Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

23-10-2011 | Man | 43
Pijn (algemeen)
Deze medicatie is een goede oplossing voor diversen pijnklachten, Ik lees inderdaad dat sommige mensen verslavings effecten krijgen. Dit probeer ik te onderbouwen cq uit te bannen door het alleen te nemen wanneer de pijnklachten te erg aanwezig zijn. Dus niet met een vaste freqentie.Tevens last van stemmingsstroming waarbij deze zelfs ook op de achtergrond treden. Maar mi[lees meer...]sschien komt dit ook doordat ik me isoleer van de massa mensen.... Bijwerkingen soms jeukend gevoel aan het aangezicht maar deze wegen tot heden toe niet op ten opzichten het voordeel. Ps sommige slapen hier ook op echter dit is niet op mij van toepassing. Sterker het houd me langer waker maar gebruik hiervoor slaapmedicatie.

31-07-2012 | Vrouw | 44
Hernia
dubbele hernia, begin januari geopereerd, daarna zenuwpijnen overgehouden, ongeloof ziekenhuis en huisarts maar MRI bevestigt. gelukkig nu in behandeling pijn polie. geweldig. van 60/70mg nu met mooi weer afgebouwd naar 3x dgs 5mg. heb ook tens gekregen. mijn leven krijg ik niet meer terug, daar heb ik teveel pijn voor. Als het weer mooi is gaat het stukken beter. nu even [lees meer...]wat minder gelijk weer erg veel pijn, maar ik hou vol om niet extra te oxynorm te nemen. mijn vraag hebben jullie in de herfst/winter meer zenuwpijn zo ja hoe proberen jullie dit te op te lossen?

15-09-2011 | Vrouw | 44
oxycodon
Ik slik oxynorm sinds enkele maanden, daarvoor tramadol. Werkt zeer snel (binnen het uur) maar heb wel na al die maanden nog steeds last van bijwerkingen. Werkt kortdurend.

08-01-2013 | Man | 46
Hernia
Korte uitleg en positief en hoopvol bericht. Half juli 2012, heftige pijnen in rug, been, heup en onmogelijk om te bewegen, zitten, àlleen liggen in een houding mogelijk. Naar arts, geen hernia na een week van pijn in bed, nogmaals naar arts, doorverwezen gelijk naar neuroloog in zkh, MRI wees uit: Hernia! De oxynorm hielp goed, maar op eigen beslissing dosis verdubbeld [lees meer...]van 40 naar 80 per dag. Samen met dyclofynac en tramadol 8 weken geslikt en rust genomen. Toen gestopt met dyclofynac en tramadol, maar verslaving aan oxinorm was al opgetreden. Wel van de ene op de andere dag terug van 80 naar 40, per dag. Zonder probleem, stoppen ging niet. Ik heb tot na de kerstdagen 4 x 10 mg geslikt, niet meer tegen de pijn, maar uit opgetreden verslavingszorg verschijnselen. Ik had besloten op 2013 schoon in te gaan en ben op 26 dec gestopt en begonnen met afkicken. Ik heb 4 nachten slecht geslapen door het stroom gevoel door m'n hele lijf. Overdag ging het beter. Ik had veel drama verhalen gelezen hier over het afkicken en ik vond het toch meevallen. Gewoon focussen op schoon en fris willen zijn, veel buiten lopen, fietsen en ff doorbijten de eerste nachten. Na 5 à 6 dagen gaat het prima en ist eigenlijk best meegevallen. Gewoon concentreren op hoe je je over een week voelt. Doorzetten! Ti's troep die morfine want de pijn is weg, het voelt lekker om te nemen maar al je zintuigen en gevoelens worden verdoofd. Moetje niet willen.

04-04-2012 | Vrouw | 46
Hernia
Voorgeschreven gekregen ivm hernia. Gebruikte hiervoor al Tramadol. In eerste instantie alleen Oxynorm gekregen, maar dit hielp onvoldoende. Samen met 2x 20 mg Oxycontin (zelfde werkzame stof, alleen langzamer opgenomen) werkte het wel goed. Geen bijwerkingen, tegen verstopping lactulosestroop gebruikt. Afbouwen geen probleem, ben er wel aan gewend doordat ik Tramadol gebr[lees meer...]uik en dat ook regelmatig afbouw. Eerst per 10 mg afgebouwd, daarna per 5. Wel onthoudingsverschijnselen maar niet erger dan een zware griep. Ik ben ook vrij snel afgebouwd, met het idee dat ik dan zo kort mogelijk last zou hebben van onthoudingsverschijnselen.

30-09-2011 | Vrouw | 47
oxycodon
Chronische pijn na zeven rugoperaties.
Ik gebruik dit voorlopig drie keer per dag, 5 of 10 mg naargelang de pijn. Op 26 september heb ik een denervatie ondergaan ter hoogte van de thoracale wervels 8 en 9. Na zes weken ga ik op controle, dan zo is het optimale resultaat van de denervatie bereikt. Behandeling : radiofrequente behandeling van de facetgewrichten. (Red; URL verwijderd, zie werkwijze van deze si[lees meer...]te oa bij de veelgestelde vragen)

03-11-2018 | Vrouw | 48
oxycodon (20mg)
Polyneuropathie

14-02-2018 | Vrouw | 48
oxycodon (120mg)
Mijn verhaal staat al op uw site

06-08-2018 | Man | 49
oxycodon (15mg)
Rugpijn
na val gebroken sleutelbeen. Na operatie was pijn OK. Bijkomende pijn in bovenrug was niet te houden. max paracetamol deed al niets. Dit hielp mij ook niet. Ik stop er mee.

27-04-2018 | Vrouw | 49
oxycodon (10mg)
Het begon met diagnose Ischias maar inmiddels 8 jaar verder pijn overal onder de navel..artrose in mn wervels ,knieen, heupen en chronische uitstralende zenuw pijn. Eerst had ik capsules en ineens kreeg ik deze voorgeschreven..1 Pilletje en ik was euforisch en pijnloos..wat was het leven weer mooi . Maar mn pijnen worden steeds erger pijnpoli paar keer per jaar..2 keer d[lees meer...]aags nog lang werkende morfine. Inmiddels heb ik in de ochtend al 3a4 pillen nodig voor ik mij kan bewegen en fijn voel..en dan nog paar over de dag.Ik haat het dat ik verslaaft ben en er denk ik nooit meer af kom.Iedere dag neem ik een zakje oplospoeder voor laxeren.Ik voel mij een junkie 😢

07-06-2012 | Vrouw | 49
oxycodon
Ben al sinds 2008 bezig. Diagnose slijmbeursontsteking. Vier spuien,geen resultaat. Extreme pijn. Doorgestuurd naar dr. Mortele in Aartslaar. Diverse scans gedaan. Slijtage aan de heup links flink, recht minimaal. Geopereerd en nieuwe kop gekregen. Nog steeds diezelfde pijn. Tweede operatie een nieuwe heup. Nog steeds diezelfde pijn. Scan lage onderrug gemaakt, een hernia [lees meer...]op drie plaatsen. Operatie. Nog steeds die zelfde pijn. Doorverwezen naar de pijnpolie. Twee behandelingen gehad, niets geholpen. En al die tijd slik ik oxicontin, tramadol en zaldiar. Tramadol vervangen voor Lyrica. Ben pas in het Erasmus geweest, mijn laatste strohalm. Andere medicatie i.p.v zaldiar oxynorm. En die andere medicijnen ook nog. Maar de pijn blijft. Wel gematigd maar toch. Moet nu de dosis verhogen, maar at durf ik niet. Ben nu al zo duizelig. Moetook nog naar de neuoloog. Om te kijken of de pijn vaneen ander gewricht afkomt. Ik ben bang. Heeft iemand ervaring met dezelfde medicijnen.?

01-10-2011 | Man | 49
oxycodon
Nekhernia of beknelde zenuw
hallo ik ben bert en woon in wolvega friesland 49 jaar door de pijn in mijn nek slikte ik eerst sarotex 1 week ik kon niks meer was te zwaar en de bij werking nog erger daarna omeprazol dat hielp wel wat maar net niet genoeg nu slik ik oxynorm en nu werkt erg goed alleen de bij werking maar dat neem ik op de koop toe volgens mijn huisarts heb ik een nek hernia uitstr[lees meer...]aaling naar mijn linker kantvan de nek naar de schouder elleboog pols tot in de ringvinger en pink nu ben ik ook nog linghandig en ik sta op de wachtlijst van ninus 6 weken bij een neuroloog in heerenveen tot die tijd zit ik aan de oxynorm daarnaast slik ik actos,coaprovel,crestor,gliclazide,metformine,naprooxen

23-01-2016 | Vrouw | 50
oxycodon (5mg)
Artrose
Voelde me er niet goed bij, toepasselijk, en pijn bleef

20-08-2013 | Vrouw | 50
oxycodon
Na dertig jaar pijn door een dubbele wervelbreuk en beschadigde zenuwen, en vele pogingen om de pijn te verlichten, begon ik begin dit jaar met oxynorm. Eerst een combi van de traag werkende aangevuld indien nodig met de snel werkende. De pijn was niet geheel weg, maar wel heel veel, ik wist niet hoe fijn dit was. Nu gebruik ik naar behoefde, soms dagen niet en soms tot 3 [lees meer...]per dag. Dat de pijn nagenoeg weg gaat is top, helaas heb ik wel veel last van de bijwerkingen: - Ik krijg verkleinde pupillen en zie dan erg scherp. - De duizelingen zijn erg lastig, omdat het gevoel in mijn benen niet goed is. - Ik heb niet een volledige kaakklem, maar wel een stijf gevoel in mijn kaken. - De vertraging op mijn ademhaling vindt ik nog het lastigste, hij wordt niet oppervlakkig of zo, maar de ademhalingsfrequentie wordt lager en soms zit er 3 seconden tussen twee ademhalingen. Hierom neem ik oxynorm niet voor het slapen gaan. - Van ostipatie heb ik niet zo veel last, wel van misselijkheid na het eten. - Soms krijg ik enkele uren na inname een lichte hoofdpijn. Hoewel de bijwerkingen niet prettig zijn, ben ik blij dat ik nu eindelijk een pijnstiller heb die werkt. Ook al kan ik oxynorm enkel gebruiken als ik niet moet werken. Ik heb geen probleem met slapen of stemmingsveranderingen, volgens mijn huisgenoten ben juist vrolijker en meer ontspannen. Ik kan nu zelfs weer een wandeling maken, iets wat ik lang niet heb gedaan wegens de pijn.

03-08-2011 | Man | 50
Hernia en slijtage wervels
In afwachting van rugoperatie deze pijnstiller een paar maanden gebruikt. Dosering wel snel opgevoerd van 2x 5mg naar 4x 5 mg per dag, i.c.m. paracetamol 1500 mg per dag. Het nam de scherpe kant van rugpijn en uitstraling benen goed weg. Vervelende bijwerking is verminderde stoelgang, vond ik. Na operatie heb ik gebruik in 1 a 2 weken afgebouwd. Toen merkte ik ook hoe snel[lees meer...] zo'n pijnstiller als oxynorm verslavend werkt. Ben nu 'clean'.

07-06-2011 | Vrouw | 50
Gescheurde rugwervel
Het medicijn helpt mij goed. Ik gebruikte het eerst als extra medicijn bij de morfine, nu ben ik gestopt met morfine en gebruik oxynorm alleen. Helpt goed tegen de pijn echter snel uitgewerkt. Bijwerkingen vind ik erg vervelend. Veel last van duizelingen en onzuiver zicht. Tevens in de nacht heel veel last van transpiratie, Dacht dat het overgangsverschijnselen waren maa[lees meer...]r na bloed testen bleek dit niet zo te zijn. Word 5 tot 6 x per nacht badend in het zweet wakker. Vooral in het gezicht en nek en mijn benen. Heel apart. Verder tevreden over het medicijn