Ervaringen met Morfine

morfine

Lage rugpijn (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

02-04-2015 | Man | 62
morfine (100mg)
Pijn (algemeen)

27-12-2014 | Man | 57
Lage rugpijn
Helpt allemaal lekker, maar nu na 3 maanden angstige gevoelens, bang overal voor, moet geopereerd worden, maar durf het nu niet aan. Heb begin oktober door die pijn in het ziekenhuis gelegen, kreeg ik morfine in tablet vorm, maar zag op een gegeven moment beesjes van, echt waar. Toen ik na een week thuis kwam kreeg ik morfine in pleister vorm, maar word er nu ook angstig e[lees meer...]n bang van, zit nu op 50 mg en denk er aan om te stoppen, want pijn valt wel mee.

02-12-2014 | Man | 65
morfine (200mg)
Sinds 50 jaar ernstig verslaafd , de eerste 20 jaren waren een hel (zelf gekozen) maar aangeduid als junk door de mensen om je heen , weet je niet waar je het zoeken moet ! Gelukkig was er in mijn woonplaats een vooruitstrevende psychiater , die mijn geval uiterst interessant vond , en besloot mij te helpen , tot aan de dag van zijn overlijden . Een hele echte , een me[lees meer...]nsenvriend , een vriend tot in de eeuwigheid ! Ik heb al die tijd in loondienst gewerkt en dankzij de nooit aflatende stimulering van de vrienden kring , heb ik nooit hoeven stelen of gekke dingen hoeven doen . Nu is er in mijn woonplaats een project voor langdurig verslaafden , en ik kwam er gelukkig voor in aanmerking . Dat project loopt nu al zo'n 10 jaar , en ik ben er nu 8 jaar bij betrokken . Een verslaafde krijgt er de gelegenheid onder toezicht zijn heroïne te roken of te spuiten , en ook nog eens zonder kosten . Alleen een geldige ziekteverzekering . Ikzelf rook er Diacetylmorfine , dat is een middel dat verdampt tijdens verhitting , Als gebruiker zijnde heb ik daar ontzettend veel baat bij , en zou niet meer terug willen naar de tijden hiervoor . Kortom de tijd dat je ziek werd , omdat je niet in je behoefte kon voorzien , doordat er geen voorraad aanwezig was bij de dealer , is hiermee voorbij . Ik dank God op beide blote knieën .

14-02-2014 | Man | 50
morfine (10mg)
Hernia
Wat een genot dat er morfine bestaat, heb er veel aan. Probeer nu van mijn 2e rughernia af te komen die overigens flink van elkaar verschillen, ook de vreselijke pijnen in rug, lies, benen en voet. Ik ben nu met morfine aan het minderen, maar heb last van bijwerkingen. Ik zweet, ril, diarree, rusteloos slapen, gapen. Ben benieuwd wat er nog meer komt..... wordt vervolgd...[lees meer...].

17-12-2013 | Vrouw | 51
morfine
Na 5 x SGB te hebben doorgemaakt, zijn mijn zenuwen kapot, tevens heb ik Scheuermann) stijve boven rug doorgemaakt gebruikte al jaren Tramadol, hielp niet meer, bij toeval) nierstenen aanval' kreeg ik morfine voorgeschreven dit help iets beter tegen de pijn. Bijwerkingen misselijk met name in de ochtend, en erg moe in de middag. Dit neem ik echter voor lief.

19-02-2013 | Vrouw | 26
morfine
Ik slik nu al ruim 2 jaar oxynorm 20 mg 3x per dag. Daarbij had ik het eerste half jaar na 1 tablet het nadeel van compleet niet functioneren. Nu kan ik de meest dagelijkse dingen weer zonder misselijk boven de wc te hangen en uren te slapen. Lever en nieren werken prima nog.

12-09-2012 | Vrouw | 22
Hernia
Ik ben nu bijna 6 weken thuis i.v.m. en hernia in mijn onderrug. Ik gebruik nu 2 weken morfine retard 10mg. 'S morgens 1 samen met 2 paracetamol en 1 naproxen 500mg. Tussen door nog 4 paracetamol en 's avonds weer 1 morfine tablet met 2 paracetamol en 1 naproxen 500mg... Ik kan niet in slaap komen 's avonds in bed... Zweten!!!! Harstikke moe, maar kan de slaap [lees meer...]niet vatten. Ook nog ontzettende pijn... Morgen de huisarts maar weer bellen...

03-09-2012 | Vrouw | 24
morfine
Doordat mijn chirurg mijn lever heeft aangetast na het verwijderen van de galblaas heb ik enige tijd morfine pleisters gehad tegen de pijn!!! mensen!!! pas daar mee op, ik ben nu 3 dagen gestopt, ik heb een kindje van 5,5 maand, en voel me zo ziek en belabberd als een hond!!! kan snachts niet slapen! het is niet leuk meer!

26-02-2012 | Man | 1
morfine
Hallo ik heb een dik jaar lang morfine pleisters gebruikt 75 mg nu ben ik aan het afbouwen eerst na 50 toen na 25 dat ging allemaal wel goed maar van 25 na niks dat is echt zwaar snachts niet slapen niet stilliggen ziek voelen diarree dat heb ik nu 3 nachten wie weet hoe lang dit nog duurt? Of als er een ander middel is wat de afkick verschijnselen opvangt

18-09-2011 | Vrouw | 52
Zenuwpijn.
de morfine was zeer effectief,geen pijn meer.maar ook geen geheuhen meer,kon niet functioneren,was duf en afwezig,kon geen auto meer rijden,en sliep veel.dat twee jaar lang.heb er drie maanden over gedaan om er van af te komen,met vooral veel afkick verschijnselen,zoals,spasmes in benen en armen.en erge onrust. .erg naar allemaal.dat is ook de reden dat ik geen morfine mee[lees meer...]r wil slikken of plakken het is zeer verslavend..

07-11-2010 | Man
Versleten rug
sinds ik morfine gebruik is mijn pijn minder mijn kraakbeen ligt er uit in de onderste 4 wervels

19-10-2010 | Vrouw
Pijn

13-05-2009 | Man
Pijn n.a.v afsterven tenen

26-01-2009 | Vrouw
morfine
Chronische pijn van het skelet
De retard tabletten leggen een basis, die op zich goed werkt maar waar je zonder meer aan vast zit. Bovendien werkt het erg in op mijn denkvermogen. Het cryptogrammen is bijna onmogelijk. Mijn inziens door het gebruik van morfine. Graag wil ik over stappen op een snel werkend middel maar weet niet hoe ik dit moet loslaten zonder ontwenningsverschijnselen.

23-01-2023 | Vrouw | 45
morfine (10mg)
Morfine werkte vrij goed tegen de pijn. De eerste 2 dagen last van misselijk en overgeven daarna niet meer. Ik sliep er heel veel op. Normaal slaap ik maar 5 uur en hiermee 12 uur achtereen en dan in de middag nog een keer 2 uurtjes. Enige minpunt voor mij was dat ik extreem last had van obstipatie met als gevolg aambeien zo groot als knikkers, niet meer kunnen lopen, [lees meer...]staan en zitten. Bij het zitten begin ik al spontaan te bloeden. Uiteindelijk over gegaan naar pleisters met 6x per dag een zakje en om de dag een klysma. Toen geen last meer van de obstipatie. De pleisters werken een stuk minder bij mij en ik heb daarbij veel last van jeuk en bultjes.

12-09-2021 | Vrouw | 43
morfine (0,5mg)
Na een behoorlijke val van mijn fiets behoorlijke pijn bij het borstbeen, wat dus gekneusde ribben bleek te zijn 10 dagen 2 keer daags 1 tablet morfine Dit hielp erg goed tegen de pijn was alleen beetje stoned Na 10 dagen dit gebruikt te hebben gestopt Nu last van diarree ,buikkrampen ,erg zweten ,neiging tot flauwvallen Nu weer van die zakjes gekregen om ontlast[lees meer...]ing weer goed te maken

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum