Ervaringen met Tramadol/paracetamol

tramadol/paracetamol

duizeligheid misselijkheid asthenie

Fibromyalgie (5 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

29-02-2024 | Vrouw | 42
tramadol/paracetamol (10)
Pijn (algemeen)

misselijkheid duizeligheid asthenie

Nooit meer! Liever de verschrikkelijke pijn dan de bijwerkingen van dit middel. Eerste dag ging wel oké, vanaf de tweede dag zwak, ziek en misselijk. Meteen gestopt, maar bijwerkingen nemen langzaam af.

08-09-2022 | Vrouw | 40
tramadol/paracetamol (100mg)
Hernia
Na een acute hernia met uitval in mijn been en ondraaglijke pijn kreeg ik op vakantie direct tramadol injectie. Daarna tabletten van 100 en 50 mg met zo'n 250 mg tramadol per dag. Hierdoor kon ik bewegen en herstellen zonder de scherpe pijn. Geen misselijk gevoel als bij NSAID medicatie em de afbouw met 6 weken ging moeiteloos. Voor mij een zeer goede medicatie zonder [lees meer...]bijwerkingen, het algemene euforisch gevoel vd tramadol maakte de vakantie ondanks heftige pijn draaglijker.

05-07-2021 | Vrouw | 48
tramadol/paracetamol (37.5)
Ik gebruikte eerst lange tijd tramadol 1x per dag voor mijn chronische rugpijn. Dit hielp best goed. Zeker in het begin, maar toen ik naar 2x per dag wilde, werden de bijwerkingen te heftig voor mij, dus ben ik overgestapt op Pregabaline. Dit bevalt veel beter.

24-02-2021 | Vrouw | 34
tramadol/paracetamol (37,5/325mg)
Lage rugpijn
Ik had vreselijke rugpijn en toen paracetamol en ibuprofen niet werkte heb ik Tramadol voorgeschreven gekregen. Wat een VRESELIJK MIDDEL, ik wil dit nooit meer. Liever pijn dan de bijwerkingen die ik heb gehad. Het begon na een half uur met misselijkheid en al snel moest ik braken. Dit ging 12 uur lang door. Ik moest trillen, zweten, had een angstig gevoel, voelde woede e[lees meer...]n was huilig. Veel gal overgegeven. De dagen erna was mijn lichaam vreselijk vermoeid. Het waren angstige uren! Ik heb later codeinfosfaat 20mg met paracetamol 500mg gekregen voor mijn lage rugpijn. Dat was een prima middel en kan ik aanraden bij rugpijn!!

30-01-2021 | Vrouw | 37
tramadol/paracetamol (5)
Artritis
Het werkt zeer goed, behalve dan dat ik afwijkende bijwerkingen heb. Ik neem het nu niet meer omdat ik al 10 jaar afhankelijk was van dit medicijn. Ik was wel degelijk verslaafd en het heeft me veel moeite gekost om het af te bouwen en te stoppen. Ben nu op zoek naar iets wat me ook kan helpen en waar ik niet afhankelijk van word.

18-02-2020 | Vrouw | 56
tramadol/paracetamol (50mg)
Hernia
als ik het niet neem is de pijn in mijn bil en been te heftig, dan kan ik niet goed functioneren. Paracetamol met tramadol haalt de scherpe randjes eraf maar je houd wel gewoon pijn al is het in mindere mate. In combinatie met proefblokkade in de zenuw die helaas niet gewerkt heeft. Ik ben gewaarschuwd voor het kalmerende en verslavende effect maar merk daar niks van, ik [lees meer...]ben niet suffer of kalmer helaas, maar dat had ik ook toen ik een roesje kreeg, schijnbaar ben ik niet zo gevoelig daarvoor.

02-08-2019 | Vrouw | 53
tramadol/paracetamol (37,5)
Gewrichtspijn
Pijn schouder, elleboog, pols, nek wordt steeds erger Had medicijn in Hongarije: Analgesin 275 mg. Werkt uitstekend. Yramadol/paracetamol Teva helpt niets.

30-07-2019 | Vrouw | 53
tramadol/paracetamol
Peesontsteking schouder
mijn schouders doen vreselijk pijn ik had die pijn bijna 2 jaar maar het bleef draaglijk nu sins 2 maand word de pijn ondraaglijk ' vreselijk totaal niets kunnen doen aankleden wassen" haar wassen zelfs naar de winkel gaan lukt niet 1 fles cola kan ik niet dragen door de pijn.ik probeer nog iemand te vinden die de pijn kan verzachten .medicatie weinig effect ' pijnklinie[lees meer...]k dacht oo daar helpen ze wel ja een hoop onderzoeken laten doen en dan kan zijn dat ze iets geven voor de pijn 'nu begint mijn huisarts eindelijk te luisteren en te begrijpen ' dus na al die pijnstillers gaat ze nu beginnen met VALTRAN hopelijk help het voor de pijn ' dit is niet leefbaar

25-01-2019 | Vrouw | 53
tramadol/paracetamol (50Mg)
Artrose - gewrichtsaandoening
Pas begonnen met tramadol/ paracetamol omdat ander medicatie teveel bijwerkingen hadden en slecht zijn voor de lever. Daarnaast is tramadol/ paracetamol goed te verdragen voor mensen met een lactose-intolerantie zoals ik.

28-05-2018 | Vrouw | 52
tramadol/paracetamol (100mg)
Door een frozen shoulder had ik veel pijn en kon niet slapen. Door de huisarts kreeg ik eerst tramadol romig, maar die hielpen niet. Hierna kreeg ik tramadol 100mg en deze mocht ik 4x per dag innemen, samen met 8x500mg paracetamol. De eerste tijd ging het goed, sliep goed, pijn werd minder, dus ging ik 1x per dag gebruiken zodat ik in ieder geval kon slapen. Na een maand o[lees meer...]f 2 begonnen de problemen, ik kreeg maagklachten (overgeven) en diarree waardoor ik weer kilo's afviel. Ik ben nu dus helemaal met de tramadol gestopt en neem de slapeloze nachten maar op de koop toe.

26-03-2018 | Vrouw | 49
tramadol/paracetamol (37,5mg/325mg)
Fibromyalgie
Al ongeveer 15jaar last van pijnen,stijfheid,moe,enz. Jaren onderzoeken gedaan,medicatie gekregen, kini, sport,enz. Niets hielp. Totdat ik naar de fischyse geneesheren ging aankloppen. Mijn verhaal vertelt en toen volgden er weer heel veel onderzoeken. Wel veel andere. Ook orgaanonderzoeken. Resultaat: fybromialgie. Ik moest van de specialist medicatie gaan pakken. ZElf wi[lees meer...]lde ik dit allang niet meer omdat het toch niks afdeed. Ik kon kiezen uit 3 soorten van zwak naar sterk. Aangezien dafalgan al niet hielp heb ik voor het 2de gekozen. Tramadol/paracetamol. Toch wel een zwaar medicijn. Ik heb er zeer goede resultaten bij. Pijn en stijfheid is weg,andere pijnen voel ik heel weinig. Ik kan weer gewoon mijn gang gaan met de ups en downs van deze ziekte. Na 16 u mag ik er geen meer nemen,omdat ik dan de slaap niet kan vatten. Maar om geen pijn te hebben s'nachts, heb ik gewone paracetamol van 1 gram. Heb ik niet veel last neem ik maar de helft. Ik ben er blij mee.

10-01-2018 | Vrouw | 42
tramadol/paracetamol (37,5/325)
Nekklachten
Mijn huisarts schreef 1 tablet voor de nacht voor. Omdat ik de nacht ervoor niet geslapen had van de nek-/rugpijn. 1 tablet hielp niet, een tweede kon wel, dacht ik. Ik las de bijsluiter en 2 was standaard om mee te starten. Max 8 per dag mocht zelfs! De volgende dag ben ik doodziek van de bijwerkingen! Continu misselijk, duizelig en twee keer overgegeven. Assistente geb[lees meer...]eld, die had dat zelf ook meegemaakt met Tramadol. Ik lees vele negatieve verhalen over dit medicijn. Geen Tramadol meer voor mij!

13-12-2017 | Vrouw | 71
tramadol/paracetamol (37,5)
Artrose

18-10-2017 | Vrouw | 73
tramadol/paracetamol (50)
Rugklachten
Verschillende pijnstillers geprobeerd, niets is bij mij zo effectief als Tramadol het middel is mijn redding zonder kan ik niet stil zitten van de pijn. Ik gebruik het alleen als het echt nodig is.

30-06-2017 | Vrouw | 44
tramadol/paracetamol (325/37,5mg)
Hernia
Zeer misselijk, hoofdsuizen en moe. Eten helpt wel tegen de misselijkheid. Pijn verdwijnt wel.

20-05-2017 | Vrouw | 61
tramadol/paracetamol (37,5/325mg)
Na 1 dag jeuk en uitslag op rug werd gebruikt voor grote beenspier beknelde zenuw.