Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

23-01-2011 | Vrouw | 40
Chronische pijn
Het is een goede pijnstiller, alleen word je er wat slaperig van

28-08-2012 | Vrouw | 39
Hernia
Hoi, ik ben en vrouw van 39 slik sinds kort oxicontin. ik neem zeker 110 mg per dag. 's morgens 40 mg s avonds 40 mg daarbij mag ik zelf bij vullen met losse van 10 en 5 mg. dus kom ik zeker op 110. daarbij lees ik nu je er zon bijverschijnselen van krijgt zoals je heel lekker gaan voelen alsof je drugs gebruikt en er moeilijk van af komt. Ik krijg nu pijnbestrijding en we[lees meer...]et niet als ik ze dan nog moet nemen voor mijn dubbele hernia en ben als de dood ik door een hel heen moet...

10-07-2012 | Vrouw | 39
Galstenen
Na mijn operatie (verwijdering van de galblaas ivm galstenen) hebben ze Oxynorm voorgeschreven tegen de pijn. De eerste twee dagen ging het redelijk: alleen zweet aanvallen en hartkloppingen maar de derde dag ging het goed mis, zo mis dat ik op de eerste hulp terechtkwam met ernstige bijwerkingen. Ik was helemaal van de wereld, hartkloppingen, zweetaanvallen (als sauna) dr[lees meer...]aaierig, duizelig, misselijk en overgeven. ik heb me zelden zo beroerd gevoeld. Op de eesrte hulp hebben ze me helemaal nagekeken en toen de pil eenmaal uitgewerkt was, knapte ik snel weer op. Nu doe ik het alleen met paracetamol, heb dus veel pijn maar dat is beter dan de ellende van de bijwerkingen van dit product!! Dit is drugs.

13-06-2019 | Vrouw | 36
oxycodon (5mg)
Chronisch pijnsyndroom
Heb fybromyalgie en er lopen nog onderzoeken rechter been valt uit is dan dood, sinds vorige week overgestapt van Oxycodon H.C.I G.L VAN GEROT LANNACH 5 MG,(na 1,5 jaar) Naar deze oxyNorm instant 5 mg zuigtabl, van af de 2e dag werd ik emorgen al heel vroeg wakker, de pijn maar ook echt ziek. Doordat ik me zo beroerd voel heb ik ook het idee dat het eigenlijk vrij wein[lees meer...]ig helpt, niet eigenlijk... LIJK WEL BUIK GRIEP, HELAAS GEBRUIK IK NU MIJN INHALATOR VOOR DE BENAUWDHEID OOK WEER/MEER! HOOP EEN ANDERE OPLOSSING MET DE ARTS TE VINDEN VANDAAG! En gelijk te stoppen, want de pijn wordt er niet minder OP! Mvg

27-09-2011 | Vrouw | 36
Rughernia
Heb enige maanden Tramadol gebruikt voor zenuw pijn in linkerbil en been vanwege rughernia. Na enige tijd werkte dit niet meer. Neurloog heeft toen Oxycontin voorgeschreven, 3Xdgs 10 mg. Dit was de eerste weken voldoende. Nadat pijnklachten weer toenamen en ik inmiddels ook op de lijst stond voor operatie is dit verhoogd naar 3xdgs 20 mg Oxynorm. Hierdoor gingen de scherpe[lees meer...] randjes van de pijn af en werd ik rustiger. Inmiddels ben ik nu een week geleedeen geopereerd en ben ik bezig de Oxynorm af te bouwen. Zit nu nog op 2xdgs 10 mg. Ik word echter helemaal dol van de bijwerkingen, dus ik denk morgen maar eens contact te zoeken met de arts. Vooral last van sufheid, trillen, zweten, niezen, gapen, koortsaanvallenn (ik noem het maar algehele malaise). De pijn is vrijwel weg, en dat is heerlijk, maar dit gedoe er nu bij. Ik ben er wel klaar mee.

23-07-2011 | Vrouw | 36
Pancreatitis
helpt tegen de pijn, maar darmen helemaal verstopt en pijnlijk, movicolon drinken 2 zakjes per dag, nu afbouwen ong.10 mg per maand

07-09-2015 | Vrouw | 35
oxycodon (10mg)
Lage rugpijn
In 2013 heb ik voor de tweede keer een spondylodese-operatie ondergaan op niveau L4-S1 en tot januari 2015 waren mijn klachten volledig verdwenen. Helaas kreeg ik daarna dezelfde pijn terug: uitstralende pijn in mijn rechterbeen- en voet. Als basismedicatie gebruik ik tramadol en daarnaast bij extra pijn oxynorm. Dit medicijn werkt snel en haalt de scherpe kantjes eraf, ma[lees meer...]ar volledig pijnvrij maakt het je niet. Bij een lager dosis krijg ik er vaak een euforisch gevoel bij, bij hogere dosering word ik suf. Soms is dat laatste ook wel fijn, met name bij pijn in de avond omdat ik dan ondanks de pijn toch in slaap val.

16-05-2012 | Vrouw | 35
oxycodon
Sinds vorig jaar.na een mislukte kaakspoeling heb ik een zenuwbeschadiging in mijn gezicht. Na weken pijn ben ik door de HA op oxynorm gezet 4/5 p.d 5 mg. Nadat dit op een moment niet meer hielp,heb ik er nog Fentanylpleisters 25 mg bijgekregen. Nu heb ik voor de 2e keer een discusdenervatie gehad,en moet ik afbouwen.Ik dacht slim te zijn om dat even zelf te doen ,door [lees meer...]op de dag van de ingreep de pleister te verwijderen. De volgende dag merkte ik al ontwenning,en belde de ha.zij gaf een schema van 2 keer per dag 5 mg oxynorm en 2 maal daags 10 mg diazepam te gebruiken. Gister mee begonnen,en vannacht meteen helemaal over de rooie, zweten ,angst,pijn in ledematen huilerig en misselijk. Vanochtend meteen weer HA gebeld die toen heeft gezegd dat we hoger moeten inzetten,dus nu moet ik 5 maal daags 5 mg oxynorm nemen,en vrijdag wordt ik weer gebeld. Ik ben nu een wrak en werkelijk doodsbang voor wat me allemaal te wachten staat.Ik had nooit gedacht dat ik zo verslaafd zou kunnen raken,en dat de ontwenning zo heftig is. Is er iemand die weet hoelang het duurt voordat je weer clean bent,en hoelang de ontwenning duurt. groeten mariska

26-07-2022 | Vrouw | 34
oxycodon (5mg)
Clusterhoofdpijn
in het begin werkte het wel en sinds begin dit jaar werkt het helemaal niet meer de hoofdpijn werkt het helemaal niet meer

15-04-2018 | Vrouw | 34
oxycodon (10mg)
Ik heb migraine en daartussen zitten zeer heftige aanvallen. Tijdens zo'n aanval slik ik een tablet Oxynorm. Ik kan er lekker op slapen, maar de hevige pijn blijft.

02-02-2012 | Vrouw | 34
Hernia
Ik bleef pijn in mijn rug en been houden na een zeer forse hernia, twee jaar geleden (niet geopereerd). Alles geprobeerd, niets hielp: fysiotherapie, trainen, max dosis paracetamol, ibuprofen, tramadol, etc.. Op de pijnpoli van het Erasmus MC kreeg ik uiteindelijk TENS (elektrostimulans) en oxynorm. Ben er erg blij mee. Omdat de pijn overdag hanteerbaar is en vooral 's n[lees meer...]achts erg is, neem ik de oxynorm alleen 's nachts. Vooralsnog heb ik aan 5 - 10 mg genoeg. Pijn zakt dan (vrijwel) weg. Bijwerkingen: suf, hartkloppingen, duizelig, beetje misselijk en...constipatie. Vergeet niet er laxeermiddelen bij te nemen (movicol). Is echt nodig. Bijwerkingen zijn vervelend, maar wegen naar mijn mening op tegen de werking. Van hoge doses tramadol werd ik echt ziek (braken), en dat hielp niet eens. Dus ik ben blij dat de neuroloog mij dit heeft voorgeschreven.

26-01-2012 | Vrouw | 34
oxycodon
ik gebruik al 2 jaar oxinorm. met goed resultaat de pijn was te dragen en kon weer aan het werk. nu ben ik aan het afbouwen van 3xdgs10 mg. samen met de huisarts een schema opgesteld om het rustig af te bouwen eerst naar 20mg per dag en nu zit ik op 3xdgs 5 mg per dag en zo steeds een van 5mg eraf. ja de afkick verschijnsellen zijn niet prettig heb het erg koud en me hand[lees meer...]en lijken wel ijsblokjes en door het transpiren krijg je het nog kouder. maar ben blij dat ik het gebruikt heb daardoor kon ik toch met mijn zoontje van nu 5 naar de speeltuin en hem optillen bijt me dus gewoon door de afkick verschijnselen heen kon eerst ook zonder dus zal uiteindelijk wel goed komen

29-01-2013 | Vrouw | 29
Reumatoïde artritis
Ik heb er veel baat bij, vooral voor de nacht. Kan nu de nachten redelijk doorkomen. Terwijl ik eerst 's nachts wakker lag van de pijn. Ben er wel over na aan het denken om het aftebouwen omdat ik ook wel weer een keertje zonder zware pijnstilling wil gaan slapen en ook nog andere medicatie heb voor de nacht die minder zwaar zijn. Mag hem extra als het nodig is maar me[lees meer...]t mijn werk is dat geen optie. Ik ben dan niet vooruit te branden van de vermoeidheid.

02-01-2012 | Vrouw | 29
oxycodon
Ik gebruik de Oxynorm 20 mg. capsules nu bijna een jaar. Ben na ruim 2 jaar gebruik van Tramadol overgestapt op de Oxynorm omdat de Tramdol na gewenning onvoldoende werkte. Met de Oxynorm ben ik qua dosering begonnen met 3 maal daags 5 mg capsules inmiddels zit ik op een dosering van 4 maal daags 20 mg. Ik heb last van ernstige buikpijn klachten waarvan de oorzaak maar n[lees meer...]iet gevonden kan worden. Ik loop al 3 jaar bij een MDL-arts en inmiddels ben ik doorgestuurd naar een neuroloog en een internist. De neuroloog heeft bij het lichamelijk onderzoek geen vreemde dingen kunnen vinden maar voor de zekerheid toch een MRI-scan van het hoofd laten maken om bepaalde dingen uit te kunnen sluiten. Per toeval hebben ze toch iets ontdekt bij het maken van de MRI-scan. Ze hebben op de MRI-scan een tumor ontdekt tegen de Hypofyse. Na aanleiding van deze bevindingen heeft de neuroloog mij door gestuurd naar een internist voor verder onderzoek. Niet heel veel later hebben ze bij mij de ziekte van Addison gediagnostiseerd. (Dit houd in dat mijn bijnieren niet tot nauwelijks meer werken) Hiervoor krijg ik nu medicijnen namelijk Hydrocortison tabletten. Of mijn buikpijn mogelijk door de ziekte van Addison word ontdekt is de internist twijfelachtig over maar het zou natuurlijk kunnen. Er staan nog wat onderzoekjes te wachten dus hopelijk zullen die meer duidelijkheid gaan geven. Ik heb al meer dan 3 jaar ernstige buikpijn die zo ondragelijk is dat ik eigenlijk hele dagen in bed lig, als ik lig dan is de pijn nog een beetje dragelijk maar zo gauw ik overeind kom schiet de pijn er gelijk weer in. Het enige wat nog een beetje tegen de pijn helpt om de scherpe kantjes er wat af te halen is de Oxynorm maar helaas is de gewenning erg snel en daardoor is het ophogen van de medicatie helaas nodig. Verder ben ik wel erg tevreden over dit medicijn wel maak ik me zorgen over de toekomst... Wat moet ik nou als ik met de Oxynorm ook de maximale dagelijkse dosering heb bereikt? Is er dan nog wel iets anders wat mij kan helpen? Door de vele medicatie die ik al jaren slik lijkt het ook wel een beetje alsof ik immuun ben geworden voor veel medicatie. Ik hoop natuurlijk dat ze gauw zullen ontdekken wat de oorzaak van mijn buikpijn is al heb ik eerlijk gezegd na ruim 3 jaar daar zelf niet zoveel hoop meer op. Maar zolang er nog geen oorzaak voor gevonden is zit er voor mij niks anders op om door te gaan met de Oxynorm. Nou weet ik dat Oxynorm en buikpijn klachten ook niet echt een hele ideale combinatie is i.v.m verstopping in je darmen e.d. maar daar heb ik ook medicijnen voor en de positieve werking van Oxynorm weegt voor mij niet op tegen de negatieve bijwerkingen die het geeft. Ik ben over de Oxynorm als pijnstiller heel positief. De werking is goed alleen de gewenning van die medicijn is groot. Na een korte tijd moet je de Oxynorm al verhogen maar daar kun je natuurlijk niet eeuwig mee doorgaan... Dus ik maak me wel wat zorgen over wat te doen wanneer de Oxynorm ook niet meer werkt. Maar natuurlijk hoop ik dat ze voor die tijd eindelijk een oorzaak hebben gevonden voor mijn buikpijn zodat ze mij hiervoor mogelijk kunnen behandelen.

31-07-2012 | Vrouw | 28
Hernia
Ik heb al jaren verschikkelijke rug klachten en na veel zwoegen een paar keer een mri laten maken van mijn rug... Het bleek dus een drievoudige hernia te zijn waarna ik snel op de operatie tafel belande. Nu ben ik bijna 4 jaar verder en de pijn in mijn rug is ondraagelijk en dan de verschikkelijke uitstraling naar m'n benen. Toen kwam een arts opeens met het medicijn Ox[lees meer...]yNorm en er ging een wereld voor me open, de pijn werd dragelijk en ik kon thuis weer dingetjes gaan doen. Helaas was het te laat mijn vriend is bij me weggegaan omdat hij het niet meer aankon bij iemand te wonen die bijna gehandicapt was. Toen ik vorige week zonder medicijnen kwam te zitten besloot ik de volgende dag een nieuw recept te gaan halen, ik ben die nacht door een hel gegaan. Ik kreeg koorts begon verschikkelijk te zweten was erg rusteloos en kon absoluut niet in slaap komen en de pijn in mijn lichaam was verschikkelijk, het was alsof de pijn die ik normaal onderging verdubbeld werd. Ben nog nooit zo bang geweest en sinds mijn vriend kort ervoor was vertrokken was ik alleen en doodsbang want ik had geen flauw idee waar al die dingen vandaan kwamen en wat er met me gebeurde. De volgende dag was ik nog steeds beroerd totdat de apotheek lang kwam met de oxynorm die ik gewoon weer innam en ik voelde me een uur later weer helemaal beter wat bij mij een lampje deed branden, ik ging internet op en zag dat alles wat ik de vorige nacht had meegemaakt afkick verschijnselen waren van de pijnstillers..... Nu wil ik dolgraag van de medicijnen af maar ben als de dood voor de ontwennings verschijnselen vooral omdat ik dit niet alleen wil doormaken en ik weet uit ervaring dat medicatie afbouwen bij mij niet werkt dus het zal cold turkey moeten. Ik hoop dat ik sterk genoeg ben om het te doen wanneer ik het besluit neem en niet te bang word en gelijk naar de oxyNorm grijp

12-01-2015 | Man | 27
oxycodon
Zit in de pijnkliniek. Heb soms zware doorbraakpijnen in men hoofd tot in men rug. Ze zijn nog steeds bezig met te onderzoeken. Ik ben chronische pijnpatient officieel. Soms is het zoooo hevig dat ik nu een recept heb gekregen om achter een doos Abstral 800mcg te gaan (fentanyl voor onder de tong ook). Eenmaal ik hier ervaring mee heb zal ik deze delen. Maar moet tot +1 w[lees meer...]eek wachten eer de apotheek de abstral heeft. Ben uit Belgie. Als de pijn meevalt neem ik 1 oxynorm instant 20mg maar soms zo hevig dat ik er 4 a 5 stuks neem. Daarom dat ze voor de extreme gevallen me Abstral zullen geschreven hebben.