Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

28-08-2012 | Vrouw | 39
Hernia
Hoi, ik ben en vrouw van 39 slik sinds kort oxicontin. ik neem zeker 110 mg per dag. 's morgens 40 mg s avonds 40 mg daarbij mag ik zelf bij vullen met losse van 10 en 5 mg. dus kom ik zeker op 110. daarbij lees ik nu je er zon bijverschijnselen van krijgt zoals je heel lekker gaan voelen alsof je drugs gebruikt en er moeilijk van af komt. Ik krijg nu pijnbestrijding en we[lees meer...]et niet als ik ze dan nog moet nemen voor mijn dubbele hernia en ben als de dood ik door een hel heen moet...

10-07-2012 | Vrouw | 39
Galstenen
Na mijn operatie (verwijdering van de galblaas ivm galstenen) hebben ze Oxynorm voorgeschreven tegen de pijn. De eerste twee dagen ging het redelijk: alleen zweet aanvallen en hartkloppingen maar de derde dag ging het goed mis, zo mis dat ik op de eerste hulp terechtkwam met ernstige bijwerkingen. Ik was helemaal van de wereld, hartkloppingen, zweetaanvallen (als sauna) dr[lees meer...]aaierig, duizelig, misselijk en overgeven. ik heb me zelden zo beroerd gevoeld. Op de eesrte hulp hebben ze me helemaal nagekeken en toen de pil eenmaal uitgewerkt was, knapte ik snel weer op. Nu doe ik het alleen met paracetamol, heb dus veel pijn maar dat is beter dan de ellende van de bijwerkingen van dit product!! Dit is drugs.

12-07-2014 | Man | 40
oxycodon
hallo ik ben casper w ik ben elf jaar geleden geopereerd in leeuwarden aan wat een simpele hernia leek, echter na de operatie had ik aanzienlijk meer pijn dan voor de operatie en ben een week later onmiddelijk weer geopereerd in het umcg. de klachten waren nog steeds niet echt minder nu elf jaar en 4 operaties verder weet ik dat mijn zenuwen pertinent beschadigt zijn bij [lees meer...]de eerste operatie wat resulteert in chronische pijn. ik gebruik nu al elf jaar oxynorm 40 mg per dag en oxycontin 20 mg per dag en zo nodig meer het grote probleem is gewenning ik mag van de artsen natuurlijk veel meer nemen iets wat ik niet doe en iedereen dan ook afraad begin dit jaar ben ik gestopt omdat deze medicijnen te verslavend en gevaarlijk zijn begin er niet zomaar aan er zijn een aantal documentaires op youtube ik raad u aan ze te kijken dan weet u wat u werkelijk slikt .....

07-04-2013 | Vrouw | 40
Gewrichtsontsteking
Gebruik voor ontsteking lage rugspier OxyNorm als pijnstiller en Diclofenac tegen de ontsteking. Aangezien ik niet zo'n pillenslikker ben gebruik ik OxyNorm bewust met mate ( alleen voor de nacht en als de pijn overdag toeneemt) Naast rugklachten ook veel last van spanningen waaronder nervositeit. Merk wat dat aangaat positieve uitwerking OxyNorm, nervositeit tijdens gebru[lees meer...]ik neemt af. Zodra dosis is uitgewerkt neemt nervositeit helaas weer toe.

21-11-2011 | Man | 40
Lage rugpijn
Hallo medelijders, Ik hen ver-schrikk-elijke pijnen gehad, voornamelijk door beknelde rugzenuwen met weerzinwekkende uitstralingspijnen en pijn van nek tot teen, 24u per dag, 7 dagen per week. Op de top gebruikte ik 7x20 mg Oxynorm, 5x500mg Naproxen 500, 4x50mg Diclofenac, 4xOmeprazol maagbeschermers, 6x3mg. Bromazepam, 4x10 mg. Diazepam, 10x500 mg. Aspirine, afgewisse[lees meer...]ld met een strip Aldi-paracetamol ........per dag! Oja, en dan de spullen tegen de constipatie en de misselijkheid, ik ging elke week met dik 350 euro medicatie naar huis ! ! Natuurlijk is de Oxynorm 20mg capsule -of 10 mg, het gaat om de totale hoeveelheid vanzelfsprekend- het meest effectief tegen de pijn, maar wat een hel ben ik doorgegaan de eerste weken van het alsmaar stijgende gebruik, de steeds erger wordende bijwerkingen -constipatie welke te extreem is om hier te omschrijven, moeite met plassen, 100% verlies libido, hoofdpijn,slapeloosheid, onbeschrijflijk moe en nu ik in de afbouwfase zit omdat godzijdank de zenuwpijn aan het afnemen is, iets wat hard nodig was, anders had ik niet meer geweten of ik nog had willen doorleven, zo ontzettend veel pijn heb ik gehad. Ter nuancering, daarnaast heb ik ook nog een kaakontsteking, een volledig arbeidsongeschiktheidsverklaring, dubbele oorontsteking, de dood van mijn huisdier, toegenomen rediciverende klinische depressiviteit, vaststelling psychische en ongeneeslijke aandoening....ALLEMAAL in 2011, dus U begrijpt.....ik ben totaal leeg. Dit proces van afbouwen is zo onvoorstelbaar angstaanjagend eng, pijnlijk,miserabel en zonder enige twijfel heb ik me nog nooit zo beroerd gevoeld, ZELFS niet toen mijn pijn niet te stillen was! De combinatie van de bijwerkingen van de afbouw van Oxynorm zijn dusdanig erg dat ik overweeg me te laten opnemen, want ik word bang van mijn totale aftakeling, emoties, angsten, beven, rillen, zweten, hartkloppingen, slecht slapen, onrustig en tintelend gevoel 24uur per dag en ik WEET dat ik hier doorheen moet, maar realiseert U zich wel.....iets lezen en iets doormaken, is niet hetzelfde. Zo slecht heb ik mij in mijn hele leven -bijna- nooit gevoeld, het voelt alsof je verschrikkelijk ziek bent van een zware griep, gecombineerd met 2 jaar slaaptekort inclusief depressiviteit en totale eenzaamheid. Geen vooruitzichten en geen enkele lust meer in het leven, een proces dat al jaren van kwaad tot nu dus, allerergst is gegaan. Het spijt me dat U wellicht denkt, dit is een aansteller, maar ik kan U garanderen, Morfine in deze vorm is EXTREEM gevaarlijk in de zin van de snelheid waardoor je ervan afhankelijk raakt, maar het ergst is, dit realiseer je je pas als je te horen krijgt dat je moet afbouwen cq dat je zelf al begint met afbouwen. Wat iemand ook heeft, als je extreme pijn hebt, telt in feite alleen maar dat je de pijn kunt uitschakelen en dús nam ik Oxynorm,want de "lichte" Diclofenac Naproxen500 en andere pijnstillers hielpen zelfs met strippen tegelijk voor geen meter. Enfin, juist nu de pijn is afgenomen dacht ik eindelijk te kunnen gaan werken aan herstel van de schade die mijn lichaam heeft op gelopen door 3 jaar inactiviteit, dramatische pijn, gewichtsverlies -spierafname!- en een blijvend trauma door andere omstandigheden en nu blijkt dat dit alweer een hel is, ik wil niet preken, maar wees ZEER voorzichtig met dosering, bij begin DIRECT beginnen met zakjes tegen de constipatie en gebruik dit middel NIET langer dan 1 of 2 weken en niet 60 weken, zoals ik gedaan heb met op de zwaarste dagen 10x20 mg.....ik betaal nu de prijs, ik lees dan wel overal dat dit uiteindelijk wel overgaat, maar U heeft absoluut geen idee als U deze ontwennings-hel niet zelf ondergaat of heeft ondergaan. Oxnorm=Oxycodon=een opioïde analgeticum, 2x potenter dan "standaard" Morfine.....het is in feite een zware harddrug en in de USA populair onder druggebruikers. Helaas weet ik dat pas nu, dat komt omdat ik verteerd werd door de pijn en dan doe je gewoon wat de arts zegt. Helaas nam ik af en toe een capsule extra, niet wetende dat de werking in feite hetzelfde bleef, maar ik in werkelijkheid de afhankelijkheid steeds en steeds groter opbouwde en daar ondervind ik dus nu onvoorstelbare misère van. U bent gewaarschuwd, het WERKT absoluut tegen pijn, maar gebruik dit HOOGUIT 4 weken, inclusief afbouw!!! Succes en sterkte met Uw ellende, ziekte, pijn en algehele droevenissen.

01-04-2011 | Man | 40
Ernstige zenuwpijnen
Voorgeschreven door huisarts omdat dagelijks functioneren door zeer ernstige zenuwpijnen onmogelijk was. Nu, 3 maanden later nemen de bijwerkingen af en werkt het middels nog steeds goed. De bijwerkingen waar U voor moet waken zijn: constipatie, duizelingen en moeite met plassen. Dit gaat na enige tijd -varieert van persoon uiteraard- geleidelijk over. Ik ben dan ook ze[lees meer...]er tevreden over dit middel, maar de controle op het gebruik worden strikt door de huisarts gecontroleerd (recept alleen per 14 dagen en na controle) en de kosten zijn hoog, waardoor de eerste maanden van 2011 voor mij als 100% arbeidsongeschiktverklaarde, wat hoger zijn uitgevallen door het in één keer afschrijven van mijn verplichte eigen risico. Maar dat is slechts een tijdelijk financieel ongemakje, het belangrijkste is dat dit een snelwerkend medicijn is met -op wat langere termijn- zeer weinig bijwerkingen. In de eerste weken raad ik U af om auto te rijden. Zodra Uw lichaam hier enigzins aan went kunt U weer autorijden, dit merkt U vanzelf als de duizelingen afnemen en het reactievermogen toeneemt en tegelijkertijd de sufheid afneemt. Conclusie (op persoonljke titel): -Uitstekend medicijn! -Kan langere tijd probleemloos en zonder al te schadelijke bijwerkingen worden gebruikt. -Afbouwen t.z.t. is wel noodzakelijk, NIET in één keer stoppen met inname, dat staat ook in de bijsluiter en dit krijgt U ook als advies mee van huisarts én apotheker.

23-01-2011 | Vrouw | 40
Chronische pijn
Het is een goede pijnstiller, alleen word je er wat slaperig van

07-04-2013 | Vrouw | 41
Hernia
ik heb na een dubbele hernia oxynorm voorgeschreven gekregen samen met 75 mg lyrica..en gewone morfine 10 mg 2 keer p/dag..de pijn was onuithoudbaar zelfs met zo'n flinke dosering nog aardig wat pijn. Oxynorm verhoogt van 10mg naar 20 mg..het werkte een paar uurtjes..afgelopen woensdag geopereerd en wakker geworden zonder die ellendige pijn! Nu afkicken van alle zooi..op [lees meer...]wat slapeloosheid en zweten na volgens mij aardig te doen..de pijn is over dus ik gebruik het niet meer (ondanks een afbouwschema) geen pijn..geen morfine meer voor mij! Maar het is een prima middel voor als niets meer helpt!

30-03-2012 | Vrouw | 41
Hernia
13-2-2012 kwam ik plat te liggen met een hernia. Ik kon kiezen, thuis of in het ziekenhuis. Dat werd dus thuis. Door de oxynorm, lyrica en valium lag ik helemaal plat maar dat was ook de bedoeling. Allemaal in de hoop dat de hernia met rust weg zou gaan helaas..... 22-3-2012 ben ik geopereerd aan een dubbele hernia. En nu dus het afbouwen... Wat een ramp. Elke week gaat [lees meer...]er eentje af, en die dag lijk ik wel een junk, alle ontwenningsverschijnselen komen langs en ervaar ik ook zo..... Vandaag moet ik van 3 naar 2 per dag. Vanmorgen zo laat mogelijk, 8:45 uur ingenomen en nu ( 17:45) volop ontwenningsverschijnselen. Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen... Maar weet niet hoe lang nog.....hoe doen/deden jullie dat? 12 april zou ik de laatste moeten slikken. Tegen de pijn was het zeker een goed middel, maar heb nooit geweten dat er zo veel ontwenningsverschijnselen waren....bah

16-04-2011 | Vrouw | 41
oxycodon
Ik heb smorgens en s'avonds 10 mg oxycotin en dan vier keer per dag 5 mg oxynorm. Het middel helpt mij heel goed beter dan wat ook, maar herkend iemand het erge transpireren ( hele lichaam) met name bij inspanning, en de nacht? Ik neem ze nu twee maanden. Groetjes Ingrid

15-07-2022 | Vrouw | 42
oxycodon (10mg)
Chronisch pijnsyndroom
Na me eerste darmhernia begonnen met tramadol dit werkte een beetje maar na me openhartoperatie gad ik bijna geen werking meer ervan dan overgestapt na oxynorm in begin 5 gram. Maar moest al gauw meerdere nemen. Nu neem ik de 10 gram maar zit ook al aa. Minimum 50 gram per dag met nog een tramadol fn zaldiars stuk of 4 erbij. Ik ben niet moe ervan of wat ook. Veel pijn[lees meer...] al gehad na 4 dagmhernias dunnedarmverwijdering baarmoederverwijdering en nu onlangs schouderoperatie pezen moesten aangenaait worden erg veel pijn erin en verder ook me heup. Die al versleten zijn weet dag ik max binnen 6 a 7 jaar 2 nieuwe moet hebben.

01-12-2016 | Vrouw | 42
oxycodon (5mg)
Na 2 hernia operaties en te lang *16 jaar* doorgelopen. Permanent beschadigde been zenuw. Goddank werkt dit tegen die vreselijke pijn...mijn hele lijf doet pijn..maar voor bijvoorbeeld mijn rugpijn helpt het niet, alleen voor de zenuwpijn. Helaas wel verslavend maar voor diegenen die het gebruiken bij chronische pijn is het verslavingseffect stuk minder.

09-04-2013 | Man | 42
oxycodon
42 jaar, zona opgelopen, dat geneest binnen 2 weken, maar het virus heeft de zenuwen van mijn linkerkant volledig verwoest! Door conflict ziekenkas over terug betaling kreeg ik pas na 8 maand de medicijnen, al die tijd verging ik van de pijn, brullen, roepen, smeken enz..., veel op spoed gezeten, opzwellen van benen, bijna linker been afgezet, zo dik was die! Als eens een [lees meer...]volwassen man zien wenen, smeken op de knieen om de pijn te stoppen?, wel ik ben die persoon. Uiteindelijk plat gespoten met morfine, maar huisarts schreef me oxynorm voor, een middel dat ze zwaar vermikte en stervende mensen geven..., een uurtje later verdween de pijn als ijs voor de zon! Zalig dat na meer dan 8 maand van helse pijn die pijn verdwijnt, helaas niet volledig, maar jullie begrijpen het wel. De bijwerkingen van overmatig zweten en slecht slapen neem ik erbij! Wat heel jammer is na een jaar balans: geen vrienden meer, die bleven weg, zelfs eigen familie gaf het op, relatie kapot, werk kwijt en in een hoekje geduwd door de staat als invalide, al mijn spaargeld op en een berg schulden, zware ligwonden enz... En over de eenzaamheid maar te zwijgen, want je bent door iedereen in de steek gelaten! Het zal nog langer duren om mijn leven weer op te bouwen, zeker nu je weet dat je op hulp niet moet rekenen!

14-07-2012 | Vrouw | 42
Galstenen
Ik heb na de verwijdering van de galblaas ivm. galstenen nog steeds hevige pijnaanvallen onder de ribben en onder mijn schouderblad zeer hevige pijnen,na 10 min. lopen kan ik echt niet verder.Heb oxynorm gekregen en de ene keer word ik er duizelig van en hoofdpijn en erg hyper,en de andere keer word ik er echt doodziek van,word er nog slechter van dan de kwaal waarvoor ik [lees meer...]het gebruik. zeer duizelig,erg hoofdpijn,misselijk,heel raar in mijn hoofd echt ongelofelijk beroerd, Ik mag geen ibuprofen of diclofenac meer gebruiken ivm.maagwandontsteking,dus het is of oxynorm of niks.

04-08-2016 | Man | 43
oxycodon (10mg)
Artrose
Ik hallucineerde op dag 2, maar ging over. De pijn is verminderd na meer dan 19 jaar, ook alle andere pijnen verdwenen. er is wel een maar: verslavend goedje, niet geschikt voor mensen met een verslavingsproblematiek.

17-05-2012 | Vrouw | 43
Hernia
Hallo medegebruikers, Voor het eerst schrijf ik mijn ervaringen met medicatie via deze manier op. Vooral, omdat ik zelf steun heb door het lezen van ervaringen van anderen. Ik heb begin 2012 voor de tweede keer een hernia gekregen. Drie jaar geleden ben ik aan de eerste hernia geopereerd. De operatie ging goed, maar ik had grote problemen met het afbouwen van destijds ox[lees meer...]ycontin. De langzaam werkende variant van oxynorm. Ik had heel erg veel spanning in mijn lijf en ook geestelijk was ik de weg behoorlijk kwijt door het afbouwen van de medicatie. Na het afbouwen besloot ik dan ook nooit meer dit soort medicatie te gaan slikken. Echter, drie jaar later, een nieuwe hernia rijker, toch weer oxycontin en oxynorm gaan slikken. Zenuwpijn is niet te verdragen. Nu wederom bezig met afbouwen. In een heel langzaam tempo, maar het valt me weer niet mee. Ik voel me grieperig en mijn emoties gaan volledig met me op de loop. Ik ervaar dit als heel erg verschrikkelijk en verlang ernaar clean te zijn. Ik bouw om de drie à vier dagen af met 5mg. Om een lang verhaal kort te maken...oxycontin en oxynorm zijn zeer doeltreffend tegen de pijn, maar het afbouwen is behoorlijk zwaar.