Ervaringen met OxyNorm

Bij  ZenuwpijnX

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

20-05-2022 | Man | 61
oxycodon (10mg)
Als gevolg van een doorgemaakt Guillain-Barre syndroom met ernstige restletsels eind 2012 kreeg ik Oxynorm (de snelwerkende vorm van oxycodon) voorgeschreven door mijn neurologe. Aanvankelijk 5mg per dag. Ik had daar toen behoorlijk wat bijwerkingen van vooral dan met name sufheid. Het geneesmiddel deed prima zijn werk naar pijnbestrijding toe en de sufheid verdween ook[lees meer...] geleidelijk aan. Vandaag, bijna 10 jaar later, neem ik nog steeds Oxynorm, alleen de dosis is in de loop der jaren aanzienlijk verhoogd; momenteel kom ik aan 60 tot 80mg per dag. Naast het pijnstillend effect ervaar ik tevens een rustgevend en licht euforiserend effect hetgeen me op moeilijke momenten wel eens naar Oxynorm doet grijpen ook wanneer het niet echt nodig is in functie van de pijn. Dit laatste baart me wel enigszins zorgen. Ik ga ervan uit dat ik in die 10 jaar echt wel verslaafd geraakt ben aan Oxycodon en ik realiseer mij dat afkicken, mocht de tijd komen dat dit noodzakelijk is, geen pretje zal zijn. Ik hoop dat ik mij nog zolang als kan zal kunnen blijven behelpen met de huidige dosis. Het is alleszins het enige wat me door mijn dagen heen helpt.

27-04-2018 | Vrouw | 49
oxycodon (10mg)
Het begon met diagnose Ischias maar inmiddels 8 jaar verder pijn overal onder de navel..artrose in mn wervels ,knieen, heupen en chronische uitstralende zenuw pijn. Eerst had ik capsules en ineens kreeg ik deze voorgeschreven..1 Pilletje en ik was euforisch en pijnloos..wat was het leven weer mooi . Maar mn pijnen worden steeds erger pijnpoli paar keer per jaar..2 keer d[lees meer...]aags nog lang werkende morfine. Inmiddels heb ik in de ochtend al 3a4 pillen nodig voor ik mij kan bewegen en fijn voel..en dan nog paar over de dag.Ik haat het dat ik verslaaft ben en er denk ik nooit meer af kom.Iedere dag neem ik een zakje oplospoeder voor laxeren.Ik voel mij een junkie 😢

17-05-2017 | Vrouw | 57
oxycodon (10mg)
Het heeft je toch noch een beetje leven terug

01-12-2016 | Vrouw | 42
oxycodon (5mg)
Na 2 hernia operaties en te lang *16 jaar* doorgelopen. Permanent beschadigde been zenuw. Goddank werkt dit tegen die vreselijke pijn...mijn hele lijf doet pijn..maar voor bijvoorbeeld mijn rugpijn helpt het niet, alleen voor de zenuwpijn. Helaas wel verslavend maar voor diegenen die het gebruiken bij chronische pijn is het verslavingseffect stuk minder.

31-12-2012 | Man | 63
oxycodon
Oxynorm helpt mij zeer goed, ik gebruik er lyrica bij van 75 mg 3xdaags 2 medicijnen

15-09-2011 | Vrouw | 44
oxycodon
Ik slik oxynorm sinds enkele maanden, daarvoor tramadol. Werkt zeer snel (binnen het uur) maar heb wel na al die maanden nog steeds last van bijwerkingen. Werkt kortdurend.

25-10-2018 | Man | 24
oxycodon (10mg)
10mg oxynorm instant en je loopt suf de hele dag dus goed spul, wel jammer van de jeuk achteraf, heb dat met tradonal ook, had dit gebruikt voor zenuwpijn en verwonding en moet zeggen goed spul

26-10-2016 | Man | 55
oxycodon (10mg)
het was even wennen in het begin op z'n ergst met de pijn zat ik op 9 caps. per dag, later ben ik af gaan bouwen naar 4x dgs 1 en de afgelopen tijd had ik er geen profijt meer van.

09-10-2013 | Vrouw | 51
oxycodon (10mg)
Ik slik dit samen met tot 30mg oxynorm per dag voor zenuwpijn in beide benen en rugpijn, kan niet meer zitten. Dit na 3 rugoperaties, 2 spondylodese operatie en 1 hernia, heb osteoporose. Heb een neurostimulator maar die werkt op het moment niet, vandaar deze medicijnen. In het begin veel bijwerkingen gehad, suf vergeetachtig, obstipatie, harde geluiden. Nu is het wat v[lees meer...]erminderd, heb eerst 6 jaar tramadol geslikt, dat werkte niet meer goed. Ik ben niet bang voor gewenning, als straks mijn neurostimulator het weer doet, dit is een apparaat wat in mijn lichaam zit om de pijn te onderbreken, dan stop ik weer met deze medicijnen. Het zijn fijne medicijnen, geestelijk zal ik er niet verslaafd aan raken en sterk genoeg zijn om de lichamelijke klachten te overwinnen als ik ga stoppen. Ik ga hier niet spreken over verslaving en afkicken zo voel ik het totaal niet, deze medicijnen helpen mij om minder pijn te hebben, zodat ik wat kan functioneren, ik heb ze nodig dus. Achteraf zeg ik dit had ik eerder moeten krijgen, tramadol werkt niet zo goed, met dit medicijn kan ik meer wandelen, bewegen. Huisartsen zijn terughoudend met dit voor te schrijven, heb dit van de specialist. Heb jaren 22 uur per dag gelegen daardoor osteoporose ontwikkeld. Soms denk ik wel eens als ze dit eerder hadden gegeven had ik misschien nooit osteoporose ontwikkeld, ik weet dat blijft gissen..

14-02-2018 | Vrouw | 48
oxycodon (120mg)
Mijn verhaal staat al op uw site

16-05-2012 | Vrouw | 35
oxycodon
Sinds vorig jaar.na een mislukte kaakspoeling heb ik een zenuwbeschadiging in mijn gezicht. Na weken pijn ben ik door de HA op oxynorm gezet 4/5 p.d 5 mg. Nadat dit op een moment niet meer hielp,heb ik er nog Fentanylpleisters 25 mg bijgekregen. Nu heb ik voor de 2e keer een discusdenervatie gehad,en moet ik afbouwen.Ik dacht slim te zijn om dat even zelf te doen ,door [lees meer...]op de dag van de ingreep de pleister te verwijderen. De volgende dag merkte ik al ontwenning,en belde de ha.zij gaf een schema van 2 keer per dag 5 mg oxynorm en 2 maal daags 10 mg diazepam te gebruiken. Gister mee begonnen,en vannacht meteen helemaal over de rooie, zweten ,angst,pijn in ledematen huilerig en misselijk. Vanochtend meteen weer HA gebeld die toen heeft gezegd dat we hoger moeten inzetten,dus nu moet ik 5 maal daags 5 mg oxynorm nemen,en vrijdag wordt ik weer gebeld. Ik ben nu een wrak en werkelijk doodsbang voor wat me allemaal te wachten staat.Ik had nooit gedacht dat ik zo verslaafd zou kunnen raken,en dat de ontwenning zo heftig is. Is er iemand die weet hoelang het duurt voordat je weer clean bent,en hoelang de ontwenning duurt. groeten mariska

07-06-2012 | Vrouw | 49
oxycodon
Ben al sinds 2008 bezig. Diagnose slijmbeursontsteking. Vier spuien,geen resultaat. Extreme pijn. Doorgestuurd naar dr. Mortele in Aartslaar. Diverse scans gedaan. Slijtage aan de heup links flink, recht minimaal. Geopereerd en nieuwe kop gekregen. Nog steeds diezelfde pijn. Tweede operatie een nieuwe heup. Nog steeds diezelfde pijn. Scan lage onderrug gemaakt, een hernia [lees meer...]op drie plaatsen. Operatie. Nog steeds die zelfde pijn. Doorverwezen naar de pijnpolie. Twee behandelingen gehad, niets geholpen. En al die tijd slik ik oxicontin, tramadol en zaldiar. Tramadol vervangen voor Lyrica. Ben pas in het Erasmus geweest, mijn laatste strohalm. Andere medicatie i.p.v zaldiar oxynorm. En die andere medicijnen ook nog. Maar de pijn blijft. Wel gematigd maar toch. Moet nu de dosis verhogen, maar at durf ik niet. Ben nu al zo duizelig. Moetook nog naar de neuoloog. Om te kijken of de pijn vaneen ander gewricht afkomt. Ik ben bang. Heeft iemand ervaring met dezelfde medicijnen.?