Ervaringen met BuTrans

Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Gewrichtspijn (1 mening)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)

14-11-2011 | Vrouw | 49
Ernstige rugpijn
Het is een pleister die je een plakt in de 5 dagen, het eerste uur heb ik een vieze smaak in de mond,en de eerste 3 dagen heb ik heel veel dorst en een droge keel. Ik heb de ene keer wel baat en de andere keer geen baat bij de pleister.

30-03-2020 | Vrouw | 58
buprenorfine (20ug)
Artrose van de wervelkolom
Voor jeuk onder de pleister gebruik ik een pomje dat normaal gebruikt wordt astma. Ik spray de huid eerst in en plak dan de pleister. Werkt zeer goed. Alleen de verkleuring van de huid daar is niks aan te doen.

11-03-2018 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Eerste dagen flink misselijk en draaierig. Dit werd minder na dag of 5. Werkt goed tegen de pijn

05-02-2018 | Vrouw | 44
buprenorfine (5ug)
Ik gebruik de Butrans nu 2 jaar, 5mg, zonder tussentijdse verhoging. 10mg werkte beter maar dan sliep ik allen maar, dus met meer pijn een lagere dosis. Dan kan ik vrij redelijk functioneren. Wel altijd een rode plek op de rug waar ik de pleister plak, niet brandend. Als ik het onder in de rug plak dan krijg ik blaarachtige plekken.

18-02-2015 | Vrouw | 39
Pijn (algemeen)
Chronische pijn in mijn schouder, ik had veel bijwerkingen van tramadol. Dit werkt beter, alleen huidirritatie op de plek waar het medicijn de huid raakt, dus niet van de pleister zelf.

07-08-2014 | Vrouw | 49
buprenorfine
Na al vele andere medicijnen te hebben geprobeerd ben ik gestart met de butrans pleisters. Inmiddels nu ruim 2 jaar geleden. De bijwerkingen vielen mij enorm mee, duf en slaperigheid en even geen autorijden. Maar waren van korte duur. Ik plak nu 1xpw 2 pleisters van 10mcg. De pleisters van 20 mcg vind ik te groot. Ik heb enkele plekken waar ik ze niet op kan plakken iv[lees meer...]m brandplekken en jeuk. Ik ben enorm tevreden over de werking, pijn wordt goed gedempt Bij warm weer laten ze wel sneller los. Over het algemeen gebruik ik hecht pleisters silk van het kruidvat om de randen vast te plakken. Gaat goed, maar bij warm weer helpt ook dat niet meer.

23-01-2014 | Vrouw | 43
Syndroom van Ehlers-Danlos
lees dat veel patiënten enorme jeuk krijgen op de plaats van de pleister. Deze bijwerking had ik in het begin ook, het was zo erg, het leken wel brandplekken die na weken nog jeukten en zichtbaar waren! totdat ik de tip van een verpleegkundige kreeg, namelijk eerst de huid waar de pleister op geplakt gaat worden te behandelen met BUDESONIDE NEVEL 50pch (een neusspray voor [lees meer...]behandeling van hooikoorts). dit medicijn kan je alleen op doktersrecept krijgen. je sprayt een aantal keer dus de huid waar de pleister(s) moeten komen, zodat de huid nat is. dan laat je de huid aan de lucht drogen en als de huid goed droog is, dan plak je de pleister(s) op de huid zoals de bijsluiter dit voorschrijft. Ik doe dit nu al enkele jaren en ben zeer tevreden! Waar ik eerder maar 2 dagen een pleister op dezelfde plaats verdroeg, gebruik ik nu de pleister gewoon een week zoals de bedoeling is. de huid jeukt nagenoeg niet meer en is na het verwijderen na een week ook niet meer geïrriteerd. Mensen, vraag je arts om een recept voor deze neusspray, de pijn is al vervelend genoeg en jeuk is absoluut niet nodig!!! met vriendelijke groeten, teup

19-01-2014 | Vrouw | 56
buprenorfine (5ug)
omdat ik zenuwpijn in m'n rug, bil, en rechterbeen heb naar aanleiding van ischias, heb ik deze pleisters gekregen van de huisarts, en ben tot nu toe tevreden, de eerste dagen veel darmkrampen en diarree gehad, en beetje suf, maar nu gaat het goed, ik neem 3 à 4x per dg ibuprofen 400 mg erbij en voor de nacht een diazepam, ik slaap er heerlijk op en ik werk er gewoon mee d[lees meer...]oor, (huishoudelijke hulp) zo blijf ik in beweging wat ik zonder de pijnstiller niet had gekund.

07-09-2013 | Vrouw | 38
buprenorfine (10ug)
ik gebruik het voor mijn slijmbeursontsteking in mijn schouder. Ik had pijn grens 8 en zit nu op 2, want de pijn komt er soms wel eens doorheen en dan slik ik paracetamol 1000mg erbij en dat help bij mij erg goed alleen af en toe geen eetlust, gewichtstoename en ik hou vocht vast, veel dorst, maar al met al kan ik niet meer zonder want zonder ga ik door een hel van de pijn[lees meer...]. het middel heet trouwens butrans. mevr. h.d.

27-07-2013 | Vrouw | 25
Endometriose
Goede ervaringen met de pleisters. Wel gebruik ik ze in combinatie met Amitriptyline. Zonder is de werking minder. Enig nadeel is dat ik er vaak moe van ben,en af en toe wat hoofdpijn. En als het warm weer is, laat de pleister snel los.

01-07-2013 | Man | 76
Prostaatkanker
De oncoloog ga het advies om, i.p.v. Tramadol, toch maar butrans (5 mg) te gebrukken. De pijn is niet meer waarneembaar. Ik stoei nu met het probleem om de "lijm"-restanten te ver wijderen. Ik vind op internet geen advies. Heeft iemand een werkend middel ?

05-05-2013 | Vrouw | 40
buprenorfine
Werkt goed. Mag er volgens CBR gewoon mee rijden. Pleisters wissel ik elke 2 dagen omdat mijn huid onder de pleister lijkt te verbranden. Rode gezwollen plekken die nog weken zichtbaar zijn. In hete periodes lijkt de afgifte nog wel eens in de war. Ik ben wel eens flink onder invloed geweest van de drug. Bij de apotheek hadden ze daar nog nooit van gehoord. In de twee jaar[lees meer...] dat ik ze gebruik is dat een keer of vier voorgekomen. Soms vergeet ik de pleister na het verwijderen weer te plakken. Na een dag voel ik mijn pijn weer maar nog erger... Ik ben dan flink aan het wat ik maar noem 'flippen'. Ontwenningsverschijnselen bestaan uit enorme rusteloosheid. Alles moet bewegen, slapeloosheid en heel veel rusteloosheid in je hoofd. Dat duurt na het plakken van snel een nieuwe pleister toch wel een hele dag voordat ik weer de oude ben.

13-06-2023 | Man | 61
buprenorfine (70ug)
Rugklachten
1 PLEISTER PER 3 DAGEN... Na jaren lopen sukkelen met afbouw buprenorfine/naloxon 2x2mg per dag aan de 70 mgm/uur pleisters via huisarts. Wegens ondraaglijke pijn alles al gehad, oxycodon, tramadol, fentanyl, methadon, maar had geen effect meer. Afbouw via verslavingszorg was een hel. Met de door huisarts voorgeschreven pleisters voel ik me sinds jaren weer "MENS"... Gewel[lees meer...]dig!! Nu in 16 weken afbouwen, met 1 pil en dan per 14 dagen een kwart van de pleister af, zo doorgaan, dan zonder pil, geen heftige ontwenningsverschijnselen! Zou dan toch die Naloxon zo op je lichaam inwerken? Het lukte echt niet. Ik ben blij met deze oplossing ook al kwam hij jaren te laat.

18-04-2020 | Man | 53
Artrose
Heb artrose in beide knieen beide heupen en onderrug. gebruik 8 jaar butranspleisters van 10 mg. ivm verslechterde eetgewoonten (viel 23 kg af) ben ik samen met huisarts, psychiater begonnen om het af te bouwen naar 5 mg per week. wat een elende zeg 6 dagen niet kunnen slapen , onrustig , diaree, schokken in me armen, benen gek word je er van. nergens geen zin in , e[lees meer...]n veel pijn zelfs nu in me bekken ? na 12 weken het gaat wat beter zeker weten , maar nu gaat alles weer opnieuw beginnen 10 dagen niet slapen pijn onrustig weinig eten diaree en dat alle maal alleen zonder arts het is zwaar heel zwaar nog 7 weken en hoop dat het klaar is u hoort nog an me . vragen of suggesties mail aub

06-10-2019 | Vrouw | 58
Artrose
Bij hevige jeuk inspuiten met een middel tegen astma. Spuit de pufjes uit de inhalator op de huid goed laten drogen pleister plakken, geen jeuk meer onder de pleister.

15-12-2018 | Vrouw | 63
buprenorfine (20ug)
Artrose
Door een andere pijnspecialist waarmee ik totaal géén klik had meteen 5 ug/pu erbij gekregen. Zit nu op 20 ug/per uur bevalt prima. Dizzy is weg na 2cweken, voor moeilijk stoel gang gebruik ik nu Movicolon zakjes 2 per dag. Geen problemen meer.