ziekte

Bestaat uit:
Artrose
Artrose - gewrichtsaandoening (130)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor artrose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: artrose

18-10-2020 | Vrouw | 45
Artrose
in het begin verlichte de 5mg Oxycodon capsules de pijn maar nu 5 jaar later helemaal niet meer.

17-10-2020 | Man | 67

Lyrica

07-09-2020 | Vrouw | 76
pregabaline
Artrose
Denk ik, want ik heb een versleten rug. 8 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn rug, ben bij de pijnkliniek geweest maar geen van beide heeft geholpen. Bij mijn rug zijn stenosis weggehaald en bij de pijnkliniek zijn er 10 x een zenuw verbrand. Ook dat heeft niet geholpen, dus ik loop nu in huis zelfs met een rollator vooral omdat ik, ondanks de medicijnen, veel pijn h[lees meer...]eb. Bij de revalidatie centrum hebben ze gezegd dat ik een totaal een versleten rug heb en dat er niets meer aan te doen is. Ik vind het moeilijk om mij daar bij neer te leggen want je wereldje word zo klein, vooral omdat ik ook mijn auto weg heb moeten doen vanwege de medicijnen.

Indometacine

03-09-2020 | Man | 70
indometacine
Artrose
reuma. gebruik dit medicijn 40 jaar maar helaas niet meer te krijgen . nu uit buitenland maar dit medicijn is volgens mijn apotheker niet meer te krijgen. maar ook geen vervanger voor in de plaats . gaat om indocid retard 75mg dit medicijn kon ik alle jaren goed mee functioneren voor werk

Imipramine

29-08-2020 | Man | 72
imipramine

Toctino

25-08-2020 | Vrouw | 66
alitretinoïne
Artrose
Ik gebruik het al wat jaren als ik stop komt het terug ,ik slik 10 mg ik heb wel last van hoofdpijn niet altijd bij vlagen,haar uitval soms ,kuchje ,voeten gaan soms weer open ,maar ik heb ook een trage schildklier mischien heeft dat ook invloed op mij moeheid ,branderige ogen .

Kenacort-A

24-08-2020 | Vrouw | 64
triamcinolonacetonide
Artrose
Ben 64, heb ca. 15x een injectie gehad in heupgewricht en tussen de schouderbladen kwam de huisarts niet eens. Pijnpoliarts durft hem niet te geven. Heb polyartrose en ook op mijn ruggenmerg. Heb nu 2 triggerfingers en assistente revalidatie en ergotherapeuten zeiden beiden, daar kan een Kenacort injectie wel tegen helpen, maar ik heb er meer dan genoeg van. Géén Kena[lees meer...]cort A meer in mijn gewrichten.

17-08-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik al een aantal jaren oxycodon 20 en 10 mg s,ochtends 30 en s,avonds 40 mg. ze hebben me heel goed geholpen tegen de pijnen, maar nu verliezen ze langzaam hun werking, ik ben nu ook bezig via revalide met afbouwen10mg per week. ben gistereren pas begonnen dus merk nog niks. maar mijn slaapritme is helemaal in de war ,mijn eetlust is ook minder enz. ik hoop dat ik ni[lees meer...]et teveel pronblemen krijg met afbouwen want daar ben ik nu het bangst voor de afkick verschijnselen.

Sulfasalazine

07-08-2020 | Vrouw | 48
sulfasalazine
Artrose
Begonnen met opstartdosis. Na een paar dagen merkte ik dat mijn hartslag constant hoger was. Omdat ik me het mogelijk verbeeldde, wel doorgegaan. Na een week begon ik slechter te slapen. Niet meer diep, korte slaapjes. Oké, ik geef het een kans. Na twee weken moest de dosis verdubbeld worden. Ik sliep nog slechter en mijn hartslag bleef onveranderd hoog. 5 dagen na verdubb[lees meer...]elen ben ik gestopt. Na 1 dag niet gebuiken sliep ik al beter. Na een paar dagen weer als normaal. Hetzelfde gold voor mijn hartslag. Ik heb te kort gebruikt om iets over de effectiviteit van het middel te zeggen. Kreeg het voorgeschreven ivm artrose.

Entocort

06-08-2020 | Man | 73
budesonide
Artrose
Mijn knoken en gevrichten hebben veel geleden ,maar van de andere kant mijn darm blijft mijn darm,maar ik ben tevreden.

Premarin

04-08-2020 | Vrouw | 72
geconjugeerde oestrogenen

Celebrex

25-07-2020 | Vrouw | 55
celecoxib
Artrose
Ik heb artrose in mijn staartbeentje, door gebruik van 2x daags celebrex heb ik geen last meer. Na 2 jaar gestopt en ging prima zonder. Nu na 5 jaar is het weer terug. Krijg nu voor 2 weken 1x daags celebrex, werkt ook zeer goed tegen ischias waar ik inmiddels ook al een half jaar last van heb. Dus sla 2 vliegen in 1 klap. Nu even afwachten of de pijn weer terug komt na 2[lees meer...] weken...

Rado-Salil

25-07-2020 | Vrouw | 59
Methylsalicylaat / Salicylzuur / Kamfer / Mentol etc
Artrose
Mijn vrouw heeft ernstige artrose klachten ed. Via via ben ik met mensen in aanraking gekomen die radio salil creme hebben gebruikt en hier erg enthousiast over waren. Via internet gezocht waar te kopen maar kwam al gauw op Spaanse sites uit die niet aan Nederland leveren. Een vriendin van ons was in Spanje en heeft 3 tubes meegenomen voor ons (+/- €8,- per tube). Mijn vro[lees meer...]uw heeft binnen 2 maanden deze 3 tubes verbruikt. Deze zalf verzacht/verminderd de pijn voor ongeveer 3 a 4 uur zonder bijwerkingen. Mijn vrouw is hier superblij mee. Dus het werkt echt!! Vervolgens nog 10 tubes mee laten nemen en wij blijven dit middel gebruiken.

Boswellia Serrata

16-07-2020 | Vrouw | 61
wierookhars
Artrose
Boswelia neem ik in tegen pijnlijke en stijve kniegewrichten a.g.v. artrose. Ik neem het in i.c.m. Curcumine, zwarte besblad, MSM en vitamine C. Na ongeveer een week verdwijnt de pijn en de bewegingsbeperking. Als het een tijd goed gaat verminder ik de inname tot af en toe eens een keer, dus dan alleen nog ter aanvulling. Zodra ik wat pijn begin te voelen in mijn knie neem[lees meer...] ik het weer een tijdje dagelijks in.

04-07-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Over het algemeen een effectieve pijnbestrijding,waarbij vaak wel een combinatie nodig is met een ontstekingsremmer of paracetamol. Weinig bijwerkingen ,zelfs na jaren gebruik. Ik gebruik het ivm fybromialgie, polyartrose,hernia en stenose.

Naproxen

01-07-2020 | Man | 64
naproxen
Artrose
Ik heb last van koude rillingen en lees nu pas dat dit een,zelfs, ernstige, bijwerking kan zijn van naproxen,zijn er andere gebruikers die dit ook ervaren,

Pantoprazol

21-06-2020 | Vrouw | 55
pantoprazol

17-06-2020 | Man | 54
Artrose
hallo ik heb artrose in mij nek en hernia en vernauwing in mij rugwervels ik heb s morgen 2 s middags 1 en s avond voor de nacht 1 tramadol slik er 4 per dag ik heb geen bijwerkingen meer en de scherpen randtjes gaan er af heb wel wat zeurende pijn maar het is te doen.

Etoricoxib

16-06-2020 | Vrouw | 69
etoricoxib
Artrose
Het helpt tegen de pijn. Is nu minder. Alleen de laatste tijd maagwand irritatie met veel lucht.

13-06-2020 | Man | 60
Artrose
Ik heb eerst naproxen gebruik, kreeg op een gegeven moment hoge bloeddruk. Toen gestopt en kreeg Tramadol. 3 x 2 st. Heb nog weinig effect geconstateerd. Ik mag nu naar 4 x 2 st.

Arcoxia

11-05-2020 | Vrouw | 55
etoricoxib
Artrose
Ik heb fibromyalgie, al jaren gebruik ik arcoxia 90 Mg. Het werkt bij mij geweldig. Mijn huisarts is tegen dit medicijn maar ik wil er zeer beslist niet van af. Dus we hebben een heel groot probleem nu. Ik kan niet en wil niet zonder

BuTrans

18-04-2020 | Man | 53
buprenorfine
Artrose
Heb artrose in beide knieen beide heupen en onderrug. gebruik 8 jaar butranspleisters van 10 mg. ivm verslechterde eetgewoonten (viel 23 kg af) ben ik samen met huisarts, psychiater begonnen om het af te bouwen naar 5 mg per week. wat een elende zeg 6 dagen niet kunnen slapen , onrustig , diaree, schokken in me armen, benen gek word je er van. nergens geen zin in , e[lees meer...]n veel pijn zelfs nu in me bekken ? na 12 weken het gaat wat beter zeker weten , maar nu gaat alles weer opnieuw beginnen 10 dagen niet slapen pijn onrustig weinig eten diaree en dat alle maal alleen zonder arts het is zwaar heel zwaar nog 7 weken en hoop dat het klaar is u hoort nog an me . vragen of suggesties mail aub

02-04-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik ze al 3 jaar s,morgens 30mg en savonds 40. nu beginnen ze hun werking te verliezen

Buprenorfine

30-03-2020 | Vrouw | 58
buprenorfine
Artrose
Deze pleisters heb ik gekregen voor mijn rugpijn, na vel jaren oxicodon te hebben geslikt ben ik na een lange heel onplezierige ontwenningsverschijnselen over moeten gaan naar de pleisters. Deze helpen goed, maar in het begin ontzettend veel last van hevige jeuk tot blaartjes aan toe onder de pleister. Door vooraf de huid te behandelen met een pomje dat voor de luchtw[lees meer...]egen is bedoeld gaat het prima. Alleen de verkleuring van de huid op die plaatsen vindt ik vervelend.

RoActemra

25-03-2020 | Man | 73
tocilizumab
Artrose
Vasculitis. Deze valt onder reumatische aandoeningen. Ruim 15 weken gebruik ik Tocilizumab i.c.m Prednison (7,5) afbouwend. Ik voel mij sindsdien prettiger en bijna zonder klachten. Heb veel meer energie, doch mijn gewicht wordt er niet minder maar ook niet meer om. De injecties zijn prima zelf toe te dienen! Dan zij de Reumatoloog!!

10-03-2020 | Vrouw | 44
Mijn rug

29-02-2020 | Man | 74
Slijtage aan de heupen ook therapie en 6 paracetamol 6x Gebruik redelijk

Celecoxib

24-02-2020 | Vrouw | 53
celecoxib
Artrose
Deze ontstekingsremmende pijnstiller helpt mij ongeveer 4 a 5 maanden redelijk pijnvrij te bewegen. Daarna weer een injectie van de orthopeed en dan gaat het weer een paar maanden prima op dit medicijn.

Meloxicam

19-02-2020 | Vrouw | 65
meloxicam
Artrose
enkele jaren geleden kreeg ik Meloxicam 15 mg 1xper dag voorgeschreven door de Reumatholoog . Een fantastisch middel , mijn pijnen namen af! maar ik nam het zeer onregelmatig in! omdat ik medicijnen niet te veel wil innemen. Na enkele jaren van toenemende pijnen heb ik bij mijn huisarts weer gevraagd voor Meloxicam ,ik kreeg 20 stuks, dit omdat ik ze zonodig en niet con[lees meer...]tinu wil slikken. Nu heb ik een wortelkanaal behandeling in mijn voortand gekregen in november afgelopen jaar! niks als ontstekingen en antibiotica moeten slikken ,uiteindelijk mocht ik geen nieuwe kuur antibiotica anders werd ik imuun daarvoor begrijpelijk dus! Odat ik veel Nekklachten heb ben ik weer begonnen met de Meloxicam en wat blijkt! ook de pijn in mijn tand is weg! 3 maart gaat deze voortand er uit doordat hij door de ontsteking los is gaan zitten, Maar ik heb nu gelukkig geen pijn, stop ik een dag met de Meloxicam dan is de pijn in de tand niet te harden dus Meloxicam helpt mij bij de Artrose en nu ook even tegen deze ontstekingspijnen in mijn tand!

Colecalciferol

11-02-2020 | Man | 72
colecalciferol
Artrose

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2421)
Depressie (1970)
Angst & paniekstoornis (1879)
Hoge bloeddruk (1373)
Blaasontsteking (981)