Ervaringen met Tradonal

verslavend

Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Colitis ulcerosa (1 mening)

27-12-2017 | Vrouw | 22
Aangezichtspijn
Met hevige kaakpijn die ook doorstraalt naar oor en keel kreeg in spoed trodonal voorgeschreven omdat er waarschijnlijk een gezichtzenuw gekneld zat en dat tradonal de pijn zou verlichten maar ik voel daar weinig effect van en er is een zeer trage inwerkingstijd al staat deze pijnstiller beschreven als een redelijk zware. Wel heb ik een heel aantal bijwerkingen. uiteindeli[lees meer...]jk blijkt het probleem met mijn kaak bij het scharnier te zitten en niet bij een zenuw en misschien is dit medicijn gemaakt om op zenuwen in te werken en heeft het daardoor minder effect op mijn pijn.

05-05-2017 | Vrouw | 41
Artrose van de wervelkolom
Ik neem dit nu enkele dagen en de eerste dagen vanaf half uur na inname heel duizelig, soort gevoel van bloeddrukval. Obstipatie (sedert inname niet meer naar toilet geweest), minder honger. Slapeloosheid terwijl ik best wel moe ben. Na de derde dag is de duizeligheid enkel nog na inname van de medicatie 's middags en 's avonds. In de voormiddag voel ik me best wel ok. Ik[lees meer...] hoop dat die nevenwerkingen nog verdwijnen, want ben wel tevreden over de pijn die merkelijk minder is.

26-04-2017 | Man | 73
tramadol (100mg)
Artrose
heb hevige pijnen in onderrug en middenrug en trekt naar nek en schouderbladen, met dafalgan gaat het enkele uren weg, maar dan terug. neem ook zware bloedverdunners en volgens dokter kan niet alles gegeven worden, maar geprobeerd met tradamal odis 50mg en dat werkt even min als dafalgan. Maar dafalgan geeft minder neveneffecten, enkele dagen geprobeerd met tradonal 100mg [lees meer...]retard en ben te duizelig, zwak zicht, zwelling van lippen en zeer droge mond, voel me benauwelijk.

13-04-2017 | Vrouw | 55
tramadol (100mg/ml)
Artrose
Ik heb reeds pijn van mijn 19de. Tradonal is mij voorgeschreven toen ik 40jr. was. In het begin heeft dat product goed geholpen, de bijwerkingen nam ik erbij omdat ik beter kon functioneren. Mijn bijwerkingen: Zweten, beven, wazig zicht, droge mond (wortelcariës), geheugenstoornis, duizeligheid, onlangs evenwichtsstoornissen (door Tradonal retard) en hartkloppingen. Door h[lees meer...]et regelmatig gebruik ervan ben ik er afhankelijk van geworden. Nu ben ik met alle moeite van de wereld de inname ervan aan het verminderen om er aldus volledig mee te kunnen stoppen. Een goede raad; begin er niet aan als u chronische pijnen heeft. Neem het product niet systematisch in en bouw de inname ervan onmiddellijk af als u het niet meer nodig heeft. Voor mij mag dit product van de markt worden verwijderd.

11-03-2017 | Man | 66
Pijn (algemeen)

27-10-2016 | Vrouw | 39
tramadol (50mg)
Vermindert redelijk snel zenuwpijnen vagina, rug, nek.. en gewrichtspijnen. Ik combineer met tramadol, of contramal bv want dit werkt langzamer. Op deze manier wordt je pijn eerst draaglijker en nadien met de andere medicijnen nog extra vermindering.

20-09-2016 | Man | 42
Middenrifsbreuk
Op mijn 21 ste is dystonie vastgesteld, sedert 2006 is de diagnose fibromyalgie vastgesteld en sedert een 3tal jaar heb ik hartklachten ook. Mijn dagelijkse medicatie hiervoor is paracetamol teva van 1g, escitalopram eg 10mg 2 stuks, nebivolol eg 5mg, magnesium en ijzer, Tradonal Odys 50 Mg, deze neem ik 's morgens. Overdag bij erge pijn nog 1 A2 Tradonal. In de vooravond [lees meer...]redomex 10 Mg 2 stuks en een paracetamol. Net voor het slapen gaan nog een Tradonal. Na dit alles te hebben ingenomen is de pijn soms nog niet te harden, ik kan dan ook al drie jaar niet meer werken en sta ondertussen al twee jaar op invaliditeit. Met mijn rug sukkel ik al van mijn 19 jaar en beteren doet het zeker niet, mijn been sleept mee, ik kan soms niet rechtop lopen enz. Nu komt er nog bij dat ik klierkoorts heb. Een mens vraagt zich soms af waarom al die medicatie. Wel ik ben er eens drie weken mee gestopt zo beu was het mij. Resultaat helemaal niks meer kunnen, dus geeft alles ondanks de heel erge pijn toch zijn nut. Het is zeer moeilijk en het onbegrip die je soms hebt is niet leuk, maar ik probeer te genieten van de mooie dingen, een kopje koffie in de zon, mijn kindjes die spelen, zo de kleine dingen die vroeger niet belangrijk leken daar geniet ik van met volle teugen en pijn of niet het brengt een lach op je gezicht, positief blijven en genieten dat houd mij recht

29-12-2015 | Vrouw | 53
tramadol (100mg)
Artrose van de wervelkolom
Ik kreeg het middel voorgeschreven voor een geblokkeerde rug en lage rugpijn tgv artrose, uitstralend naar de linker heup

17-12-2015 | Vrouw | 22
Chronisch pijnsyndroom
Al van zo lang ik leef heb ik altijd pijn gehad! Van een operatie die ik als baby moest ondergaan. Het litteken zelf doet dan heel pijn en hard en mijn buik zwelt volledig op, en soms zelfs tot braken van de pijn. Op mijn 18 ben ik er terug aan geopereerd, met een jaar succes, erna kwam de pijn gewoon terug. Na nog eens 3 jaar experimenteren met pijnpleisters, andere medic[lees meer...]atie zoals sedasid enz. Kreeg ik onlangs tradonal voorgeschreven. En eindelijk na bijna 22jaar het eerste middel dat helpt! Ik heb wel bijwerkingen zoals lichte duizeligheid, hoofdpijn en wazig zicht. Maar als dat de pijn verzacht neem ik het met veel plezier!

11-06-2015 | Vrouw | 47
tramadol (300mg)
Fibromyalgie

26-05-2015 | Man | 35
tramadol (150mg)
Lage rugpijn
krijg gekke dromen die ik tot de seconde kan navertellen, uren nadat ik wakker ben zelfs nog. Pijn is wel weg =)

18-02-2015 | Vrouw | 53
Artrose - gewrichtsaandoening

04-02-2015 | Vrouw | 43
Galstenen
Na wegname gal, veel complicatie's....

23-07-2014 | Vrouw | 35
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik heb al maanden pijn aan mijn schouder, ontstekingen, spieren die gespannen zitten, na verschillende pijnstillers te gebruiken, kreeg ik, tradonal voorgeschreven, eerste twee uur TOP, geen pijn, eindelijk.'.' Maar plots kreeg ik het heel warm, zweten, draaierig , misselijk, vlekjes voor de ogen en een kwartier later heb ik mijn hart en ziel uitgespogen, amai, ik stond te[lees meer...] trillen op mijn benen, wat was da? Nee, goeie pijnstiller, maar al die bijwerkingen , neen dank u !

10-08-2013 | Vrouw | 19
Fibromyalgie
Sinds ik acht ben zit ik al te sukkelen met van alles... op mij 16de hebben ze eindelijk gevonden wat het kon zijn. De dokters spraken over fibromyalgie waardoor ik heel veen spierpijnen heb. Ook had ik heel veel last van migraine en gewone hoofdpijn. elke dag.. Geen een pijnstiler hielp nog. toen heb ik dafelgan codeine geprobeerd en dat werkte wel maar ook maar voor e[lees meer...]ven.. Mijn bomma had mij tradonal aangeraden, dat heb ik dan van de dokter gekregen. Het werkt heel goed ! in het begin moest ik er veel van overgeven maar na een tijdje was dat gedaan. wat ik nu nog wel heb is heel hard zweten en beven... Maar ik ben er heel content van . Het nadeel is nu wel en dat geef ik ook eerlijk toe dat ik er verslaafd aan ben . Ik ben nu 19 en gebruik het elke dag drie keer of soms meer. Maar ook omdat ik altijd zoveel pijn heb...

26-09-2011 | Vrouw | 38
Colitis ulcerosa, zona
Gebruik Tramadol onder de naam Tradonal 100mg retard 1-4x per dag bij actieve hevige colitis ulcerosa wat dikwijls gepaard gaat met zona als gevolg van de behandeling met corticosteroiden. Ik vind dit een heel goede pijnstiller. De eerste paar dagen voelde ik mij een beetje "high", maar na een paar dagen was dat rare gevoel gelukkig verdwenen en kon ik gewoon verder met [lees meer...]mijn leven, kan zelfs auto rijden, voel mij volledig helder en normaal. Ik neem het wanneer mijn ziektes actief zijn en had nooit geen moeite ermee te stoppen als ik geen pijn meer had. Zou het komen omdat ik het onder de merknaam Tradonal neem? Geen idee... Een bijwerking heb ik er wel van, namelijk die dagen wanneer ik het neem schijnt mijn geheugen niet zo goed te werken. Gelukkig wanneer ik ermee stop verbetert het terug.