Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

14-01-2016 | Man | 59
Reumatoïde artritis
Ik heb gisteren als reumapatiënt een nieuwe knie gekregen. Ik had totaal geen kraakbeen meer en de knie was door een val ook gedeeltelijk verbrijzeld. Na de operatie zij de orthopeed dat mijn knie er erg slecht aan toe was. In eerste instantie kreeg ik als pijnstilling Tramadol 50 Mg. en Paracetamol, hetgeen verlichting bracht. Hierna kreeg ik OxyNorm smelttablet tot max.[lees meer...] 4 keer per dag en dit helpt fantastisch.

06-10-2018 | Vrouw | 58
oxycodon (10mg)
Ik heb neuropatische pijn door diabetes. Is zenuwpijn. Het wordt alleen maar erger en gaat niet meer weg. Naast antidepressivum (ook nodig ivm depressie) ben ik oxynorm gaan slikken. Het helpt wel goed bij wat hogere dosering. Echter heeft het mijn tinnitus(oorsuizen) versterkt waardoor ik nu ook mijn hartslag hoor. Niet prettig. De bijwerkingen kregen langzamerhand de[lees meer...] boventoon inclusief te lichamelijke afhankelijkheid. Dit alles geeft mij doen besluiten de oxynorm te gaan afbouwen tot 0. Ik gebruik op oxycontin (langwerkend) . Dit afbouwen gaat bij mij ZEER LANGZAAM dwz 1,25 mgr per week. Anders wordt ik flink ziek en krijg onrustige benen in de nacht waardoor ik gerust anderhalf uur sta te watertrappelen om het te laten verdwijnen. Ik ben al maanden bezig met afbouwen. Ik zal heel blij zijn van de kort--en langwerkende morfine verlost te zijn.

02-11-2013 | Man | 58
oxycodon (5mg)
Artrose van de wervelkolom
Bij OxyNorm heb ik geen last. Sinds de overstap naar het goedkopere Oxycodon heb ik last van onverwachts in slaap vallen op de meest ongebruikelijk en gebruikelijk plaatsen.

13-10-2011 | Man | 58
Pseudo radiculaire pijn
De pijn die ik op gegeven moment kreeg was onvoorstelbaar! Ik had zo'n 20 jaar geleden een hernia aan die kant (links) gehad, die op mijn persoonlijke pijnschaal een 6 was. Maar dit was een échte 9. Ik kon niet meer lopen en ook niet plat liggen. Ik heb wekenlang zittend in een stoel geslapen en zittend in bed. Dat is niet veranderd. Aanvankelijk kreeg ik Zal[lees meer...]diar, maar dat hielp voor geen meter. Mijn situatie werd enigszins verbeterd toen ik Oxycontin kreeg voorschreven. Eerst 10, later 15 en nu 20mg. Dit was voor mij een enorme verbetering. Als ik normaal zit heb ik geen pijn. Ik kan korte afstanden lopen (Naar de keuken, naar toilet, heel voorzichtig van de trap af naar het vervoer voor het ziekenhuis) Trap op is makkelijker als trap af. Het SLAZ heeft beneden rolstoelen/rollators staan. Die zijn voor mij geweldig. ik moet alles alleen doen maar kan deze rolstoel als rollator gebruiken en als de pijn plotseling opkomt kan ik even gaan zitten. Slapen is een groot probleem voor me. Ik slaap zittend maar zak onderuit als ik slaap. En dat veroorzaakt intense pijn in mijn heup bovenbeen en linker lies. De pijn verdwijnt als ik een half uur tot een uur rechtop in mijn rolstoel zit. Vooral bij het opstaan heb ik grote problemen hiermee. De gang naar het toilet is soms erg pijnlijk. Oxynorm helpt me bij het spoedig inslapen en als ik ze vlak voor het opstaan inneem is de scherpe pijn iets minder. Ik heb erg lange tijd (maanden) erg slecht geslapen en werd hiervan verward en vreselijk kortaangebonden. Oxynorm bracht verandering in deze situatie. De verstopping die opiaten veroorzaken ga ik te lijf met 3x daags een beker yoghurt met gebroken lijnzaad. Dit werkt bij mij heel goed want het houdt veel vocht vast. Je moet ook flink drinken; veel thee of koffie of vruchtensap. Let wel op de calorieën. Ook laxtra verrichte ware wonderen voor me. Ik heb een paar keer verstopt op het toilet gezeten. Lactulose siroop is voor mij niet goed. Eerst verstopping en daarna leegloop. Met Laxtra héél gelijkmatige ontlasting en nooit pijnlijk en hard. De Oxynorm op mijn nachtkastje, inname een uur voor het opstaan, zorgt ervoor dat mijn pijn waartegen er maar moeilijk een therapie is, niet helemaal mijn leven verpest. Er zijn wel problemen, maar die hebben niet met de medicatie te maken!

17-05-2017 | Vrouw | 57
oxycodon (10mg)
Het heeft je toch noch een beetje leven terug

20-04-2015 | Man | 57
oxycodon (20mg)
Gebruik de Oxynorm regelmatig indien ik een lichamelijke inspanning moet doen. Het is nodig om dan te kunnen blijven ademen. Het grote voordeel is dat het zeer snel en (voor mij) goed werkt, een klein nadeel is dat het maar voor ca 2 uur werkt. Nu heb ik de laatste tijd dat ik me (vooral 's-nachts) erg misselijk en heel beroerd voel en last heb van koud zweet zodra ik da[lees meer...]n weer de Oxynorm gespoten hebben verdwijnen die klachten weer dus ik ben bang dat dit toch de ongewenste ontwenningsverschijnselen zijn

26-10-2016 | Man | 55
oxycodon (10mg)
het was even wennen in het begin op z'n ergst met de pijn zat ik op 9 caps. per dag, later ben ik af gaan bouwen naar 4x dgs 1 en de afgelopen tijd had ik er geen profijt meer van.

16-02-2015 | Vrouw | 55
oxycodon
Heb sinds m'n 12 scoliose in ernstige mate. Ben uiteindelijk op m'n 14 geopereerd in radboud zkh. Was de enige kans om te overleven. Nu zijn de onderste drie wervels ernstig belast waardoor ik door Pijnpolie oxynorm kreeg voorgeschreven. Had ook eerst durogesic morfine pleister maar kreeg vorig jaar een geheel nieuw middel maar reageerde er zo heftig op dat ik de pleisters[lees meer...] heb laten staan. Ben door drie heftige maanden heen gekomen met alleen de oxcynorm. Doe het er redelijk op. Heb wel nog pijn maar probeer het vo te houden. Er is geen remedie meer om mij vd pijn af te helpen. Zenuwonderz spierweefsel en littekenweefsel lopen door elkaar heen. En doordat ik staven langs zijkanten rugwervel heb lopen kan er ook geen MRI gemaakt worden.

02-03-2012 | Vrouw | 54
Hernia
Sinds jaren vreselijke pijn in rug met uitstraling naar been. Na Facetdenervatie pijn erger.O xynorm gekregen. Het middel helpt goed tegen de pijn alleen de bijwerkingen zijn vervelend. Sufheid, duizeligheid, hartkploppingen. Kijk uit met dit middel als je verslavingsgevoelig bent. Zelf ben ik een droogstaande alcoholiste, maar dit middel geeft/kan een euforisch gevoel gev[lees meer...]en met een gevoel of je wat gedronken hebt. Je zou er dus zeker afhankelijk van kunnen worden vanwege het "roes"gevoel. Zelf neem ik het medicijn alleen in als de pijn ondraaglijk is.

05-04-2013 | Man | 53
Reumatoïde artritis
In de nacht schijn ik kaakklem te hebben gehad met als gevolg dat het kraakbeen dat aan bandjes hangt tussen de kaakkopjes en het kaakgewricht zijn verrekt. Klinkt gek, maar had dit eerst niet in de gaten, Kreeg echter steeds meer pijn en mijn kaken steeds minder ver van elkaar. Op het laatst moest de boterham tussen de tanden worden doorgeduwd. Pijn niet te harden en dit [lees meer...]was het moment voor een bezoek aan de (aankomend)huisarts, Deze schreef me gelukkig oxynorm voor en stuurde me door naar de kaakchirug. Uitgebreid foto's gemaakt en vond het voorgeschreven middel van de (aankomend) huisarts een uitstekende inschatting. Moet doorgaan tot de volgende controle, maar ben gelukkig pijnvrij. Echter, tot mijn verbazing werkt het middel ook bijzonder goed als aanvulling (?) op Arcoxia (Tauxib) tegen reumatische klachten. Al met al, voor mij een topmiddel. Ikzelf ervaar geen van de bijwerkingen en ben bijzonder blij dit medicijn voorgeschreven te hebben gekregen door de huisarts en bevestigd door de kaakchirug. Maar ook voor mij geldt dat ze de medicijnen mogen houden als ik de pijn kwijt ben. Zal het middel verder onder de aandacht brenegen bij de reumatoloog.

07-01-2012 | Vrouw | 53
Hernia
lieve mede pijnlijders. ik schrik van wat ik allemaal lees. een groot stuk herkenning. als je intense ondraaglijke pijnen heb dan neem je wel iets in. ik heb de dokters gesmeekt om mij iets te geven wat dan ook. ik hield het niet meer uit. dacht dat ik gek werd. maar dan begint het. ik ben ook nog eens type I diabeet. de ene dokter geeft dit de andere dat. iedereen weet he[lees meer...]t beter en ik merkte al vrij snel dat de communicatie tussen artsen veel te wensen over laat en daardoor fouten onstaan. ik heb een plastic boodschappentas vol met medicatie. ben zelfs opgenomen moeten worden en volgens mij was dat gewoon een medicijnenvergiftiging. zo ziek de suiker helemaal van slag. opname voor een week, maar niemand deed iets aan de pijn die ik nog steeds had. ik was in een hel beland. drie weken uit het ziekenhuis en toen weer twee weken opname. zeer zwaar afgevallen. ik woog nog maar 42 kilo bij 1.60 m. dus 8 - 9 kilo afgevallen. geen eetlust door de morfine en de rest. verstopping gehad dit was mensonterend. ze hebben allerhande onderzoeken gedaan omdat men dacht dat ik een vorm van kanker had. volgens alles is dit gelukkig niet het geval, maar zeker niet minder erg. morfinepleister durogesic, oxynorm, gabapentine, lactulose en domperidom plus mijn gewone medicatie zoals losex, lisinopril, atenolol en paracetamol. ze kunnen niet vinden wat het is en men denkt aan een beschadigde zenuw(en). ben pas gestopt met de morfinepleister en heb zeker wel afkickverschijnselen. huilerig de hele dag, kriebelig gevoel in het hele lichaam waardoor geen nachtrust, stemmingswisselingen en ga zo maar door. om af te kicken moet ik ipv 2-3 oxynorm nu 5 x5 mg innemen om het tekort een beetje aan te vullen. daarna moet ik de oxynorm per 3 dagen een weglaten en dan kijken wat het doet. maak veel gebruik van het tense apparaat en dat werkt soms wel en soms niet. ik zit nu te typen om 05.00 s'nachts. rare dromen en vreselijke tintelingen in heel mijn lichaam. heb nu ook sinds een paar dagen vocht in mijn linker voet en onderbeen. was bang voor een trombose been maar dat was het tot nu toe gelukkig niet. met de pijn gaat het van dag tot dag verschillend. dan veel dan minder. ik hoop dat het mij lukt om alles af te bouwen en dan ga ik de gabapentine opbouwen. dit is een medicijn tegen zenuwpijnen en ook een anti epileptica. nog steeds weten ze niet wat het precies is. of het is een hernia geweest met als gevolg een zenuwbeschadiging of het is van de diabetes of beiden.. ik krijg binnenkort de derde zenuwblokkade en ik hoop dat deze aanslaat en de zenuw(en) verdoofd voor onbepaalde tijd. het is wat hè en alles is begonnen met het in mijn auto stappen. iets wat ik nu al 6 maanden niet meer kan. mijn linker been functioneert niet meer zoals het hoort. uitval gehad en krachtverlies in mijn voet en nu een beetje een soort klapvoet. mijn leven stond en staat op zijn kop. ik ben mij zelf niet meer en ken mij zelf niet meer. ben een ander mens geworden en hoop dat het weer terug komt. lachen kan ik bijna niet meer. zit thuis opgesloten tussen de vier muren. bezoek wil je niet hebben omdat je zo onrustig bent door de pijn. je moet een goede partner hebben want anders gaat je relatie op de knoppen, want die mensen krijgen ook wat voor hun kiezen. voor hen is het ook een hel waarin ze terecht gekomen zijn. ik rook en weet dat het slecht is maar ik rook nu al s'nachts gewoon van ellende. hopelijk zal ik nu wat in gewicht toenemen en mijn spieren zich weer kunnen herstellen. want die zijn bijna helemaal weg. hoe het verder gaat weet ik niet, maar een ding weet ik wel en dat is dat ik ga afbouwen van de morfineproducten en kijken naar alternatieven die een beetje minder verslavend zijn. pijn is per persoon verschillend . ik wil niet dood maar heb vaak gedacht "was ik maar dood" dat zou een verlossing zijn. zo erg kan dit met een mens doen. ik wens iedereen die ondraaglijke pijnen heeft heel erg veel sterkte inclusief mij zelf. ik ben er nog niet en weet ook niet of de pijn minder zal gaan worden en of ik weer mobiel genoeg wordt om aan het dagelijkse leven deel te nemen. want ik kan bijna niets meer en ben geheel afhankelijk van mijn vriend en andere dierbaren. zeg af en toe tegen hen dat je weet hoe zwaar ze belast worden en dat je het lief vindt dat ze er voor je zijn. mijn vriend doet alles. het huishouden, boodschappen, koken etc hij heeft mij zelfs moeten wassen zo zwak en labiel was ik. hij heeft geprobeerd om vanalles voor mij te koken maar mijn eetlust is weg en mijn smaakvermogen is aangetast. iets wat ik vroeger lekker vond daar sta ik nu bij te kokhalzen. maak er geen ruzie over en laat ieder zelf bepalen wat hij of zij zelf wil eten. het is echt een hel waarin ik terecht gekomen ben. ik hoop mij zelf weer terug te vinden en heb dan ook psychiatrische hulp ingeroepen. veel angsten heb ik en durf bijna niet alleen gelaten te worden. ik heb nog heel erg veel weg moeten laten want anders wordt het veel te lang. maar ik leef met jullie mee en hoop dat jullie en ik de kracht mogen vinden om uit deze hel te komen. heel erg veel sterkte.

09-01-2018 | Vrouw | 52
oxycodon (20mg)
Chronisch pijnsyndroom
Aangezien ik snel went en dus ook snel een hoge(re) dosis nodig heb, stond ik nogal twijfelachtig tegenover het gebruik van oxynorm instand. Ik moet zeggen dat het meevalt. Ik gebruik wel regelmatig en ook best veel, maar het haalt de scherpe kantjes van de pijn wat mij toch een bepaald comfort geeft. Zonder liep ik tegen de muren op, dus ben ik dankbaar. Ik zie wel op t[lees meer...]egen bet moment dat ik moet afbouwen, maar als ik dat niet doe dan helpt het binnenkort niet weer en ik heb al zo weinig wat werkt voor mij.

15-11-2011 | Man | 52
Hernia
ik kreeg de hernia uiteindelijk al vorig jaar op lichte basis kreeg eerst last van mijn enkel wat een paar weken heeft aangehouden,na twee en hallve maand later kreeg ik last van mijn enkel.dianose was dat er volgens de arts een scheurtje in de knie zat,foutje van de dienstdoende arts dus.kreeg op ongeveer 11 augustus dus de hernia te pakken of issiash. hiervoor werd me d[lees meer...]evlovinac voorgeschreven.dit wwas dus al de eerste misstap,heb er drie weken mee om zitten te lopen,na mijn vakantie op 28 augustus kreeg ik thuis s`morgens de eerst pijnaanval van de zenuw vanuit mijn rug,en kreeg ik de eerste 80 mg morfine toegedient,na drie uren arts weer gehad bij de volgende pijn aanval,hier kreeg ik een vijf compinenten spuit vooor die werd ingespoten in de onderbuik.kreeg de middag dus weer om de twee uren oxycotin toegedient,ben nogal vaak bij de arts geweest in de laatste drie maanden. ben drie weken terug geopereerd aan de hernia,kon mijn sokken en broek weer aan krijgen,maar de dag daarna kreeg ik weer last van de zenuwen en spieren plus ook nog eens de rugwervel. hier kreeg ik eerst oxycolon voor en een spierverslaper,maar twee artsen die over het zelfde gaan gaat nooit goed dus.van de ene moest ik stoppen van de oxycolon, en de andere moest ik er mee door gaan,ben dus drie weken terug gestopt op 15 mg oxycolon. maar de bijwerkingen waren zo erg dat de arts al snel weer bij me kwam dat dit zo niet kon. zit nu aan de divllacicon en spierverslapper plus ook al die tijjden er nog eens microlax,lactulose en novicol erbij gehad om al die verstoppingen tegen te gaan.zit nu in de achtinde week en nog steeds last van de zenuw de boven heup en die kleine snee,heel soms last van mijn enkel waar ik in die tussen tijd ook nog een infectie bij kreeg dus ook nog een paarde middel gehad,waar je normaal maar 1 week aan mocht zitten heb ik die drie weken achter elkaar gehad.en week voor de operatie ben ik nog met spoed naar het ziekenhuis geweest daar de arts dacht dat ik trombose had.een geluk dat dat niet het geval was,dus vocht vanaf mijn knieen tot de tenen gehad.dat alles bij elkaar schiet het per week heel langzaam op.slapen en lopen en fysio oefeningen doen onderwel van de pijn dat mocht dijkstra dit lezeen bedankt voor al deze ellende die ik mag doornemen.p.s. let niet teveel op foutjes ben nogal draierig en trillerig.ook na vijf dagen nog. groetjes aan een ieder die ook hernia heeft sterkte. zit nu nog met thiamine valium diclovinac en een een of andere slaapmiddel.

09-07-2011 | Man | 52
Rug klachten
Het middel werkt in het begin goed maar naarmate men het langer gebruikt dient men de dosis te verhogen, bij mij is het onnodig lang omdat dokters verkeerde diagnostiek gesteld hebben en niet communiceerden.

11-05-2018 | Man | 51
oxycodon (10mg)
Nadat mijn knie 3x was volgelopen met bloed en werd leeggezogen was het bij 4x vollopen dat ik in het vervolg pijnmedicatie kreeg in de vorm van Oxynorm. Deze medicatie hielp na een uur om de pijn sterk te verlichten en dat je de dagen erna pijnvrij de dagen kon doorkomen. Na een paar dagen gestopt maar als de knie weer volliep (nog 4x gebeurd) snel een tablet erin en ev[lees meer...]en een uur doorbijten tot dat het begon te werken.

25-03-2017 | Man | 51
oxycodon (5mg)
Lage rugpijn
Ik heb een geopereerde hernia, een nieuwe acute hernia, en een andere bulging. Dagelijks pijnstillende medicatie sinds 6 weken, op momenten van erge pijn neem ik tot 6 smeltpilletjes verdeeld over hele dag, werkt zeer efficient. Slaperig, opletten voor moeilijkere stoelgang,