BuTrans

Artrose (6 meningen)
Hernia (3 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Reuma (2 meningen)
Pijn (algemeen) (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Gewrichtspijn (1 mening)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)

Tramadol (804 meningen)
Oxycodon (293 meningen)
OxyContin (239 meningen)
Zaldiar (223 meningen)
Fentanyl (110 meningen)

10-07-2019

Artrose

gestart met 5 mcg , dit had geen effect en uiteindelijk vond ik bij 30 mcg de juiste dose die mij pijnstilling gaf, maar op den duur verergerde mijn chronische hoofdpijn en migraine terwijl ik hoopte het hier ook wat aan zou doen, ik had continue een zwaar gevoel van malaise , en totaal geen energie meer . ik heb ook de diagnose ME en ik dacht gewoon dat het mijn ME was ma[lees meer...]ar het was nu zo extreem dat ik toch ging twijfelen aan de pleisters, misschien zijn die helemaal niet goed voor iemand met ME? Ik was het zo zat dat ik me zo extreem slecht voelde, dat ik besloot af te bouwen . het was wel duidelijk dat mijn lichaam deze pleisters niet verdroegen al ging het in het begin juist heel goed kennelijk was lange tijd gebruik voor mij niet goed (half jaar) ik heb nu weer erg veel pijn in mijn rug maar wil geen morfinepreparaten meer, kennelijk is het niet goed als je ME hebt . Ik heb weer tramadol gekregen maar dat houdt me wakker snachts en verlicht de pijn maar weinig, ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu moet en ik gebruik een TENS apparaat af en toe maar ook dit is geen wondermiddel. Bewegen is erg goed voor artrose maar met ernstige ME is dat onmogelijk helaas. Zijn er meer met deze ervaring of heb je tips dan hoor ik het graag.
21-10-2017

Spierpijn

15-06-2017

Pijn (algemeen)

Ik kreeg deze van de pijnpoli. Ik heb een hekel aan pleisters, geef mij maar een pil. Ik ga graag naar sauna en strand en dat kan niet met dit spul, en je krijgt zichtbaar sporen op je huid van het gebruik. Ook jeuk en irritatie van de huid plus het feit dat ze nogal groot zijn, dus grote plekken achterlaten. Geen optie voor mij dus. Daarnaast vrijwel direct problemen met[lees meer...] slapen, naar dromen en niet meer inslapen.
27-03-2016

Lage rugpijn

ik merk weinig van de medicijnen, gebruik pleisters nu 2 1/2 week. Het jeukte erg, dus pleister verwijderd.
29-06-2014

Syndroom van Ehlers-Danlos

Geen pijnvermindering, wel last van bijwerkingen.
03-11-2013

Acute inflammatoire polyneuropathie

Ik heb nu 4keer gehad dat de pleister niet goed werkt. De apotheker ziet geen oorzaak. Nu zweet ik veel en mijn huid heeft dan een hoge zuurgraad. Wie heeft ervaring Gr. Hans
20-05-2016

Lage rugpijn

Erg misselijk, vooral na het plakken van een nieuwe pleister, droge mond,erge buikpijn en heel erg misselijk, braakneigungen, maar niet gebraakt. Geen eetlust, down, lusteloos.
15-11-2013

BuTrans (buprenorfine)

Ivm zenuwpijn door si dysfunctie deze pleister voorgeschreven gekregen. (5 mg) Begonnen met een halve pleister en veel last van bijverschijnselen. Bovenbuikpijn, misselijk, darmkramp, iets hoge bloeddruk en enorm blozen. Tot nu toe nog geen effect en om aan de bijverschijnselen te wennen zal de volgende ook een halve zijn. Als dit beter gaat over naar 5 mg en dan hop[lees meer...]elijk effect. (7Moet erbij zeggen dat ik wel erg overgevoelig ben voor medicatie)
08-04-2013

Hernia

De eerste weken ging het goed zelfs geen aanvullende pijnstillers nodig . Maar na 2 maanden in ochtend ineens blaren rode uitslag kon hierdoor niet meer lopen zo erg was de pijn. Dit is nu ruim een week aan de gang en nu beginnen ok m'n handen met hetzelfde probleem ook in oksel een zeer rode plek gekgenoeg doet deze geen pijnen jeukt niet zoals de rest. Dit allemaal omdat[lees meer...] ik allergieën ben voor de plijstervan de Butrans .
17-03-2012

Reuma

Ik heb door de reuma veel pijnklachten en al diverse middelen zonder succes geprobeerd. Uiteindelijk adviseerde de pijnarts de BuTrans pleisters. Ik moest beginnen met 5 mg. Dat deed bijzonder weinig, zowel qua bijwerkingen als qua pijnstilling. Na het opplakken kreeg ik wel even het gevoel of er een band strak om mijn hoofd zat en of ik door een laag watten heen moest, ma[lees meer...]ar dit was niet in erge mate en de volgende dag weer verdwenen. Verder jeukte de pleister en deed deze pijn met verwijderen. Daarna nog ruim een week een geïrriteerde plek gehad op mijn arm. De plek was rood en voelde een beetje pijnlijk. Ook merkte ik dat mijn stoelgang iets minder fanatiek was dan normaal. Na twee weken moest ik verhogen naar 10 mg, aangezien ik nog geen adequate pijnstilling had. Ik kreeg dezelfde bijwerkingen, maar iets erger, toch nog steeds niet zo dat er reden was om echt te klagen. Na een week moest ik wederom verhogen, aangezien de pijnstilling nog steeds niet adequaat was. Dus nu naar 15 mg. Dit ging behoorlijk verkeerd. De bijwerkingen waren gelijk al wat heftiger, dus ik ben wat eerder naar bed gegaan in de hoop en de verwachting dat het de dag erna wel weer beter zou gaan, net als de keren daarvoor. Het werd alleen niet beter, maar steeds erger. Na twee à drie uurtjes (ongeveer) op te zijn geweest en wat achter mijn computer bezig te zijn geweest, redde ik het niet meer om achter de compu te blijven zitten. Ik kon mij niet meer concentreren op dat wat ik aan het lezen was, maar ik kon het ook niet meer goed zien. Ik had een wattig gevoel in mijn hoofd, was duizelig en misselijk. Ik ben op de bank gaan liggen, maar ik had de rust niet om stil te blijven liggen of te gaan slapen. Ik heb wat gebeld, maar ik kon mijn aandacht ook niet goed meer bij het gesprek houden. Toen toch maar weer opgestaan van de bank en nogmaals wat ontspannends op de compu gaan doen. Na 5 à 10 minuten maximaal redde ik dit weer niet meer, hoe erg ik ook mijn best deed. Weer op de bank liggen en onderhand zo ziek aan het worden dat ik wel bleef liggen en af en toe ook in slaap viel. Toen mijn echtgenoot uit zijn werk kwam (uren later), hem vertelt hoe het ging en verder de rest van de avond op de bank gelegen tot mijn echtgenoot mij in bed gestopt heeft met voor de zekerheid het emmertje dat ook al bij de bank stond mee naar boven, aangezien ik ook nog steeds misselijk was. Ik was heel duizelig, dreigde steeds flauw te vallen en kon niet eens meer zelfstandig naar de wc. Mijn ouders zijn de volgende dag ook bij mij komen zitten toen mijn man naar zijn werk moest. In overleg met de pijnarts toen de pleister van 5mg weer weggehaald zodat alleen die van 10mg overbleef. De volgende dag ging het iets beter, maar nog altijd niet goed. Een week nadat ik begonnen was met de verhoging naar 15mg en dus vijf dagen nadat ik dat weer teruggebracht had naar 10mg, was ik nog steeds niet echt in orde en dat maakte dat ik het zo zat was dat ik toen helemaal gestopt ben met de Bu Trans pleisters. Qua helderheid en normaal kunnen functioneren een hele goede keus, qua pijnbestrijding helaas een minder goede keus, want toen ik eenmaal gestopt was, merkte ik dat de pleisters toch meer tegen de pijn deden dan dat ik in eerste instantie dacht.
28-04-2016

Fibromyalgie

Werkt goed qua pijn. Maar veel last van misselijkheid.
13-05-2015

Chronisch pijnsyndroom

Ik gebruikte de pleisters van het merk Norspan tot een aantal weken tot alle tevredenheid. Ik sliep beter en had minder pijn. Ik gebruik nog wel aanvullende pijnmedicatie. Een aantal weken geleden begon de huid onder de pleister en om de pleister rood te worden, wat te zwellen en te schilferen. Het brandde en het jeukte enorm. Dit begon gelijktijdig met de verandering van [lees meer...]de verpakking. Het geeft dezelfde klachten als mijn nikkel allergie. Vandaag start ik met nieuwe buprenorfine pleisters, maar dan met merknaam BuTrans. Hoop dat dan de klachten over zijn.
02-06-2013

BuTrans (buprenorfine)

Ik gebruik BuTrans vanaf februari 2012 en toen ik net begon was ik tevreden. Zodra ik de pleister had opgeplakt werd ik wel high, maar dat duurde maar een paar uurtjes en daarna voelde ik me goed. Wat me wel opviel was de jeuk, die was vreselijk. als de pleister eraf mocht liep ik eerst een paar uurtjes opgelucht te krabben. Het bleek dat de huid in het vierkantje van het [lees meer...]werkende spulletje helemaal ruw werd. Mijn huid erom heen werd rood. Ik kreeg zalf om dit te verhelpen. Naar mate de verhoging van de dosering werd de jeuk erger. De pleister ging bollen. Het idee dat ik had dat de pleister werd afgestoten door mijn huid. En de jeuk was niet meer te stillen. De pleisters blijven ook niet meer zitten. Ik gebruik er nu 2 van 20 maar ik moet ze opplakken en dan met leukoplast erover om ze te kunnen laten zitten. De pijn is wel minder geworden door de verhoogde dosering maar ik wil toh over op een ander medicijn aangezien mijn man ook een beetje ziek wordt van al die plaeisters op mijn lijf. Het ziet er ook niet uit.
10-04-2013

Diabetes type 2

Ik gebruik de Butrans pleister nu bijna een week tegen de vreselijke neuropathie een complicatie van mijn diabetes, en ik kan niet anders zeggen dat ik mij lange tijd niet zo goed gevoeld heb. Ik heb als enige bijwerking een lichte hoofdpijn maar deze staat in geen enkele vergelijking met de zenuwpijnen die ik voorheen had. Ik heb lange tijd tramadol geslikt maar deze plei[lees meer...]sters werken voor mij veel beter.
09-01-2012

Hernia

nadat ik de pleister heb geplakt houd ik een paar uur een vieze smaak in de mond,ook heb ik pijn op de huis waar de pleister zit. de 2e dag helpt de pleister heel goed,maar daarna merk ik helemaal geen verschil meer met of zonder pleister. Als de pleister verwijderd is, is de huis helemaal rood en zeer gevoelig, dat duurt een paar dagen.
14-11-2011

Ernstige rugpijn

Het is een pleister die je een plakt in de 5 dagen, het eerste uur heb ik een vieze smaak in de mond,en de eerste 3 dagen heb ik heel veel dorst en een droge keel. Ik heb de ene keer wel baat en de andere keer geen baat bij de pleister.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum