ziekte

Bestaat uit:
Artrose
Artrose - gewrichtsaandoening (126)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor artrose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: artrose

31-07-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Artrose

Dit werkte nog het beste, maar niet leverbaar.
31-07-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Artrose

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen last hebben met het wisselen van een merk van fentanyl pleisters. Het is onvoorstelbaar in dit land dat er soms gewoon niet meer geleverd kan worden. Ik zit al lange tijd aan 200 ugl en ben dus wel wat gewend. Maar nu weer en eerder ook al heb ik echt na wisseling van een merk echt enorme reacties gehad en zelfs psychoses. Ik weet er [lees meer...]echter niets meer van. Kost me wel het tweede huwelijk. Ik ben echt op en de pijn blijft extreem ook met de nodige oxycodon er bij. Ik kan toch niet de enige zijn met zulke reacties? Graag jullie ervaringen.
12-07-2019

Artrose

Het helpt matig, de bijwerkingen zijn zodanig dat het ( voor mij) niet opweegt tegen de voordelen van het middel. Ongeveer 2 uur na inname word ik steeds en plotseling heel erg nerveus, misselijk duizelig en algeheel beroerd.
10-07-2019

BuTrans (buprenorfine)
Artrose

gestart met 5 mcg , dit had geen effect en uiteindelijk vond ik bij 30 mcg de juiste dose die mij pijnstilling gaf, maar op den duur verergerde mijn chronische hoofdpijn en migraine terwijl ik hoopte het hier ook wat aan zou doen, ik had continue een zwaar gevoel van malaise , en totaal geen energie meer . ik heb ook de diagnose ME en ik dacht gewoon dat het mijn ME was ma[lees meer...]ar het was nu zo extreem dat ik toch ging twijfelen aan de pleisters, misschien zijn die helemaal niet goed voor iemand met ME? Ik was het zo zat dat ik me zo extreem slecht voelde, dat ik besloot af te bouwen . het was wel duidelijk dat mijn lichaam deze pleisters niet verdroegen al ging het in het begin juist heel goed kennelijk was lange tijd gebruik voor mij niet goed (half jaar) ik heb nu weer erg veel pijn in mijn rug maar wil geen morfinepreparaten meer, kennelijk is het niet goed als je ME hebt . Ik heb weer tramadol gekregen maar dat houdt me wakker snachts en verlicht de pijn maar weinig, ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu moet en ik gebruik een TENS apparaat af en toe maar ook dit is geen wondermiddel. Bewegen is erg goed voor artrose maar met ernstige ME is dat onmogelijk helaas. Zijn er meer met deze ervaring of heb je tips dan hoor ik het graag.
03-07-2019

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose

Veel pijn in rug , redelijk veel artrose en hernia
23-06-2019

Artrose

Helpt wel voor de artrose maar heeft bijwerkingen die behoorlijk ernstig zijn bij mij. Veel last van droge mond met keelpijn en geirriteerd mondslijmvlies.
16-06-2019

Pregabaline (pregabaline)
Artrose

Ik gebruik dit omdat ik een scheur en artrose in mijn onderste ruggewervel heb, een hernia in L4-L5 en een schwazinoom/neurinoom tussen L3-L4. Mijn vrouw gebruikte het omdat ze fibromialgie heeft. Aanvankelijk lijkt het niet zoveel kwaad te kunnen maar beiden hebben we weinig tot geen baat bij pregabaline. Beiden zijn we hardcore aan de lijn (minder dan 1000 kcal per dag[lees meer...]) en desalniettemin blijft/bleef de weegschaal gelijk staan. Nu mijn vrouw gestopt is met pregabaline vliegen de kilo's er bij haar af terwijl die bij mij blijven zitten en we hetzelfde eten. Ik houd veel vocht vast. Mijn vrouw is het inmiddels kwijt. Mijn vrouw heeft het middel (Pregabaline 75) ervaren als zeer verslavend. Bij het stoppen heeft ze heftige afkickverschijnselen ondervonden met koorts (warm-koud), nachtzweten en wanen. We wonen in het buitenland en hebben sterk het idee dat de specialist het heeft voorgeschreven als een soort klantenbinding. Elk consult moet hier apart moet worden betaald en is allesbehalve voordelig.
08-06-2019

Amiodaron (amiodaron)
Artrose

Amiodaron vanaf 2003 gebruikt. Door de cardioloog aan bevolen vorige medicatie werkte naar zijn inziens niet voldoende.2003. Door alle klachten bij door neuroloog advies, de huidige cardioloog ingelicht, Direct stoppen en over drie maanden na diverse onderzoek gebruikt ik geen medicijnen voor hart problemen. Schildklier aandoening.
11-05-2019

Depo-Medrol (methylprednisolon)
Artrose

Ik heb poly-artrose, bijna alle gewrichten zijn aangetast van kaken tot tenen en alles er tussen. Voor mij is de driemaandelijkse 120ml injecties het enige wat werkt, buiten de oxycodone die ik dagelijks gebruik. Zonder dit zou ik geen zin meer in t leven hebben. 1e week altijd grieperig gevoel, na 1/2 dagen al effect. Grotere aangetaste gebieden zoals onderrug duurt soms [lees meer...]2 weken totdat de pijn weg is en het effect houdt ongeveer 8 weken aan, daarna 4 weken tobben met op het laatst t niet meer zien zitten van de pijn en ellende. Ik noem t altijd een Pret-prik omdat ik er zo blij mee ben😊. Het vocht en de emoties de 1e 2 weken neem ik er met plezier bij.
24-04-2019

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Artrose

Met mijn 34 isvmijn baarmoeder en 1 eierstok verwijderd en met mijn 35 artrose vastgesteld Momenteel redelijk normaal maar bij hoge pieken 3tot 5x daags en daarnaast nog extra paracetemol Bijna zolang als ik de medicatie slik nooit normaler Ontlasting sinds 1 half jaar van huisarts zakjes poeder met mineralen en kan weer redelijk na de wc Tipbtraagschuim voor je rug [lees meer...]is goed alleen heb ik nu Ipv 1 zacht 1 hard matras gekocht en werkt beter
16-04-2019

Allopurinol (allopurinol)

11-03-2019

Glucosamine (glucosamine)
Artrose

Na dik 2 maanden gebruik werd het niet beter maar in die 2 maanden juist erger, de pijn, de stijfheid. Gestopt en na een paar dagen was de pijn weer weg.
23-01-2019

Aclasta (zoledroninezuur)
Artrose

Ik gebruik het voor osteoporose. Het middel is verschrikkelijk. Ik wil het nooit meer! Is puur vergif. De kans op kaakbeen necrose is groot.
21-01-2019

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose

Knie probleem moet geopereerd worden maar stel het zo lang mogelijk uit pas 54. Met 1 pil per dag red ik het zeker als ik weet wat ik moet doen. Veel lopen trap op en tegen jicht kwam ik later pad achter. Neem niet elke dag in.
10-01-2019

Artrose

In verband met een kapotte knie, hernia, scoliose en artrose in mijn rug gebruik ik sinds een klein jaar dagelijks 4a5 x oxycodon 5mg korte afgifte. Op zich nooit problemen gehad totdat ik in augustus, september en oktober opeens heel misselijk werd en vele malen achter elkaar moest overgeven. Ook werd ik dan heel licht in het hoofd alsof ik flauw ging vallen en kon ik b[lees meer...]ijna niet meer op mijn (trillende) benen staan. Omdat de laatste tijd merkte dat het minder effect kreeg op de (zenuw)pijn, had ik iom huisarts besloten om te starten met wietolie met CBD en THC teneinde om ook een beetje van de oxycodon af te komen. Deze olie hielp echt ongelooflijk goed! Ik ben toen ook meteen wat minder oxycodon gaan gebruiken (3x daags). Echter 5 dagen na het starten hiermee, kreeg ik weer zo’n aanval als in de eerdere maanden en deze klachten houden nu al 4 weken aan met kleine ups en grote downs. Buiten het dizzy zijn, wegtrekkers krijgen, het trillen, koud hebben en zweten overheersen vooral angstgevoelens. Echte doodsangst bij aanvallen en constant ontzettend gespannen en angstig vooral ‘ s avonds. Ik durf bijna geen niet meer naar buiten in de angst dat ik weer aanval krijg. Ik denk ook steeds dat ik wel iets heel erg moet hebben omdat mijn lichaam zulke angstaanjagende dingen doet. Ik heb ook cardiologische onderzoeken gehad en met mijn hart is niets mis. Inmiddels slik ik sinds anderhalve week 3x daags oxazepam en 1x daags oxicodon langzame afgifte. Dit in combinatie met de cannabisolie met THC, zou moeten zorgen dat ik redelijk versuft ben, maar dit is geenszins het geval. Ik ben heel energiek en helaas dus 1 brok angst en spanning. Volgens mijn huisarts, de cardioloog en de advieslijn van de Jellinek zouden mijn klachten heel goed afkickverschijnselen van de morfine kunnen zijn in combinatie met stress en hormonen (ben 52). Maar zo abrupt doe ik het niet (van gemiddeld 20mg in een maand naar 10mg) en mentale problemen heb ik niet echt. Ik word er inmiddels helemaal hopeloos van en wil gewoon weer de oude worden. Is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande klachten?
26-12-2018

Artrose

Ik gebruik het middel oxycodon nadat ik stijf stond van de pijn, veroorzaakt door "bechterew", dit nadat ik gestopt was met mijn bechterew-therapie wegens chemo-therapie. Sinds een week gebruik ik er 2x per dag een halve tablet "methadon" bij. Resultaat: Totaal geen pijn meer.
19-12-2018

Pregabaline (pregabaline)
Artrose

Ik had zeer veel pijn en stijfheid bij het opstaan 's morgens. Het eerste half uur loop ik scheef van de pijn. Daarna trekt de pijn bijna helemaal weg. De pregabaline heb ik in verschillende sterktes geprobeerd: 75 mg, 1oo mg , 150 mg, 50 mg. Over het algemeen werkt de pijnstilling fantastisch: ik kan me bewegen zonder pijn. Echter de bijwerkingen worden steeds meer ,[lees meer...] ondanks het verminderen van het aantal mg'en. Uiteindelijk gestopt met dit middel i.v.m. de vele bijwrkingen.
15-12-2018

BuTrans (buprenorfine)
Artrose

Door een andere pijnspecialist waarmee ik totaal géén klik had meteen 5 ug/pu erbij gekregen. Zit nu op 20 ug/per uur bevalt prima. Dizzy is weg na 2cweken, voor moeilijk stoel gang gebruik ik nu Movicolon zakjes 2 per dag. Geen problemen meer.

Diclofenac (diclofenac)
Artrose

in overleg met dokter overgestapt op andere medicatie

Artrose

Het zou even tijd nodig hebben om aan morfine te wennen maar zover heb ik het niet laten komen ondanks dat ik enkel nog kon liggen vanwege de hevige pijn. Beroerd, duizelig en het gevoel alsof je op de maan ben beland, zo voelde ik me de hele dag tot de overstap naar Targinact. Dat wennen had ik echter niet bij de Targinact. Na een uurtje verdween de ergste pijn welke zelf[lees meer...]s bij stil liggen aanwezig was en sinds het gebruik van Targinact ben ik weer in staat met andere dingen bezig te zijn dan alleen de dag zo goed mogelijk door te komen. Geen bijwerkingen, niet beroerd
12-12-2018

Targinact (oxycodon / naloxon)
Artrose

Van Oxycodon en al die andere merken werd ik misselijk, duizelig en kon niet meer functioneren naast de aanhoudende pijn. De targinact zorgt er voor dat niet alleen de scherpe randjes van de pijn weg zijn maar tevens dat ik me er niet duizelig of beroerd van voel en gewoon helder na kan denken.
03-12-2018

Etoricoxib (etoricoxib)
Artrose

Voorgeschreven gekregen van de orthopeed in afwachting van heupoperatie. Een maand gebruikt zonder problemen. Helpt erg goed tegen de pijn. Ik kon weer lopen! Een week later helemaal niet lekker, hartkloppingen, gevoel alsof ik een hartstilstand zou krijgen. Bloeddruk gemeten: 163/106; veel te hoog dus. Nu een week later, na stoppen, is de bloeddruk nog steeds niet gedaald[lees meer...]. Goede pijnstiller dus, maar de bijwerkingen zijn niet fijn.
03-12-2018

Artrose

Eén tablet na licht ontbijt. Vanaf 1200u op de autoweg met ACC. Na 30' steeds erger wordende slaperigheid. Na een uur ingeslapen (met 100kmIu wegens regen). Wakker geworden op een meter van de middenrail dank zij automatische elektronika auto (radar- plus remsysteem). Geen ongeval (oef, oef, oef). Nagelaten bijsluiter te lezen. Apoteker/arts hadden geen waarschuwing gege[lees meer...]ven. Bij ongeval drie schuldigen: ik, apoteker & arts.
30-11-2018

Meloxicam (meloxicam)
Artrose

Ik had enorme pijn, tot zelfs in de zenuwen... verschillende soorten pijnstilling geprobeerd wat niet hielp, of ik kreeg last van veel bijwerkingen. Uiteindelijk meloxicam geprobeerd wat enorm goed aansloeg. De pijn werd dragelijk en zeker voor 80% verminderd. Helaas kreeg ik weer last van bijwerkingen....me buik zwelde op, opgeblazen...kon niet meer plassen, hield veel vo[lees meer...]cht vast en verstopping in de darmen. Hierdoor kwamen er weer veel andere klachten bij waar eventueel ook weer pillen voor te krijgen was..... en dat zag ik niet zitten, een doos vol verschillende pillen. Ik besloot om te stoppen en de pijn terug te nemen. Inmiddels heb ik een natuurproduct gevonden wat bij mij enorm goed aanslaat! Al mijn ontstekingen zijn weg en heb geen oijn meer. Schijnbaar reageerd mijn lichaam niet goed op chemische medicijnen. Mvg M.
27-11-2018

Veel pijn, weinig effekt
10-11-2018

Irbesartan (irbesartan)
Artrose

Gebruik al heel lang Irbesertan 150mg per dag v oor de hoge bloeddruk met goed gevolg. Na een val had ik eerst heftige pijnen en kreeg achtereenvolgens paracetamol 3x1000 mg voorgeschreven, daarna diclofenac maar vanwege erge bijwerkingen Tramadol of Heroìne. Dit ging ook niet en dus maar geen pijnstillers. Twee maanden na de val kreeg ik ook veel last van mijn L knie[lees meer...] en twee weken verder kreeg ik het vermoeden dat dit misschien verband hield met Irbesertan en ben na twee dagen vrijwel pijnvrij, nu maar hopen dat de bloeddruk goed blijft. (nu 125_85 mm Hg)
26-10-2018

Glucadol (glucosamine)
Artrose

Ik ben bouwvakker sinds 1979 en raadt iedereen en zeker bouwvakkers en sporters om dagelijks uw glucosamine in te nemen. Vanaf mijn 40ste begonnen innemen op aanraden van een osteophaat buurman en met opmerkelijk resultaat. Ik leek wel kruipolie in te nemen. Veel vlotter bewegen n geen gekraak meer in de knieen. Ik doe veel rugwerk en draag zware lasten. Ook regelmatig lad[lees meer...]ders en trappen op en af. Klinkerwerken gedaan, zware betonnen borduren geplaatst. Momenteel al 15 jaar vloerder en ook dakwerken regelmatig. Na 1 jaar gestopt met innemen en weer mee begonnen omdat bewegen weer wat moeilijker werd. Nu neem ik het suplement dus al bijna 19 aar en zal dat blijven doen. Ik heb al vele mensen die pijn hadden in knieen daarmee geholpen en met succes.ook bv een wandelaar die bij ons werkte als metser kloeg over hetfiet dat hij niet meer kon volgen. Na inname van 1 maand zei hij zeer entiosast te zijn over het resultaat. Zijn colega wandelaars namen dat al jaren zei hij. Daarom wandelden zij zo vlot. Ik kan vele mensen laten getuigen over hun ervaringen als jullie willen .
05-10-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Artrose

Zelfde ervaring als velen hier. Absoluut geen 40 dosis uit het flesje. Contact gezocht met de fabrikant Takeda. Nu komt de grootste grap....volgens hen zit er juist nog meer in als 40 dosis. Dit is in de fabriek (3 keer raden welke fabriek en door wie) getest. Jaja. Zoveel ervaringen met minder dosis en volgens de fabrikant niets aan de hand en zelfs meer dosis dan aangege[lees meer...]ven. Het is de reinste oplichterij. Je moet ook nog eens 1 spray laten vervliegen voor je het flesje kan gebruiken......al met al kom ik nooit verder dan max 33 tot 34 dosis. De grondstof Fentanyl kost echt geen drol en men maakt er een neusspray van om vervolgens 300 euro te kunnen vragen voor iets wat in de basis nog geen 15 tot 20 euro kost. Boeven zijn het bij Takeda!
15-09-2018

Tramadol (tramadol)
Artrose

Ik heb Artrose in alle gewrichten, meerdere hernia's, kanaalstenose en uitgebreide discophatie met extreme denegratie. Ik ben 52 jaar, en nog nooit pijnstilling genoemen, incidenteel alleen Paracetamol. Had angst voor zwaardere middelen, maar geen keuze meer, en toch besloten wat te proberen. Ik heb druppels gevraagd, dat kan ik veel lager doseren, het werkt, ik heb wel[lees meer...] pijn, maar het is draaglijk, bij een hele lage dosis. Ik zweet wel enorm, maar dat stopt na een dik uur (bij mij althans) Verder nog geen last van bijwerkingen. Ik gebruik 2 keer 15mg op een dag. (6 druppels van 2,5mg per keer)
11-09-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Artrose

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1620)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)