Ervaringen met Morfine

morfine

Lage rugpijn (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

07-11-2010 | Man
Versleten rug
sinds ik morfine gebruik is mijn pijn minder mijn kraakbeen ligt er uit in de onderste 4 wervels

19-10-2010 | Vrouw
Pijn

26-08-2010 | Vrouw
morfine
Veel pijn gevrichtenna een rugoperatie
ik ben geopereerd in kiijkduin en ik heb drie maaden op een gipsbed gelegen na deze behandeling in een gipscorzet gelopen ik moest eerst leren lopen.

04-04-2010 | Man
Hiv,leverontstekingHep.B,versl.verleden
Na een hiv besmetting in '88 besloten de havenarts en huisarts om ipv methadon, morfine retard bij mij uit te proberen. Vanaf 1996. Sindsdien los van verslavingszorg en bijwerkingen hiv-medicatie dragelijk. Over de vermeende schadelijkheid van hoge doseringen, leef nu ruim 20 jaar met Hiv en 30 jaar met chronisch Hep.B. Wees niet bang om 't uit te proberen

17-11-2009 | Vrouw
Voor mijn been
Ik heb Restless-legssyndroom. Alleen morfinesulfaat hielp me. Ik ben erg blij met die medicijn. Als dit niet zou bestaan, zou ik niet weten wat ik kan doen. OOOfff ik wil er niet aan denken.

30-06-2009 | Vrouw
Hernia
Een tijd lang aan de morfine gezeten ivm herniapijn. Ik werd er onwijs misselijk van. Het stilde de pijn ook niet eens echt dus was het zat en ben ermee gestopt, misselijk en niet eens effect.... Maar 1 advies.... ook al merk je er niks van, je bent er zo echt lettterlijk aan verslaafd. ik heb echt dagen ontwennigsverschijnselen gehad... en dat was echt vreslijk daarbij v[lees meer...]ielen de bijwerkingen van het wel slikken echt in het niet. Overleg goed met je arts en afbouwen is ECHT een MUST!!

13-05-2009 | Man
Pijn n.a.v afsterven tenen

26-01-2009 | Vrouw
morfine
Chronische pijn van het skelet
De retard tabletten leggen een basis, die op zich goed werkt maar waar je zonder meer aan vast zit. Bovendien werkt het erg in op mijn denkvermogen. Het cryptogrammen is bijna onmogelijk. Mijn inziens door het gebruik van morfine. Graag wil ik over stappen op een snel werkend middel maar weet niet hoe ik dit moet loslaten zonder ontwenningsverschijnselen.

26-02-2012 | Man | 1
morfine
Hallo ik heb een dik jaar lang morfine pleisters gebruikt 75 mg nu ben ik aan het afbouwen eerst na 50 toen na 25 dat ging allemaal wel goed maar van 25 na niks dat is echt zwaar snachts niet slapen niet stilliggen ziek voelen diarree dat heb ik nu 3 nachten wie weet hoe lang dit nog duurt? Of als er een ander middel is wat de afkick verschijnselen opvangt

01-12-2016 | Man | 14
morfine (1mg/ml)
Pijn (algemeen)
Mijn zoon van 14 heeft in een periode van 6 weken zeer regelmatig morfine gekregen in het ziekenhuis. Het hielp tegen de pijn. Hij kreeg het op de IC intraveneus continu toegediend, en op de verpleegafdeling met een infuuspomp die hij zelf kon bedienen. Voordeel: het helpt vrij snel, de pijnklachten nemen snel af. Voordeel pomp: hij kon het zelf reguleren, wat zijn zelfbe[lees meer...]schikking bevorderde (erg belangrijk op zijn leeftijd). Nadeel: de vele bijwerkingen, vooral de obstipatie was erg vervelend. Leidde er weer toe dat hij klysma's kreeg om de darmen schoon te spoelen. Het kwam niet altijd op gang met andere ontlastingverdunners.

17-04-2017 | Vrouw | 17
morfine (5mg)
Botbreuk
Doordat ik mijn enkel had gebroken op twee plekken en ik de pijn niet meer kon houden, terwijl ik een hoge pijngrens heb, kreeg ik morfine. Mijn ervaring met morfine is goed. Ik kon niet slapen door de pijn eerst en toen heb ik morfine gekregen. Hierdoor kon ik eindelijk goed slapen en had ik ook op de dag geen pijn meer, waardoor je de dag makkelijker doorkomt. De eerste [lees meer...]twee dagen was ik iets misselijk, maar dat ging al snel weg. De stoelgang ging ook moeilijk op het begin, maar na twee weken kon ik het zelf weer zonder medicatie ervoor. Nu ben ik gestopt ermee en merk dat ik weer slechter slaap, maar heb geen pijn meer gelukkig! Ik gebruikte de kortwerkende van 5MG en later kwam daar de langwerkende van 5MG nog bij.

06-11-2017 | Vrouw | 20
morfine (15mg)
Polyneuropathie
Ik had vooral last van de moeheid en dat ik mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Ik heb op een gegeven moment mascara opgedaan zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Verder was de pijndemping niet genoeg waardoor ik ben geswitcht naar oxycontin. Dit dempt de pijn een stuk beter en ik ben nu niet meer zo moe en kan mijn ogen weer normaal open houden.

12-09-2012 | Vrouw | 22
Hernia
Ik ben nu bijna 6 weken thuis i.v.m. en hernia in mijn onderrug. Ik gebruik nu 2 weken morfine retard 10mg. 'S morgens 1 samen met 2 paracetamol en 1 naproxen 500mg. Tussen door nog 4 paracetamol en 's avonds weer 1 morfine tablet met 2 paracetamol en 1 naproxen 500mg... Ik kan niet in slaap komen 's avonds in bed... Zweten!!!! Harstikke moe, maar kan de slaap [lees meer...]niet vatten. Ook nog ontzettende pijn... Morgen de huisarts maar weer bellen...

19-02-2016 | Vrouw | 23
morfine (10mg)

15-07-2015 | Man | 23
morfine (10mg)
Hernia
Momenteel veel last van de bijwerkingen. Ben ontzettend high en heb veel zweet aanvallen waar misselijkheid bij optreedt. Ze helpen niet echt tegen de pijn. Maar het high zijn helpt wel om te slapen. Denk dat ik veel last heb van de bijwerkingen, omdat er mij wel veel in 1x is voorgeschreven. Denk dat het rustiger opgebouwd had moeten worden.

03-09-2012 | Vrouw | 24
morfine
Doordat mijn chirurg mijn lever heeft aangetast na het verwijderen van de galblaas heb ik enige tijd morfine pleisters gehad tegen de pijn!!! mensen!!! pas daar mee op, ik ben nu 3 dagen gestopt, ik heb een kindje van 5,5 maand, en voel me zo ziek en belabberd als een hond!!! kan snachts niet slapen! het is niet leuk meer!