Ervaringen met Morfine

morfine

Lage rugpijn (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

16-11-2011 | Vrouw | 53
Voor en na herniaoperatie
De tabletten heb ik vanaf april t/m augustus gebruikt van 35 mg. Door de tabletten kreeg ik maagproblemen zo een opgeblaas gevoel en kon niet meer eten, De pleister van 20 mg vanaf augustus gebruikt en langzaam afgebouwd naar 5 mg t/m 13 oktober. De dokter zegt dat je er niet aan verslaafd raakt. Ik ben gestopt omdat het niets meer uitmaakte of ik het gebruik of niet. De [lees meer...]pijn bleef hetzelfde. Sinds ik gestopt ben heb ik heel veel last alsof de morfine nog in mijn lichaam zit, hoofdpijn, en mijn hoofd maar op 1 plaats blijft krijg dan veel last van mijn schouder en hoofd kan niet rustig liggen. Heeft er iemand ervaring mee en zo, ja graag z.s.m. reageren. Weet niet of dit afkickverschijnselen zijn en hoelang zal ik er nog last van hebben, ik heb het totaal 6 maanden gebruikt, Alvast bedankt Lorretje

24-10-2011 | Man | 52
morfine
Dubbele hernia en een stenose
Hallo, Ik ben Jack. Ik gebruik sinds juni dit jaar morfinesulfaat retard. Mijn ervaring is echt positief, in het begin wel wat duizelig en moeilijke stoelgang maar dat werd snel beter. Momenteeel gebruik ik 2x dsg 30mg. Ik weet niet hoelang je dit middel kunt gebruiken,daar hoor ik nogal wisselende verhalen over, ook over een eventuele maximale dosis. Ik weet dat ik nie[lees meer...]t meer van deze medicijnen afkom, dus als iemand hier op wil reageren, dan heell graag!! Mij bevalt het goed,heb weinig klachten en nagenoeg geen last van bijwerkingen. Ik hoor graag van jullie!!!

04-04-2010 | Man
Hiv,leverontstekingHep.B,versl.verleden
Na een hiv besmetting in '88 besloten de havenarts en huisarts om ipv methadon, morfine retard bij mij uit te proberen. Vanaf 1996. Sindsdien los van verslavingszorg en bijwerkingen hiv-medicatie dragelijk. Over de vermeende schadelijkheid van hoge doseringen, leef nu ruim 20 jaar met Hiv en 30 jaar met chronisch Hep.B. Wees niet bang om 't uit te proberen

14-03-2018 | Man | 31
morfine (200mg)
Hartfalen
In de voorjaar van 2011, om precies te zijn in de 2de week van februari 2011, was ik in een explosie, namelijk mijn boot ontploofde en ik was in de ziekenhuis, in coma, voor 3 maanden. Ik heb al heel mijn leven sinds kinds af aan hartproblemen, en blijkbaar na de explosie had ik twee achter elkaar gevolgde hartinfarten die leiden tot een hartfaal. Toen ik eenmaal uit de co[lees meer...]ma was en naar huis mocht, moest ik zoiezo voor 2 maanden op bedrust en raadde mijn dokter me aan om morfine te gebruiken tegen de pijn van de hartinfarten en hartfaal, ook hadden ze blijkbaar na de hartfaal een open hart chirugie gedaan, waar ik ook nog last van had toen ik eenmaal bij bewustzijnde was. Eenmaal op bedrust kreeg ik twee injectie van 200mg morfine per dag, 1 in de ochtend en 1 in de avond. In het begin was het wennen aan de morfine, maar de bijwerkingen waren niet zo zwaar en naar een paar weken was ik er wel aangewend en begon ik ook weer langzaam met een beetje alcohol per dag te drinken (ik hield me aan de regel van een kwart van de normale hoeveelheid alcohol), wat ook wel samenging. Na een paar weken kon gewoon weer alles doen wat ik voorheen ook deed, zoals auto rijden en zelfs ging weer elke week naar de schietbaan (ben geboren in nederland, maar woon al sinds mijn 18e in LA), oftewel kon echt gewoon weer alles doen ondanks mijn morfine gebruik. Ik heb het voor 6 maanden ongeveer gebruikt en ben erg tevreden erover.

10-12-2014 | Man | 65
Drugsverslaving
Sinds 50 jaren verslaafd , en sinds een aantal jaren een gebruiker onder toezicht . Voordat ik onder toezicht kon en mocht gebruiken , was het nodig om methadon te gebruiken om vervelende bijwerkingen van Heroïne gebruik tegen te gaan . Alleen Methadon heeft een nog ergere bijwerking als Heroïne , en ook nog eens veel langdurigere nawerking . Dus eigenlijk van de wal [lees meer...]in de sloot ! Nu is er in mijn woonplaats sinds een 10 jaar , behandeling mogelijk met diacetylmorfine , wat een hele verbetering is voor een gebruiker . Diacetylmorfine is een drug die verdampt bij verhitting , die damp(rook) wordt opgezogen en wordt door de longen verwerkt . Zeer effectief . Ik KAN en WIL niet meer zonder !

04-12-2014 | Man | 25
Drugsverslaving

18-05-2014 | Man | 59
morfine (10mg)
colitis ulcerosa, ziekte van crohn, reumatoide artrose en artitis, fibromyalgie, vermoeidheidssyndoom, depressies, borderline syndroom, nek en rug hernia's. Pijnstilling heel belangrijk, anders kan ik niets meer doen en lig ik 100% van de dag op bed, met 2 soorten pleisters (trans tec 7o uq pr uur, (rug) en fentanyl 25 uq per uur (bovenarm wisselend links en rechts), daa[lees meer...]rnaast oxycontin 2 maal daags 2, en paracetamol 4 maal daags 1, azathioprine 50 mg 2 maal daags, meloxicam 7,5 mg 2 maal daags, tegen de ontstekingen, gaat het redelijk als maagbeschermer pantoprazol 40 mg voor het slapen, kan ik toch wat doen, wel als ik wat gedaan heb, weer de straf soms eenar dagen plat en soms weken plat, maar dat heb ik er wel voor over, veel te lang plat op bed gelegen, is geen leven meer, de mens moet wat doen, om nog een beetje levenskwaliteit te behouden. mijn grootste vijand is de gemeente werkt op geen enkele manier meer mee, alles wegbezuinigd thuishulp weg alles, het is dat ik mijn maatje nog heb, die me dagelijks bijstaat waardoor ik geestelijk redelijk gezond blijf, aan haar heb ik wel mijn leven te danken, beste mensen vertrouw op je eigen oordeel, vooral je gevoel, jij weet het best wat je moet doen, stel jezelf vragen en je krijgt daar antwoorden voor terug, laat je niet gek maken door artsen/specialisten, kijk of je met huismiddelen (geneesmiddelen), medicijnen kunt vervangen, vooral wiet olie is een heel oud patent geneesmiddel waar je gerust, onder deskundige begeleiding aan kunt beginnen, dit middel is bijna een wondermiddel kan voor heel veel klachten gebruikt worden (let wel medicinale wietolie waar de thc uit is gehaald) het heeft geen zin om de ene verslaving met de andere te vervangen. leef wel be happy hartegroet cornelis

08-06-2013 | Vrouw | 30
Hernia
Ik heb 4 jaar intensief morfine 10mg geslikt. Ik slikte manks 7 tabletten per dag. Ik ben afgelopen dinsdag jongstleden gestopt. Ik heb bruistabletten gehaald voor weerstand en energie. En ik heb totaal nergens last van. Het enige waar ik last van hebt gehad zijn zweet aanvallen in de nacht maar dat duurt maar 4 dagen. Het afkicken duurt officieel 3 dagen tot een week. A[lees meer...]ls je wilt stoppen doe dat dan als het lekker weer is want dat werkt heel goed mee. Ik hoop dat ik de mensen die willen stoppen hier mee heb geholpen. Ik wens iedereen veel succes toe met het afkicken. Groetjes dolfijntje

28-05-2012 | Vrouw | 48
morfine
Ik heb jarenlang morfine oraal ingenomen tegen zenuwbeschadiging in mijn rug, maar de lever nieren en andere organen gingen er aan kapot, na veel overleg met arts nu een morfinepomp geinplanteert, in het begin veel klachtten gehad, onder andere hersenvocht lekkage, maar nu perfect, kan veel meer. Zal nooit pijnvrij zijn maar dit is een goede oplossing

19-02-2012 | Vrouw | 74
morfine
ik ben in 1997 in kijkduin geopereerd aan mijn rug door dr de mol v otterloo.hij heeft uit mijn heup bot weg gehaald en fia mijn buik tussen mijn werfels gezet.daarna 3 maanden op een gipsbed gelegen.daana op staan en als ik kon staan gelijk in een gips corset om weer te kunnen lopen .daar heb ik ook drie maanden mee gelopen. maar 3jaar geleden weer heel veel pijn toen [lees meer...]drie pijn bestrijding maar dat hielp niet meer toen ben ik aan de morfine gegaan. twee maal daags 40 mg. en dat gaat nu redelijk met de pijn,wand de andere werfers zijn ook niet goed.

10-01-2012 | Vrouw | 61
Hernia
verstandig om dit onder artsencontrole af te bouwen!

01-12-2011 | Vrouw | 58
morfine
door gebruik van meerdere medicijnen tegen pijn is het moeilijk om te zeggen of sufheid alleen van de morfine komt.

21-07-2011 | Vrouw | 54
Darmkoliek aanvallen
werkt heel snel moet altijd gelijk braken en de volgende dag moet ik weer helemaal bijkomen ben dan misselijk en beroerd.

21-02-2011 | Vrouw | 57
Chronische rugpijn
in het begin wat suf, daarna nauwelijks merkbaar

26-08-2010 | Vrouw
morfine
Veel pijn gevrichtenna een rugoperatie
ik ben geopereerd in kiijkduin en ik heb drie maaden op een gipsbed gelegen na deze behandeling in een gipscorzet gelopen ik moest eerst leren lopen.

17-11-2009 | Vrouw
Voor mijn been
Ik heb Restless-legssyndroom. Alleen morfinesulfaat hielp me. Ik ben erg blij met die medicijn. Als dit niet zou bestaan, zou ik niet weten wat ik kan doen. OOOfff ik wil er niet aan denken.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum