Ervaringen met Morfine

morfine

Lage rugpijn (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

21-09-2023 | Vrouw | 34
Hernia
Ze denken dat hernia heb ik wacht nu op de doorverwijzing naar ziekenhuis voor verder onderzoek de morfine zal ze werk moeten doen maar doet het niet het word alleen maar erger

07-07-2023 | Vrouw | 36
Lage rugpijn
Eerst 2 x daag 1 en ik zit nu op 2 x daags 4 (10mg). Pijn heb ik nog constant maar het haalt net dat scherpe randje pijn weg. Ik heb inmiddels gabapentine erbij gekregen maar helaas nog elke dag veel rugpijn, been, arm en nekpijn

02-04-2023 | Vrouw | 65
morfine (10mg)
Ik gebruik ook 4xdaags 10mg kort werkende morfine en nog 2x daags 10 mg langwerkende morfine..maar zins kort krijg ik heftige hitte aanvallen weet niet wat ik eraan kan doen wordt er gek van..weet iemand een oplossing.

23-01-2023 | Vrouw | 45
morfine (10mg)
Morfine werkte vrij goed tegen de pijn. De eerste 2 dagen last van misselijk en overgeven daarna niet meer. Ik sliep er heel veel op. Normaal slaap ik maar 5 uur en hiermee 12 uur achtereen en dan in de middag nog een keer 2 uurtjes. Enige minpunt voor mij was dat ik extreem last had van obstipatie met als gevolg aambeien zo groot als knikkers, niet meer kunnen lopen, [lees meer...]staan en zitten. Bij het zitten begin ik al spontaan te bloeden. Uiteindelijk over gegaan naar pleisters met 6x per dag een zakje en om de dag een klysma. Toen geen last meer van de obstipatie. De pleisters werken een stuk minder bij mij en ik heb daarbij veel last van jeuk en bultjes.

07-02-2022 | Vrouw | 48
morfine (30mg)
Rugklachten
chronisch rugpatient met zenuwpijn al bijna 19 jaar

12-09-2021 | Vrouw | 43
morfine (0,5mg)
Na een behoorlijke val van mijn fiets behoorlijke pijn bij het borstbeen, wat dus gekneusde ribben bleek te zijn 10 dagen 2 keer daags 1 tablet morfine Dit hielp erg goed tegen de pijn was alleen beetje stoned Na 10 dagen dit gebruikt te hebben gestopt Nu last van diarree ,buikkrampen ,erg zweten ,neiging tot flauwvallen Nu weer van die zakjes gekregen om ontlast[lees meer...]ing weer goed te maken

20-08-2021 | Vrouw | 70
morfine (20)
Pa begonnen.tweede dag.doet nog niets.heftige pijn.al eerder gebruikt .toen werkte het voor 40%bij mij.ik blijf het voorlopig gebruiken.doet het niets ga ik naar de dokter.

13-07-2021 | Vrouw | 62
Lage rugpijn
Een uur na inname van de eerste pil Morfinesulfaat Aurobindo Retard kreeg ik verschrikkelijke maagkrampen met daarbij verkramping van mijn middenrif en kort daarna werd ik zó misselijk dat ik moest overgeven. Dit duurde ongeveer 10 minuten en zakte daarna langzaam weg. Dit herhaalde zich 4x met ongeveer een half uur tussendoor dat het rustig was. Daarna nog wel maagpijn en[lees meer...] misselijk maar geen heftige aanvallen meer. Ik heb meteen besloten dat ik geen tweede pil ga proberen want ik dacht dat ik dood zou gaan omdat ik ook hartpatiënt ben en hartkloppingen kreeg tijdens zo'n aanval.

02-08-2020 | Vrouw | 50
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn na buikoperatie en dubbele hernia operatie .

05-10-2019 | Vrouw | 43
morfine (15mg)
tegen zenuwpijn werkte morfine beter dan lyrica, morfine werkte hele dag door en snel al niet meer duf.

28-03-2019 | Vrouw | 47
morfine (20mg)
Syndroom van Guillain-Barré
Ik word er ziek van. Gestopt met pleisters. Na 3. Weken

22-02-2019 | Vrouw | 77
morfine (20mg/ml)
Wij hebben mijn schoonmoeder bij ons opgenomen nadat er alzheimer werd geconstateerd bij haar en we niet wilden dat ze in de zware afdeling van het bejaardentehuis terecht kwam. 2,5 jaar later werd borstkanker geconstateerd, zo een half jaar geleden. Na een behandeling was er een controleonderzoek met inspuiting met vloeistof en werd er per ongeluk een foto genomen om een[lees meer...] andere plaats dan voorgeschreven. Daaruit blijkt dat ze botkanker heeft op haar heupen en de onderkant van haar ruggewervel. De morfine werd opgestart : durogestic 6µg/h, kort erna naar 12µg/h, en evensnel naar 24µg/h gegaan om haar pijn te verlichten. Met deze dosis is haar pijn onder controle. Wat ons nu verontrust is dat ze veel spasmen of zenuwtrekken maakt over haar hele lichaam, van haar hoofd, armen tot haar tenen toe. De laatste 20 jaar is ze nooit een actieve persoon geweest. Moeten wij ons daar zorgen over maken en verder naar een zenuwspecialist gaan of is dat een vd symtomen die de morfine veroorzaken? Graag hadden we hierbij wat raad verkregen want de dokter die haar behandeld is zeer karig met informatie wat ons niet echt gerust stelt. Alvast bedankt voor het luisterende oor. :0)

14-09-2018 | Vrouw | 29
morfine (10mg/ml)
Endometriose
Ernstige vorm van endometriose, Helaas reageer ik nauwelijks op de andere morfine achtige medicatie zoals oxycidon/oxycontin/oramorph/fentanyl. Uiteindelijk morfine injecties gestart. Op het begin veel last van misselijk (anti misselijkheid tabletjes voor gehad) dit nam na een week af. Vermoeidheid blijft mede ook door het ziekte beeld. Obstipatie is er wel maar door goede[lees meer...] voeding, vezels en voldoende vocht geen middelen (meer) nodig. Ondanks de bijwerkingen en het feit dat de injecties (vloeistof) best pijnlijk is, ben ik dolblij met deze pijnmedicatie. Ik ben in staat om voor mijn zoontje te zorgen en de dag aardig door te komen. Plus ik slaap er gelukkig goed door !

22-07-2018 | Vrouw | 40
Hernia
Zonder is er voor mijn niet te leven. Ondanks het gebruik van morfine en diverse andere medicijn heb ik 24 uur per dag pijn. Vorig jaar 25-04-2017 geholpen aan een rughernia in ede bij nedspine mijn ervaringen zijn heel slecht met dit ziekenhuis en zou iedereen afraden hier heen te gaan. Geen nazorg ook niet na aangeven dat er iets niet goed was nee mevrouw u hoeft hier ni[lees meer...]et meer te komen voor na controle werd mij telefonisch medegedeeld. Nu gelukkig geaccepteerd bij sint maarten kliniek in de hoop dat zei mij kunnen helpen! Wat zou het fijn zijn als ik een half uur geen pijn zou hebben.

19-05-2018 | Vrouw | 59
morfine (15mg)
Chronisch pijnsyndroom
de pijn was hevig en na gewone medicijnen tegen pijn kreeg in morfine omdat de huisarts het niet meer wist. op morfine pleisters kan je niet functioneren. De pijn is minder maar je ligt de halve dag op de bank. Langer da 15 min fietsen kan niet, geen concentratie, geen energie voor wat dan ook.

11-04-2018 | Vrouw | 56
Complicatie na operatie
na ok van mijn voet zakte de pijn maar niet dosis werd maar opgevoerd pijn zakte niet maar de complicaties werden steeds heftiger.