Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)

19-06-2014 | Vrouw | 75
Artrose van de wervelkolom

02-09-2013 | Vrouw | 75
Artrose van de wervelkolom
ik heb dorsale artrose, reeds een denervatie gehad, in het begin van dit jaar, en nu weer dagelijkse zeurende pijn tot hevige pijn, heb al veel geprobeerd, zaldiar, tramadol, valtran, nu overgeschakeld naar oxynorm instant 5 mg. ik neem een in de voormiddag zodat ik mijn dagelijks werk kan doen, bij hevige pijn soms drie per dag. de pijn is dan dragelijker. Sufheid, slec[lees meer...]hte concentratie zijn een van de bijwerking die ik ervaar,moet op het einde van de maand naar de pijnkliniek, hopelijk is er een andere oplossing voor de pijn zodat ik van die medicatie afkan.

02-11-2019 | Man | 68
oxycodon (20mg)
Ik neem oxynorm al van dat het op de markt is. Zeer effectieve pijnstiller in smeltabletten . ik neem nog steeds de hoeveelheid die ik jaren geleden heb voorgeschreven gekregen. Er zijn gewenning symptonen doch minemaal. Ik gebruik deze tabletten om de pijnen van serligomyellie (vochtophoping ter hoogt van de 3è een 4 de wervel in de nek)te verminderen. Deze geven zenuwpi[lees meer...]jnen en oyinorm is daarom uitermate efectief . Ben een pijn patient.

09-09-2015 | Man | 68
oxycodon (20mg)
Nek- / rughernia
Na zware operatie voor hernia in mijn rug heb ik enige tijd tegen de pijn oxynorm geslikt. In vergelijk met andere zware pijnstillers voor mij nauwelijks bijwerkingen en voelde mij er goed bij. Zeer tevreden.

31-12-2012 | Man | 65
oxycodon
Zenuwpijn aan mijn hand, tijdens de operatie is mijn zenuw geraakt, en buiten mijn verdoving geraakt.

18-09-2012 | Man | 65
Rugklachten
Heb al een jaar of 10 pijn in mijn rug en begonnen met lichtere pijnstillers (diclofenac, tramadol) Een neuroloog, een orthopeed en een anesthesist bezocht. oorzaak kon niet worden vastgesteld Nu op het punt aan een revalidatieproces te beginnen. Medicatie van 70 mg oxycodon per dag helpt niet meer. Pijn is constant. Ik hoop dat de revalidatie gaat helpen anders zou ik het[lees meer...] niet meer weten. Ben ten einde raad.

18-12-2016 | Man | 64
Hernia
Al vele jaren heb ik veel last van mijn (versleten) rug. Een paar keer per jaar uit zich dat in een periode van ernstige rugklachten met vooral s'nachts veelal slecht slapen, draaien en wakker liggen. Paracetamol en Artrotec bracht hierbij op den duur ook geen verlichting meer. Bij de laatste Hernia "aanval" schreef mijn specialist Oxynorm voor die in het begin ook [lees meer...]niet alle (zenuw) pijn wegnam, maar wel verlichting gaf en een beter slaappatroon. Na een periode van weken rust en oefeningen is de pijn ook zonder Oxynorm weer acceptabel en is de hernia weer "in slaaptoestand" gebracht. Op dit moment gebruik ik nog EEN Oxynorm net voordat ik ga slapen, en dat werkt bijna positief verslavend. De laatste tien jaar heb ik nooit meer zo goed geslapen als nu.Geen gedraai meer door rugpijn gedurende de gehele nacht! Om niet aan deze "gewoonte" te verslaven, ga ik deze vorm van gebruik overleggen met mijn orthopeed en in overleg een oplossing te zoeken naar een andere vorm van pijnbestrijding, indien dat nodig mocht zijn. Bijwerkingen: Licht duizelig, verstopping loert en is een dieet met veel vezelen raadzaam!!

03-11-2014 | Man | 64
oxycodon
Nu een jaar geleden moest mijn linkerbeen totaal worden geamputeerd. Na een maand ziekenhuis en veel pijnstillers kwam de revalidatie van 2 maanden en de meeste medicijnen werden in die periode afgebouwd. Kreeg tegretol maar dat was niet goed voor mijn lever en daarom werd dat gabapentine. In combinatie met oxycodon. Mijn pijn is fantoompijn. Pijn waar niets meer zit. Heel[lees meer...] pijnlijk en vervelend. Nu gebruik ik 600 mg. gabapentine met 3 keer 15 mg oxynorm. Dit werkt redelijk goed hoewel niet 100 %. Ik moet er maar tevreden mee zijn want die martelpijn is niet om mee te leven. Ik ben blij dat dit medicijn bestaat.

17-09-2022 | Vrouw | 63
Longkanker
Ik nam 3x20 per dag, ben aan t afkicken en sta op 2 x 10 per dag. Onmogelijk nog te verminderen pijn en weet met mijn benen geen weg.

08-11-2018 | Vrouw | 63
oxycodon (15mg)
Ernstige dubbele tosti scoliose. Met name de lendenwervels beginnen in te zakken waardoor hevige pijnen vanuit het spinaal gedeelte en benen. Morfine in combinatie met paracetamol, Naproxen geven wat verlichting. Als je regelmatig, overdag, een tijdje plat gaat is de pijn het beste onder controle te houden. Door decklemmingrn tussen de Wervels heb je chronische ontsteki[lees meer...]ngen en krijg daar extra ontstekingsremmers voor, elk jaar voor type ontstekingremmer wisselen geeft het best resultaat.

17-11-2017 | Vrouw | 63
oxycodon (10mg)
Na een totale knieoperatie 6 uur na de operatie met een ruggenprik een oxynorm gehad, een half uur na het innemen werd ik dizzy en zag spierwit, werd misselijk en alles wat ik gegeten en gedronken had kwam eruit, en zo moe dat ik mijn ogen niet meer open kon houden, toen ze met het avondeten kwamen moest ik weer overgeven. dit is de hele nacht doorgegaan en de dag daarna g[lees meer...]eslapen. De pijn was wel weg. Ik heb dit middel dan ook verder geweigerd.

31-12-2012 | Man | 63
oxycodon
Oxynorm helpt mij zeer goed, ik gebruik er lyrica bij van 75 mg 3xdaags 2 medicijnen

02-01-2012 | Man | 62
Clusterhoofdpijn
het werkt niet voldoende tegen de pijn, ben nu bezig met huisarts, proberen van oxycontin 12 uur werkzaam, na 4 weken geen resultaat[nauwelijks merkbaar]ben benieuwt of ik ooit iet krijg wat wel helpt

20-05-2022 | Man | 61
oxycodon (10mg)
Als gevolg van een doorgemaakt Guillain-Barre syndroom met ernstige restletsels eind 2012 kreeg ik Oxynorm (de snelwerkende vorm van oxycodon) voorgeschreven door mijn neurologe. Aanvankelijk 5mg per dag. Ik had daar toen behoorlijk wat bijwerkingen van vooral dan met name sufheid. Het geneesmiddel deed prima zijn werk naar pijnbestrijding toe en de sufheid verdween ook[lees meer...] geleidelijk aan. Vandaag, bijna 10 jaar later, neem ik nog steeds Oxynorm, alleen de dosis is in de loop der jaren aanzienlijk verhoogd; momenteel kom ik aan 60 tot 80mg per dag. Naast het pijnstillend effect ervaar ik tevens een rustgevend en licht euforiserend effect hetgeen me op moeilijke momenten wel eens naar Oxynorm doet grijpen ook wanneer het niet echt nodig is in functie van de pijn. Dit laatste baart me wel enigszins zorgen. Ik ga ervan uit dat ik in die 10 jaar echt wel verslaafd geraakt ben aan Oxycodon en ik realiseer mij dat afkicken, mocht de tijd komen dat dit noodzakelijk is, geen pretje zal zijn. Ik hoop dat ik mij nog zolang als kan zal kunnen blijven behelpen met de huidige dosis. Het is alleszins het enige wat me door mijn dagen heen helpt.

29-03-2017 | Vrouw | 61
Gewrichtspijn
kreeg veel last van ontlastingsproblemen, ondanks dat ik aardig wat Lactulose daarvoor moest innemen. Als je je voeding goed aanpast, zoals 's morgens beginnen met Brinta e.d., veel vezels, rauwkost e.d. zijn de bijwerkingen minder. Zodra je slordig wordt met wat je eet komen de problemen meteen weer terug. Daarnaast ook nog maagbeschermers. Bij elkaar heb je heel wat extr[lees meer...]a's in te nemen en je voedingspatroon aan te passen als je aan morfine begint.

28-09-2014 | Vrouw | 61
oxycodon
Na de operatie kreeg ik Oxinorm 5 mg 6 maal daags. Dit helpt perfect tegen de ergste pijn pieken. Samen met 4x daags 2 paracetamol is de pijn heel goed te doen.