Fibromyalgie (5 meningen)
Hernia (4 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

04-02-2015 | Man | 17
Hoofdpijn

27-08-2015 | Vrouw | 19
tramadol/paracetamol (37,5/325mg)
Onsteking door laserbehandeling op huid. Pijn is goed te dragen. Wel ontzettend moe en suf gevoel dat je elk moment in slaap kan vallen en verminderde eetlust.

08-07-2015 | Vrouw | 21
Fibromyalgie
Vanaf mijn 14de erg veel pijnklachten. Vooral nek, schouders en rug. Werd met de jaren erger op mijn 19de ben ik uiteindelijk doorgestuurd naar een reumatoloog en constateerde fibromyalgie. Vooral veel nek en schouder klachten en rugklachten. Bij veel specialisten geweest, fysiotherapie, revalidatietraject gehad enz enz. Niks hielp om de pijn te verminderen. Dit medicijn [lees meer...]werk erg goed tegen de pijn. Vervelende bijwerken vind ik wel dagelijks misselijk, droge mond, erg loom ervan. Voor mij is dit voor nu de oplossing zodat ik bijna pijnvrij kan leven.

24-02-2021 | Vrouw | 34
Lage rugpijn
Ik had vreselijke rugpijn en toen paracetamol en ibuprofen niet werkte heb ik Tramadol voorgeschreven gekregen. Wat een VRESELIJK MIDDEL, ik wil dit nooit meer. Liever pijn dan de bijwerkingen die ik heb gehad. Het begon na een half uur met misselijkheid en al snel moest ik braken. Dit ging 12 uur lang door. Ik moest trillen, zweten, had een angstig gevoel, voelde woede e[lees meer...]n was huilig. Veel gal overgegeven. De dagen erna was mijn lichaam vreselijk vermoeid. Het waren angstige uren! Ik heb later codeinfosfaat 20mg met paracetamol 500mg gekregen voor mijn lage rugpijn. Dat was een prima middel en kan ik aanraden bij rugpijn!!

30-01-2021 | Vrouw | 37
tramadol/paracetamol (5)
Artritis
Het werkt zeer goed, behalve dan dat ik afwijkende bijwerkingen heb. Ik neem het nu niet meer omdat ik al 10 jaar afhankelijk was van dit medicijn. Ik was wel degelijk verslaafd en het heeft me veel moeite gekost om het af te bouwen en te stoppen. Ben nu op zoek naar iets wat me ook kan helpen en waar ik niet afhankelijk van word.

18-08-2015 | Vrouw | 37
Hernia
Door een hernia ben ik last blijven houden van mijn linker been tot aan mijn voet. Er loopt een doof gevoel vanaf mijn bil tot aan hiel, tot aan twee linker tenen. Nu een anderhalf jaar later weer erg veel pijn. Krijg opnieuw een MRI. Vandaar tramadol/paracetamol voorgeschreven. Al snel na een uurtje voelde ik me lichter en een ontzettende droge mond kreeg ik en begon m'[lees meer...]n kaken samen te trekken. M'n lichaam begon te tintelen, en kon me niet ontspannen alsof ik hier geen controle over had.. Kreeg daarbij hartkloppingen en een gevoel moeilijk te kunnen ademen. Vreemde gewaarwording. Al met al duurde het een half uur en verdween het langzaam. Er leek een soort van piek moment te komen van de werking van de tablet. Ik was op dat moment ook in een andere omgeving. Niet handig... Beter om in huis te blijven. Mijn ervaring met dit medicijn, het haalt het de scherpe kantjes eraf, een piekmoment van de werkzame stof en stoned gevoel..

10-01-2018 | Vrouw | 42
tramadol/paracetamol (37,5/325)
Nekklachten
Mijn huisarts schreef 1 tablet voor de nacht voor. Omdat ik de nacht ervoor niet geslapen had van de nek-/rugpijn. 1 tablet hielp niet, een tweede kon wel, dacht ik. Ik las de bijsluiter en 2 was standaard om mee te starten. Max 8 per dag mocht zelfs! De volgende dag ben ik doodziek van de bijwerkingen! Continu misselijk, duizelig en twee keer overgegeven. Assistente geb[lees meer...]eld, die had dat zelf ook meegemaakt met Tramadol. Ik lees vele negatieve verhalen over dit medicijn. Geen Tramadol meer voor mij!

28-11-2014 | Vrouw | 42
Fibromyalgie
super medicijn geen bijwerkingen en de pijn is nog niet helemaal weg maar t is uit te houden zo

30-06-2017 | Vrouw | 44
tramadol/paracetamol (325/37,5mg)
Hernia
Zeer misselijk, hoofdsuizen en moe. Eten helpt wel tegen de misselijkheid. Pijn verdwijnt wel.

22-01-2020 | Man | 47
tramadol/paracetamol (37.5mg/325mg)
Liesbreuk
meermaals opereert aan liezen, rechter kant hebben ze dan maar een net gestoken, nooit kunnen verdragen van net, nu schijnt dat het zenuwpijnen zijn en die pillen hellen mij wel wat, juist jammer dat ik een mottig gevoel heb, maar pijn is zo goed als weg!

17-01-2017 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Gekregen tegen de pijn van mijn fybromialgie samen met kini. Het helpt alle 2. Ik had genoeg met max. 2 over de dag. 1 s'morgens en 1 s'avonds.Om de nacht goed door te komen. Nadeel: ik kon niet in slaap vallen. Na een jaar daar mee gesukkelt te hebben met de nacht, heeft de specialist mij redomex voorgeschreven. Dit is een antidepresiva, maar voor ons werkt het als spierv[lees meer...]erslappend waardoor je in slaap valt en door slaapt. Dat was het. De dagen zonder pijn en fijne nachten. Tot een paar maanden nadien. Ondertussen moest ik 3 tramadol p/d nemen. Ik klaagde al maanden van hoofdpijn. 5 van de 7 dagen. Niks hielp. Totdat ik las dat dat een grote bijwerking was van redomex. Samen met de huisarts op zoek naar een vervangend middel en gevonden. Nortrillen. Alle bijwerkingen zijn weg. Ik slaap wel, maar minder goed. Nu nog de juiste dosis vinden en ik kan er weer een tijdje tegen.

16-11-2014 | Vrouw | 47
Nek- / rughernia
In het begin erg veel nare bijwerkingen. Misselijkheid, watten in het hoofd. Hierna erg passief gebleven en depressief. En trager werkende darmen dus op de dag van inname altijd een laxeermiddel . Nu ik weet hoe het middel werkt (receptoren vol werkt het) slik je te veel heeft het niet een meer pijnstillend effect, wel meer bijwerkingen. Ik slik nu nog zo nodig 1 per dag[lees meer...] niet meer. Ongeveer 0 - 2 keer per week. Ik kan door de yoga de pijn beter opvangen. Heb nog wel last vd jeuk maar die neem ik voor lief en hindert mij niet echt. De eerste dag dat ik geen tramadol slik heb ik last van ontwenningsverschijnselen. Ik drink nooit alcohol en heb gemerkt dat ik met wat advocaat de klachten verminder. Verder nuttig ik nog steeds geen alcohol of andere middelen.

05-07-2021 | Vrouw | 48
tramadol/paracetamol (37.5)
Ik gebruikte eerst lange tijd tramadol 1x per dag voor mijn chronische rugpijn. Dit hielp best goed. Zeker in het begin, maar toen ik naar 2x per dag wilde, werden de bijwerkingen te heftig voor mij, dus ben ik overgestapt op Pregabaline. Dit bevalt veel beter.

06-07-2018 | Man | 48
tramadol/paracetamol (37.5mg/325mg)

24-09-2017 | Man | 48
tramadol/paracetamol (35mg)
Reumatoïde artritis
Als pijnstillers werkten het goed maar had veel bijwerkingen. Naar twee jaar gebruiken toch maar gestopt en over gegaan naar pleisters butrans.

26-03-2018 | Vrouw | 49
tramadol/paracetamol (37,5mg/325mg)
Fibromyalgie
Al ongeveer 15jaar last van pijnen,stijfheid,moe,enz. Jaren onderzoeken gedaan,medicatie gekregen, kini, sport,enz. Niets hielp. Totdat ik naar de fischyse geneesheren ging aankloppen. Mijn verhaal vertelt en toen volgden er weer heel veel onderzoeken. Wel veel andere. Ook orgaanonderzoeken. Resultaat: fybromialgie. Ik moest van de specialist medicatie gaan pakken. ZElf wi[lees meer...]lde ik dit allang niet meer omdat het toch niks afdeed. Ik kon kiezen uit 3 soorten van zwak naar sterk. Aangezien dafalgan al niet hielp heb ik voor het 2de gekozen. Tramadol/paracetamol. Toch wel een zwaar medicijn. Ik heb er zeer goede resultaten bij. Pijn en stijfheid is weg,andere pijnen voel ik heel weinig. Ik kan weer gewoon mijn gang gaan met de ups en downs van deze ziekte. Na 16 u mag ik er geen meer nemen,omdat ik dan de slaap niet kan vatten. Maar om geen pijn te hebben s'nachts, heb ik gewone paracetamol van 1 gram. Heb ik niet veel last neem ik maar de helft. Ik ben er blij mee.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum