ze mij oxycodon 5 en 10mg voorgeschreven en dat hielp vrijwel direct en ook de pijn is heel veel mind[lees meer...]er dan voordat ik oxycodon slikte. Het nadeel vind ik wel dat ik waziger ga zien(heb ook diabetes type1 dus dat wazig zien is mede daardoor)voel me vaak suffig en ook heel moe. Ik durf niet echt af te bouwen omdat ik bang ben dat de pijn dan terug komt en dat wil ik dus niet dus blijf t voorlopig maar slikken,misschien kan ik met de arts overleggen om de oxycodon 5mg af te bouwen omdat ie ook verslavend is.

12-02-2021 | Man | 54
Artrose
Vreselijk misselijk, zeer moe en suf. Niet te doen gewoon. Wat een vreselijk middel!!!!!!!

Amitriptyline

09-02-2021 | Vrouw | 24
amitriptyline
Artrose
Dit medicijn gekregen voor de zenuwpijn wegens artrose. Het medicijn haalt de scherpe kanten ervan af, maar de bijwerkingen zijn bij mij te heftig. De eerste week en nu soms nog steeds krijg ik na het slikken savonds hallucinaties. Ook voel ik mij weer een druktemaker en onrustig in mijn hoofd (somber) en ik loop de hele dag te piekeren. Ik heb veel gelezen dat mensen die [lees meer...]10mg slikken er steeds somberder en zelfs depressief van werden. Ik ga nu over naar pregabiline. Heb het nu 3 weken geslikt en ga het afbouwen totdat de strip op is. Heel jammer, want ik wilde het voor een langere tijd proberen. Deze gevoelens heb ik al een hele lange tijd niet meer gehad, dus ik schrik er ook wel van.

26-01-2021 | Vrouw | 59
Artrose
ik kan niet alle pijnstillers slikken i.v.m. hartproblemen. oxycodon maakte mijn leven zoveel makkelijker

Tradonal

04-01-2021 | Vrouw | 55
Artrose
Facet artrose en (ouderdom). Tradonal is een zeer goede pijnstiller. Na een periode van 20 jaar pijn van 20j tot 40j heb met het gebruik van Tradonal eindelijk een dag zonder pijn kunnen leven. Nu ben ik aan het stadium van zenuw verdoving in de lage rug met pijnstillers. Het afbouwen en stoppen van de medicatie is quasi onmogelijk. Droge mond: schade aan de tanden, an[lees meer...]orexia, ernstige verslaving na 10 dagen, voor sommige mensen kan Tradonal niet samen genomen worden met andere medicijnen zoals anti-depressiva, slaapmiddelen, e.d. let op !

Arcoxia

28-12-2020 | Vrouw | 69
etoricoxib
Artrose
Artrose in mijn voet en voor iemand die een paar uur per dag gaat wandelen en al mijn boodschappen tevoet doet een probleem als je pijn hebt, sinds vorige week van de voet orthepedist arcoxia 30mg voorgeschreven gekregen en ik ben heel tevreden s'morgens 1 pilletje en de ganse dag zo goed als pijnvrij en geen bijwerkingen. Hopelijk blijft het zo want normaal ben ik heel [lees meer...]gevoelig aan medicijnen! Ik hoop dat mijn huisdokter het ook wil voorschrijven, dat is nog af te wachten! Eerst gebruikte ik ibuprofen!

Celecoxib

11-11-2020 | Vrouw | 63
celecoxib

Etoricoxib

08-11-2020 | Man | 59
etoricoxib
Artrose
Dit medicijn neem ik met mate tegen aanhoudende oijn in de schouders. Ik ervaar geen bijwerkingen en alleen langdurige pijnstilling. Neem er meestal één maagbeschermend middel bij in. Gebruik er ongeveer 40 per jaar.

02-11-2020 | Man | 61
Artrose
Na een 10 tel operaties aan mijn rug en als laatste nog een nekhernia waar ik succesvol aan ben geholpen gebruik ik nu langdurig oxicodon. Geen bijwerkingen of andere ongemakken. Heb wel ondervonden dat een keertje stoppen niet het beste resultaat geeft want heb dan hevige rugklachten. Vraag me wel af wat zijn de problemen van dit medicijn want ik heb er baat bij.

Glucosamine

29-10-2020 | Man | 52
glucosamine
Artrose
Ik gebruik al jaren Glucosamine van Flinndal. Vroeger toen ik in Belgie woonde bestelde ik via de Belgische website, maar nu kan ik dat gelukkig via de Nederlandse website. Het product in kwestie (..)

18-10-2020 | Vrouw | 45
Artrose
in het begin verlichte de 5mg Oxycodon capsules de pijn maar nu 5 jaar later helemaal niet meer.

17-10-2020 | Man | 67

Lyrica

07-09-2020 | Vrouw | 76
pregabaline
Artrose
Denk ik, want ik heb een versleten rug. 8 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn rug, ben bij de pijnkliniek geweest maar geen van beide heeft geholpen. Bij mijn rug zijn stenosis weggehaald en bij de pijnkliniek zijn er 10 x een zenuw verbrand. Ook dat heeft niet geholpen, dus ik loop nu in huis zelfs met een rollator vooral omdat ik, ondanks de medicijnen, veel pijn h[lees meer...]eb. Bij de revalidatie centrum hebben ze gezegd dat ik een totaal een versleten rug heb en dat er niets meer aan te doen is. Ik vind het moeilijk om mij daar bij neer te leggen want je wereldje word zo klein, vooral omdat ik ook mijn auto weg heb moeten doen vanwege de medicijnen.

Indometacine

03-09-2020 | Man | 70
indometacine
Artrose
reuma. gebruik dit medicijn 40 jaar maar helaas niet meer te krijgen . nu uit buitenland maar dit medicijn is volgens mijn apotheker niet meer te krijgen. maar ook geen vervanger voor in de plaats . gaat om indocid retard 75mg dit medicijn kon ik alle jaren goed mee functioneren voor werk

Imipramine

29-08-2020 | Man | 72
imipramine

Toctino

25-08-2020 | Vrouw | 66
alitretinoïne
Artrose
Ik gebruik het al wat jaren als ik stop komt het terug ,ik slik 10 mg ik heb wel last van hoofdpijn niet altijd bij vlagen,haar uitval soms ,kuchje ,voeten gaan soms weer open ,maar ik heb ook een trage schildklier mischien heeft dat ook invloed op mij moeheid ,branderige ogen .

Kenacort-A

24-08-2020 | Vrouw | 64
triamcinolonacetonide
Artrose
Ben 64, heb ca. 15x een injectie gehad in heupgewricht en tussen de schouderbladen kwam de huisarts niet eens. Pijnpoliarts durft hem niet te geven. Heb polyartrose en ook op mijn ruggenmerg. Heb nu 2 triggerfingers en assistente revalidatie en ergotherapeuten zeiden beiden, daar kan een Kenacort injectie wel tegen helpen, maar ik heb er meer dan genoeg van. Géén Kena[lees meer...]cort A meer in mijn gewrichten.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2635)
Depressie (2123)
Angst & paniekstoornis (2083)
Hoge bloeddruk (1505)
Blaasontsteking (1089)